![](https://forum.vw-passat.pl/uploads/set_resources_1/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
tedeik
-
Liczba zawartości
7 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O tedeik
- Urodziny 18.12.1973
Informacje osobiste
-
Imię
Tomek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Wawa
Samochód
-
Silnik
B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
-
Rok produkcji
2005
-
Ok, dziękuję za informacje
-
wiem że h15 jest pod boczkiem i tylko tyle, nie wiem dokładnie w którym miejscu, czasem bywa że są wypracowane półśrodki aby skrócić drogę do celu i moje pytanie było skierowane do kolegów którzy taką wiedzą - radą mogą dysponować, rozumiem że Twoja wiedza w tym temacie eliminuje takie ułatwienia...
-
Moje auto jest w wersji Variant i oczywiście parktronik nie działa z powodu uszkodzenia tylnego głośniczka H15, z tego co zrozumiałem jego lokalizacja jest pod tylnym prawym boczkiem, moje pytanie - czy da się do niego dobrać bez demontażu boczka?
-
[B6] 2.0TDI i mycie silnika - kilka pytań
tedeik odpowiedział VALDI → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Może i ja dorzucę swoje "3 grosze" w temacie, jestem zdecydowanym zwolennikiem mycia silnika zwłaszcza po zimie, dlaczego - ponieważ zimą poprzez otwory w zderzaku dostaje się sól drogowa na silnik a przede wszystkim na osprzęt, efektem najczęściej utleniają się aluminiowe przewody klimy itp. odkąd myję silniki w swoich autach problem ustąpił, od 10 lat jeżdzę przeważnie autami tdi z grupy Vag, a od około 5 myję regularnie silniki po zimie, efekt - żadnych problemów, wręcz odwrotnie, nie stosuje do tego żadnych wymyślnych metod, bezwzględnie zimny silnik spryskuje preparatem do mycia silników, czekam 10-15 minut, spłukuje porządnie szlaufem - nie mam karchera, mam za to kompresor w garażu więc co się da przedmuc***e sprężonym powietrzem i nie zdarzyło mi się żeby był po tym zabiegu jakiś problem. Wydaje mi się że VW ma naprawdę dobrze zabezpieczone kostki i inne połączenia elektryczne jednak oczywiście podczas mycia sektory elektryczne nie polewam zbyt obficie. Jeszcze jedno - ja dlatego myję silnik zimny ponieważ myślę że elementy obciążone mocno termicznie, turbina - kolektor itp. jest najbardziej narażony na uszkodzenie, natomiast nigdy nie oszczędzałem alternatora, ale może o czymś nie wiem... -
Jaki macie przebieg w swoich B6 +dotychczasowe naprawy
tedeik odpowiedział wozny83 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
2 tygodnie temu przyprowadziłem dla siebie paska z niemiec 2005r grudzień 2.0 tdi BMP, 230 tys. od razu garaż i misa w dół, zabierak już był zakleszczony ściętymi wierzchołkami sześciokątu na moje oko padł by na przestrzeni od kilku do kilkuset kilometrów, słowem - fart. Drugi passat również 2005 r 2.0 TDI BMP mamy go pięć lat kupiony z prawdziwym przebiegiem 138 tys po 1,5 roku przy 228tys na autobahnie padł zabierak, na szybko bez ceregieli wymieniłem zatartą turbinę i zabierak, silnik dojeździł do 315 tys i padła uszczelka pod glowicą ale jako że waliły panewki po przygodzie z zabierakiem rozebrałem silnik i okazało się że poza wymianą panewek silnik w stanie wzorowym, jednak za małą kasę kupiłem silnik od skody o oznaczeniu BMM, to samo co BMP tyle że bez wałków wyrównoważających a co za tym idzie bez felernego zabieraka, teraz jest 410 tys i passacik dalej kreci kilometry... może do miliona;-), acha dpf jeszcze nie wymieniany. -
poprzedniej zimy passat 3C którym czasem jeżdżę stał w garażu nie ruszany z zaciągniętym ręcznym z 2 miesiące, oczywiście ręcznego nie dało się "zrzucić" vag pokazywał błąd lewego zacisku, zwolniłem go ręcznie, następnie odkręciłem od zacisku element elektryczny, nic nie tracąc rozebrałem plastikową obudowę (odłamałem-jest fabrycznie sklejona) okazało się że przez niewielkie pęknięcie dostawała się wilgoć, po rozebraniu, nasmarowaniu wszystkich elementów i ponownym sklejeniu obudowy działa do dzisiaj, zobaczymy co nadchodząca zima wniesie..