Skocz do zawartości
Gość pentagram

kilka problemow po zakupie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pentagram

WItajcie. Jestem swiezo upieczonym uzytkownikiem B4 2.0. Przy okazji jestem laikiem w motoryzacji i chcialbym prosic o pomoc. Mam kilka problemow.

1.

Czy wszystko jest ok jezeli jade w trasie to temperature mi utrzymuje 80 caly czas a jak sie krece po miescie to wskoczy pod 100 i opada mniej wiecej na 90.W miescie to chyba ok ale czy w trasie powinien trzymac 80? Wczoraj z dlugiej gory jechalem to do 70 spadlo.

Problem mam przy okazji z chlodzeniem wnetrza samochodu nie wiem czy to ma cos wspolnego ale gdy dam na 0 to mi caly czas pracuje wentylacja z sila dmuchania jak na 1 natomiast gdy dam na 4 to sie wylacza lub zacina i za chwile pracuje :(

2.

NIe wiem co sie dzieje ale troche sie zrobil mulowaty i i bardzo slabo sie zbiera z wolnych obrotow tak do 2000. Jezeli wcisne szybko pedal gazu pare razy to bardzo powoli reaguje i jest cos w rodzaju bulgotania z tlumika i dopiero sie wkreca, jak sie wkreci to pozniej przy opadaniu obrotow przy samej koncowce rowniez bulgocze takjakby ze strzelaniem. .Gdy dojezdzajac do swiatel puszcze go zamiast na luzie tylko np na dwojce i sciagnie noge z gazu to strzeli z wydechu, to samo jest przy redukcji biegow najczesciej w dol. Na gazie jest to bardziej odczywalne i glosniejsze.Posiadam sekwencje.Tlumik wymieniony.Katalizator w porzadku. Swiece wymienione, przewody rowniez. Podpinalem pod komputer i nic nie wykazalo.:( Nie mam pojecia co to moze byc.

Mozecie jakos pomoc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. na benzynie też tak ci strzela?? takie pyrkanie w róże wydechowej też u mnie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

pentagram,

Ad.1 - Sprawdź termostat. Temperaturę powinien trzymać ok. 90°C. Co do nawiewu - musisz rozebrać panel i sprawdzić, czy czasem styki się nie pogięły. Tam płynie cały prąd dla silnika dmuchawy i jak tylko coś lekko nie kontaktuje, to się zaczyna grzać i obtapiać w plastiku, przez co może nie łączyć lub zwierać.

Ad.2 - spróbuj zrobić reset kompa i pojeździć trochę na benzynie, niech sie zaadoptuje. Może się przy jeździe na gazie rozregulowują nastawy ECU (np. przez złą emulację sondy lambda - to tylko strzał w ciemno). Jeśli pomoże to masz prawdopodobną przyczynę - złe oszukiwanie przez elektronikę "gazową" sterownika silnika. Jeśli się nie zmieni - pomyślim dalej...

 

EDIT:

Swoją drogą, mam silnik 2E a to prawie to samo co Twój i ten też się "nie bałdzo" zbiera do 2000rpm. Moment maksymalny osiąga przy 3200rpm, więc w okolicach tych obrotów śmiga świetnie. Generalnie zaczyna "ciągnąć" powyżej 2000rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie przesiadłem z lanosa gdzie biegi zmieniałem przy 2500 obrotach do passata i z racji przyzwyczajenia też biegi zmieniałem przy 2500 obrotach to passat był straszny muł, później dostrzegłem na prędkościomierzu czerwone kreski i starałem sie na poszczególnym biegu dojść do tej czerwonej kreski obroty wtedy dochodzą do 3500 i teraz przy takich obrotach zmieniam biegi

 

sprawdził bym jeszcze na twoim miejscu sondę lambda, i jej masę w moim sonda była główna przyczyną , gaziarz jak zakładał gaz to powiedział że sonda pracuje tylko na 10% po wymianie i podciągnięciu dodatkowej masy prosto do silnika problemy się skończyły

a filtry od gazu wymieniłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ad.1 - Sprawdź termostat. Temperaturę powinien trzymać ok. 90°C. Co do nawiewu - musisz rozebrać panel i sprawdzić, czy czasem styki się nie pogięły. Tam płynie cały prąd dla silnika dmuchawy i jak tylko coś lekko nie kontaktuje, to się zaczyna grzać i obtapiać w plastiku, przez co może nie łączyć lub zwierać.

 

Przecież u kolegi nic się nie dzieje - przecież to normalne, że w korku podejdzie do 100 - jak zadziałają wentylatory to spadnie do 90 - tak ma być - u mnie w trasie jak szybko się pomyka to też do 80 spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

waldek40, masz rację, masa w sondzie lambda jest brana z jej obudowy, czyli z rury wydechowej. U mnie jakieś spece od wydechu połączenie portek z rurą kata uszczelnili jakimś kleidłem, przez co sonda masy nie dostawała. Dospawałem do rury śrubę łbem, nałożyłem na nią oczko z przewodem (z drugiej strony "umasiony") i przykręciłem nakrętką. Teraz wydech jest solidnie połączony z masą i nie mam problemów z sondą.

Ale jeśli nie masa, to technika jazdy. Też się musiałem przyzwyczaić do tego silnika. Jak chcę możliwie efektywnie pojeździć, to go "ciągnę" do ok. 4000-4500 a czasami na trasie przy wyprzedzaniu sporo więcej :evil:

W mieście zmieniam bieg po emerycku przy ok. 3000rpm.

 

lukas63, ale kolega wspomniał o temperaturze 70°C a to już stanowczo za nisko. Inna sprawa, że u mnie nigdy temperatura nie podchodzi do 100°C :hyhy:

A wskaźnik pokazuje dobrze - sprawdzałem z precyzyjnym termometrem cyfrowym, którego czujnik był "wkomponowany" w stary, uszkodzony czujnik temperatury płynu - mam u siebie jeden czujnik podwójny i miejsce na drugi, gdzie osadziłem wspomniany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej było podciągnąć tą masę do silnika?, na spodzie samochodu bardziej jest narażona na wilgoć i zaśniedzenie, ale jak ci na razie działa to ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

waldek40, tam są wysokie temperatury - nie ma w 100% dobrego rozwiązania a moje jak na razie roczek wytrzymało :ok: A że raz na rok staram się konserwację auta przed sezonem zimowym zrobić, to i sprawdzam jakość masy na sondzie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pentagram

Sonde lambda sprawdzilem i dziala prawidlowo. Jutro jade wymieniac czujnik obrotow kola to moze przy okazji mechanik stweirdzi co to chociaz jak znam zycie to wysle mnie na diagnostyke.A na diagnostyce juz bylem i nie wakazal im komp bledow.-uki-w czwartek jestem umowiony na przeglad pierwszy po zalozeniu sekwencji, jak zrobie reset kompa to cos nie namieszam w ustawieniach gazu?Chcialbym je naprawic przed ta wizyta u gazownika bo mi napewno powie ze nie wyreguluje bo samochod zepsuty. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Reset komputera sterującego silnikiem (ECU) nie wpłynie w żaden sposób na sterownik instalacji gazowej, tylko po resecie musisz trochę pojeździć na benzynie, żeby się zaadaptował do tego paliwa. Najpierw oczywiście odpalenie na zimnym silniku i czekamy aż się rozgrzeje a potem kilka/kilkanaście przejechanych kilometrów z częstymi przyspieszeniami, hamowaniami, generalnie zmiennym obciążeniem silnika. Po takim zabiegu powinien już się zaadaptować i wtedy możesz przełączyć na gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pentagram

reset zrobilem ale nic to nie dalo.Dzisiaj to juz bardzo wyranie opadl z mocy.

Pojechalem dzisiaj do wiekszej stacji obslugi vw audi, mnie na kanape posadzili a sami sie zamkneli z samochodem i niby mieli diagnostyke zrobic.Po godzinie przyszedl koles powiedzal ze przewody,i lambda zle chodzi i katalizator nie wiadomo czy dziala.Zamowili przewody znow godzina minela, samochod wyjechal.I co ? Wymienili przewody,przeczyscili przepustniece i nic nie poskutkowalo.Na koniec powiedzili ze tlumik pierdzi bo dziurawy i sonda sie gubi.Kase zdarli i tyle.Oczywiscie pojechalem do tlumikarzy i stwierdizli ze wszyskto ok.Takie te nasze kochane warsztaty.Jutro jade do kolejnego warsztatu, dzisiaj mi koles powiedzial ze samochod bedzie dzialal i nie powie mi ze na kompie nie ma bledow i wszystko gra. Dzisiaj jescze jak go zgasilem to gdy stanely wiatraki slyszalem taki delikatny dzwiek z silnika tak jakby pipczek jakis.5 minut piszczalo i przestalo?Wiadomo komus cos o tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i coś już wiadomo co z twoim passatem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biegi zmieniałem przy 2500 obrotach to passat był straszny muł, później dostrzegłem na prędkościomierzu czerwone kreski i starałem sie na poszczególnym biegu dojść do tej czerwonej kreski obroty wtedy dochodzą do 3500 i teraz przy takich obrotach zmieniam biegi

Właśnie interesowała mnie sprawa tych czerwonych kreseczek na prędkościomierzu - co one oznaczają??? Ale z tego co Ty piszesz, to raczej nie jest to możliwe, ponieważ u mnie prędkość wraz z każdą kolejną kreseczką wzrasta o 40 km/h - przy 40 km/h 1 kreseczka, przy 80 km/h 2 kreseczka, przy 120 3 kreseczka, a w końcu przy 160 km/h 4 kreseczka. Czy to oznacza, że na 4 mam ciągnąć do 160 km/h :przestraszony: i dopiero wtedy wrzucać 5??? Przecież to nawet niewykonalne.

I jeszcze jedno - co oznacza na liczniku cała gruba pomarańczowa kreska przy 50 km/h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie masz inny licznik , popatrz sobie na allegro na liczniki i zobacz gdzie maja owe kreseczki, ale tak czy siak to 8V nie są wyścigówkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czesław

czy można pozbyć sie katalizatora ?Mam tylko benzynę .Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pentagram, poprawiło sie u mnie z tym pyrkotaniem z tłumika , pomogło ustawienie zapłonu :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności