Skocz do zawartości
Gość Primera

Szpera, Dyferencjał, Quaifee, czyli rozmowy o modyfikacji uk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Primera
A jak dziala takie cudo w warunkach drogowych? Nie bede jezdzil na wprost w zakretach?

Działa identycznie jak centralny dyfer w "pełnym" quattro albo mosty "afgany" ruskim w UAZie. To jest nie tyle szpera (blokada) co inny typ mechanizmu róznicowego - helikalny a nie stożkowy jak zwykłe dyfry. Wykorzystuje "nieodwracalność" przekładni ślimakowej dzieki czemu w pewnych granicach (zwykle 3:1 - 4:1) przekazuje płynnie wiekszy moment na strone która stawia wiekszy opór.

Tzn gdy jedno koło stoi na mokrym lodzie a drugie na suchym asfalcie to klasyczny stożkowy mechanizm różnicowy przekaże na oba koła taki moment jaki moze przenieść to koło o gorszej przyczepności. Wiec samochód wcale nie pojedzie a bedzie tylko mielił w miejscu tym kołem które sie slizga. Helikalny mechanizm przeniesie na koło stawiajace wiekszy opór (te na asfalcie) czterokrotnie wiekszy moment niż te ślizgające sie.

Identycznie ma sie sprawa podczas osterej jazdy w zakręcie (slalomie). Koło od zewnetrznej dostaje wiekszy moment niż te wewnetrzne które ledwo dotyka ziemi.

robi ktoś szperę do naszych skrzyń biegów? Jest w ogóle coś takiego? Napisz coś więcej - jakieś źródła etc...

Szpere (w sensie blokade) robi KAAZ. Helikalne dyfry robi Quaifee i Peloquin i pewnie jeszcze pare innych. Tyle ze to nie jet mały koszt i należy sie nastawić na wydatek rzedu 5 tys zł :-( Montaż jest tak jak pisał kolega Rogalotti. W seryjnej skrzyni wymieniasz tyfer na ten helikalny i tle. Tak jest w przpadku ATB i Peloquina.

 

Nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze montowanie takiego dygra w aucie na ulice mija sie z celem. I najwyraźniej nie zgadają sie z tym także konstruktorzy Hondy i Alfy Romeo ;-) ;-) bo montuja te ustrojstwa seryjnie do swoich troche mocniejszych "dupowozów" klasy GTI. Np Honda integra 190KM, Accord 2.2 Type-r 212KM czy Alfa romeo 147 Tutaj jest test takiej Alfy z dieslem 150KM i wnioski.

Z tym jest troche jak z quattro czy Subaru. Jedni nie widza sensu przepłacać a inni w tym ja bym sie na ośke nie zamienili.

Ech troche przydługi ten post wyszedł :-|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Primera, jak masz FWD i brak możliwości kupna, to inwestycja 995$ w dyfer Quaifee nie jest jakoś specjalnie dużym wydatkiem ;)

 

Szczerze... naczytałem się i się zapaliłem na coś takiego ;) Tylko jak to do kraju ściągnąć zważywszy na fakt, że nie mają przedstawicielstwa w Europie :( :( :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znam kogos kto ma nowke sztuke ale chce za to jakies 3tys zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pakarod, jeżeli to ten sam, co na streetracingu od marca się wystawia, to podziękuję - mam 5. biegową skrzynię :( Napisałem do producenta, żeby okreslił jak to się ma do mojej i zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pakarod, jeżeli to ten sam, co na streetracingu od marca się wystawia, to podziękuję - mam 5. biegową skrzynię :( Napisałem do producenta, żeby okreslił jak to się ma do mojej i zobaczymy...

 

nie nie to zdecydowanie nie ta osoba ;) Ale mi sie wydaje ze moj znajomy ma do 6. Zadzwonie dzis i zapytam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydzieliłem temat, żeby to nie zaśmiecało topiku o Twoim aucie, pakarod.

 

Ok, znalazłem już coś bliżej nas: http://www.quaife.co.uk/VW-ATB-DIFFERENTIAL/CurrentPage/2 - w "jukeju" ;)

 

cena nadal ta sama ~ 3k.

 

Pytanie brzmi - jaką ja mam skrzynię biegów w swoim autku?

 

/// edit:

 

btw. dystrybutorem Quaife w PL jest Tomson.

 

Kolejne pytanie, które mi się nasunęło czytając posty Primery, to :

 

czy mówimy o Quaifee czy Quaife Engineering? Niby obie firmy robią to samo, ale jedna jest zza wielkiej wody, a druga mieści się w UK :)

 

// edit2:

 

tomson ma w swojej ofercie dyfery Quaife, ale w cenie 1k droższej od producenta. Za ten 1k to mogę się przejechać i zrobić odbiór osobisty na Wyspach :P

 

// edit3:

 

mam już kontakt w USA do człowieka, który dystrybuuje dyfery Peloquina i Quaife do odbiorców detalicznych na całym świecie... czekam na info o cenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, przy mocy jaka dysponujesz nie ma przeciez problemów z trakcja... szpera jest Ci IMO zbedna totalnie, szkoda kasy, lepiej za ten pieniadz wrzuci k04-015.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera
Primera, jak masz FWD i brak możliwości kupna, to inwestycja 995$ w dyfer Quaifee nie jest jakoś specjalnie dużym wydatkiem ;)

A pewnie że tak. 1 k$ to 10 może 15% wartości FWD w wieku Twojego Passka a trakcja nieporównywalnie lepsza niż seryjnego FWD. Za 4motion musiał bys dać o połowe wiecej i chociaż 4motion jest jeszcze fajniejszy to niestety chyba łatwiej kupić ksieżyc niż 4motion w idealnym stanie :-(

 

Szczerze... naczytałem się i się zapaliłem na coś takiego ;) Tylko jak to do kraju ściągnąć zważywszy na fakt, że nie mają przedstawicielstwa w Europie :( :( :(
Ja mialem tak samo... Ktos zrozumie zasade działania tego dyfra to trudno zeby mu sie nie spodobał. Ten dyfer w porównaniu z seria nie ma wad.

Chociaz niektóry (na streetracing ktos afaik marudził...) twierdza ze po założeniu auto zrobiło sie bardziej podsterowne i podczas brania zakretu z butem w podłodze trzeba przykładać wiecej siły do krecenia kierownica.

IMHO efekt taki wystepuje dlatego ze auta przednionapędowe maja ujemny promień zataczania aby poprawić trzymanie kierunku na wprost na wybojach. Ten promien podczas przyspieszania daje moment skrecajacy kazdeo koła na zewnątrz. W seryjnym dyfrze moment obrotowy idacy na obie półośki z zasady działania mechanizmu stożkowgo jest identyczny wiec te momenty skrecajace koła sie znosza. W przypadku helikalnego dyfra koło bardziej obciązone dostaje w pewnych warunkach 3-4 razy więcej wiec i moment skrecajacy koła na zewnętrznej zakretu jest wiekszy. Powoduje to wiekszy opór na kierownicy i wrazenie podsterownosci. Chociaż tak na prawde auto jest mniej podsterowne i nie ma prawa być inaczej.

Pozbyć sie tej uciązliwości (o ile wogóle bedzie odczuwalna) można poprzez zmniejszenie promienia zataczaia - wiec albo felgi o innym osadzeniu (mniejszy ET) albo pierścienie dydstansowe 5-10 mm. W przypadku ATB efekt stabilizacyjny zapewnia juz sam dyfer :) Zastanawiam sie jak poradzili sobie w Alfie i Hondzie i jakie sa tam zmiany geometrii zawiasu w wersjach z tym "lepszym dyfrem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakręciłem się konkretnie ;) Problemów z trakcją może nie mam, ale frajda i wrażenia z jazdy mogą być o niebo lepsze...

 

Tylko ta modyfikacja pociągnie za sobą kolejne... dyfer, K04 jak mówi the.wolf...

 

Rozmawiałem z Peter-em z thesirocco.com - polecił mi go przedstawiciel handlowy Peloquins z USA: Facet prowadzi sklep wysyłkowy i rozsyła detal wszędzie. Bardzo komunikatywny człowiek. Jednak Polacy się jeszcze długo będą uczyć podejścia do klienta :(-> paczka do Polski w sumie wyniesie 1200$ -> koszty przesyłki + dyfer i osprzęt (łożysko i jakieś mocowanie dyfra w skrzyni)

 

Płatność przez: paypal... teraz to mam problem :P

 

...ale opiszę jak już będzie siedziało na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

odświeżam temat. Ktoś próbował? Jakie efekty? Warto?

Zastanawiam się czy szpera zmniejszy trochę efekt tzw. tupania przednich kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czym jest tupanie przednich kół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze: sprezyny-30mm;

po drugie: amorki B6 a jak komus malo, to ZERKAPOL i utwardza;

po trzecie: OPONKI polsliki.

 

po takiej modyfikacji wszelkie "tupania", podskakiwania, utraty trakcji i inne kaszelki USTANA...w koncu chyba jestem kompetentna osoba aby sie wypowiadac w tej materi. 435Nm do czegos zobowiazuje:sese

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tia, nie wiem czy zauważyłeś ale to samochód rodzinny :-). Gdybym chciał jeździć na obniżonym zawieszeniu, półslikach itp kupiłbym sobie EVO.

Chcę maksymalnie ograniczyć wpływ dość silnego przedniego napędu na trakcję bez zbytniego ubytku w komforcie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to z rodziną jeżdżąc takie strzały ze sprzęgła uskuteczniasz? ;) Imo nic nie zrobisz... jak się chce mieć 250 KM i seryjne zawieszenie, to takie schody są. Proponuję po prostu nauczyć się ruszać (wiem, trudne, ale wierz mi - o wiele lepsze osiągi niż przy pełnym poślizgu jak nie masz szpery :P)

 

---------- Post added at 13:05 ---------- Previous post was at 13:02 ----------

 

EDIT: teraz doczytałem dopiero, że w tym wątku piszesz o tym, że Ci mieli na IV biegu ten TFSI, co musi być jakimś cudem... Jesteś pewien, że ten chipowany TFSI ma tylko 250 KM?! Mi się wydaje, że ma więcej. Dużo więcej! I żadne, nawet najtwardsze zawieszenie nic tu nie pomoże :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z rodziną przepisowo 50/90 ;-)

Ruszać raczej już umiem ale uwierz mi na wilgotnej nawierzchni koła tracą przyczepność nie po strzale, a po dodaniu gazu oczywiście dynamiczniejszym niż standardowo ale jednak.

A co do IV to fakt, opony 235 mielą na takiej nawierzchni, aż nie/miło. Dlategy myślę, że jak dwa koła ciągną nie jedno efekt uslizgu będzie mniejszy. Do tego na pewno zmienię opony i pozostaje kwestia amorków do standardowych sprężyn.

Konie miał "hamowane" więc tyle ma. :-)

BTW na serii było 219KM/300NM, a nie 200KM/280NM, podobno to zasługa dobrego paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...na serii było 219KM/300NM, a nie 200KM/280NM...

 

COS kol. SCIEMNIASZ !! ja mam 435Nm i ledwo CO mam uslizg na 3 biegu, a Ty majac 300Nm sie slizgasz ??

 

a tak na marginesie...albo ubyten na komforcie kosztem trakcji albo/albo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...kolega już napisał, że mu tupie i nie ma amortyzatorów, więc nie dobijaj go ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś nam lekki OT wyszedł. Ściemniać nie ściemniam już nie ten wiek żeby sobie respekcik na mieście podnosić ;-)

Na pewno wymian opon mnie czeka bo te są przede wszystkim bardzo głośne.

Amorki pewnie też zmienię ale nie wiem na jakie podobno Bilstein b6 jest w miarę OK ale ma niską wytrzymałość.

No i nie wiem czy ktoś z was spróbował zainstalować szperę i co to dało. Jakie odczucia. Warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse, Nm w benzynie to troche inne niutony niz w dyszlach :D wiec jak nabardziej ma prawo.

 

BTW jesli Ci nawala zawias przy ruszaniu, to zmien technike ruszania. Nie operuj gazem 0-1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności