Gość biedrona Zgłoś #21 Napisano 30 Lipca 2007 Temat otwieram - ale będzie pod obserwacją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rieder Zgłoś #22 Napisano 30 Lipca 2007 więc ponawiam pytanie dla osób którzy jezdzili lub jeżdzą na OO z silnikiem td czy coś się dzieje niepokojacego z turbiną albo wogóle z podzespołami silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #23 Napisano 31 Lipca 2007 Witam smigam na OO od jakis 20.000 (nakrecone ok 230000 wg licznika;) )i jak narazie nie mam problemow,a nawet jest troche zrywniejszy, wiem ze poprzedni wlasciciel tez na tym jezdzil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #24 Napisano 31 Lipca 2007 Olej opałowy hmm ciekawe jak długo będzie trwać ta pozorna oszczędność kiedy umrze pompa wtryskowa, wtryskiwacze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #25 Napisano 31 Lipca 2007 więc ponawiam pytanie dla osób którzy jezdzili lub jeżdzą na OO z silnikiem td czy coś się dzieje niepokojacego z turbiną albo wogóle z podzespołami silnika jak juz koledzy wczesniej pisali OO wykazuje wieksza "wartosc" energetyczna, co za tym idzie osiaga wieksza temperature spalania ... idac dalej, wyzsza temperatura spalin ... idac dalej jezeli ta wyzsza temperatura spalin napotka lopatki wirnika turbosprezarki, oddzialuje wyzsza temperatura na wirnik, a co za tym idzie wirnik sie szybciej zuzywa. reasumujac szybciej siada turbina. to co pisze nie jest wyssane z palca, ale oparte na doswiadczeniach. kiedys, kiedy jeszcze policwaje nie kontrolowali paliwa, duzo tirowcow smigalo na OO. Pozniej sie okazywalo, ze Turbina w tirze, zamiast "robic" 500tkm,700tkm, czy moze nawet wiecej, przestawala dmuchac po 250tkm. po rozebraniu Turbiny okazywalo sie, ze lopatki od spaliln sa ponadtapiane. szybciej sie zuzyly. przy niesprawnym ukladzie chlodzenia, mozna zauwazyc tez wyzsza temperature cieczy chlodzacej, jezdzac na OO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimek Zgłoś #26 Napisano 31 Lipca 2007 Akurat dzisiaj jak czytałem jeszcze raz ten temat, porozmawiałem z wujkiem (zbieg okoliczności dzisiaj przyjechał nas odwiedzić). Jest "złotówą" (taksówkarzem), posiadał Passka B4 z '94r w TD i jeździł długi czas na OO, koło roku albo i nawet lepiej. Wuja powiedział że mimo tak długiej eksplatacji na OO nic się z silnikiem nie działo. Ani pompa, ani wtryski, ani turbina jak go straszyli nie umarła. Tylko mówił że czasem miał problem w zime, bo OO ponoc nie lubi niskiej temperatury (tu nic mi na ten temat nie wiadomo). Nie dodawał żadnych dodadków do OO. Sprzedał tego passka i kupił sharana chyba z 2000 roku w TDI 110KM i chciał lać w niego tez OO, na poczatku lał ale puźniej zaprzestał z powodu częstych kontrol przez krokodylki taksówek na rope. Więc myśle że jednak z silnikiem nic się nie moze stać, bo znając mojego wujka i innych kasówkarzy oni zawsze wybierają najlepsze sposoby by zaoszczęcic. Mojim zdaniem na OO napewno zaoszczędzisz, ale radził bym Ci osobiście starać sie o tańszy ON od tirów. Zastanawia mnie jeszcze jakie sa kary za jeżdzenie na OO. Pewnie nie małe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #27 Napisano 31 Lipca 2007 innych kasówkarzy oni zawsze wybierają najlepsze sposoby by zaoszczęcic. no tutaj to nie watpie sa MISTRZAMI w oszczedzaniu, a auta po polskim taksowkarzy NIGDY bym nie kupil, bo mozna sie niezle zdziwic, jak potrafia oszczedzac. dla mnie taksowkarz to nie jest autoryter, wolalbym aby wypowiedzial sie mechanik. ale nie bede robic OT przypomina mi sie anegdotka jak przyjechal do warsztatu taksowkarz mercedesem okularem i moj znajomy mechanik mowi, ze przydaloby sie klocki z przodu wymienic, a on do niego z ryjem, i tu cytuje: "przeciez z lewej strony wymienialem 10.000km temu !!!" po czym mechanik wyrzucil go z warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimek Zgłoś #28 Napisano 31 Lipca 2007 jak juz koledzy wczesniej pisali OO wykazuje wieksza "wartosc" energetyczna, co za tym idzie osiaga wieksza temperature spalania ... idac dalej, wyzsza temperatura spalin ... idac dalej jezeli ta wyzsza temperatura spalin napotka lopatki wirnika turbosprezarki, oddzialuje wyzsza temperatura na wirnik, a co za tym idzie wirnik sie szybciej zuzywa. reasumujac szybciej siada turbina. Racjonalnie biorac rzecz jest bardzo prawdopodobne to co napisałeś. Ale (musze wtracić swoje "trzy grosze") wszystko ma swoje granice toleracji, wirnik napewno nie ma swoje granicy tolerancji cieplnej zatrzymanej na cieple spalanej ropy. Wydaje mi sie ze muszą sięgać wyzej. Moge się mylić, ale z wasnej ciekawosci musze sprawdzić na necie czy jest gdzieś napisana temperatura spalin ON i OO oraz opis materiału turbosprężarki. Pozdrawiam. P.S. Dałem przykład taksówkarza z tego wględu że umią jeżdzić tanio i nie było przy tym problemów z silnikiem. Ale ten taksówkarz od tego merca to nieźle ma nasrane w główce (Przepraszam za słownictwo ale inaczej tego nazwac nie umiałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość leseser Zgłoś #29 Napisano 31 Lipca 2007 Mam kumpla ktory ma firme transportowa i cala rodzina (prawie) jezdzi passatami maja ich ze piec (3 B4 i po sztuce B5 i B6) i od kad pamietam jezdza na OO i to nie male kilometry i nigdy nic sie nie dzialo z silnikami do czasu gdy jego kuzyn kupil B4 i pojezdzil moze 5000 km i stalo sie kuku pompa wtryski turbina wszystko padlo diagnoza byla jedna: OO Reasumujac nie ma zadnej zasady czy OO szkodzi czy tez nie bo defakto DOBRA "czerwona" to minimalnie gorszej jakosci ON zabarwiona na czerwono. A i jeszcze jedno jesli chodzi o OO to albo jezdzic stale na czerwonej albo wcale nie masz dojscia zeby jesdzic caly czas to nawet nie ryzykuj. Bo jak trafisz na wrednych gliniarzy to czysczenie baku zmiana filtrow i przewodow paliwowych oraz wezwanie cysterny do zalania do pelna moze cie kosztowac czasem ponad 7 tys. zl no i oczywiscie najwyzszy mandat 5 tys. WARTO???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chazir Zgłoś #30 Napisano 31 Lipca 2007 więc ponawiam pytanie dla osób którzy jezdzili lub jeżdzą na OO z silnikiem td czy coś się dzieje niepokojacego z turbiną albo wogóle z podzespołami silnika jak juz koledzy wczesniej pisali OO wykazuje wieksza "wartosc" energetyczna, co za tym idzie osiaga wieksza temperature spalania ... idac dalej, wyzsza temperatura spalin ... idac dalej jezeli ta wyzsza temperatura spalin napotka lopatki wirnika turbosprezarki, oddzialuje wyzsza temperatura na wirnik, a co za tym idzie wirnik sie szybciej zuzywa. reasumujac szybciej siada turbina. to co pisze nie jest wyssane z palca, ale oparte na doswiadczeniach. kiedys, kiedy jeszcze policwaje nie kontrolowali paliwa, duzo tirowcow smigalo na OO. Pozniej sie okazywalo, ze Turbina w tirze, zamiast "robic" 500tkm,700tkm, czy moze nawet wiecej, przestawala dmuchac po 250tkm. po rozebraniu Turbiny okazywalo sie, ze lopatki od spaliln sa ponadtapiane. szybciej sie zuzyly. przy niesprawnym ukladzie chlodzenia, mozna zauwazyc tez wyzsza temperature cieczy chlodzacej, jezdzac na OO. Niestety to co piszesz jest wyssane z palca. O jakich doświadczeniach piszesz. I kto wymyślił że OO ma wyższą wartość eneretyczną? Dla ON wartości opałowej nie oznacza się, a jeśli ktoś sobie zrobi lub zleci zrobienie takiej analizy i wyjdzie mu że dla OO jest wyższa to niech zrobi taką analizę jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze kilka razy. Od razu mówię co uzyska - wyniki w granicach błędu porównywalne. Nadtopione łopatki turbin to jakaś bzdura, nawet nie będe się wypowiadał. OO i ON są produktem destylacji i pochodzą DOKŁADNIE z tej samej frakcji. Różnica polega na dalszej obróbce, ale poza kolorem różnią się tylko jednym znaczącym dla silnika parametrem - gęstością. OO na gęstość 1-?% większą, polski OO do ok 5%. Ze wschodu to już inna bajka. Po prostu do ON dodaje się środki obniżające gęstość. Większa gęstość powoduje oczywiście wzrost ciśnienia paliwa, ale pozostawiam do oceny czy aż taką że pompa lub wtryski zużyją się szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sip Zgłoś #31 Napisano 31 Lipca 2007 Fiestą 1.8D przejechałem 190 tys. z czego na OO około 150 tys. i jak na forda to w sumie niezły wynik. Następny Passat 1.9TD tak około 30 tys. wszystko na OO, potem miałem chwilę przerwy z rechotem a teraz od 2 lat Passat B4 1.9TDI z przebiegiem w chwili obecnej 285 tys. z czego 60 tys. na OO. Od miesiąca jeżdżę na ukraińskiej ON bo jest w tej samej cenie co OO ale na zimę chyba znów przerzucę się na OO bo nie ma problemu z parafiną. Jeszcze jedno, w żadnym z tych samochodów nigdy nic nie robiłem przy silniku - tylko wymiana eksploatacyjna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #32 Napisano 31 Lipca 2007 Racjonalnie biorac rzecz jest bardzo prawdopodobne to co napisałeś. Ale (musze wtracić swoje "trzy grosze") wszystko ma swoje granice toleracji, wirnik napewno nie ma swoje granicy tolerancji cieplnej zatrzymanej na cieple spalanej ropy. Wydaje mi sie ze muszą sięgać wyzej. Moge się mylić, ale z wasnej ciekawosci musze sprawdzić na necie czy jest gdzieś napisana temperatura spalin ON i OO oraz opis materiału turbosprężarki. Pozdrawiam. wiesz, nie wiem czy OO zmienil sie z tych kilku lat wstecz, ale watpie, wiec pewnie jest to samo. najlepiej sprawdzic sobie, jezeli ktos ma EGT* i wtedy mozna zmierzyc temperature spalin przy OO i ON. jezeli ktos z wroclawia jest chetny na taki eksperyment to moge udostepnic EGT* do pomiaru. jakby ktos nie wiedzial: * - EGT - z ang. Exhaust Gas Temperature, czyli urzadzenie do pomiaru temperatury spalin chazir, jezdziles na OO czy teoretyzujesz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chazir Zgłoś #33 Napisano 31 Lipca 2007 chazir, jezdziles na OO czy teoretyzujesz ? Jestem z wykształcenia fizykochemikiem ze specjalnością produkcji paliwa. Pracuje w zawodzie innym ale bardzo zbliżonym. Jeżdże na ON bo mam darmowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rieder Zgłoś #34 Napisano 31 Lipca 2007 no dobra a jak bym lał 50:50 to też trzeba dodawać mixolu czy już nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimek Zgłoś #35 Napisano 1 Sierpnia 2007 wiesz, nie wiem czy OO zmienil sie z tych kilku lat wstecz, ale watpie, wiec pewnie jest to samo. najlepiej sprawdzic sobie, jezeli ktos ma EGT* i wtedy mozna zmierzyc temperature spalin przy OO i ON. Niestety nie mam tego urzadzenia, alo z pewnością popytam się znajmoych moze ktoś mi EGT udostępni na pomiary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bakamen Zgłoś #36 Napisano 4 Sierpnia 2007 HE, mój pasio jeszcze nie widział normalnej ON. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #37 Napisano 4 Sierpnia 2007 HE, mój pasio jeszcze nie widział normalnej ON. mam paska z takim samym silnikiem i zastanawiam sie czy nie przejść na OO narazie kupiłem na próbe 20l (od znajomego za kilka groszy, ale jak będzie git to będzie mi stlale sprzedawał) i zastanawiam sie czy zalać to do baku?? narazie stoi w garażu, ale wieczorem trzeba na czymś jeździć wiec pewnie zaleje to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rieder Zgłoś #38 Napisano 8 Sierpnia 2007 HE, mój pasio jeszcze nie widział normalnej ON a powiedz mi czy dolewałeś coś żeby ropa(OO) nie była sucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #39 Napisano 9 Sierpnia 2007 ja zrobilem 20 tys i jeszcze nie bylem w cpnie heeeeee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miloo1981 Zgłoś #40 Napisano 15 Sierpnia 2007 ja jezdze juz od roku paskiem na OO i jak narazie nie mialem zadnych problemow , a z tego co zauwazylem ze jak wlalem do paska on to samochod jakis mulowaty byl , dlatego jezdze na opale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach