Skocz do zawartości
Zibo

Problem. Napinacz paska klinowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Około roku temu przy przebiegu 200 tys. km wymieniłem za radą mechanika napinacz paska klinowego. Poprzedni był mocno przekrzywiony. Przy przebiegu około 214 tys. km nowy napinacz zaczął się przekrzywiać aż w końcu się urwał całkowicie niszcząc paski klinowe. W ramach gwarancji na napinacz i robociznę warsztat podjął się naprawy. Urwała się śruba, która mocuje napinacz do bloku silnika. Wymienili ją oraz paski na nowe. Teraz mam prawie 218 tys. km i widzę że napinacz znowu zaczyna się przekrzywiać. Moim zdaniem lada chwila urwie się tak samo jak poprzednio. Mam pytanie, czy mam pecha, czy warsztat coś spieprzył? Czy oprócz ww napinacza istnieje jeszcze jakaś osobna ręczna regulacja napięcia paska? Jeśli tak to może pasek jest za mocno napięty co powoduje wyginanie się napinacza? Wg mojej wiedzy producent zaleca wymianę tego napinacza co 60 tys. km a ja nawet nie zrobiłem nim 1/3 tego przebiegu. Oznaczenie silnika to AHH.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość modern

Witam. Pajace usuwają tylko skutki a nie mają pojęcia o przyczynie. I dopóki nie usuną przyczyny możesz zmieniać napinacze co trzy miesiące :krzeslem:. Najpierw sprawdź czy pasek drży ( możliwe że te wibracje odczujesz nawet w kabinie ). Jeżeli występują ponad przeciętne wibracje to na 90% obstawiam rolkę sprzęgiełka alternatora lub jego łożyska to powoduje drgania i nadmierne zużycie napinacza. Drugą przyczyną może być zużycie pompy wodnej. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odczuwam wibracje, pojawiają się "falami" tylko w określonych przedziałach obrotów. Czy wymiana rolki sprzęgiełka alternatora i jego łożyska to droga impreza? Mogę to zrobić samodzielnie? Mam dostęp do dobrych narzędzi i garażu u znajomego.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość modern

Wibracje najbardziej są odczuwalne na niskich obrotach. Rolka to koszt ok 230/250 zł jeżeli w alternatorze siedzą łożyska warto dać go do zregenerowania fachowcom. Sama wymiana jest dosyć upierdliwa ze względu na sporą ilość rolek w układzie paska wielorowkowego ale jest to wykonalne. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności