Skocz do zawartości
dj_macgyver

Klimatronik - przerywana praca kompresora klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem z klimatyzacją. Na nierozgrzanym silniku z reguły podczas ruszania np. spod świateł słychać charakterystyczne "cyknięcie" przekażnika który steruje klimatyzacją (tego pod kierownicą chyba 267). Po tym "cyknieciu" kompresor klimatyzacji zatrzymuje się. Po chwili 1-2 sek. ponowne "cyknięcie" i kompresor zaczyna swoją prace.

 

Sytuacja jest podobno i na biegu jałowym szczególnie gdy wskazówka temperatury wody jest między 70-80 stopni również słychać takie "cykanie" raz za razem.

 

Kompresor sprawny - wymieniony na nowy, wiatrak od klimy się kręci (czasmi popiskuje), przekaźnik wymieniony, układ nabity, szczelny. Samodiagnoza nie wykazuje żadnych błędów. Wszystkie filtry wymieniane - w tym filt tzw. dysza dławiąca.

 

Czy taka przerwa w pracy kompresora to normalna sprawa?

Czy od takiego cykania może zatrzeć się kompresor?

Co może być przyczyną takiego zachowania klimatronika?

 

proszę o podpowiedź....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

NIe jestem ekspertem ale wydaje mi się że to normalna praca kompresora gdyż on zawsze tak pracuje bo kiedy nabije odpowiednią ilość ciśnienia to się wyłącza a kiedy spadnie ciśnienie to się ponownie załącza.

 

U mnie też tak jest i nie martwię się tym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy to normalne że na 1-2 sek. kompresor przestaje pracować i poźniej zaczyna prace od nowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

nie kojarzę jak często u mnie się przełącza ale na pewno...

Ale klima pracuje poza ty normalnie czy jakoś inaczej,gorzej itp..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodzi normalnie ciężko wyczuć zmiane po 1-2 sek.

Jeżeli to byłoby normalne - ze względu na ciśneinie - to chyba nie pojawiałoby się tak często przy ruszaniu autem, a dawaloby o sobie znać w przypadkowych momentach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak tylko że właśnie przy ruszaniu zmienia się prędkość obrotowa pompy i tak się dzieję ja bym tak jeździł i się nie przejmował chyba żeby się coś zaczęło dziać gorszego bo to mi się wydaje normalne. A powiedz mi czy tak było od zawsze czy teraz od jakiegoś czasu a może porostu nigdy nie zwracałeś na to uwagi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak było od zawsze kiedy mam to auto czyli okolo rok. Do zeszłego tygodnia wogóle się tym nie przejmowałem. Wtedy padła sprężarka. Zatarła się, była już w kiepskim stanie kiedy kupowałem auto, bardzo mocno obciążała silnik. Ale zdecydowałem że ją domęcze.

 

Kilka dni temu wymieniłem ją na nową - nie regerowaną nowa - zamiennik Valeo. Nowy skraplacz - chłodnica, osuszcacz, filt kabinowy, dysza dławiąca w zaworze, reszta była płukana z opiłków. Na całość poszło dużo kasy. Sądziłem że ten efekt przerywania skończy się razem z wymianą kompresora, ale nie jest tak samo jak było wcześniej.

 

Boję się troche użwyać klimy żeby nie powtarzać całego zabiegu z naprawianiem i oczyszcaniem całego układu.

 

O której pompie mówisz i dlaczego jak się silnik już nagrzeje do 90 stopni to tego efektu nie ma?

Edytowane przez dj_macgyver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja już nie wiem ale powiem Ci że znajomy w audi A4 z z roku około 2004 też robił kompresor z klimy bo mu się zatarł więc mnie się nie wydaje żeby powodem tego było to przełączanie nie jestem pewien czemu przestaje się przełączać po osiągnięciu 90stopni ale wydaje mi się że to jest ok najwyżej niech jeszcze się ktoś wypowie.

Dodam jeszcze że możesz sprawdzić to podłączając autko pod kompa chyba że już to robiłeś...

 

Co do pompy to chodziło mi właśnie o kompresor:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod komputer nie był podłączony. Myślisz że to może coś wykazać?

Może ktoś jeszcze podrzuci jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj, 20:12

Pod komputer nie był podłączony. Myślisz że to może coś wykazać?

Może ktoś jeszcze podrzuci jakiś pomysł?

 

Wydaje mi się że powinien jeżeli jest jakaś usterka w sterowaniu kompresora(czy całej klimy) Jak masz jakąś możliwość to zobacz u kogoś czy tak samo mu chodzi...

Powiem szczerze że sam w najbliższym czasie muszę to sprawdzić:P u siebie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Ja mam podobny problem tylko że u mnie w ogóle przestała się załączać sprężarka po przejściu z trybu econ na auto :( i nie wiem co jest grane. Po przełączeniu na tryb Auto nie czuć w ogóle obciążenia alternatora i silnika, poprostu czuć że się nie załącza. Latem było wszystko ok, wczoraj wymieniałem uszczelkę pod miską w moim 1,9 TDI AHU, wszystko złożone na cacy, wyjazd z garażu chce odparować szybki włączam AC i lipa, czuć że klima nie działa. Jeśli ktoś wie w czym szukać problemu to z góry dzięki, dodam iż latem działa super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

Ja mam podobny problem tylko że u mnie w ogóle przestała się załączać sprężarka po przejściu z trybu econ na auto i nie wiem co jest grane. Po przełączeniu na tryb Auto nie czuć w ogóle obciążenia alternatora i silnika, poprostu czuć że się nie załącza. Latem było wszystko ok, wczoraj wymieniałem uszczelkę pod miską w moim 1,9 TDI AHU, wszystko złożone na cacy, wyjazd z garażu chce odparować szybki włączam AC i lipa, czuć że klima nie działa. Jeśli ktoś wie w czym szukać problemu to z góry dzięki, dodam iż latem działa super

 

 

Wydaje mi się że nie masz się czym martwić zależy jaką wtedy miałeś ustawioną temperature bo teraz gdy już są niższe temperatury na zewnątrz to nie zawsze Ci sie załączy gdyż nie ma takiej potrzeby jak masz garaż to spróbuj w garażu i zmniejsz temp. na LO minimum i bedziesz już wiedział:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód stał w garażu jakieś 8h, garaż ogrzewany i pamietam że na chwilę się załączyła sprężarka, szyby odparowane więc z powrotem na ekon i postój 20 min na dworze. Ponowne uruchomienie silnika, clima na Auto i lipa i właśnie od tej chwili na dworze cały czas nie chce się załączać :/ i chyba by sie zgadzało z tym co napisałeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak mi się wydaję jak już sprawdzisz i bedziesz wiedział czy jest to to daj znac:)

 

Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwilą na dworze sprawdzić, autko cały dzień na dworze. I działa wszystko ok :), przełączyłem w trybie econ na auto i z powrotem i tak kilka razy, załącza i rozłącza tak z 10 razy, nawet było słychać wyraźnie przekaźnik (jego prace) :) i nagle po chwili już się nie da, nie załącza się sprężarka i nie czuć znowu obciążenia na alternatorze w trybie Auto :( hmmm ale i tak wskazywało by na to że jest za zimno i nie załącza ??!!??!!?? Pomocy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem przed chwilą na dworze sprawdzić, autko cały dzień na dworze. I działa wszystko ok , przełączyłem w trybie econ na auto i z powrotem i tak kilka razy, załącza i rozłącza tak z 10 razy, nawet było słychać wyraźnie przekaźnik (jego prace) i nagle po chwili już się nie da, nie załącza się sprężarka i nie czuć znowu obciążenia na alternatorze w trybie Auto hmmm ale i tak wskazywało by na to że jest za zimno i nie załącza ??!!??!!?? Pomocy

 

Czyli dokładnie tak jak już kompresor nabije ciśnienia to nie włącza się bo nie musi chłodzić powietrza które już zimne pobiera:P

A na chwile Ci się włączał bo wyrównywał ciśnienie i wydmuchał już cieplejsze powietrze z kanałów:D

 

---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:45 ----------

 

przełączyłem w trybie econ na auto i z powrotem i tak kilka razy, załącza i rozłącza tak z 10 razy

 

A na marginesie to chyba nie wskazane jest tak czesto w tak krótkim czasie włączać i wyłączać klimy:(

 

---------- Post added at 21:50 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

 

 

 

 

 

Pozdrowionka:)

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest kolego tak jak piszesz, z tym przełączaniem 300 razy na minute :D to taka jednorazowa akcja :) Wielkie dzienks i pzdr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest kolego tak jak piszesz, z tym przełączaniem 300 razy na minute to taka jednorazowa akcja Wielkie dzienks i pzdr

 

I problem z głowy:P

 

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli uznasz że byłem pomocny to mile widziany punkcik:P

 

Kolego, punkt 2.7 regulaminu się kłania.

2.7 Nie upominaj się o punkty pomógł - są dobrowolnie dodawana przez autora danego wątku. Jeśli nie doda punktu sam - nie stawiaj go w niezręcznej sytuacji - widocznie nie ma tego w zwyczaju lub uznał, że jednak nie pomogłeś wystarczająco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

""

Witam,

 

mam następujący problem z klimatyzacją. Na nierozgrzanym silniku z reguły podczas ruszania np. spod świateł słychać charakterystyczne "cyknięcie" przekażnika który steruje klimatyzacją (tego pod kierownicą chyba 267). Po tym "cyknieciu" kompresor klimatyzacji zatrzymuje się. Po chwili 1-2 sek. ponowne "cyknięcie" i kompresor zaczyna swoją prace.

 

Sytuacja jest podobno i na biegu jałowym szczególnie gdy wskazówka temperatury wody jest między 70-80 stopni również słychać takie "cykanie" raz za razem.

 

Kompresor sprawny - wymieniony na nowy, wiatrak od klimy się kręci (czasmi popiskuje), przekaźnik wymieniony, układ nabity, szczelny. Samodiagnoza nie wykazuje żadnych błędów. Wszystkie filtry wymieniane - w tym filt tzw. dysza dławiąca.

 

Czy taka przerwa w pracy kompresora to normalna sprawa?

Czy od takiego cykania może zatrzeć się kompresor?

Co może być przyczyną takiego zachowania klimatronika?

 

proszę o podpowiedź....

 

 

""

 

Nie ma kogoś mądrego który może mi coś podpowiedziec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności