Jump to content
kiarka

Swap tylnych lamp 3B->3BG.Pomocy!!!!

    Recommended Posts

    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Czy ktoś byłby tak uprzejmy i zrobiłby zdjęcie mocowania tylnej lampy w 3BG variant?Chodzi o to ze postanowłem wstawić tylne lampy od 3BG ale jest jeden mały problem.Otóż Lampy w 3B mocowane są na 3 sruby a w 3BG na 4. Dwie pasują idealnie ale dwie nie...właściwie trafiają w próżnię.Czy ktoś juz to robił?Czy w 3BG blachy z tyłu są te same czy przychodzi dodatkowe mocowanie do tych dwóch pozostałych śrub?Zauważyłem ze trzecią dałoby się przymocować ale trzeba dorobić jakiś dunks zebu to się wszystko trzymało...moze w 3BG jest jeszcze dodatkowa część którą można dokupić?Help!!!

    Założyłem nowe lampy ale odstają jak cholera....jazda grozi ich utratą ;-)na szczęście dziś jest sobota i moze przez weekend coś uda się wykombinować. Jeśli ktoś moze niech zrobi zdjęcie od wewnątrz jak to wygląda w 3BG.Jeszcze ra proszę o szybką pomoc!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Co do zdjęcia to mam mało miejsca aby dobrać się aparatem do mocowania lampy.

     

    :610: Zerknij może na Jakieś allegro albo coś z lampami tam często pokazują lampę z przodu i z tyłu - w razie czego to daj znać w czym konkretnie problem - gdzie odstają itp.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    chodzi o nie o samą lampę, tylko o mocowanie do karoserii. Lampy mam. Tylko jak je przymocować?Chciałem podejrzeć jak są zamocowane w #bG i gdyby ktoś był na tyle uprejmy je pstryknął od środka byłoby fajnie...:-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Zastanawiam się czy po liftingu zmienili blachy w miejscu mocowania tylnego światła czy nic nie zmienili a tylko dali jakiś plastyk do mocowania tych świateł?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Obawiam się, że to blachy są tak wyprofilowane bo jak kiedyś zdejmowałem to są dopasowane jak ulał.

     

    Żeby zrobić fotkę trzeba wymontować lampę i pstryknąc z wierzchu mocowanie na lampę.

    od bagażnika jest mały prześwit nie mogłem podejść z aparatem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest dayv

    a nie ma lamp ala 3bg dedykowane do 3b...? bo juz wiele 3b widzialem z tylkiem w varjacie od 3bg....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Dzięki Marek za fatygę. Jutro coś dorobię sm zeby się trzymało.Też widziałem soro 3B z lampami od 3BG i myślałem ze to chwila moment. Doszedłem juz do wpray i lampę demontuję w 10 minut ;-).Jest jeszcze jeden proble oprócz przerobienia (drobnego) elektryki-żeby zmienić poźniej którąś żarówkę trzeba wmontować cały klosz. No ale to mogę przeżyć ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Aha..nienawidzę klawiatury w moim laptopie....same błędy ;-)))

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Zamontowałem ju lampy.W sumie poszło jak z płatka.Robiłem zdjęcia wiec jak ktoś jest zainteresowany to niech wali na priva.Teraz tylko muszę zajać się elektryką....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Lukasiasty

    kiarka,stary,nie zastanawiaj sie tylko wrzucaj foty będzie super porada,

    napewno znajczie sie ktoś kto myśli o takim swapie, :okulary2: oczywiście jak pokonasz

    elektryke :634:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Przerobiłem jedną oprawę do żarówek ale auważyem ze jeszcze we wtyczce tra przerobić koejność przewodów. Dziś juz nie mam sily..juto postaram się dokończyc i dam znać....jak skończę to opracuję dokumentację i poproszę o zamieszczenie w Warsztacie....ale muszę to jeszcze dopracować ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2008

    Zdecydowałem się,popracowałem,wykonałem-jestem bardzo zadowolony! :-))))Jak znajdę wolną chwilę to opracuję manuala. Polecam wszystkim. Najgorsza rzecz to przerobić oprawy. Dłubanina jak cholera.Dodatkowe styi wykoałem sam i może dlatego zabrało to tyle casu.Trzeba tez pozamieniać przewody we wtyczkach ale to jest 10 minut. Dla doświadczonego swapowca(oczywiście mowa o mnie) potrzeba na tę opeację około 5-6 godzin.Lampy z oprawami kupiłem na allegro za 170 zł komplet(tanio bo się czaiłem ;-))Zachęcam wszystkich!!!Manual juz wkrótce!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Jeżeli ktoś jest zainteresowany adaptacją z lamp 3BG Variant do 3B Variant przedstawiam mój opis jak to zrobiłem w moim „PASIU” :) :

    - wyciągamy wtyczkę z listwy

    - odkręcamy trzy nakrętki M8

    Gdzieś na forum wcześniej umieściłem dokładny opis jak zdemontować tylną lampę – wiem że niektórzy mają z tym problem.

     

    mocowanie lampy w 3B.JPG

     

    Jeżeli mam już zdemontowana lampę przystępujemy do zamiany przewodów we wtyczce.

    Potrzebny będzie nam do tego duży spinacz biurowy lub sztywny drut który umożliwi nam wyjęcie styków z wtyczki.

    Otwieramy złączkę tak jak na fotach.

     

    otwarta złączka.JPG

     

    Wyjmujemy styki wkładając spinacz (symbolizuje czerwona linia) w dolną dziurkę i naciskamy blaszkę blokująca (niebieska strzałka) pociągając za przewód . Najlepiej sprawdzić sobie na otwartej wtyczce w górnej dziurce jak działa mechanizm odblokowywania. Można nie otwierać złączki, ale jest wtedy trudniej wyjąć styk przy pomocy dwóch spinaczy ponieważ trzeba jednocześnie naciskać dwie blaszki sprężynujące oraz ciągnąć za przewód.

     

    000_0124A.JPG

     

    Tak wygląda wtyczka z wyjętymi stykami

     

    efekt po zdemontowaniu przewodow.JPG

     

    We wtyczce lewej i prawej lampy zamieniamy przewody zgodnie z fotkami

     

    [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009]

     

    000_0116A.JPG

     

    [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009]

     

    000_0125AA.JPG

     

    gdzie dla lewej lampy :

     

    1-czewono/niebieski – wsteczny (RF)

    2-czerwono/czarny – stop (BR)

    3-szary/czarny – postojowe (58L)

    4-czarno/biały – kierunek lewy (BL)

    5-szaro/biały – przeciwmgielne (NSL)

    6-brązowy – masa (31)

     

    oraz prawej lampy

     

    1-brązowy – masa (31)

    2-szaro/biały – przeciwmgielne (NSL)

    3-czarno/zielony – kierunek lewy (BL)

    4-szaro/czerwony – postojowe (58L)

    5-czerwono/czarny – stop (BR)

    6-czewono/niebieski – wsteczny (RF)

     

    Jest możliwość kupna adaptera, ale czy warto ? :zdziwko:ZERKNIJ

     

    Teraz zajmiemy się mocowaniem lampy – dwie śruby zewnętrzne pasują idealnie wiec zostaje nam rozwiązać problem dwóch wewnętrznych śrub. Do tego wykorzystałem dwa kątowniczki które kupiłem w markecie .

     

     

    [center:495d2dd009]katownikacm8.jpg[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]katownikbpy4.jpg[/center:495d2dd009]

     

    Jeden kątowniczek rozprostowałem całkowicie - płaskownik o wym. 45mm x 12mm wsadziłem w szczelinę.

     

    [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]mocowaniegornelbe5.jpg[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]mocowaniegornepew0.jpg[/center:495d2dd009]

     

    Wsadzając górną śrubę lampy w płaskownik, są pewne trudności ale wystarczy troszeczkę popukać z wyczuciem w lampę i wejdzie na swoje miejsce, inaczej uszczelka z mikrogumy nie doszczelni i będzie dostawała się woda.

     

    [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]mocowaniegornelrs5.jpg[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]mocowaniegornepro2.jpg[/center:495d2dd009]

     

    Drugi kątowniczek rozprostowałem częściowo co widać na fotce niżej– najlepiej dopasować jego indywidualnie. Nakrętki dokręcamy z wyczuciem !!!

     

    [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]mocowaniedolnelay6.jpg[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]mocowaniedolnepal5.jpg[/center:495d2dd009]

     

    Teraz wsadzamy wtyczki w listwy i cieszymy się efektywnego wyglądu tyłeczka ;) naszego pasia.

     

    [center:495d2dd009]LEWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]wtyczkawlampieltp9.jpg[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]PRAWA[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]wtyczkawlampiepyb5.jpg[/center:495d2dd009]

     

    Tu przedstawiony jest opis jak wykorzystać w środkowych żarówkach nie podłączone włókna zerknij - efektem jest jaśniejsze świecenie STOPu i przeciwmgielnych.

     

    Tak wyglądało auto przed przeróbką i po przeróbce

     

    :):):)

     

    [center:495d2dd009]pozmianielampbuv6.jpg[/center:495d2dd009]

    [center:495d2dd009]pozmianielampchi8.jpg[/center:495d2dd009]

     

    Duże podziękowania dla @kiarka ponieważ on był pionierem ;-) nie wiem czy podjął bym się tej przeróbki gdyby nie jego wskazówki. Ja natomiast chyba jeszcze bardziej uprościłem to co on zrobił, pozbierałem to wszystko w jedną całość i stworzyłem ten opis z nadzieja ze może komuś się jeszcze przyda.

     

    margorz

    000_0109.jpg

    otwarta złączka od góry.JPG

    spinacz we wtyczce.JPG

    Edited by margorz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Swietny manual, dodalem do warsztatu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    cześć

    maniaki passków

    mam do Was pytanko co z sedanem z wymiana lamp tylnych z 3BG do 3B, bo lampy z sedana 3BG nie pasują są całkiem inne, ale z tego co widziałem lampy z kłębiastego 3BG są bardzo podobne kształtem do sedana 3B, ale może to być moje przewidzenie, wymiary szkła wydają się być takie same, ale z profilu bocznego szerokość lampy jest chyba inna może ktoś zna jakiś sposób na sedana, bo w kombi to nie ma problemu. Może robią je gdzieś na zamówienie. Proszę Was o pomoc

    :vw:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    ....było na forum, było :wpale::mur: ...

    Bez wymiany części blacharskich się nie obędzie (lampy z kombi do sedana?? :587: )

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    cześć

    a na zamówienie np: firmy tunigowe, może znacie gdzieś jaką firmę co się tym zajmują bardzo by mi na tym zależało. Z tego co zauważyłem lampa z kombi bardzo jest podobna do lampy z sedana, ale wydaje mi się ze lampa z kombi jest szersza z profilu bocznego

    :vw:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona

    sojkis, robisz się upierdliwy. Z kombi do kombi podobno przekładka jest bezproblemowa, przód trzeba przerabiać. Z kombi do sedana....nie wiem jakim cudem przyszedł Ci do głowy ten pomysł. W sedanie światła nie zachodzą na boki a w kombi owszem, więc o przekładce raczej nie może być mowy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    Bardzo Ci dzięki tak mi się właśnie wydawało ze bardziej zachodzi ale myślałem ze to złudzenie, a co powiesz na firmy tunigowe może coś takiego potrafią zrobić na zamówienie. :vw:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy