Skocz do zawartości
Gość Grucha

POMOCY!Co to za wtyczka!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grucha

Witam!

Co to jest za wtyczka. Znajduje się ona za lewym przednim reflektorem ,obok zbiorniczka na płyn do wspomagania, nie jest ona do niczego podłączona.

A teraz parę szczegółów

Passat 1,9TDI 90KM 99r

 

Oto zdjęcia poglądowe

 

Z góry dziękuje za pomoc!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wygląda mi to na jakąś wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Może była chłodnica zmieniana i czegoś nie podpięli albo inną podeszła chłodnica i wtyczka została.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grucha

Witam ponownie!

 

Mam jeszcze takie pytanie.

Wiatrak chłodnicy w moim passacie (i pewnie nie tylko w moim) nie działa na zasadzie żadnych czujników tylko ma w swojej konstrukcji jakiś płyn(tak mi przynajmniej powiedział mechanik) i jak się silnik nagrzeje to ten płyn zmienia swoje właściwości i wiatrak zazębia się z rolką na pasku wieloklinowym i się kręci. Teraz moje pytanie.

Czy on ma się kręcic cały czas (tak jak powiedział mi mechanik), tylko jak jest zimny to wolniej a jak się nagrzeje to szybciej, czy jak jest zimny to wogóle się nie kręci?

Czy u was też tak się dzieje?

 

Passat B5 1,9TDI 90KM silnik AHH

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapi

Zgadza się, tak działa sprzęgło wiskotyczne i wszystko jest OK . Wiatrak zawsze będzie się obracał, tylko w zależności od temp. silnika -szybciej albo wolniej :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grucha

A czy możecie mi powiedzieć ile jest czujników temperatury, czy jest tylko jeden? Wiem na pewno że jest jeden przy wlocie płynu do głowicy(tz. tu na górze silnika pod osłoną górną) ale czy są może jeszcze np. przy chłodnicy.

Moje pytanie się bierze stąd,że nie mam wskazań temperatury na zegarach, a termostat wymieniałem i strasznie długo grzeją mi świece(przynajmniej kontrolka się długo pali) z 20-30s nawet jak jest ciepły silnik.

Pewnie najprościej będzie podjechać na komputer, ale pytam z ciekawości.

 

pzdr

tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapi

Jak zdejmiesz pokrywę silnika to z tyłu po prawej stronie bloku silnika można zobaczyć czujnik temp. płynu. Powinien być chyba niebieski z kwadratową wtyczką czterobiegunową. Można go dostać za 60- 100 zł. Przy wymianie ucieka trochę płynu. U mnie też kontrolka od świec długo się grzała, po uruchomieniu silnik (nawet gorący) pracował tak jak przy ujemnych temperaturach. Po podłączeniu do VAG-a pokazywał, że silnik ma ciągle temp. 3 st.C. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

nalezaloby podpiąc pod komputer i sprawdzic czy wlasnie czujnik temp nie szfankuje ja mialem uszkodzony i przy cieplym silniku podawal komputerowi ze ma -37 :] wymienilem i sie uspokoilo i swiece grzeja teraz kruciutko :] proponuje jak juz to ten czujnik kupic w serwisie bedzie pewniejszy koszt jakies 80 - 90 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności