kiarka Zgłoś #1 Napisano 1 Kwietnia 2006 Czy ktoś byłby tak uprzejmy i zrobiłby zdjęcie mocowania tylnej lampy w 3BG variant?Chodzi o to ze postanowłem wstawić tylne lampy od 3BG ale jest jeden mały problem.Otóż Lampy w 3B mocowane są na 3 sruby a w 3BG na 4. Dwie pasują idealnie ale dwie nie...właściwie trafiają w próżnię.Czy ktoś juz to robił?Czy w 3BG blachy z tyłu są te same czy przychodzi dodatkowe mocowanie do tych dwóch pozostałych śrub?Zauważyłem ze trzecią dałoby się przymocować ale trzeba dorobić jakiś dunks zebu to się wszystko trzymało...moze w 3BG jest jeszcze dodatkowa część którą można dokupić?Help!!! Założyłem nowe lampy ale odstają jak cholera....jazda grozi ich utratą ;-)na szczęście dziś jest sobota i moze przez weekend coś uda się wykombinować. Jeśli ktoś moze niech zrobi zdjęcie od wewnątrz jak to wygląda w 3BG.Jeszcze ra proszę o szybką pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 1 Kwietnia 2006 Co do zdjęcia to mam mało miejsca aby dobrać się aparatem do mocowania lampy. :610: Zerknij może na Jakieś allegro albo coś z lampami tam często pokazują lampę z przodu i z tyłu - w razie czego to daj znać w czym konkretnie problem - gdzie odstają itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #3 Napisano 1 Kwietnia 2006 chodzi o nie o samą lampę, tylko o mocowanie do karoserii. Lampy mam. Tylko jak je przymocować?Chciałem podejrzeć jak są zamocowane w #bG i gdyby ktoś był na tyle uprejmy je pstryknął od środka byłoby fajnie...:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2006 Zastanawiam się czy po liftingu zmienili blachy w miejscu mocowania tylnego światła czy nic nie zmienili a tylko dali jakiś plastyk do mocowania tych świateł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #5 Napisano 1 Kwietnia 2006 Obawiam się, że to blachy są tak wyprofilowane bo jak kiedyś zdejmowałem to są dopasowane jak ulał. Żeby zrobić fotkę trzeba wymontować lampę i pstryknąc z wierzchu mocowanie na lampę. od bagażnika jest mały prześwit nie mogłem podejść z aparatem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #6 Napisano 1 Kwietnia 2006 a nie ma lamp ala 3bg dedykowane do 3b...? bo juz wiele 3b widzialem z tylkiem w varjacie od 3bg.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #7 Napisano 1 Kwietnia 2006 Dzięki Marek za fatygę. Jutro coś dorobię sm zeby się trzymało.Też widziałem soro 3B z lampami od 3BG i myślałem ze to chwila moment. Doszedłem juz do wpray i lampę demontuję w 10 minut .Jest jeszcze jeden proble oprócz przerobienia (drobnego) elektryki-żeby zmienić poźniej którąś żarówkę trzeba wmontować cały klosz. No ale to mogę przeżyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #8 Napisano 1 Kwietnia 2006 Aha..nienawidzę klawiatury w moim laptopie....same błędy ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #9 Napisano 2 Kwietnia 2006 Zamontowałem ju lampy.W sumie poszło jak z płatka.Robiłem zdjęcia wiec jak ktoś jest zainteresowany to niech wali na priva.Teraz tylko muszę zajać się elektryką.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty Zgłoś #10 Napisano 2 Kwietnia 2006 kiarka,stary,nie zastanawiaj sie tylko wrzucaj foty będzie super porada, napewno znajczie sie ktoś kto myśli o takim swapie, oczywiście jak pokonasz elektryke :634: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2006 yhym. niechaj mody wrzuca to do Warsztatu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #12 Napisano 2 Kwietnia 2006 Przerobiłem jedną oprawę do żarówek ale auważyem ze jeszcze we wtyczce tra przerobić koejność przewodów. Dziś juz nie mam sily..juto postaram się dokończyc i dam znać....jak skończę to opracuję dokumentację i poproszę o zamieszczenie w Warsztacie....ale muszę to jeszcze dopracować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #13 Napisano 3 Kwietnia 2006 Zdecydowałem się,popracowałem,wykonałem-jestem bardzo zadowolony! :-))))Jak znajdę wolną chwilę to opracuję manuala. Polecam wszystkim. Najgorsza rzecz to przerobić oprawy. Dłubanina jak cholera.Dodatkowe styi wykoałem sam i może dlatego zabrało to tyle casu.Trzeba tez pozamieniać przewody we wtyczkach ale to jest 10 minut. Dla doświadczonego swapowca(oczywiście mowa o mnie) potrzeba na tę opeację około 5-6 godzin.Lampy z oprawami kupiłem na allegro za 170 zł komplet(tanio bo się czaiłem )Zachęcam wszystkich!!!Manual juz wkrótce!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #14 Napisano 19 Sierpnia 2006 (edytowane) Jeżeli ktoś jest zainteresowany adaptacją z lamp 3BG Variant do 3B Variant przedstawiam mój opis jak to zrobiłem w moim „PASIU” : - wyciągamy wtyczkę z listwy - odkręcamy trzy nakrętki M8 Gdzieś na forum wcześniej umieściłem dokładny opis jak zdemontować tylną lampę – wiem że niektórzy mają z tym problem. Jeżeli mam już zdemontowana lampę przystępujemy do zamiany przewodów we wtyczce. Potrzebny będzie nam do tego duży spinacz biurowy lub sztywny drut który umożliwi nam wyjęcie styków z wtyczki. Otwieramy złączkę tak jak na fotach. Wyjmujemy styki wkładając spinacz (symbolizuje czerwona linia) w dolną dziurkę i naciskamy blaszkę blokująca (niebieska strzałka) pociągając za przewód . Najlepiej sprawdzić sobie na otwartej wtyczce w górnej dziurce jak działa mechanizm odblokowywania. Można nie otwierać złączki, ale jest wtedy trudniej wyjąć styk przy pomocy dwóch spinaczy ponieważ trzeba jednocześnie naciskać dwie blaszki sprężynujące oraz ciągnąć za przewód. Tak wygląda wtyczka z wyjętymi stykami We wtyczce lewej i prawej lampy zamieniamy przewody zgodnie z fotkami [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009] gdzie dla lewej lampy : 1-czewono/niebieski – wsteczny (RF) 2-czerwono/czarny – stop (BR) 3-szary/czarny – postojowe (58L) 4-czarno/biały – kierunek lewy (BL) 5-szaro/biały – przeciwmgielne (NSL) 6-brązowy – masa (31) oraz prawej lampy 1-brązowy – masa (31) 2-szaro/biały – przeciwmgielne (NSL) 3-czarno/zielony – kierunek lewy (BL) 4-szaro/czerwony – postojowe (58L) 5-czerwono/czarny – stop (BR) 6-czewono/niebieski – wsteczny (RF) Jest możliwość kupna adaptera, ale czy warto ? ZERKNIJ Teraz zajmiemy się mocowaniem lampy – dwie śruby zewnętrzne pasują idealnie wiec zostaje nam rozwiązać problem dwóch wewnętrznych śrub. Do tego wykorzystałem dwa kątowniczki które kupiłem w markecie . [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] Jeden kątowniczek rozprostowałem całkowicie - płaskownik o wym. 45mm x 12mm wsadziłem w szczelinę. [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] Wsadzając górną śrubę lampy w płaskownik, są pewne trudności ale wystarczy troszeczkę popukać z wyczuciem w lampę i wejdzie na swoje miejsce, inaczej uszczelka z mikrogumy nie doszczelni i będzie dostawała się woda. [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] Drugi kątowniczek rozprostowałem częściowo co widać na fotce niżej– najlepiej dopasować jego indywidualnie. Nakrętki dokręcamy z wyczuciem !!! [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] Teraz wsadzamy wtyczki w listwy i cieszymy się efektywnego wyglądu tyłeczka naszego pasia. [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] Tu przedstawiony jest opis jak wykorzystać w środkowych żarówkach nie podłączone włókna zerknij - efektem jest jaśniejsze świecenie STOPu i przeciwmgielnych. Tak wyglądało auto przed przeróbką i po przeróbce [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] [center:495d2dd009][/center:495d2dd009] Duże podziękowania dla @kiarka ponieważ on był pionierem nie wiem czy podjął bym się tej przeróbki gdyby nie jego wskazówki. Ja natomiast chyba jeszcze bardziej uprościłem to co on zrobił, pozbierałem to wszystko w jedną całość i stworzyłem ten opis z nadzieja ze może komuś się jeszcze przyda. margorz Edytowane 11 Stycznia 2015 przez margorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #15 Napisano 20 Sierpnia 2006 Swietny manual, dodalem do warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #16 Napisano 11 Października 2006 cześć maniaki passków mam do Was pytanko co z sedanem z wymiana lamp tylnych z 3BG do 3B, bo lampy z sedana 3BG nie pasują są całkiem inne, ale z tego co widziałem lampy z kłębiastego 3BG są bardzo podobne kształtem do sedana 3B, ale może to być moje przewidzenie, wymiary szkła wydają się być takie same, ale z profilu bocznego szerokość lampy jest chyba inna może ktoś zna jakiś sposób na sedana, bo w kombi to nie ma problemu. Może robią je gdzieś na zamówienie. Proszę Was o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #17 Napisano 11 Października 2006 ....było na forum, było ... Bez wymiany części blacharskich się nie obędzie (lampy z kombi do sedana?? :587: ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #18 Napisano 11 Października 2006 cześć a na zamówienie np: firmy tunigowe, może znacie gdzieś jaką firmę co się tym zajmują bardzo by mi na tym zależało. Z tego co zauważyłem lampa z kombi bardzo jest podobna do lampy z sedana, ale wydaje mi się ze lampa z kombi jest szersza z profilu bocznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #19 Napisano 11 Października 2006 sojkis, robisz się upierdliwy. Z kombi do kombi podobno przekładka jest bezproblemowa, przód trzeba przerabiać. Z kombi do sedana....nie wiem jakim cudem przyszedł Ci do głowy ten pomysł. W sedanie światła nie zachodzą na boki a w kombi owszem, więc o przekładce raczej nie może być mowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #20 Napisano 11 Października 2006 Bardzo Ci dzięki tak mi się właśnie wydawało ze bardziej zachodzi ale myślałem ze to złudzenie, a co powiesz na firmy tunigowe może coś takiego potrafią zrobić na zamówienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach