Skocz do zawartości
Gość lexwon

Jakiej firmy kupić filtry - Knecht, Bosch, Mann, Filtron i inne?

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się dobrze składa,że miałem obydwa filtry w ręku.W dalszym ciągu nie rozumiem w jakim celu firma stosuje stelaż do filtra pyłkowego skoro nie działają na niego praktycznie żadne siły.Ups.Przepraszam.Znikome..Przecież to nie ą filtry,w które będziemy uderzać młotkiem albo po nich jeździć.A z drugiej strony zapłacić dodatkową kasę tylko po to aby był to knecht,mann,mahle albo bosch?Dla nie to lekka przesada.Ostatnie filtry filtrona są sztywne i wcale nie gną się w rękach.Jestem zwolennikiem dobrych jakościowo części a filtrona uważam za takiego.

Przypominam panowie,że jest to moja prywatna opinia i możecie się ze mną zgadzać albo i nie.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

A spotkałeś się z czymś takim jak "pylenie" Filtrona powietrznego? Szczególnie w latach 2004 i 2005. To jest właśnie gorsza jakość.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie tyle,że spotkałem się z tym zagadnieniem ale słyszałem i czytałem opinie innych użytkowników filtrów kabinowych.Wszyscy doszliśmy jednogłośnie do stwierdzenia,że nie ma co inwestować w bardzo tanie filtry.Bo są i takie,które można już kupić za 19.90zł (mowa o pyłkowym,uwaga!-węglowym,kabinowym do 3B)I właśnie problem,o którym napisałeś tych właśnie dotyczy.Natomiast nie przypominam sobie aby ktoś narzekał na węglowego filtrona.Zresztą ja nie uważam,że knecht czy mahle są gorsze.Powiem więcej,są świetne! A co za ty idzie drogie.Ja filtrona plasuję na tym samym miejscu co boscha.

Wiesz, cały problem polega na tym,iż nie potrafię zrozumieć ludzi szukających na allegro rozrządu za najlepiej 500zł wraz z pompą wodną,napinaczem klimy,itd.A z drugiej strony szczycą się tym,że posiadają knechta za 120zł.I tylko dlatego rozwinąłem ten temat.

Gorąco Cię pozdrawiam. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tylko, że chyba sporo ludzi na naszym forum stosuje właśnie taką kombinację filtrów czyli

 

Knecht: Filtr oleju, powietrza, paliwa

Filtron: Filtr przeciwpyłkowy w wersji indeksowej A

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pytanie nowicjusza bo jestem przed wymianą jakie symbole mają filtry oleju do 1.9 tdi 130 AWX knechta, boscha i filtrona ? Widze nieraz na aukcjach same wkłady - "pomarańczowe harmonijki" ... Wolałbym kupić taki w blaszanej bańce do nakręcenia ... Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w blaszanej bańce to nie do tego auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Twojej 130 konnej maszyny filtr oleju występuje w postaci wkładu.

Np.Filtron - OE 640/1

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczne od tego że wygrzebałem starego posta na wyraźne polecenie moderatora derlysy, ktory bezwzglednie postanowił rozprawić się z moim postem i kazał pytać w istniejących...

W związku z tym wszelke uwagi o tym, żeby nie odkopywać staroci proszę kierować do wspomnianego moderatora :D

 

Chciałbym poznać Wasze/rynkowe opinie dotyczące filtrów firmy MANN.

Chodzi mi głównie o te najistotniejsze czyli oleju, paliwa i powietrza.

 

Zauważyłem, że wszyscy polecają Knechta (wybór ASO), większosć pluje na Filtrona...jak jednak wygląda opinia o produktach MANN'a?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomocne informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat MANN-a znajdziesz podobne opinie jak na Knechta. Co do Filtrona to się można na nim przejechać. Osobiście raz wstawiłem f. powietrza Filtrona i padła przepływka. W przewodzie gumowym idącym od filtra do turbiny na ściankach było widać drobiny piasku

Edytowane przez darekj61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim Passacie używałem filtra oleju MANN-a. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na MANNI-E przejechałem 50 tys i nigdy nie było żadnych problemów. Powietrze i olej zawsze co 15 tys. paliwko 30. Gdybym jeździł jak serwis zaleca nie stać by mnie było na nowe przepływomierze :D Ostatnio znajomy mechanik polecił mi firmę HENGST i jak narazie też się dobrze sprawoją. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są tylko trzy firmy w europie, które produkują bibułę do filtrów i wszyscy producenci filtrów korzystają z ich materiałów. Jest tylko różnica w sposobie ich klejenia i materiałów użytych do ramek i puszek, oraz zaworków w filtrach olejowych.

Jeśli chodzi o samą filtrację to nie ma znaczenia jaka firma, jeżeli o klejenie to już tak.

Kupując filtry powietrzne zawsze patrzę czy ma dodatkowe klejenie wewnętrzne szczególnie przy silnikach doładowanych i o dużych pojemnościach/duże powierzchniowo/. Widziałem już filtry powietrzne bez wzmocnień, które się "zarwały" pod wpływem siły ciągu i wilgoci.

A z nazwami firm bywa różnie. Tak ja przy rozrządach na pierwszy montaż napis Audi/VW, a poza fabryką i serwisem INA lub RUVILLE.

Knecht, Bosch, Mann może zlecać produkcję innym wykonawcą i każe pisać swojego logo i wcale bym się nie zdziwił gdyby część producji tych znanych marek nie wykonywał Filtron na zlecenie według ich zaleceń bo tańsza robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju i paliwa i powietrza - polecam tylko sprawdzonych marek! KNECHT, MANN, HENGST!

 

Koszt remontu silnika spowodowany rozklejonym filtrem oleju

jest nie współmierny do przepłacenia 15zł za Mann względem Filtrona.

 

Filtron jest dobry ewentualnie jako kabinówka - jeśli ktoś tak dba o płuca ;)

 

Ja wychodzę z założenia, że jak coś jest tańsze

to jest gorsze na 100% - takie czasy.

Tylko z drogimi rzeczami jest tak, że nie wszystko co drogie jest automatycznie dobre, lecz w przypadku KNECHT i MANNa - można spać spokojnie, że płaci się za jakość.

 

 

Pozdrawiam - Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie pisalem w innym temacie .Mialem FILTRONA filtr olejowy i podczas wymiany okazalo sie ze filtr sie rozwarstwil.Wlasciwie to papierowe paprochy zaczynaly juz z niego wylazic.Mechan powiedzial ze dobrze ze wymieniam olej co 10 tys a nie co 15 bo gdybym jeszcze troche pojezdzil to mialbym remont silnika dzieki filtrowi od FILTRONA.Tylko KNECHT i MANN.Patrzylem na inne fora m in.MAZDY gdzie pisza ze znacznie dokladniej pasuja filtry KNECHTA (powietrza) niz FILTRONA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie pisalem w innym temacie .Mialem FILTRONA filtr olejowy i podczas wymiany okazalo sie ze filtr sie rozwarstwil.Wlasciwie to papierowe paprochy zaczynaly juz z niego wylazic.Mechan powiedzial ze dobrze ze wymieniam olej co 10 tys a nie co 15 bo gdybym jeszcze troche pojezdzil to mialbym remont silnika dzieki filtrowi od FILTRONA.Tylko KNECHT i MANN.Patrzylem na inne fora m in.MAZDY gdzie pisza ze znacznie dokladniej pasuja filtry KNECHTA (powietrza) niz FILTRONA.
W moim przypadku to wszystkie filtry stosowałem FILTRONA a średnie przebiegi to grubo ponad 500 tkm na auto [ tylko diesle td i w większości tdi bez PD grupy vw] i problemów nie było, więc polecam . Co ciekawe olej LOTOS mineralny z beczki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no coz kolego ty polecasz ja dziekuje wlasnie sie przejechalem ( o malo co).Co do oleju to skoro lejesz mineralny do swojego TDI to powodzenia przy remoncie!Do TDI nie leje sie minerala chocby mial 300 tys km przebiegu.Turbina szybko ci sie skonczy a silniki TDI stworzono do syntetyka ew dobrego polsyntetyka a nie beznadziejnego minerala.Kolego jak ty wlewasz mienerala do TDI to raczej nie jestes dobrym doradca! Mieral jest do starych zajezdzonych prostych jak budowa cepa silnikow poloneza,fiata 126p a nie do TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no coz kolego ty polecasz ja dziekuje wlasnie sie przejechalem ( o malo co).Co do oleju to skoro lejesz mineralny do swojego TDI to powodzenia przy remoncie!Do TDI nie leje sie minerala chocby mial 300 tys km przebiegu.Turbina szybko ci sie skonczy a silniki TDI stworzono do syntetyka ew dobrego polsyntetyka a nie beznadziejnego minerala.Kolego jak ty wlewasz mienerala do TDI to raczej nie jestes dobrym doradca! Mieral jest do starych zajezdzonych prostych jak budowa cepa silnikow poloneza,fiata 126p a nie do TDI
Napisałem jak u mnie wygląda sprawa , a kto co leje to jego sprawa . Remontów silnika nie robiłem a auta kupiłem zawsze używane i problemów nie miałem z turbinami itp . Co do zastosowania oleju mineralnego to nie masz racji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehehe PANOWIE !!! filtr w TDI wymienia sie zgodnie z danymi VW co 60 tys, wiec nie przeginajcie paly z nadgorliwoscia !!! :krzeslem::cisza::wpale:
co 60 tyś to za duży przebieg dla filtrów-nawet powietrza.Przy pompowtryskach wysokiej klasy mechanicy zalecają wymianę co 10 tyś filtra paliwa mimo iż pisze że powinno się jeżdzić 3 razy dłużej na nim -wiadomo -jakość paliwa robi swoje,filtr powietrza chcąc użytkować tak długo -to należy przynajmniej co 15 tyś km wyjąść go i przedmuchać kompresorem,filtr pyłkowy-w zależności od zapylenia powietrza-nie ma reguły czy jest to 5 , 10 ,czy 20 tyś -jak czuć syf w aucie i po wyjęciu go widać że czarny-wymieniamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja akurat filtry wymieniam co 15 tys wraz z olejem. To nie droga inwestycja więc dla mnie warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego sory nie chcialem obrazac oczywiscie ze kazdy robi co chce.Ja nie chce krytykowac ale uwazam ze olej mineralny jest kiepski do tdi choc moj kolega tez na takim smiga.Jednak slychac wyrazna roznice miedzy praca jego TDI 1Z na oleju mineralnym a moim TDI 1Z na oleju polsyntetycznym.Ja mam licznikowo 225 tys on 196 tys aczkolwiek i jednym i drugim przypadku przebiegi pewnie sa klamane ale jego slinik na mieneralu pracuje przy 90 st jakby zerzil moj pracuje plynnie i miarowo bez zadnych dodatkowych odglosow takich jak popychacze etc.Jego turbina tez pracuje jakby sie meczyla nawet na swiezym mineralu u mnie ladnie swiszczy na polsyntetyku.Wiadomo tez nie od dzis ze przy niskich temperaturach olej mineralny robi znacznie wiekszy opor niz polsyntetyczny co automatycznie skraca zywotnosc silnika pozatym mineral dociera do ruchomych elementow znacznie wolniej z prostego powodu takiego iz jest gestszy a im nizsza temp zewnetrza tym jest gestszy.Blokowanie wyciekow poprzez stosowanie oleju mineralnego tez jest glupota lepiej chyba wymienic uszczelki niz niszczyc silnik.Rozumiem uzywanie oleju mineralnego wtedy kiedy nie ma wyciekow a silnik zuzywa sporo oleju co oznacza iz jest zuzyty i uzywanie mineralu to taki polsrodek zeby opoznic remont silnika 9 choc to polsrodek tez nie do konca ale wiadomo ze mienerala z racji jego gestosci bedzie pil mniej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności