Skocz do zawartości
Gość Andrzej1401

Cisnienie oleju a hydrauliczny napinacz łańcuszka rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej1401

Witam,

Od lat "grzechocze" mi łańcuszek wałków rozrządu. Nie wymieniałem go, ze względu na koszty (sam napinacz do 1,8 125 KM ADR kosztuje chyba 1400-1500 zł). Jednak ostatnio pojawił mi się inny niepokojący objaw, po dłuższym podjeździe pod górę i dłuższym postoju w korku na biegu jałowym (z klimatyzacją, wysoka temp. zewnętrzna) parokrotnie włączyła mi się kontrolka ciśnienia oleju (wraz z sygnałem akustycznym) na biegu jałowym. Poziom oleju właściwy. Te zjawisko pojawiło mi się tylko jednorazowo, tylko w tym nietypowym przypadku, przy silnym przegrzaniu oleju. W normalnych warunkach, nawet przy dłuższej pracy na biegu jałowym, nigdy nie zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju.

Czy dopuszczalne jest włączenie się kontrolki oleju na biegu jałowym przy silnym przegrzaniu oleju? Czy możliwy jest związek między niesprawnością hydraulicznego napinacza łańcuszka wałków rozrządu a obniżeniem się ciśnienia oleju?

Przebieg 250 km.

Pozdrowienia

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! napisz prosze na jakim oleju jezdzisz ,ile silnik go zuzywa , czy układ chłodzenia silnika jest sprawny i co to znaczy ,ze poziom oleju był ok . dobry i swieży olej nie powinien sie przegrzac ( pełnisyntetyczny 5w50 , półsyntetyczny 10w40 ) przy sprawnym układzie chłodzenia,nawet przy bardzo wysokiej temperaturze . przyczyn moze byc wiele ,od niesprawnego czujnik cisnienia oleju rozpoczynajac , na ogólnej kwalifikacji dołu silnika do remontu .moze tez byc tak ,ze oleju było około minimum ,a przechył był tak duzy ,ze był moment podczas podjazdu ,w którym ssak nie zassał oleju ( i stad sygnał ) dlatego takie wazne jest ,zeby podczas ostrej jazdy i duzych wzniesieniach utrzymywac poziom oleju w poblizu max . zwiazku polegajacego na tym ,ze usterka łanucha i napinacza spowodowała problemy z cisnieniem oleju nie ma . moze byc natomiast odwrotnie :(czesta przypadłosc starszych 1.8 20V) zbyt niskie cisnienie oleju ,spowodowane przytkaniem ssaka nagarem( wada fabryczna ssaka ,jego otwór jest za mały i łatwo zmniejsza przepustowosc na skutek osadów ),moze tak byc ,ale i tak usterki łancucha zdarzaja sie niezaleznie od sprawnosci układu smarowania(kolejna wada fabryczna tego silnika). Jesli jezdzisz na dobrym oleju minimum półsyntetycznym ,to moja rada jest taka: sprawdzic cisnienie oleju i jesli bedzie za niskie to zajrzec do pompy i panewek .Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzej1401

Używam olej Mobile 1 5W50, poziom "w połowie między kreskami", znacznych przechyłów nie było, chłodzenie sprawne, przebieg 250tys.km (a nie 250km, jak pomyłkowo napisałem).

Dziękuje za odpowiedź.

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krakers

Bezwzględnie zrób pomiar ciśnienia oleju jakie daje pompa olejowa. Głośna praca łańcuszka może być spowodowana właśnie zbyt niskim ciśnieniem. Miałem podobne objawy. Najpierw głośno pracował łańcuszek, później zapalała się kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach (sporadycznie np. po bardzo ostrej jeździe i tylko w upalne dni). mechanicy kazali mi wymieniać popychacze, a nawet panewki. Pomiar cisnienia pompy wyjasnił wszystko. Smok nie był zapchany więc wymieniłem pompę (febi 460zł). Wszystko wróciło do normy, łańcuszka nie słychać, kontrolka się nie zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tez cykalo. jeden mechanik powiedzial ze to popychacze, a ze jest ich 20, a kazdy kosztuje 70plnow = prosta matematyka a efekt nie jest gwarantowany. Ponoc te silniki tak maja. Drugi mowi, ze to napinacz, a ile on kosztuje, kazdy wie. ALE DO RZECZY: tez mi sie zapalala kontrolka oleju i to najczesciej w gorace dni i jak dawalem w pedal. Ostatnio zmienilem olej od dolu (bo poprzednio, frajerzy wyssali od gory, wiec syf zostal pewnie na dole), zalalem Mobila (zamiast Castrola) 10W40 i silniczek ani razu nie pomyslal zeby cyknac ;) Wiec moze pora zmienic olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! w moim przypadku(kompensatory stukaja przez około 5-10 sekund po odpaleniu ciepłego silnika ) tez sie zastanawiałem nad pompą oleju ,ale zmierzyłem cisnienie i było ok,na wałkach rozrzadu nie ma nietypowych sladów swiadczacych o złym smarowaniu, stad wniosek ,ze pompa pracuje prawidłowo(bydz moze mylny). bardzo ciekawe jest opisane ustapienie hałasu łancucha po wymianie pompy oleju,byłoby to jedno z rozwiazan problemu ,jednak nie ma gwarancji ,ze łancuch przestanie hałasowac w kazdyjm przypadku . co do mobila s 10w40 ,to jaki wczesniej był castrol?tez półsyntetyk . ja jezdze na 5w50 to rzadszy olej niz 10w40 ,w przypadku zalania

półsyntetyka hałas faktycznei moze ustapic ,bo gestrzy olej nie bedzie uciekał tak szybko ze zuzytych kompensatorów i lepije niwelował luzy napinacza i łancucha,w kazdym badz razie zmierzam do tego ,ze przejscie na półsyntetyk nie jest usunieciem usterki ,ale łagodzeniem jej objawów. próbowal ktos moze zalac 1.8 20v pełnisyntetycznym 10w60 (np castrola )? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzej1401

Witam,

Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie oleju, olej ciepły, ciśnienie na wolnych obrotach 1,5 bar (chyba powinno być 2,0 bar), przy 2000 obr./min 3,0 bar (chyba powinno być 3,0-4,5 bar). Klekot łańcuszka przy ciepłym oleju na biegu luzem "nie zawsze się pojawia", kontrolka ciśnienia oleju zapaliła mi się tylko raz w ekstremalnych warunkach (wg "Sam naprawiam" -"zapalenie kontrolki przy silnie rozgrzanym oleju nie jest usterką, jeśli po przyśpieszeniu lampka kontrolna gaśnie").

Koszty doprowadzenia samochodu do stanu właściwego przekraczają wszelkie granice rozsądku -napinacz 1600 zł, uszczelka "do 100 zł", robocizna może 250-350 zł, nawet wymiana pompy olejowej, czyszczenie misy olejowej, ssaka, instalacji olejowej jest zbyt droga, nie mówiąc o wymianie łożysk głównych czy korbowych. Bez sensu jak na samochód '98, 250 tys.km. Spróbuję tylko przy następnej wymianie oleju wlać olej o większej lepkości.

Dziękuję za wyjaśnienia.

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ludzik-79

witam u mnie w 2-3 sekundy po odpaleniu zawory pracuja glośno a pozniej jest cicho,i na goracym silniku słychać cykanie, zastanawiam sie co to- kompensatory czy łancuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam u mnie w 2-3 sekundy po odpaleniu zawory pracuja glośno a pozniej jest cicho,i na goracym silniku słychać cykanie, zastanawiam sie co to- kompensatory czy łancuch

Zawory zawsze pracują głośno po odpaleniu zanim nie dostaną smarowania olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ludzik-79

a co z cykaniem na ciepłym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności