Jump to content
Guest yoman3

jakie cisnienie turbiny w 1.8T AWT

Recommended Posts

Guest yoman3

witam. czy orientuje się ktoś moze jakie cisnienie powinna turbinka dawac w silniku 1.8T AWT??? bo sprawdzalem na VAG-u i zadane i aktualne pokazaywalo mi takie same ale maxymalnie bylo 1600mBAR a ma forum znalazlem logi innych silnikow 1.8T zazwyczaj byly mniejwiecej od 1800-2100Mbar czy w moim AWT to normalne cisnienie czy zaniskie???

I jeszcze jedno cholernie slychac PSSSS..... przy zmianie biegow. czy to oznacza ze jest uszkodzony zawor DV czy jakos tak?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800-2000 do 2100 dopuszczalne

- pssst (sprawdź rury powietrzne)

- może być nieszczelność na rurach wężykach

lub spadł przetarł się wężyk od DV

Share this post


Link to post
Share on other sites
1600mBAR

ciśnienie względne pokazywane przez MAP sensor to suma ciśnienia atmosferycznego i aktualnego ciśnienia doładowania.

 

Stąd wartość 1600 mbar to +/- 0,6 bara doładowania przy ciśnieniu atmosferycznym 1 bar (w bardzo dużym przybliżeniu 1 bar = 1000 hektopaskali).

 

Oznacza to nie mniej, nie więcej niż to, że masz bardzo dobrze jeżdżące 150 KM :P Wykresy, które oglądałeś na forum przeważnie dotyczyły dłubanych silników, w których ciśnienie doładowania osiąga i przekracza 0,9 bara.

 

Pss to nic złego ;) Ale jeśli słychać, to może oznaczać, że zawór:

1. spadł z mocowania od strony wylotu, ale wówczas auto ssałoby powietrze sprzed filtra

2. zepsuł się - obserwowałbyś inną reakcję na pedał gazu (opóźnienie przy wkręcaniu się turbiny na obroty po zmianie biegu)

3. poprzedni właściciel założył atmosferycznego BOVa? :rotfl:

 

mam nadzieję, że coś pomogłem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yoman3

co do danej wartosci ciesnienia to to dzieki:) czyli 0,6bara jest ok:)

a to PSSS jest po pusszczeniu pedalu gazu nawet jak niezmienie biegow a puszcze gwaltownie gaz to to slychac!!! tak jak by jakis wlasnie zawor sie otwieral ale czytalem na forum i ponoc niema byc slychac tego... patrzylem na ten zaworek i wyglada wszystko na szczelne... ma tak jak by 3 konce.... jedno grube od turbiny drugie tak jakby przed turbina i trzeci taki waziutki lecie gdzies do gry chyba do komputera cze czegos tam.... takze chyba to jest orginalny zawor :zdziwko: ale sapie jak smok.

chyba bede musial zalatwic taki zaworek na podmiane i zobaczyc...

no chyba ze uwarzacie ze to cos innego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Klubowiczow !!!

 

Skoro juz mowa o cisnieniu turbiny to chcialbym podpiac sie pod temat i zapytac was jak zmierzyc cisnienie turbiny VAG-iem. Na obecna chwile posiadam VAG 607 orak kabelek hexa tylko za cholere nie mam pojecia gdzie sie znajduje pomiar cisnienia turbiny w programie :wstyd: . bardzo chcialbym sie dowiedziec jak moja turbunka laduje ?? tak wiec czekam na kogos kto mi rozjasni gdzie taka opcja sie znajduje w VAG-u .

 

Pozdrawiam Zibi !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bialek, wejdź w Engine > measuring blocks i... szukaj ;) W Twoim silniczku jest to na jednym z pierwszych kanałów (jeśli w ogóle jest). Szukaj wartości "actual Boost" wyrażanej w jednostkach [mbar].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie !!

 

chcialem dzisiaj zmierzyc jakie zeczywiscie mam cisnienie tej turbiny i bylem zawiedziony :zdziwko: , przejzale calego VAG-a i nie widzialem zadniej pozycji od pomiaru cisnienia turbiny. Szukalem w dziale engine (silnik) i szukalem na kanalach pomiaru cisnienia i nic nie znalazlem. Moze ktos moze mi podac jaki to kanal to bedzie mi latwiej okreslic czy jest taka opcja u mnie dostepna czy tez nie .

 

Pozdrawiam bialek !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

No to sie podkleję do tematu ;-). Jakie są "fabryczne" wartości dla silnika (czy raczej turbiny) ATJ ?

Po poczytaniu i logowaniu bloku 11 otrzymałem wartości:

 

Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP

2850-3150 2000-2150 2000-2200 40-95%

/min mbar mbar %

2604 1642.2 1703.4 65.3

2709 979.2 1377.0 39.8

1848 1611.6 1570.8 40.2

2163 1591.2 1509.6 44.6

2436 1540.2 1611.6 52.6

2625 1448.4 1570.8 59.4

2751 1264.8 1336.2 57.8

2751 1162.8 1132.2 49.8

2751 1285.2 1162.8 46.2

2814 1305.6 1397.4 56.6

2877 1275.0 1275.0 54.2

2898 1173.0 1193.4 51.4

2751 979.2 1101.6 39.8

2499 969.0 1244.4 39.8

2184 958.8 1213.8 39.8

 

Zakładam że pomiar ma sens dla prędkości obrotowej silnika 2850-3150. Czytając powyższe - mam powody do zmartwień czy jeszcze nie ?

Z góry dziękuję za odpowiedz.

NAJaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

najaro, a nad czym tu się martwić ;) Ciśnienie aktualne "nadąża" za ciśnieniem zadanym, max ciśnienie doładowania w granicach 0,6 bara. jest OK:

 

passatvag2.gif.

 

Pomiar ma sens jak najbardziej jeśli wykonujesz go w całej skali nawet na wysokim biegu, wtedy widzisz jak Twoja turbina (lub np. IC) słabnie z czasem - np. rozpędzanie się od 60 do 160 na IV Biegu z włączonym logowaniem - to byłby fajny przebieg ;)

 

miłej nocki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wielkie dzięki marecek. Kamień z serca ... Znowu parę zł "zaoszczędziłem" - będzie na następne naprawy ;-)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
1800-2000 do 2100 dopuszczalne

 

To ja czegoś nie rozumie :mur: Jezeli komputer na postoju wskazuje 1000mBar czyli ciśnienie atmosferyczne a wczasie jazdy maksymalnie pokazuje do 2100mBar to z tego wynika,że turbina doładowuje z 1000mBar czyli 1 Bar :/ wszędzie gdzie czytam doładowanie fabryczne,w normie lub prawidłowe powinno być 0,6 Bar czyli w sumie 1600mBar. Pisząc na forum doradzali mi podkręcić max na 0,8-0,9 bara ,ale z tego co czytam dopuszczalne jest do 1,1 Bar z turbiny :znudzony: Wytłumaczcie mi o co tutaj chodzi ? :wpale::zawstydzony:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlugiiii, znów chcesz kręcić tym MBC ;) Ciśnienie zadane będziesz miał z przedziału 1000 - 1600 mbar. Cisnienie aktualne pojawi Ci się w strzale w porywach do tego, co sobie ustawisz na MBC. Ja twierdzę, że taka konfiguracja sprawi, że silnik nie będzie podawał odpowiedniej mieszanki i skończy się to trybem awaryjnym ;).

 

Dopuszczalne 2100 wiąże się prawdopodobnie z czułością przetwornika pomiarowego, który powyżej tego ciśnienia może albo wychodzić z zakresu tracąc zakładaną dokładność, albo po prostu nie przewidziano w programie "odpowiedzi" na tak wysokie ciśnienie doładowania (bo niby po co pisać mapę dla warunków, które nie mają szansy wystąpić :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ,chce krecić ale z głową :cwaniak: Co do trybu awaryjnego-nie mówie że napewno,ale jeszcze u mnie sie nigdy nic nie oświeciło ,nie zmulilo kiedy pokręcałem ciśnienie na turbinie .Jedynie kiedy osiągał maksymalne cisnienie turbiny (słychać było ciśnienie w samochodzi) wyłaczał wtryski na moment ,ale to raczej nie jest trybem awaryjnym a zabezpieczniem.Byłem na chamowni(po naprawie autka) i wyszło mi 148koni.Po podkręceniu,zaczął wciskać w fotele i kiedy podłączyłem pod komputer nie wskazało mi żadnego błędu z przeładowaniem czy czymś innym.W życiu raz pisalo zaduże doładowanie z czego nawet bym się nie domyślał bo na trasie nie przerwał ani razu.

 

Czyli dalej zostaje ,że na manometrze powinno wskazywać 0,6 Bar oryginalnie i 0,8-0,9 maksymalnie po podkręceniu ? wskaźnik mam wpiąc czy samej turbinie czy przy samym kolektorze,bo wiadomo że rury teoretycznie(nie wiem jak w praktyce) zmniejszą ciśnienie na całej długości?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yoman3

witam. przyczyna mojego psssss była bardzo prosta:) wymiana zaworu DV pomogła:) już niema pssss i przy zmianie biegu lepiej się zbiera:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nie chcę Cię denerwowac, ale jak od roku jeździłeś z rozwalonym zaworem, to szykuj kasę na nowe turbo... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yoman3

tez się nadtym zastanawiałem.... ale oleju nie bierze.... od wymiany do wyminay 10-12tys km z pelnej miarki pozostaje mi jeszcze 1/4 więc czytając inne posty na temat spalania oleju to umnie jest całkiem całkiem.... a sprawdzając na vag-u pompuje turbo tyle i komp sobie życzy czyli max 1600m bara więc mam nadzieje ze turbo jeszcze troszke pochodzi......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje trochę:D koledzy wiecie może od czego zależy aktualne ciśnienie doładowania? domyślam się że jest to ciśnienie od turbiny tylko czemu ono tak skacze i co ma na nie wpływ? Zadane zawsze jest w okolicach 960 a aktualne 980 czyli 200milibar więcej, parę dni temu przy okazji sprawdzania czegoś innego vagiem zajrzałem na kanał 115 i wartość ciśnienia aktualnego był 940 przy 960 - zadanego więc tym razem mniej i utrzymuje się od kilku dni.

Pytam więc z ciekawości co decyduje o aktualnym ciśnieniu doładowania?

Sprawdzane na biegu jałowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wy mi wytlumaczcie takie cos

zalozylem w moim passku miernik doladowania

jak depne to dochodzi chwilowo do 1,4 atmosfery (mapa oczywiscie dlubana:gwizdze)a pozniej 1,2

a normalnie jak jade rowno to okolo 0,5 bar

 

dobrze to jest ?

jak bede mial czas to podepne VAGine ale teraz na ten miernik patrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy