Skocz do zawartości
juman

Problem z układem wspomagania hamulców

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze wspomaganiem układu hamulcowego. Mianowicie dzisiaj podczas jazdy moim Passatem kombi rocznik 2002 TDI 130KM, nagle zauważyłem, że jak naciskam hamulec, wspomaganie działa normalnie, ale gdy puszczę i znowu nacisnę, już wspomaganie nie działa. Dopiero trzeba odczekać chwilę (5-10s), i znowu wspomaganie działa, ale "jednorazowo". I problem na 100% powstał w czasie jazdy. Serwo pompa czy coś innego?

Druga sprawa to zawieszenie, a mianowicie przy ostrzejszych skrętach (obojętnie w którą stronę) słychać regularne stuki. Wachacze są sprawne.

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak naciskam hamulec, wspomaganie działa normalnie, ale gdy puszczę i znowu nacisnę, już wspomaganie nie działa. Dopiero trzeba odczekać chwilę (5-10s), i znowu wspomaganie działa, ale "jednorazowo"
To jest problem z podciśnieniem wielokrotnie poruszany na forum (niewydolność pompy podciśnienia, luźne przewody podciśnienia, woda w serwie)
I problem na 100% powstał w czasie jazdy. Serwo pompa czy coś innego?
Jeśli powstał w czasie jazdy sprawdź przewody podciśnienia czy nie są luźne a przy okazji sprawdź czy nie ma wody w serwie. Jeśli miałeś kłopoty z odprowadzeniem wody spod akumulatora, serwo mogło zaciągnąć wodę do środka, wówczas strzykawka, długi wężyk i wyciąganie wody. Radzę to zrobić przed zimą bo w czasie mrozów problem może się powiększyć. Poza tym pompa podciśnienia lubi zaciągnąć wodę która ostatecznie ląduje w silniku a z czym to się wiąże nie muszę chyba tłumaczyć. Jeśli mimo wszystko przewody nie dą luźne i nie ma wody w serwie może to być objawa słabej pompy podciśnienia, a wówczas tylko wymiana.
Druga sprawa to zawieszenie, a mianowicie przy ostrzejszych skrętach (obojętnie w którą stronę) słychać regularne stuki. Wachacze są sprawne.

Z góry dzięki za pomoc.

Przeguby rozwalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie, żeby wspomaganie działało nie trzeba odczekać, tylko dać mu trochę obrotów (1500-2000tyś). I mam wrażenie że lekko stracił moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdz układ dolotowy i weze turbiny a najlepiej zrób logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wyczytałem że może to być vacum, tzn w pewnym temacie

użytkownik Jarkow napisał coś takiego: "Jeśli by to była pompa podciśnienia wystarczyłoby dodać gazu tuż przed zahamowaniem i wspomaganie byłoby ok.", co w sumie pasuje moich objawów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności