migor Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2013 witam! przecieka mi uszczelniacz półosi...jutro przyjdzie nowy, jadę z nim do mechanika ale chce się upewnić czy wleje mi dobry olej. Skrzynia ASB TipTronic 5biegów 99r APU 1.8T. Pytanie: jaki olej będzie potrzebny? Z tego co czytam są oleje: 1. przekładniowy - czy chodzi o ten, który uzupełnia się jak pęknie miska olejowa ASB? (wchodzi 6l) Przy okazji pytanie czy to ten: MOBIL (ESSO) ATF LT 71141: http://allegro.pl/olej-mobil-esso-atf-lt-71141-skrzynia-automat-i3030257344.html? Powinien chyba spełniać normę G 052 162 A2 a w aukcji jest coś takiego jak "VW TL52161" 2. hydrauliczny (czyli który?) Czy z uszczelniacza wycieka olej hydrauliczny? Czy przy wymianie nie dotykamy w ogóle oleju przekładniowego? W jaki olej (i ile) powinienem się zaopatrzyć? Z góry dzięki za wyjaśnienie o co chodzi z dwoma rodzajami olejów. Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2013 kolego ja na tiptronikach się nie znam, ale kiedyś wertując tematy użytkownicy pisali że trzeba upuścić któryś olej, bo przy wyjmowaniu flanszy dochodzi do zmieszania ich obu a to może zaszkodzić skrzyni. jest obszerny temat o tiptronikach tylko poszukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2013 (edytowane) czytałem to: Przed wymianą uszczelniacza trzeba spuscic olej przekładniowy z dyfra - z prawej strony skrzyni biegów ( odsysanie ) a następnie upuscić olej hydrauliczny ze skrzyni biegów i dopiero demuntujemy lewy lub prawy wałek z flanszą . Jezeli nie ubierzemy oleju z dyfra to przedostaje się on do hydrauliki niepotrzebie i trzeba wymienić olej hydrauliczny . Jest tak na 100% bo robiłem to sam i tak podaje program serwisowy do napraw samochodów VW , i trzeba uważać przy wyjmowaniu i wkładaniu lewego wałka z flanszą bo w środku jest simering oddzielejący olej przekładniowy od hydraulicznego . Pozdro . ale niestety nie wiem o co chodzi, gdzie jest w końcu olej hydrauliczny, gdzie przekładniowy, który ja będę musiał wymienić, jaki i ile kupić, czy trzeba wymieniać simmering? sam nie będę wymieniał, jadę do mechanika ale kiedyś już mi zalali 6l czerwonego do skrzyni biegów i jestem przewrażliwiony od tamtej pory Edytowane 18 Lutego 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #4 Napisano 19 Lutego 2013 mechanior zakupił olej FEBI GL5, jak to się ma do oleju ESSO LT 71141, który ostatnio lałem do skrzyni? Czy to powinien być ten sam olej czy dwa różne, które w ogóle się nie łączą? Będę wdzięczny za wyjaśnienie / ew jakiś link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2013 (edytowane) Podbijam bo sprawa trochę dla mnie pilna...czy ktoś się orientuje w tym temacie? PS Nie widziałem niestety jak to wygląda na dole - czy dobrze rozumiem, że są dwa rodzaje oleju - jeden w dyferencjale, drugi w skrzyni? Dyferencjał jest chyba po prawej stronie skrzyni? Jeśli wymieniam uszczelniacz po lewej stronie to chyba nie ma żadnego niebezpieczeństwa, że oleje się pomieszają? Po wymianie uszczelniacza uzupełniam olejem ESSO standardowo tak jak opisane tutaj : ? http://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm w pkt SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW. Edytowane 19 Lutego 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2013 no to trochę mnie mechanik wyśmiał jak mu powiedziałem, że na forum czytałem o tym, że przy wymianie uszczelniacza jakieś oleje mogą się zmieszać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2013 no to trochę mnie mechanik wyśmiał jak mu powiedziałem, że na forum czytałem o tym, że przy wymianie uszczelniacza jakieś oleje mogą się zmieszać oleje się nie mieszają, dyfer ze skrzynią nie ma połączenia olejowego a jedynie mechaniczne, jak cieknie z dyfra to tylko z dyfra czyli z oringu sztywnego który jest na flanszy, koszt tej uszczelki to 100 do 140 zl za oryginal w VW w zaleznosci od strony montazu, natomiast o olej w skrzyni sie nie martwcie ponieważ jego nie ubywa od uszkodzonego bądź cieknącego dyfra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach