Skocz do zawartości
Gość xr5pl

[B5] Felga 17" i opony 235 - dylemat

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xr5pl

czesc

 

dostalem od brata alumy 17cali z oponami. Felga

siedzi na srobach elegancko, opona o nic nie obciera

jedyny feler to to ze wystaje :-( bo ma szerokosc 235mm

 

jak sadzicie da sie na tym jezdzic (przynajmniej tymczasowo)? :609:

 

 

ps.

(oponki siedza u gumilepka wiec nie moge narazie podac dokladnych danych opon.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dostalem od brata alumy 17cali z oponami. Felga

siedzi na srobach elegancko, opona o nic nie obciera

A sprawdzałeś przy skręcie :632:

Poza tym współczuję tym co będą jechali z tobą podczas chlapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedlug prawa nie wolno jezdzic samochodem z oponami wystajacymi poza obrys karoserii.

Dodatkowo wpadajac w jakas dziure mozesz: a) uszkodzic opone, ktora zostanie przytarta blotnikiem, b) wygiac blotnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NoSeK

A jak bedzie z 17"x8" ET 35 z oponkami 224/45 ? Tez bedzie problem ?

 

Generalnie na to czy kolo wychodzi poza obrys najwiekszy wplyw ma odsadzenie felgi ... AEZ podaje ze w/w przezemnie pasuja :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Passat W8 orginalnie jeździ na felgach 17" z oponami 225/45 ZR17 więc taka opona powinna bez kłopotu sie sprawować i być bez konfliktu z przepisami.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztof

czy nie bedzie problemu jerzeli zalorze 225/40/18 nie bedzie nic ocierac itd.???????????????passat2003 1,9 tdi130

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Przedewszystkim problem będzie ... ale z zawieszeniem i jego trwałością. W zasadzie trwałość elementów zawieszenia spadnie do zera :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztof
Przedewszystkim problem będzie ... ale z zawieszeniem i jego trwałością. W zasadzie trwałość elementów zawieszenia spadnie do zera :)

 

 

HHA

co masz na mysli trwalosc spadnie do zera ????bedzie sie szybciej zurzywac czy bedzie zle pracowalo???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Witam.

Ja juz 2-gi sezon bede jezdzil na kolkach o rozmiarach 235/45/R17. Kola nie wystaja poza obrys samochodu, jesli chodzi o skret to nie ma problemu, nie obcieraja o nadkola ani przy skretach ani przy nierownosciach. Nie znaczy to jednak ze jezdzi sie na nich "normalnie" bo sie nie jezdzi :) Takie kolo wymaga wiele uwagi, szczegolnie na ubytki w jezdni, trzeba uwazac bo tak szeroka felga lubi sie giac, niekiedy predkosc redukuje sie do 0 km/h i trzeba sie przetaczac przez doly :) Oczywiscie zapominamy o podjazdach pod krawezniki, a koleiny to prawdziwe wyzwanie (samochod strasznie nosi i wyprzedzanie nie jest latwe), Predkosc po miescie (szczegolnie tym w ktorym mieszkam) musialem ograniczyc do max 45 - 50 km/h a niekiedy i 20 km/h to za duzo na nierownosci :) Niektore ulice musze omijac bo wyrwy w nich takie ze noga wpada prawie za kostke :)

Jednak gdy wyjezdzam poza miasto na jakas fajna droge to wtedy frajda z jazdy niesamowita, 180 km/h przy wchodzeniu w luk i nic sie nie dzieje, samochod jest jak przyklejony, swietne wrazenia na serpentynach w gorach :) bardzo krotka droga hamowania dzieki wiekszemu tarciu, niestety wzrasta spalanie ale zaledwie o okolo 1l/100km.

Jesli chodzi o zywotnosc czesci to fakt ze troche sie skraca ale jak umiesz jezdzic delikatnie to zawieszenie wytrzyma, tutaj decydujace znaczenie ma refleks przy omijaniu dziur.

Zakladajac takie kola musisz byc przygotowany na to ze wszelkie defekty zawieszdenia wyjda bardzo szybko i trzeba bedzie wymienic pare czesci ktore i tak bys musial predzej czy pozniej wymienic, ale przy takim ciezarze kola defekty wychodza znacznie szybciej.

Ja musialem wymienic u siebie wszystkie lozyska, a z tylnymi nie jest kolorowo bo wymienia sie cale piasty co jest kosztowne.

Szerokie kola sa tez glosniesze, bo opory toczenia sa wieksze.

Ogolnie ja jestem zadowolony i polecam rozmiar 235/45/R17, trzeba tylko troche bardziej uwazac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności