Gość lamapiotr Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2007 Witam To mój pierwszy post ,posiadam passata b5 2001r 1,9 tDI .Mam do wymiany tuleje tylnej belki ,w mojej miejscowosci tylko jeden warsztat podią sie wymiany ,poniewaz do tej wymiany jest potrzebny jakis specialny klucz do wyciagniecia tulei z uchwytu ,i tu wlasnie jest moje pytanie poniewaz w sklepie gdzie chialem to zamowic sprzedawca pokazał mi schemat owej częsci na ktorej wyraznie było widac ze wymienia sie to wraz z całym uchwytem co nie stanowi chyba wielkiego problemu ani nie wymaga specialnych kluczy ,o ile sie nie myle to na moje oko chyba 3 lub 4 sruby wykrecamy wkładamy nową tuleje wraz z uchwytem i gotowe ? Moze jestem w błędzie prosze o jakies sprostowanie jeśli sie myle ,moze ktos to wymieniał i może pomóc. Jeszcze jedno pytanie ,tuleja ta wraz z uchwytem to tego modelu kosztuje około 200 zł gdzie do passata przed feisliftingiem kosztuje 100zł cześć ta wyglada identycznie jest tylko inny nr katalogowy być moze tylko na zdieciu wyglada identycznie a w realu jest jakis inny gwint lub cos innego czgo nie widać na zdieciu .Czy ktoś moze wie czy moge kupić tą za 100 to starszego paska czy też ,wydaje mi sie ze zawieszenie tylne nie uległo zmianie ,ale znajc pomysłowość konstruktorów z vw boje sie ryzykować . Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #2 Napisano 16 Kwietnia 2007 Czym objawia sie zuzycie tych tulei? Ja to zdiagnozowales? Luzy, tuleja rozwalona, czy cos innego????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lamapiotr Zgłoś #3 Napisano 16 Kwietnia 2007 na badaniu technicznym wyszło , po czym oczywista sprawa pomyślałem sobie chcą mnie naciąć roboty szukają .Następnego dznia pojechałem na kanał i sie im przyjzałem ,nie jestem szpecem w dziedzinie miechaniki ale gołym okiem widac :gumy są popekane wygladają bardzo nie świerzo ,podczas ruszania auta na boki widać ich nadmierna prace nie wiem czy tak ma być ale wydaje mie sie ze nie lewa strona jeszcze jakoś ujdzie ale prawa jest gorsza . dziś moze uda porobić mi sie zdięcia to dołącze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2007 ok, podrzuc foto...pytam bo chcialem je u siebie zobaczyc, ......a czujesz jakis dyskomfort jazdy, cos trzeszczy, buja autem??? ja czasem jak zaleje bak paliwem na full to przy skrecaniu i przechyle nadwozia cos mi czasem trzeszczy i tak sobie pomyslalem o tych tulejach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMEL Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2007 ja u siebie mialem wymieniane.auto lata na boki i moga byc slyszalne takie uderzenia wlasnie na tej peknietej gumie.tak jak pisales lamapiotr, trzeba odkrecic 3 sruby o ile pamietam i wymienic calosc.jesli masz kanal pod reka nie bedzie to staniowilo wielkiego problemu i mysle ze sobie poradzisz.a czy gumy sa popekane czy nie najlepiej wida jak sa na aucie i rozbuja sie go troche bo po wyjeciu mi przynajmniej wydawalo sie ze guma tylko lekko z wierzchu sparciala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lamapiotr Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2007 dyskomfort jest wyczówalny podczas wiekszych prędkości okolo 150 ,160 km/h zaczyna bujać ,uczucie sliskiej drogi.Nic innego nie wyczówam nie ucieka mi idzie jak po lince nic nie stuka <jeszcze nie stuka tak myśle> tylko przy wiekszych prędkościach troche myszkuje ,jak nie ma wiatru to zabardzo nie czuć ale niech tylko troszeczke powieje to myszkuje sobie po drodze Dzięki Domel tak właśnie myślałem ze to całość się wymienia ,mechanicy troche mnie zwiedli ale to nic .Jeszcze jedno pytanie bo wydze ze dosiadasz paska 3B czyli przed "feisem" ile płaciłeś za te tuleje i czy one może pasuja do tego pasata po 2001r? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMEL Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2007 a teg nie wiem.to ze moje padly to wykryl DAREK u siebie w warsztacie przy okazji innej rzeczy a ze mialem farta i on mial u siebie to od razu kupilem od niego.jesli dobrze pamietam takie rzcezy wahaja sie z cena od 150-200 zl ale moge sie mylic.ja wlasnie kolo 100 z groszami zaplacilem jesli dobrze pamietam.Do tego doszla robocizna ktora jak dobrze pamietam jest uwarunkowana tym czy sruby sie da odkrecic czy nie.a podobno nie zawsze tak ladnie ida jak moje i czasem trzeba sie niezle nameczyc.w sumie mysle ze jesli pzrednie zawieszenie jest takie samo tyo i tylke nie zmienili.w sumie lifting to w wiekszosci poprawa nadwozia i mysle ze w podwoziu nic takiego znaczacego nie zmianiane ale to juz musialby sie fachowiec wypowiedziec i doradzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #8 Napisano 16 Kwietnia 2007 Diagnoza jest prosta Jeśli jedziesz na zakręcie w prawo 40-50 na h to wjeżdżając na przykład na studzienkę lub płytszą dziurę to ci przestawi samochodzik w lewo (siła odśrodkowa na pewno się poczuje ) Wymieniałem ostatnio Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dark Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2007 hei, z prowadzeniem auta mialem podobne problemy, przy bocznym wietrze ale po przejechaniu przez nierownosci "myszkowal". Kupilem nowe tuleje a pozniej nowe amorki. Stawialem na tuleje ale ich nie wymienilem, zmienilem tylko amorki i okazalo sie ze teraz idzie jak po szynach. Mysle ze dobrze wlasnie jak sprawdzisz amortyzatory. pozdrawiam dark Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2007 u mnie amory 70% wychodza, zakladajac nawet duzy margines bledu wydaje mi sie ze sa ok, ale faktycznie jak czasem powieje boczny wiatr to autko jakby troche sie chcialo przemiescic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2007 Lamapiotr. Na twoim miejscu wstrzymałbym się z tą wymianą.Miałem podobne objawy do twoich tzn. powyżej 140 km/h przy bocznym wietrze niby idzie prosto ale jakby był na gumkach. Na ilu warsztatach już nie byłem, na niektórych jakoś dziwnie na mnie zerkano bo wszystko było w porządku.Nawet przekładnie wymieniłem bo czasami nie dało się szybciej niż 120-130 /h. Jak nie ma wiatru wydaje się być lepiej i mogę jechać 160/h. Sytuacje poprawiła regulacja zbieżności, która była skopana ale mimo to jechał prosto, był po prostu bardzo nerwowy i wrażliwy na podmuchy.Ale to stwierdził naprawde dobry warsztat.Polecałbym Ci zwrócić na to uwagę. Choć szczerze powiem ,że jeszcze coś jest nie tak ,dlatego jak możesz opisz finał swoich poszukiwań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcc Zgłoś #12 Napisano 23 Kwietnia 2007 czy ktoś wie jak te tuleje fachowo się nazywaja i/lub jaki mają nr wg ETKA; jak samemu można poznać czy te tuleje są do wymiany - ściągam tylnie koło i ... mnie też na autostradzie przy prędkościach powyżej 140 km/h zaczyna dziwnie "bujać", a geometrie miałem ostatnio ustawianą, bo wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lamapiotr Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2007 SLAWO wszystko by sie zgadzalo identyczne obiawy jak u Ciebie zrobilem teraz wypad do hiszpani 3400km ,mialem czas aby sie przygladac zachowaniu autka, bez wiatru na autostradzie max 190km/h.jesli tylkopowieje to max 160 a taknajbespieczniej to do 140.teraz jestem w hiszpani wiec n nie mam narazie mozliwosci co kolwiek porobic ale zaraz po powrocie do polski wymieniam amorki tuleje i pozagladam do przedniego zawieszenia.Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2009 Witam, nie będę się rozpisywał ponownie, w poniższym linku opisałem moje spostrzeżenia i krok po kroku wymiany tulei, może komuś uprości życie. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=538917#post538917 Pozdrawiam[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=538917#post538917][/url] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bawaria1 Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2011 witam tydzień temu wymieniłem obydwie tuleje bo na zakrętach trochęgo wynosiło teraz mam spokój koszt jednej 170 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2011 witamtydzień temu wymieniłem obydwie tuleje bo na zakrętach trochęgo wynosiło teraz mam spokój koszt jednej 170 zł Piotr napisz jakiej firmy i gdzie kupowałeś może to być pomocne dla innych użytkowników Passatów:)Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 1 Lutego 2011 Piotr napisz jakiej firmy i gdzie kupowałeś może to być pomocne dla innych użytkowników Passatów:)Pozdrawiam:) polecam kolegę AUTOPARTS szybko sprawnie w miłej atmosferze dobierze ci części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny110 Zgłoś #18 Napisano 1 Lutego 2011 Piotr napisz jakiej firmy i gdzie kupowałeś może to być pomocne dla innych użytkowników PassatówPozdrawiam Ja brałem lemfordera od kolegi Maciejek http://forum.vw-passat.pl/member.php?u=17001 2 tygodnie temu po 160 za sztukę. Super kontakt i ceny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #19 Napisano 2 Lutego 2011 polecam kolegę AUTOPARTS szybko sprawnie w miłej atmosferze dobierze ci części Ja brałem lemfordera od kolegi Maciejek http://forum.vw-passat.pl/member.php?u=17001 2 tygodnie temu po 160 za sztukę. Super kontakt i ceny. Bardzo dziękuje za info koledzy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach