Skocz do zawartości
Gość zamiet

Przyczepka samochodowa typu "sam"

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżaj cytat z Prawa o RD:

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

 

Chyba wyjaśnia wszystko, a jako taki pojazd musi być zarejestrowany. Nie podlega jedynie okresowemu badaniu technicznemu i chyba to miał na myśli poeta pisząc niepodlegający rejestracji

Warunki techniczne jakim musi podlegać to inna bajka napisana w:

 

Dz.U.03.32.262

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wszystko co wyjeżdża na drogę publiczną powinno być rejestrowane. Chyba że chcesz to ciągać po własnym podwórku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podobno zmieniły się przepisy dotyczące rejestracji przyczep typu SAM wie ktoś może jak bardzo co trzeba teraz zrobić i ile to może kosztować bo chciałbym taką przyczepę zarejestrować

z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie zarejestrowałem przyczepkę i wygląda to tak:

1. idziemy do WK po skierowanie na nabicie numerów oraz wyznaczenie (a raczej wybranie) SKP w której chcemy to zrobić - koszt 10 + 10 zł

2. Jedziemy z przyczepą na jakąś wagę - ja byłem w punkcie sprzedaży węgla - wystarczy karteczka z pieczątką.

3. Robimy rysunki techniczne z głównymi wymiarami - długość, szerokość, wymiary skrzyni, wysokość itp. Następnie jedziemy ze wszystkimi papierami do SKP na przegląd i wybicie numerów oraz przynitowanie tabliczki znamionowej - koszt 163 zł. Uwaga-warto w dowodzie rej. auta którym najczęściej ciągamy przyczepkę sprawdzić jaki ma max DMC przyczepy i powiedzieć diagnoście aby DMC przyczepki jej nie przekraczała.

4. Z papierami z SKP ponownie jedziemy do WK i rejestrujemy przyczepkę SAM, dają tablice rejestracyjne i miękki dowód - koszt 112,50 zł

5. Wykupić OC i odebrać twardy dowód nie później niż miesiąc po rejestracji

zatem łączny koszt rejestracji przyczepki lekkiej to 295,5 zł więc wcale nie dużo!

PS. Wszystkie formalności (poza odebraniem twardego dowodu) da się załatwić w 1-2 dni

 

Kolego ja rejestrowałem przyczepkę w maju. Wszystko wygląda tak jak pisał o tym ormowiec, tylko ceny inne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tylko ze podobno zmieniło się to po 20 czerwca ale nie mogę znaleźć nic na ten temat co dokładnie się zmieniło bo wszędzie piszą (zmieniły się zasady rejestracji pojazdów i przyczep SAM) ale nikt nie pisze co konkretnie .

dzięki za odpowiedz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie tylko ze podobno zmieniło się to po 20 czerwca ale nie mogę znaleźć nic na ten temat co dokładnie się zmieniło bo wszędzie piszą (zmieniły się zasady rejestracji pojazdów i przyczep SAM) ale nikt nie pisze co konkretnie .

wiecie co :?::!: nieco żałośni jesteście, czy to serio jest takie ciężkie aby wejść na stronkę urzędu gminy i spisać sobie numer telefonu do wydziału komunikacji :?: bo nie wydaje mi się, aby to było coś OKROPNIE ciężkiego ;)

 

pozdr0

 

 

edit:

widzę, że Małopolska (a przynajmniej Gmina Racławice) ma żenujący poziom stronek www... :wmorde nawet na BIP'ie nie ma niczego :krzeslem

Edytowane przez KruK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli w imię bezpieczeństwa przyczepek, badanie techniczne nie może być przeprowadzone w SKP. Trzeba znaleźć odpowiednią "jednostkę akredytowaną do wykonania procedury homologacji", zabulić i dopiero wtedy do SKP na nabicie numerów :) ciekawe jakie są koszty wydania takiej homologacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiecie co nieco żałośni jesteście, czy to serio jest takie ciężkie aby wejść na stronkę urzędu gminy i spisać sobie numer telefonu do wydziału komunikacji

I tu przychylam się do w/w. Czy to naprawdę tak ciężko zatelefonować do pierwszego z brzegu wydziału komunikacji i zapytać jakie dokumenty i wymogi trzeba spełniać? Niektórzy piszą, że słyszeli, czytali, ale nikt(prawie) nie podał konkretnego przepisu. A czy jak w tym WKom. powiedzą co i jak to będziesz robił inaczej? NIE!!! Bo nie zarejestrujesz. A to, że kosztuje, to inna bajka i po prostu tego nie da się ominąć.

Mati podał link http://powiat.bedzin.pl/aktualnosci/...zdow-marki-sam z którego treści dość jasno wynika, że dopuszczenie do ruchu(homologacji) czy jak go zwał, może dokonać jedynie akredytowana instytucja , a nie pierwszy z brzegu diagnosta. I czego tu jeszcze szukać? Prawa nie zmienimy, więc niestety musimy je przyjąć takie jakie jest. Wypada zatem policzyć co się bardziej opłaca-samemu zbudować sobie przyczepką i walczyć z urzędami czy po prostu kupić. Jest jeszcze trzecia możliwość czyli wypożyczenie przyczepki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności