Skocz do zawartości
waldek40

rozrząd i pompa wodna

Rekomendowane odpowiedzi

Opis spoko, choć nie chce mi się wierzyć że uwinąłeś się w 2.5 godziny:p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super to opisałes :)

 

Co do rozrzadu i pompy wody to 2 tyg temu pompa wody mi strzelila focha i sie poluzowala na tym "lozysku" co sa 3 śruby o rozstawie trojkata. Na szczescie kuzyn opanowal sytuacje i mi to wymienil :). Ale to byl dla mnie wyrazny sygnal, ze rozrzad jest do wymiany. Ale przyznac musze, ze paski klinowe i rozrzady nie sa spekane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
choć nie chce mi się wierzyć że uwinąłeś się w 2.5 godziny:p.

 

Dzisiaj powtórka z rozrywki, z tym że nie ruszałem praktycznie pompy od wspomy, wystarczyło sam altek wyrzucić-czas 2h z tym że nie piłem piwa ;)

zdjęcie0723.jpg

 

Znowu firmy DOTZ, puścił uszczelniacz w poprzedniej po 50-60 kkm, trochę szybko mi się wydaje :/:

zdjęcie0722.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to - bez klimy lux robota :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

W passacie b3 1.9D 1Y puściło uszczelnienie wałka tuż przy kole pasowym. I teraz moje pytanie czy i w tym silniku da się zrzucić pompe bez demontażu rozrządu. Wolał bym nie ruszać rozrządu bo śruby od koła pasowego na wale korbowym są praktycznie już nie do ruszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się, dokładnie tak jak w instrukcji powyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się, dokładnie tak jak w instrukcji powyżej

 

To super. Więc odrazu musze zamówić pompe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
puściło uszczelnienie wałka tuż przy kole pasowym

O jakim wałku piszesz...bo jak rozrządu to ...musisz zdemontować pasek...i ponownie ustawiać rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O jakim wałku piszesz...bo jak rozrządu to ...musisz zdemontować pasek...i ponownie ustawiać rozrząd.

 

Pyta czy da się zrzucić pompę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie,Panowie mam pytanie czy w silniku 1.8 90km ADZ przy wymianie rozrzadu wymieniamy pompe ? dokladniej chodzi mi o to czym jest napedzana.Oraz drugie pytanie,co dokladniej przy rozrzadzie wymieniamy? napinacz napewno,co jeszcze ? z gory dzieki,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie jest napędzana z paska ale dla świętego spokoju lepiej wymień bo kosztuje grosze.

Przy okazji paski klinowe i uszczelniacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm tak z ciekawosci silnik 1.8 8v 90 km ADZ jest bezkolizyjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napinacz napewno,co jeszcze ?

Tylko pasek i napinacz...na pompie sprawdzasz czy łożysko nie stawia oporów lub czy nie cieknie...jak wszystko z nią okey to nie trzeba wymieniać....konkretnie tylko połowę pompy wymieniamy...nie ma sensu całej...w sprzedaży jest właśnie połowa.

Warto też przy okazji zwrócić uwagę na stan uszczelniaczy na wale i wałku pośrednim...czy blok silnika suchy...uszczelniacze kosztują grosze.

A co do kolizyjności silnika to chyba jest ale pewności nie mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie jest połowa pompy tylko pompa to tak jak by na termostat mówić że to tylko połowa termostatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czepiasz się, Włodkowi chodziło o to że pompa jest bez obudowy, zainteresowani wiedzą o co chodzi, w sklepach też kupujesz "połowę pompy" ale dziękujemy Tobie, miałeś okazję zabłysnąć :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zabłysnąć a wyprowadzić z błędu w który mógł wprowadzić :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odkop i jeśli w złym temacie piszę, ale mam takie pytanie które dotyczy pompy wody w Passacie B3 1,6 Turbo D silnik o oznaczeniu RA. Czy da się jakoś zregenerować ułożyskowanie koła pasowego które znajduje się na pompie wody ? W silniku RA jest nieco szatańskie rozwiązanie, gdyż pompa wodna posiada podwójne koło pasowe, z czego tylko to od zewnętrznej strony jest połączone na sztywno z pompą i stanowi jej napęd (wspólnie z paskiem klinowym od pompy wspomagania), natomiast to drugie od wewnętrznej strony obraca się luźno i ma okrutny luz na swoim ułożyskowaniu (to kółko stanowi tylko "prowadnicę" dla paska klinowego od alternatora). Aa i jeszcze coś - dzisiaj przy okazji naprawy czoła wału korbowego korzystając z tego że miałem zdjęte paski pokręciłem trochę ręcznie kółkiem pasowym pompy wody tym które stanowi jej napęd i przy tym kręceniu było słychać jakby lekkie piszczenie, czy to znak, że pompa wody ma już dość i należy ją wymienić ? Dodam, że po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu nic nie wyje ani nie piszczy.

 

P.S. Wielki minus dla VW za to, że użyli tylko dwóch pasków zamiast trzech tak jak w Audi B3, pasek od pompy wspomagania musi być porządnie napięty a przez to, że napędza on też pompę wody nie można go tak solidnie napiąć jak w Audi bo łożyska w pompie mogą się wysypać :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

W passacie b3 1.9D 1Y puściło uszczelnienie wałka tuż przy kole pasowym. I teraz moje pytanie czy i w tym silniku da się zrzucić pompe bez demontażu rozrządu. Wolał bym nie ruszać rozrządu bo śruby od koła pasowego na wale korbowym są praktycznie już nie do ruszenia.

 

Minoł może już rok od wymiany ale jeśli chodzi o wymiane w silniku 1.9D, do wymiany trzeba niestety zdjąć rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory zmieniałem tylko "połówki" pompy, teraz niestety muszę zmienić jej obudowę bo jest skaleczona i popuszcza płyn. Dobrze kojarzę że do całości muszę popuścić rozrząd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności