Skocz do zawartości
lazym

1.8 t lancuszek do wymiany :(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie i juz sie dziele z moim problemem, po dluzszym pobycie na forum i przeczytaniu kilku watkow doszedlem do wniosku, ze dal o sobie znac napinacz lancuszka rozrzadu.

 

Teraz pytanie bo napinacz i lancuszek mam juz zakupiony ale czy mam tez zmieniac kola zebate ?? Pyatnie sie wzielo z tego ze mechanik powiedzial mi ze jak lancuszek rozciagnie sie to wyrabia zebatki i jak pozniej sie zalozy na to nowy lancuszek to owe zebatki spowrotem go uszkodza;/ nie wiem na ile w tym prawdy ale wole sie zapytac Tych, ktorzy juz sie borykali z tym problemem. I jak ktos moze to prosilbym o rade jak sie do tego zabrac bo mam ochote zmienic czesc sam. I jeszcze jedna b. wazna dla mnie sprawa jakie sie dociski na srubach bo nie chce czegos zerwac. Dziekuje z gory za jakkakolwiek pomoc :)

 

Mam nadzieje ze mnie to nie czeka, jakoze autko potrzebuje aby dostac sie codziennie do pracy ;/

http://pl.youtube.com/watch?v=ssK0hfVNjKg&feature=related

 

Marku zwracam sie z prosba o pomoc ostatnio pomogles jak pompa olejowa siadla, tutaj nastepny link ktory znalazlem http://pl.youtube.com/watch?v=VWlwKvEkO7I

dodam tylko ze lancuszek zaczyna coraz mocniej szeleszcic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! najlepiej sprzedac auto i kupic cos dopracowanego ,np z włoskiej stajni ;-) ;-) ;-) Zębatki bedą zużyte ale tylko jak bardzo długo jezdziłes na hałasującym łańcuchu , wazne ,ze po zdjeciu łancuszka bedzie widac ich zużycie( na tej podstwie ocenaimy koniecznośc wymiany, ja jeszcze nie widziałem zebatek z koniecznością wymiany ) . Schemat wymiany jest taki ( tyle, ze bez szczegółow bo to było tak dawno ;-) ) : demontujemy cewki , koło paska rozrzadu ma swoje oznaczenie wzgledem nieruchomych elementów silnika, na którym ustawiamy rozrząd( albo znaczymy flamastrem ), ściągamy pokrywę zaworów, znaczymy wałki/ koła zębate ( ich ułozenie wzgledem nieruchomych elementów silnika),a także łąncuch względem koł zębatych (celem przeliczenia odległości dla prawidłowego ułozenia nowego łancucha)ściągamy pasek rozrządu z koła zebatego wałka( po odsłonieciu osłony rozrzadu - da się to zrobic bez demontażu przodu ,ale trzeba mieć sprawne rece i uważać żeby nie uszkodzic paska: dlatego najlepiej poczekac z łancuchem do wymiany paska rozrządu : bedzie łatwiej i 2 pieczenie na jednym ogniu ;-) ) dalej , odkręcami srubki trzymające "górne łożyskowaia/stopki" wałków, wyciągamy wałki , sciągamy łancuch z napinaczem. schemat montazu w odwrotnej kolejności z uwzglednieniem wczesniejszych oznaczen (warto ząłozyc nową uszczelke pod pokrywą zaworów i przeczyścic samą pokrywe , na pewno bedzie tam sporo nagaru ;-) ;-) ) . Przy okazji na prawde warto obejrzec stan kompensatorów i wymienic profilaktycznie uszczelniacze zaworowe ( to nie jest duzy koszt ,ale a znacznie wpłynie na zuzycie oleju przez silnik. dodatkowo wypadąłoby ( sprawdzic cisnienie oleju przed wymianą łancucha , po wymianie spuscic olej , sciagnac miske olejową w celu sprawdzenie i ewentualnego przeczyszczenia ssaka) zalac nowy olej i sprawdzic cisnienie oleju

Pozdrawiam i życze cierpliowsci bo jest sporo roboty.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odp wezme sie za to jak wroce z urlopu, zrobie odpowiednia fototeke :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Miska,smok,usczelniacze zaworowe,ciekawe co jeszcze wymyslisz,moze lepiej kupic nowy silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miska,smok,usczelniacze zaworowe,ciekawe co jeszcze wymyslisz,moze lepiej kupic nowy silnik?

Cze wiec powiedz co doradzasz aby sprawdzic/wymienic jak juz mam tam grzebac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie oleju przede wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź ciśnienie oleju przede wszystkim.

 

 

Marku zwracam sie z prosba o pomoc ostatnio pomogles jak pompa olejowa siadla, tutaj nastepny link ktory znalazlem http://pl.youtube.com/watch?v=VWlwKvEkO7I

dodam tylko ze lancuszek zaczyna coraz mocniej szeleszcic.

To sugureje mam ze z cisnieniem oleju mialem juz do czynienia, jest ok wg ksiazek, klawka cicha, zero jakichkolwiek kontrolek. Problem juz zdiagnozowany pytam tylko sie z nim uporac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! Dlaczego nie wymienic uszczelniaczy przy okzazji wymiany łancucha, tutaj masz juz wszytsko na wierzchu, a koszt uszczelniaczy w stosunku do robocizny i łancucha z napinaczem to grosze (zalecałbym to w kazdym silniku po rozbiórce głowicy ). to oczywiscie tylko zalecenie ,ale moim zdnaiem bardzo mądre jesli chcesz swoim autem zrobic np 100- 150 000 km. cisnienie oleju i sprawadzenie smoka to równiez typowe i bardzo racjonalne zalecenie serwisowe w 18 20v ( nie udowodniono jeszcze bezpośredniego zwiazku miedzy usterka łancucha , a cisnieniem oleju ale 1.8 T tez ma problemy z pompą oleju i nie da sie tego na 100% wykluiczyc , wiec dlaczego nie zrobic wszytskiego od razu ,bedziesz miał pozniej swiety spokój . jak kompensatory sa ciche i zrobisz taka kompleksowa naprawe to w zasadzie Twoje 1.8 T bedzie juz bezproblemowe , przynajmniej na jakis czas .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lazym czytałem Twój wątek wcześniej i to zdanie wypadło mi z pamięci, nieważne...

 

uki145, jaki to jest z grubsza koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! łancuch 200 zł , ponad 400 zł napinacz do aeb ,uszczelka pod pokrywe ( 60 zł ) robocizna 300-400 zł ( przyzwoity warsztat poza aso i poza Warszawą ;-) ). dzisiaj sie nie orientuje dokładnie ,ale górna granica cenowa to 3- 4 zł za jeden uszczelniacz zaworowy . czyli wywalasz 1000 zł na wymiane łancucha i zal wydac prz okazji jednej robocizny 80 zł za komplet uszczelniaczy? 1.8 T zaczyna powyzej 150 tys km brac juz spore ilosci oleju pełnisyntetycznego, między innymi za sprawą juz troche zuzytych uszczelniaczy po co przechodzic na połsyntetyk . sprawdzenei cisnienia oleju max 30 zł . diagnoza i czyszczenie ssaka juz róznie, dochodzi do tego uszczelka miski ( wiekszosc uzytkowników poprzestaje na tym ,ze jesli cisnienie zmierzone jest ok to nie zagladaja do ssaka). ja tego nie pisze specjalnie żeby kogos pogrązac w kosztach ,ale po to zeby pomóc, 1.8 ma bardzo trwały układ korbowo tłokowy i układ tłok-tuleja. mały remontik głowicy spowoduje ,ze bedziemy mieli juz silnik bezusterkowy na dobrych pare lat, jeslii turbina zadbana to spokojnie dojedzie do 300 000 km. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Cze wiec powiedz co doradzasz aby sprawdzic/wymienic jak juz mam tam grzebac ?

 

Radze ci nie zagladac do miski,i nie wymieniac uszczelniaczy bo po co?Nie pisales ze pobiera ci olej a cisnienie masz w normie.

Prawdopodobnie da sie wymienic lancuszek+napinacz bez zcisgania paska rozradu:

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732

 

uki145ja nie wiem co ty robiles swoim pasatem,ja mam 22000 na blacie i lancuszek mi nie dzwoni,kompensatory nie stukaja,oleju pobiera w normie,podejrzewam ze sam skatowales ten silnik a teraz narzekasz.A uszczelniecze zaworowe to nawet w polonezie jezdza ponad 200tys,u ciebie tylko 150 tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

tak tak , a nie wpadłes na to ,ze poprzedni własciciel twojego passata zrobił tam remont głowicy przed 200 000 km ? ile nim przejechałes , 20 tys km ;-), przecie nie masz auta od nowoci to skad wiesz co tam było naprawiane? probblem z łancuchem pojawił sie juz chyba z 15 razy u róznych osób na forum , pewnie kazda katowała swoje auto ,co ? . gdybym katował silnik to pierwsza padłaby turbina, a moja jest suchutka i pompuje az miło wgniata w fotel, z reszta juz wiele razy pisałem ,ze moj przypadek jest o tyle wzorcowy ,ze auto znam od nowosci , silnik jest ponadprzecietnie zadbany ( nigdy nie butowany na zimno , olej zawsze ponad połowa na bagnecie i wymieniany czesciej niz zaleca fabryka) . Marewel, po prostu ,zupełnie nie wiadomo dlaczego, piszesz pierdoły ( poza bardzo przydatnym linkiem do wymiany łancucha bez demotazu paska rozrządu!!!!!!!) . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! kurde jesli dobrze zrozumiałem, to u mnie, wyżej opisany problem praktycznie nie wystepuje ( poza raz na jakiś czas, delikatnym szarpnięciem całego silnika na obrotach biegu jałowego ),ale to chyba zupełnei inna sytuacja niz opisana powyzej ( prawdopodobnie któras z cewek , chociaż głowy nie dam bo nigdy tego nie weryfikowałem: nie jest to wogóle uciażliwe ). poza tym z elektroniką i tego typu zachowniami silnika miałem tylko 2 problemy. padnięty przepływomierz ( dokłądnie po 62 tys km ) i nierówne obroty biegu jałowego koło 100 000 km) . do dzisiaj ( czyli juz prawie 10 lat i parwie 164 tys km ) nic sie nie dzieje z elektronika silnika ,nie ma dziur w obrotach ,silnik równo i bez szarpniec ciagnie juz od 2000 obr ,od 3500 ciagnie mocniej , najlepszy zakres 4500- 6000 .z drugiej strony, moze po prostu chodzic o sama kulture pracy jednostki . osobiscie zastrzezen nie mam , bio uwazam ,ze kultura pracy 1.8 20V jest na przyzwoitym poziomie.jednak mozna na zagadnienie spojrzec porównując 4 cylindrówki konkurencji. 1.8 20v nie ma przeciez wałków balansujących w głowicy i faktycznei jak na 4 cylindrowy silnik mogą byc odczuwalne pewne wibracje, tym bardziej , jesli porównamy to z produktami konkurencji z napedzanymi dodatkowym paskiem 2 wałkami balansujacymi w głowicy np : 2.0 Twin Spark ( 150 -155 KM) alfa romeo, czy 2.0 (147 KM) hondy accord. te silniki pracuja kulturalniej na biegu jałowym . dobry przykład to porównanie 2 silników alfa romeo 1.8 Twin Spark (140-144 KM) i własnei opisany powyzej 2.0 T.S. 1.8 nie ma wałków i jego kultura pracy ( bieg jałowy wibracje przy dodawaniu gazu) jest odczuwalnie niższa niz 2.0 . moze tu tkwi przyczyna wyzej opisanego problemu ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
balansujących w głowicy

 

A ja zawsze myslalem ze wałki wyrównoważające montuje sie w bloku silnika a nie w glowicy.

 

Ponadto kiedys w programie "Auto"na TVP2 powiedzieli ze kultura pracy Alfy 156 1.8TS nie ma polotu do silników audi/vw z czym i ja sie zgadzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Radze ci nie zagladac do miski,i nie wymieniac uszczelniaczy bo po co?Nie pisales ze pobiera ci olej a cisnienie masz w normie.

Prawdopodobnie da sie wymienic lancuszek+napinacz bez zcisgania paska rozradu:

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732.

 

Yyy ale ja musze jescze wymienic lancuszek, niemniejednak (nie wiem jak sie wisze) to fotki i tak sie przydadza a jezeli chodzi o pobor oleju to ta 'norma' jest strasznie wysoka w sumie jak bym sie uparl to moglbym troche na ten temat ponarzekac ale jak juz pisalem to miesci sie w normach, dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche zglupialem zawdzonilem do kolegi z ktorym bede to robil, powiedzial aby zmienic uszczelniacze zaworow to trzeba sciagac cala glowice(a tego nie chce robic) wiec male pytanie czy my rozmawiamy o tej czesci ? jak nie to prosze bardzo o opisanie o ktora czesc chodzi i gdzie sie znajduje i jak sie do tego zabrac :) dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

W hondzie civic udamo mi sie wymienic uszczelnicze bez zdejmowania glowicy,w passacie bym sie nie podejmowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności