Skocz do zawartości
Gość wojtek546

głośna praca pompy wspomagania w B5 3BG automat

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtek546

Od kilku miesięcy posiadam Vw B5 3 BG 130 KM automat. Od pewnego czasu daje się słyszeć głośną pracę pompy wspomadania przy max. skręcie kół w prawo i lewo (szczególnie przy włączonym wstecznym biegu). Po konsultacji z mechaniorem wymieniłem płyn po czym ten objaw nie ustąpił. Mechanik uspokaja że to ucichnie po pewnym czasie. Co wy na to?!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne gdy skrecisz kierownica mocno do oporu, w kazdym aucie jakim jezdzilem tak bylo. Tak wiec nie ma sie czym przejmowac.

Chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyton 1986

W każdym aucie ze wspomaganiem tak jest , ewentualnie jeżeli przez pewien czas miałeś troche mniej płynu w instalacji od wspomagania to pompa mogła chodzić troche głośniej. Przy maxymalnym skręcie kół pompa pompuje ciśnienie a że koła już nie skręcą sie bardziej to pompa chałasuje bo rośnie w niej ciśnienie i niema ono sie gdzie podziać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post moze stary ale nie chcialem zakladac nowego tematu.

 

Moj problem polega na tym ze zimą pompa piszczała jak skręcilem koła na maxa, ale teraz jak zrobilo sie cieplo pompa zaczela piszczec wogole jak krece kierownica...

 

Moja koncepcja ze pasek zimą ze wzgledów atmosferycznych sie przykurczyl i bylo w miare ok, a teraz jak jest cieplo to pod wplywem ciepla się wydluzyl i moze trzeba go naciągnąć?

 

To tylko moje przypuszczenia jesli sie myle to niech ktos cos napisze konkretnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku było podobnie za te piski było odpowiedzialne koło pasowe pompy .

Jest owo koło wykonane z aluminium i ma tendencje do wycierania.

Mogą też siedzieć zaworki w maglownicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item588767643_kolo_pasowe_pompy_wsp_vw_passat_b5_1_9_1_9_tdi.html

 

Masz na myśli takie cóś? Tylko czy to aby na pewno moze byc przyczyną?

 

 

zawory maglownicy a to wogole da sie wymienic te owe zawory

Edytowane przez QplanetQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku jest ono z aluminium ale może występuje też stalowe musisz sprawdzić średnicę czy są takie same.

Ja w swoim wymieniłem na nowe i piszczenie ucichło.

Sprawdzić musisz również napinacz czy aby nie jest wyrobiony bo wtedy zmniejsza się skok napiecia paska i przy oporze jakie stawia pompa może go nie napinać w wystarczający sposób i poprzez to pasek ślizga się na kole pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za wskazówki:] teraz wiem przynajmniej gdzie szukac :D a szykowalem sie na wymiane calej pompy ok nastepny weekend jest moj:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja mam pytanie następujące. Wczoraj podczas trasy około 70 km zauważyłem, że coś delikatnie wyje. Im większe obroty silnika tym głośniej. Po kolejnych kilkunastu km wycie jest już okropne. Delikatny skręt kierownicą powoduje ogromne wycie wydaje mi się, że pompy. Wspomaganie jednak dalej jest w miarę lekkie. Przy tym wyciu daje się odczuć delikatne drżenie na kierownicy. Moje pytanie czy to faktycznie padnięta pompa oraz czy wymiana wymaga rozebrania całego przodu czy da się do zrobić od "spodu"? Dodam tylko, że mój passat to B5 2.3 4motion z 99roku. Dodam tylko, że odkąd go nabyłem przy maksymalnym skręcie kierownicą w dowolną stronę pompa bardzo piszczała co nasuwało mi na myśl jej powolną agonię.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompad padła to byś ciężko manewrowała a tak nie jest? Równie dobrze któreś z kułek na pasku mogł osie schrzanić... Ja miałem tak w xanti, przy wyrzszych obrotach silnika wyło jak by sie turbo załączało hehe. Przynajmniej na skrzyżowaniu ludzie bali sie ścigać ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności