Skocz do zawartości
Gość lamapiotr

tuleje belki tył wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lamapiotr

Witam

 

To mój pierwszy post ,posiadam passata b5 2001r 1,9 tDI .Mam do wymiany tuleje tylnej belki ,w mojej miejscowosci tylko jeden warsztat podią sie wymiany ,poniewaz do tej wymiany jest potrzebny jakis specialny klucz do wyciagniecia tulei z uchwytu ,i tu wlasnie jest moje pytanie poniewaz w sklepie gdzie chialem to zamowic sprzedawca pokazał mi schemat owej częsci na ktorej wyraznie było widac ze wymienia sie to wraz z całym uchwytem co nie stanowi chyba wielkiego problemu ani nie wymaga specialnych kluczy ,o ile sie nie myle to na moje oko chyba 3 lub 4 sruby wykrecamy wkładamy nową tuleje wraz z uchwytem i gotowe ? Moze jestem w błędzie prosze o jakies sprostowanie jeśli sie myle ,moze ktos to wymieniał i może pomóc.

Jeszcze jedno pytanie ,tuleja ta wraz z uchwytem to tego modelu kosztuje około 200 zł gdzie do passata przed feisliftingiem kosztuje 100zł cześć ta wyglada identycznie jest tylko inny nr katalogowy być moze tylko na zdieciu wyglada identycznie a w realu jest jakis inny gwint lub cos innego czgo nie widać na zdieciu .Czy ktoś moze wie czy moge kupić tą za 100 to starszego paska czy też ,wydaje mi sie ze zawieszenie tylne nie uległo zmianie ,ale znajc pomysłowość konstruktorów z vw boje sie ryzykować .

Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym objawia sie zuzycie tych tulei? Ja to zdiagnozowales? Luzy, tuleja rozwalona, czy cos innego????? :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lamapiotr

na badaniu technicznym wyszło , po czym oczywista sprawa pomyślałem sobie chcą mnie naciąć roboty szukają .Następnego dznia pojechałem na kanał i sie im przyjzałem ,nie jestem szpecem w dziedzinie miechaniki ale gołym okiem widac :gumy są popekane wygladają bardzo nie świerzo ,podczas ruszania auta na boki widać ich nadmierna prace nie wiem czy tak ma być ale wydaje mie sie ze nie lewa strona jeszcze jakoś ujdzie ale prawa jest gorsza . dziś moze uda porobić mi sie zdięcia to dołącze :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, podrzuc foto...pytam bo chcialem je u siebie zobaczyc, ......a czujesz jakis dyskomfort jazdy, cos trzeszczy, buja autem??? ja czasem jak zaleje bak paliwem na full to przy skrecaniu i przechyle nadwozia cos mi czasem trzeszczy i tak sobie pomyslalem o tych tulejach... :znudzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mialem wymieniane.auto lata na boki i moga byc slyszalne takie uderzenia wlasnie na tej peknietej gumie.tak jak pisales lamapiotr, trzeba odkrecic 3 sruby o ile pamietam i wymienic calosc.jesli masz kanal pod reka nie bedzie to staniowilo wielkiego problemu i mysle ze sobie poradzisz.a czy gumy sa popekane czy nie najlepiej wida jak sa na aucie i rozbuja sie go troche bo po wyjeciu mi przynajmniej wydawalo sie ze guma tylko lekko z wierzchu sparciala :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lamapiotr

dyskomfort jest wyczówalny podczas wiekszych prędkości okolo 150 ,160 km/h zaczyna bujać ,uczucie sliskiej drogi.Nic innego nie wyczówam nie ucieka mi idzie jak po lince nic nie stuka <jeszcze nie stuka tak myśle> tylko przy wiekszych prędkościach troche myszkuje ,jak nie ma wiatru to zabardzo nie czuć ale niech tylko troszeczke powieje to myszkuje sobie po drodze

 

Dzięki Domel tak właśnie myślałem ze to całość się wymienia ,mechanicy troche mnie zwiedli ale to nic .Jeszcze jedno pytanie bo wydze ze dosiadasz paska 3B czyli przed "feisem" ile płaciłeś za te tuleje i czy one może pasuja do tego pasata po 2001r?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a teg nie wiem.to ze moje padly to wykryl DAREK u siebie w warsztacie przy okazji innej rzeczy a ze mialem farta i on mial u siebie to od razu kupilem od niego.jesli dobrze pamietam takie rzcezy wahaja sie z cena od 150-200 zl ale moge sie mylic.ja wlasnie kolo 100 z groszami zaplacilem jesli dobrze pamietam.Do tego doszla robocizna ktora jak dobrze pamietam jest uwarunkowana tym czy sruby sie da odkrecic czy nie.a podobno nie zawsze tak ladnie ida jak moje i czasem trzeba sie niezle nameczyc.w sumie mysle ze jesli pzrednie zawieszenie jest takie samo tyo i tylke nie zmienili.w sumie lifting to w wiekszosci poprawa nadwozia i mysle ze w podwoziu nic takiego znaczacego nie zmianiane ale to juz musialby sie fachowiec wypowiedziec i doradzic. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza jest prosta

Jeśli jedziesz na zakręcie w prawo 40-50 na h to wjeżdżając na przykład na studzienkę lub płytszą dziurę to ci przestawi samochodzik w lewo (siła odśrodkowa na pewno się poczuje )

Wymieniałem ostatnio

Pozdro :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dark

hei,

z prowadzeniem auta mialem podobne problemy, przy bocznym wietrze ale po przejechaniu przez nierownosci "myszkowal".

Kupilem nowe tuleje a pozniej nowe amorki.

Stawialem na tuleje ale ich nie wymienilem, zmienilem tylko amorki

i okazalo sie ze teraz idzie jak po szynach.

Mysle ze dobrze wlasnie jak sprawdzisz amortyzatory.

pozdrawiam

dark

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie amory 70% wychodza, zakladajac nawet duzy margines bledu wydaje mi sie ze sa ok, ale faktycznie jak czasem powieje boczny wiatr to autko jakby troche sie chcialo przemiescic... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972

Lamapiotr. Na twoim miejscu wstrzymałbym się z tą wymianą.Miałem podobne objawy do twoich tzn. powyżej 140 km/h przy bocznym wietrze niby idzie prosto ale jakby był na gumkach. Na ilu warsztatach już nie byłem, na niektórych jakoś dziwnie na mnie zerkano bo wszystko było w porządku.Nawet przekładnie wymieniłem bo czasami nie dało się szybciej niż 120-130 /h. Jak nie ma wiatru wydaje się być lepiej i mogę jechać 160/h. Sytuacje poprawiła regulacja zbieżności, która była skopana ale mimo to jechał prosto, był po prostu bardzo nerwowy i wrażliwy na podmuchy.Ale to stwierdził naprawde dobry warsztat.Polecałbym Ci zwrócić na to uwagę. Choć szczerze powiem ,że jeszcze coś jest nie tak ,dlatego jak możesz opisz finał swoich poszukiwań. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

czy ktoś wie jak te tuleje fachowo się nazywaja i/lub jaki mają nr wg ETKA;

 

jak samemu można poznać czy te tuleje są do wymiany - ściągam tylnie koło i ...

mnie też na autostradzie przy prędkościach powyżej 140 km/h zaczyna dziwnie "bujać", a geometrie miałem ostatnio ustawianą, bo wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lamapiotr

SLAWO wszystko by sie zgadzalo identyczne obiawy jak u Ciebie zrobilem teraz wypad do hiszpani 3400km ,mialem czas aby sie przygladac zachowaniu autka, bez wiatru na autostradzie max 190km/h.jesli tylkopowieje to max 160 a taknajbespieczniej to do 140.teraz jestem w hiszpani wiec n nie mam narazie mozliwosci co kolwiek porobic ale zaraz po powrocie do polski wymieniam amorki tuleje i pozagladam do przedniego zawieszenia.Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

tydzień temu wymieniłem obydwie tuleje bo na zakrętach trochęgo wynosiło

teraz mam spokój

koszt jednej 170 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

tydzień temu wymieniłem obydwie tuleje bo na zakrętach trochęgo wynosiło

teraz mam spokój

koszt jednej 170 zł

Piotr napisz jakiej firmy i gdzie kupowałeś może to być pomocne dla innych użytkowników Passatów:)Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr napisz jakiej firmy i gdzie kupowałeś może to być pomocne dla innych użytkowników Passatów:)Pozdrawiam:)
polecam kolegę AUTOPARTS szybko sprawnie w miłej atmosferze dobierze ci części

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr napisz jakiej firmy i gdzie kupowałeś może to być pomocne dla innych użytkowników PassatówPozdrawiam

Ja brałem lemfordera od kolegi Maciejek http://forum.vw-passat.pl/member.php?u=17001 2 tygodnie temu po 160 za sztukę. Super kontakt i ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam kolegę AUTOPARTS szybko sprawnie w miłej atmosferze dobierze ci części
Ja brałem lemfordera od kolegi Maciejek http://forum.vw-passat.pl/member.php?u=17001 2 tygodnie temu po 160 za sztukę. Super kontakt i ceny.

Bardzo dziękuje za info koledzy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności