Gość falis Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2006 Witam. Ostatnio mailem dosc nieciekawa przygode z rozrzadem (opisana we wczesniejszych postach), chcialbym dowiedziec sie czy popowtryskiwacze, po tym jak zostaly wyjete z glowicy (glowica byla planowana) nalezy jakos regulowac (strojic, ustawiac). Z tego co zauwazylem to pompowtryskiwacze regulowane sa za pomoca takich nakretek nad nimi (moge sie mylic one chyba do tego sluza), domyslam sie ze reguluje sie tam cisnienie z jakim ma byc paliwo podawane (choc nie jestem pewien). Przy rozbieraniu glowicy nic nie bylo zmieniane, nic nie bylo przestawiane, a przy skladnaiu kazdy pompowtryskiwacz wlozony byl w swoja komore (nie sa zamienione miejscami). Chcialbym sie dowiedziec czy w takiej sytuacji nalezy je jakos regulowac, jelsli tak to czy ktos zna dobry warszatat ktory sie tym zajmuje??? (Najlepiej z okolicy Kielc, Skarzyska) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 12 Czerwca 2006 Po pierwsze trzeba wystudzić silnik !!! Przed montażem nowych pompowtryskiwaczy należy bardzo dokładnie oczyścić gniazda pompowtryskiwaczy. Gniazda należy dokładnie wytrzeć z nagarów i drobin oleju. Gdybyśmy niedokładnie oczyścili gniazda powietrze z przestrzeni tłokowej dostanie sie do magistrali paliwowej zasilającej pompowtryskiwacze co wywoła poważne zaburzenia w pracy całego silnika. Aby ułatwić sobie montaż nowych pompowtryskiwaczy należy gumowe uszczelki o-ringi przesmarować olejem. Wkładając w głowicę nowe pompowtryskiwacze nigdy nie wolno stsosować narzedzi typu młotek. Ponadto uważać aby nie wsadzić ich ukosem w stosunku do gniazda. Po wsadzeniu pompowtryskiwaczy w gniazda głowic należy je lekko docisnać a potem odpowiednio ustawić stosując do tego długą suwmiarkę. Odległość mierzy się od krawędzi głowicy do zaworu pompowtryskiwacza. Odległość ta powinna być w pełni zgodna z tym co podaje instrukcją serwisowa silnika PD. Chodzi o to aby pompowtryskiwacz ustawic odpowiednio do komory spalania. Gdyby pompowtryskiwacz był krzywo ustawiony to wtryskiwane paliwo będzie się spalało w miejscach gdzie zjawisko to nie może występować. Po idealnym ustawieniu należy docisnąc pompowtryskiwacze dokręcić jarzmami specjalnej konstrukcji. Po wszytkim należy wyregulować skok każdego z pompowtryskiwaczy według procedury. I jeszcze jedna uwaga na koniec. Od potężnych drgań w głowicy potrafią wyrobić sie gniazda osadzeń pompowtryskiwacza. Wtedy mamy objaw jakby przybywało oleju. Gniazdo po diagnozie wychodzi jako strasznie rozklepane i niestety w takim przypadku pomaga tylko wymiana głowicy PD i to tylko na fabrycznie nową !!! W naszym kraju było już ponoć kilka takich przepadków ale to raczej zupełna rzadkość. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2006 Wszystko juz zlozone, tak jak opisales. Pompowtryskiwacze nie sa nowe tylko te co byly poniewaz sa sprawne. Po odpaleniu silnik pracuje rowno i bez zastrzezen. Czy powinienem sie jeszcze udac do kogos celem sprawdzenia ustawienia pompowtryskiwaczy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 12 Czerwca 2006 Oczywiscie, że możesz podjechać do kogoś aby sie w 100% upewnić czy wszystko jest OK. Jednak jak się już gdzieś wybierzesz to raczej do solidnego fachowca. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość falis Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2006 No i tu pojawia sie problem. Bo wielu fachowcow z jakimi dyskutowalem na temat silnikow PD to straszni teoretycy, jeden mądrzejszy od drugiego, a ja chcialbym samochod dac do kogos kto ma z tym stycznosc w praktyce. Do ASO niechetnie bym go zaprowadzil, bo nie mam do nich przekonania, oni lubia wszystko wymieniac i tylko patrza jak tu na kliencie kolejny grosz zarobic. Szukam jakiegos dobrego mechanika, ktory by sie znal na silnikach TDI PD, czy jest ktos taki w okolicach Kielc???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2006 Znam tylko Warszawa i Lublin HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość daniello12 Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2007 Witam. Czy mógłby ktoś podać procedurę regulacji pompowtryskiwaczy. Będę u siebie wymieniał dwa i chciałbym je dobrze wyregulować. Czy zamiast fabrycznych AL można wstawić BA do AWXa z 2001 roku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markiz Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2009 Witam Chcialem sie zapytac, czy ktos sie orientuje jak sprawdzic czy pompowtryskiwacze sa poprawnie ustawione i wyregulowane? Wiem, ze mialem wymieniana uszczelke pod glowica 15kkm temu, ale niestety nie wiem przez kogo i na jakim "sprzecie" O ile suwmiarka to nie jest jakies wyszukane narzedzie o tyle martwie sie o zakres wiedzy mechanika. Pompowtryskiwacze na pewno byly wyciagane, bo glowica poszla do planowania. Na vagu wszystko jest w tolerancji, jednak boje sie np o to co napisal Hha. Jezeli obszar zaplonu bedzie wystepowal nie w tym miejscu gdzie powinien nawet nie chce myslec do czego to doprowadzi. Jezeli ktos ma jakies sposoby prosze o informacje. Jezeli ktos chcialby zobaczyc moje logi to sa tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43650 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki3 Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2009 Witam możesz podać namiar na warsztat w Warszawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #10 Napisano 16 Maja 2010 Witam. Mam wielka prośbę . Czy może mi ktoś napisać jakie są wymiary osadzenia pompowtryskiwaczy w gniazdach od krawędzi głowicy. To ten wymiar który ustawia się suwmiarka. Silnik AVB 1.9 tdi 101 KM z marca 2003 roku. Znalazłem coś w sieci ale nic nie pasuje, pewnie do innego silnika. Słyszałem że każdy typ tego silnika ma inne te wymiary. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #11 Napisano 18 Maja 2010 Witam. Czy ktoś może mi pomóc i odpowiedzieć na powyższe pytanie. Bardzo prosze. Nie mogę nigdzie tego znaleźć. Wszystkie dane które są na forum i w sieci nie pasują do tego silnika: AVB 101 KM 2003 rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukassx11 Zgłoś #12 Napisano 19 Maja 2010 wolf cos w moich postach było... bo niestety 3 pompowtryski juz wymieniłem i musze kupic jeden i jeden na zapas... poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2010 Witam. Dzięki Lukassx za odpowiedź. Twoje posty już parę razy analizowałem, ale nic mi się nic zgadza. Już tłumacze. Dokładnie poszukuje wymiarów osadzenia pompowtryskiwaczy w głowicy ( ten wymiar który mierzymy suwmiarka- wymiar A). W twoich postach kolega Mebelman podaje ładny opis wymiany pompowtryskiwaczy starego typu i nowego, łącznie z wymiarami. Ja posiadam pompki nowego typu ( inna nakrętka cewki) więc dotyczą mnie wymiary w drugiej tabeli: 1 cyl - 332,2 mm 2 cyl – 244,2mm 3 cyl – 152,8mm 4 cyl – 64,8mm ale jak tak bym je osadził to byłyby pod dużym ukosem względem osi wałka rozrządu, i dobrze by nie były trzymane przez element napinający ( ta kostka ze śruba imbusową). Niestety nie zdarzyłem zmierzy wymiarów pompek pierwotnie osadzonych, bo kto inny je wyjmował. Proszę o pomoc i rady. Pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3k Zgłoś #14 Napisano 19 Maja 2010 Witam. Dzięki Lukassx za odpowiedź. Twoje posty już parę razy analizowałem, ale nic mi się nic zgadza. Już tłumacze. Dokładnie poszukuje wymiarów osadzenia pompowtryskiwaczy w głowicy ( ten wymiar który mierzymy suwmiarka- wymiar A). W twoich postach kolega Mebelman podaje ładny opis wymiany pompowtryskiwaczy starego typu i nowego, łącznie z wymiarami. Ja posiadam pompki nowego typu ( inna nakrętka cewki) więc dotyczą mnie wymiary w drugiej tabeli: 1 cyl - 332,2 mm 2 cyl – 244,2mm 3 cyl – 152,8mm 4 cyl – 64,8mm ale jak tak bym je osadził to byłyby pod dużym ukosem względem osi wałka rozrządu, i dobrze by nie były trzymane przez element napinający ( ta kostka ze śruba imbusową). Niestety nie zdarzyłem zmierzy wymiarów pompek pierwotnie osadzonych, bo kto inny je wyjmował. Proszę o pomoc i rady. Pozdrawiam . Dla nowego typu wtyczki jest inna tabelka tj Cylinder Wymiar „a“ 1 333,0 ± 0,8 mm 2 245,0 ± 0,8 mm 3 153,6 ± 0,8 mm 4 65,6 ± 0,8 mm To co podales wyzej jest dla starego typu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #15 Napisano 19 Maja 2010 Zgadza się to ta druga tabelka. Pomyliłem tabelki podczas pisania postu. Fakt jest taki że jak biore wymiary dla starych wtyczek czy nowych to i tak nic nie pasuje. Napewno ktoś ma te wymiary pod AVB 101 KM. bardzo mi sie przydadzą i nie tylko mi , ale też wielu innym posiadaczom pasków i nie tylko.Dodam żę głowica jest polska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3k Zgłoś #16 Napisano 19 Maja 2010 Zgadza się to ta druga tabelka. Pomyliłem tabelki podczas pisania postu. Fakt jest taki że jak biore wymiary dla starych wtyczek czy nowych to i tak nic nie pasuje. Napewno ktoś ma te wymiary pod AVB 101 KM. bardzo mi sie przydadzą i nie tylko mi , ale też wielu innym posiadaczom pasków i nie tylko.Dodam żę głowica jest polska. Nie ma oddzielnej tabeli dla silnikow AVB. Te wymiary podala ELSA dla pd`kow, wiec wymiary sa dobre. Oczywscie mierzysz tak jak na rysunku poniezej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #17 Napisano 19 Maja 2010 Tak. Mierze tak jak pokazujesz na rysunku. Wtedy pompki ustawiają się pod dużym ukosem względem wałka rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #18 Napisano 19 Maja 2010 pokaż fotkę jak to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #19 Napisano 19 Maja 2010 Nie mam fotki. Pomki są włożone na oko wmiare równolegle do wałka rozrządu tak jak na rysunku lukasza3k. Żaden wymiar z tabeli sie nie zgadza. Silnik nie pracuje równo. Są różnice w dawkach. Regulacja sprężyn według instrukcji do oporu i 180 stopni z powrotem. Jak jest uwas tzn. macie pompki ustawione ze skosa czy prosto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #20 Napisano 20 Maja 2010 Widzę że nikt nie ma takich danych. Spróbuję coś w ASO sie dowiedziec, ale nie liczę na ich wylewną odpowiedź. Będę dawać znać jak cos sie zmieni. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach