ormowiec Zgłoś #21 Napisano 25 Października 2009 Fach opis dobrze wykonana robota, żubr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #22 Napisano 25 Października 2009 Opis spoko, choć nie chce mi się wierzyć że uwinąłeś się w 2.5 godziny:p. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tyber Zgłoś #23 Napisano 3 Maja 2011 Super to opisałes Co do rozrzadu i pompy wody to 2 tyg temu pompa wody mi strzelila focha i sie poluzowala na tym "lozysku" co sa 3 śruby o rozstawie trojkata. Na szczescie kuzyn opanowal sytuacje i mi to wymienil . Ale to byl dla mnie wyrazny sygnal, ze rozrzad jest do wymiany. Ale przyznac musze, ze paski klinowe i rozrzady nie sa spekane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #24 Napisano 10 Kwietnia 2012 choć nie chce mi się wierzyć że uwinąłeś się w 2.5 godziny:p. Dzisiaj powtórka z rozrywki, z tym że nie ruszałem praktycznie pompy od wspomy, wystarczyło sam altek wyrzucić-czas 2h z tym że nie piłem piwa Znowu firmy DOTZ, puścił uszczelniacz w poprzedniej po 50-60 kkm, trochę szybko mi się wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #25 Napisano 10 Kwietnia 2012 Otóż to - bez klimy lux robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #26 Napisano 6 Czerwca 2012 witam W passacie b3 1.9D 1Y puściło uszczelnienie wałka tuż przy kole pasowym. I teraz moje pytanie czy i w tym silniku da się zrzucić pompe bez demontażu rozrządu. Wolał bym nie ruszać rozrządu bo śruby od koła pasowego na wale korbowym są praktycznie już nie do ruszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #27 Napisano 6 Czerwca 2012 Da się, dokładnie tak jak w instrukcji powyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #28 Napisano 6 Czerwca 2012 Da się, dokładnie tak jak w instrukcji powyżej To super. Więc odrazu musze zamówić pompe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #29 Napisano 6 Czerwca 2012 puściło uszczelnienie wałka tuż przy kole pasowym O jakim wałku piszesz...bo jak rozrządu to ...musisz zdemontować pasek...i ponownie ustawiać rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #30 Napisano 7 Czerwca 2012 O jakim wałku piszesz...bo jak rozrządu to ...musisz zdemontować pasek...i ponownie ustawiać rozrząd. Pyta czy da się zrzucić pompę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #31 Napisano 18 Lipca 2012 Jak w temacie,Panowie mam pytanie czy w silniku 1.8 90km ADZ przy wymianie rozrzadu wymieniamy pompe ? dokladniej chodzi mi o to czym jest napedzana.Oraz drugie pytanie,co dokladniej przy rozrzadzie wymieniamy? napinacz napewno,co jeszcze ? z gory dzieki,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #32 Napisano 18 Lipca 2012 Pompa nie jest napędzana z paska ale dla świętego spokoju lepiej wymień bo kosztuje grosze. Przy okazji paski klinowe i uszczelniacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #33 Napisano 18 Lipca 2012 Hm tak z ciekawosci silnik 1.8 8v 90 km ADZ jest bezkolizyjny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #34 Napisano 18 Lipca 2012 napinacz napewno,co jeszcze ? Tylko pasek i napinacz...na pompie sprawdzasz czy łożysko nie stawia oporów lub czy nie cieknie...jak wszystko z nią okey to nie trzeba wymieniać....konkretnie tylko połowę pompy wymieniamy...nie ma sensu całej...w sprzedaży jest właśnie połowa. Warto też przy okazji zwrócić uwagę na stan uszczelniaczy na wale i wałku pośrednim...czy blok silnika suchy...uszczelniacze kosztują grosze. A co do kolizyjności silnika to chyba jest ale pewności nie mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #35 Napisano 19 Lipca 2012 to nie jest połowa pompy tylko pompa to tak jak by na termostat mówić że to tylko połowa termostatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #36 Napisano 19 Lipca 2012 Czepiasz się, Włodkowi chodziło o to że pompa jest bez obudowy, zainteresowani wiedzą o co chodzi, w sklepach też kupujesz "połowę pompy" ale dziękujemy Tobie, miałeś okazję zabłysnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #37 Napisano 20 Lipca 2012 nie zabłysnąć a wyprowadzić z błędu w który mógł wprowadzić :bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kapitan Bomba Zgłoś #38 Napisano 11 Lipca 2013 Przepraszam za odkop i jeśli w złym temacie piszę, ale mam takie pytanie które dotyczy pompy wody w Passacie B3 1,6 Turbo D silnik o oznaczeniu RA. Czy da się jakoś zregenerować ułożyskowanie koła pasowego które znajduje się na pompie wody ? W silniku RA jest nieco szatańskie rozwiązanie, gdyż pompa wodna posiada podwójne koło pasowe, z czego tylko to od zewnętrznej strony jest połączone na sztywno z pompą i stanowi jej napęd (wspólnie z paskiem klinowym od pompy wspomagania), natomiast to drugie od wewnętrznej strony obraca się luźno i ma okrutny luz na swoim ułożyskowaniu (to kółko stanowi tylko "prowadnicę" dla paska klinowego od alternatora). Aa i jeszcze coś - dzisiaj przy okazji naprawy czoła wału korbowego korzystając z tego że miałem zdjęte paski pokręciłem trochę ręcznie kółkiem pasowym pompy wody tym które stanowi jej napęd i przy tym kręceniu było słychać jakby lekkie piszczenie, czy to znak, że pompa wody ma już dość i należy ją wymienić ? Dodam, że po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu nic nie wyje ani nie piszczy. P.S. Wielki minus dla VW za to, że użyli tylko dwóch pasków zamiast trzech tak jak w Audi B3, pasek od pompy wspomagania musi być porządnie napięty a przez to, że napędza on też pompę wody nie można go tak solidnie napiąć jak w Audi bo łożyska w pompie mogą się wysypać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #39 Napisano 14 Lipca 2013 witam W passacie b3 1.9D 1Y puściło uszczelnienie wałka tuż przy kole pasowym. I teraz moje pytanie czy i w tym silniku da się zrzucić pompe bez demontażu rozrządu. Wolał bym nie ruszać rozrządu bo śruby od koła pasowego na wale korbowym są praktycznie już nie do ruszenia. Minoł może już rok od wymiany ale jeśli chodzi o wymiane w silniku 1.9D, do wymiany trzeba niestety zdjąć rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #40 Napisano 17 Lipca 2013 Do tej pory zmieniałem tylko "połówki" pompy, teraz niestety muszę zmienić jej obudowę bo jest skaleczona i popuszcza płyn. Dobrze kojarzę że do całości muszę popuścić rozrząd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach