Skocz do zawartości
finnu

wariuje temperatura!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna posiadam B3 z silnikiem 1.9 D i mam duży problem z temperaturą, otuż płynu chłodniczego ubywa dość sporo, gdy jade spokojnie temperatura oscyluje w granicach 80 - 90 na wskaźniku temperatury. Gdy przycisne mocniej dochodzi do 110. Dzis gdy zatrzymałem się na światłach spod maski bardzo parowało mimo iż płyn sie nie zagotował, gdy podniosłem maske - silnik był mokry natomiast nie zidentyfikowałem wycieku z żadnego węża... ja wiem że to herezje co pisze ale tak właśnie jest. Chciałem nadmienić że nie mam tej dolnej części zderzaka (gdzis czytałem że przez to może się grzać) nie wiem co mam robić, prosze o pomoc bo nie chce ugotować silnika, a raczej zniszczyć uszczelki pod głowicą (o ile już nie padła - jak to sprawdzić? ) z góry dzięki za wypowiedzi w tej kwestii

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kondycje uszczelki sprawdzisz na stacji diagmostycznej,sprawdzaja zawartość spalin w płynie chłodniczym, w zbiorniczku wyrównawczym.Kosztuje to niewiele ale nie powiem ci dokładnie ile - nie pamietam.

Ale skoro piszesz że ubywa plynu to albo gdzieś masz wyciek, albo po prostu "pali" ci plyn a o tym może świadczyć uszczelka pod głowicą miedzy innymi.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

niwdew ma rację, sprawdź wpierw czy nie ma gdzieś nieszczelności na wężach, łączeniach, trójnikach itd. Potencjalnych miejsc jest kilka, zacznij od dokładnego oglądnięcia zakrętki zbiorniczka wyrównawczego - tam jest oring, który musi być na swoim miejscu. Czasem lubi się podwinąć przy przykręcaniu, zagiąć lub nawet lekko przeciąć - ja tak miałem i zmieniłem cały korek na nowy (9 zł). W korku jest też zawór nadciśnieniowy, który upuszcza nadmiar ciśnienia, musi być sprawny!!!!

Dokładnie sprawdź wszystkie węże wodne czy nie są popękane, trójnik na bloku silnika z przodu, chłodnicę i elektrowłącznik na chłodnicy, czy nie leci spod niego. Często w miejscach wycieku pojawia się charakterystyczny nalot w kolorze płynu chłodzącego więc to może pomóc w lokalizacji.

Co do braku tzw hokejów pod zderzakiem to jest to przyczyna zwiększonej temp. - chłodzenie w B3 odbywa się właśnie pod zderzakiem, nie ma przecież atrapki, stąd potrzebne są te plastiki, kierujące powietrze na chłodnicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

witam. masz taki sam motor jak u mnie i taki sam problem. jak wyzej napisano. sprawdz oring i korek. wymien termostat. a co do temp. z przodu glowicy masz przykrecony plastikowy kruciec od chlodzenia a do niego poprzyczepiane weze. w kruccu siedzi czujnik. kup nowy oraz oring do niego i wymien. czujnik pamietaj z zoltym pierscieniemma byc. (sa inne kolory). u mnie winny byl czujnik i dlatego mialem tez temp po 110. i i jeszcze jedno spradz czy masz dobrze zalozony pasek klinowy. dla mnie koles zalozyl odwrotnie i pompa ganiala w druga strone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuzaj63
witam. masz taki sam motor jak u mnie i taki sam problem. jak wyzej napisano. sprawdz oring i korek. wymien termostat. a co do temp. z przodu glowicy masz przykrecony plastikowy kruciec od chlodzenia a do niego poprzyczepiane weze. w kruccu siedzi czujnik. kup nowy oraz oring do niego i wymien. czujnik pamietaj z zoltym pierscieniemma byc. (sa inne kolory). u mnie winny byl czujnik i dlatego mialem tez temp po 110. i i jeszcze jedno spradz czy masz dobrze zalozony pasek klinowy. dla mnie koles zalozyl odwrotnie i pompa ganiala w druga strone.

Ta najlepiej od razu wymienić silnik:)

Sprawdz najpierw czy Ci sie wentylatory włączają no i zlokalizuj przeciek a na wymianę czujników będzie jescze czas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemo31_08

Już to przed chwilką pisałem innemu koledze no ale wiem , że prościej jest załozyć nowy temat niż poszukać i podpiąć sie. No ale dość kazań. ja miałem podobnie z ta temperaturą mimo że mam tzw. hokeje. U mnie wina leżała po stronie termostatu i czujnika. wymienione oba i zero problemów. a co do mokrego silnika od płynu chłodzącego to miałem przypadek, ze zawór w korku nie działał a za niego robił wąż ,który po nagrzaniu do odpowiedniej temepratury rozszczelniał sie i ciśnienie wywalało płyn. to tyle z życia wzięte. może cos pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przemo31_08 dzięki za porade, i całej reszcie szanownych kolegów również, lecz myśle że Ty właśnie będziesz najbliżej prawdy, bo gdy silnik jest zimny nigdzie sie nie leje, oglądałem wszystko dokładnie, a gdy wracam z trasy to na wskaźniku 110 i silnik mokry. Jutro to wszystko posprawdzam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i zabrałem się za robote, powiem wam drodzy forumowicze jaki szok przeżyłem, kiedy odkręciłem to kolanko przy pompie i co zobaczyłem??? NIC! zero termostatu tylko dziura :( Dość mnie to załamało, bo skoro grzeje sie zbytnio bez termostatu (100-110), to co będzie kiedy go założe. co to może być teraz z tym zagrzewaniem się silnika? Łopatki pompy poszły sie kochać? Wężyk (cienki) od chłodnicy do zbiorniczka jest drożny. Czy aby odkręcić pompe trzeba rozebrać rozrząd? Mam wersje bez klimy i wspomagania. Próbowałem uniknąć rozbierania rozrządu - zdjąłem alternator, i dorwałem się do śrub mocujących całą pompe (wraz z jej obudową) lecz nie jestem w stanie odkręcić ostatniej śruby która mieści się pod pompą wtryskową... Koledzy doradźcie coś... proszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa się wyjaśniła, pompa była git. Nawalił czujnik temperatury, korek od zbiorniczka wyrównawczego i jeden wąż na którym powstała pewna nieszczelność :)

Dzięki za porady, były słuszne!

Temat można zamknąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności