Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, nadal. Z korka zbiornika wyjąłem uszczelkę i nie do końca jest wkręcany, więc nie ma aż takiego dużego ubytku obecnie. We wtorek odstawiam go na wymianę uszczelki.. Chciałem go chipować, a zamiast tego mam wymiane UPG w tym miesiącu :'( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i mnie dopadlo pod autem dosc sporawa plama , autko pracuje normalnie, kapie po sankach od strony pasazera, niestety niemoge dobrze od gory tam zajrzec wiec udalo mi sie za silnik wlozyc nieduze lusterko, widze spadajace krople jak z kranu miedzy sciana grodziowa a silnikiem ,krociec wyglada na caly kolo czujnika rowniez czy moze to byc peknieta glowica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem krociec na zamiennik febi pod autem juz niema  wielkiej plamy ale gdzie niestane to jest jedna dwie kropelki i sanki nadal mokre co jeszcze sprawdzic panowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki są do dupy. A ori w ASO to śmieszny koszt bo aż 35 zł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podłączyć do tematu.

Pacjentem jest B5 2000r. 1,9 AJM

W ostatnim czasie miałem wymieniany płyn chłodniczy wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym i korkiem. Po tej wymianie przy prędkościach autostradowych ( i więcej ) ubywało mi płynu w dość niepokojącym tempie. Znalazłem wyciek na wężu powrotnym ( przelewowym ), co udało mi się uszczelnić nowymi zaciskami. Nigdzie indziej nie widać wycieków, a płynu ubywa, choć już wolniej. Auto nie kopci na biało, pod korkiem oleju nic, w zbiorniczku wyrównawczym oleju brak. 

Po dłuższej przejażdżce dzisiaj znowu zauważyłem spadek poziomu płynu. Wąż idący ze zbiorniczka był twardy, po odkręceniu korka słychać syknięcie i poziom się podniósł. Wkręciłem stary korek, jutro powtarzam wycieczkę, dodatkowo kupię tester CO2.

Jakieś propozycje, co mogę sprawdzić samodzielnie na parkingu pod blokiem, żeby byle mechanik nie wycyckał mnie na pieniądze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dokładnie chłodnice. Może ona ciec delikatnie i odparowuje na bieżąco. Układ jest ciśnieniowy, więc Twoje objawy po odkreceniu korka na ciepłym są normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie taka sprawa. Ubywa mi cieczy chłodzącej, jedyna lokalizacja która na to wskazuje to króciec od tylnej strony głowicy ( 1,9 TDI AJM ), znajduje się pod pompą tandemową. 

image.thumb.png.68dcdedc7770684cd407489de1bf78c2.png

Po ściągnięciu węża okazało się, że jest on dziurawy ( korozja ). Wymieniał to ktoś i czy mógłbym prosić o rady, jak się do tego zabrać, jak to jest zamocowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.07.2019 o 22:43, grochulel napisał:

Pozwolę się podłączyć do tematu.

Pacjentem jest B5 2000r. 1,9 AJM

W ostatnim czasie miałem wymieniany płyn chłodniczy wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym i korkiem. Po tej wymianie przy prędkościach autostradowych ( i więcej ) ubywało mi płynu w dość niepokojącym tempie. Znalazłem wyciek na wężu powrotnym ( przelewowym ), co udało mi się uszczelnić nowymi zaciskami. Nigdzie indziej nie widać wycieków, a płynu ubywa, choć już wolniej. Auto nie kopci na biało, pod korkiem oleju nic, w zbiorniczku wyrównawczym oleju brak. 

Po dłuższej przejażdżce dzisiaj znowu zauważyłem spadek poziomu płynu. Wąż idący ze zbiorniczka był twardy, po odkręceniu korka słychać syknięcie i poziom się podniósł. Wkręciłem stary korek, jutro powtarzam wycieczkę, dodatkowo kupię tester CO2.

Jakieś propozycje, co mogę sprawdzić samodzielnie na parkingu pod blokiem, żeby byle mechanik nie wycyckał mnie na pieniądze?

Witaj, odkopuje stary post ale dla mnie ważny, napisz co u ciebie było przyczyną i czy rozwiązałeś problem pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj na CPn'ie wyciekl mmi caly plyn chlodniczy po drodze musialem dolewac, na poczatku myslem ze pekl weżyk ale patrze i tj na zdjeciu. co to moglo byc  ?
 

90539761_2472222249774921_2077249993428697088_n.png

90650447_976827282714654_7312301547948343296_n.png

90989812_636154393839938_7105207248661512192_n.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do tych którzy wymieniali u siebie króciec wody za silnikiem bo od jakiegoś czasu ubywał i płyn i wygląda na to że cieknie przy dolnej śrubie jak jest przykręcony ten króciec .. biorąc pod uwagę że jest trudny dostęp to zastanawiam sie czy nie odkręcić wąż który leci w dół i skręca w prawo i tam jest łączenie z opaskami zaciskowymi bo nie mam pojęcia czy łatwo można wyciągnąć wąż tuż przy tym króćcu i pytanie jest takie czy jak uleci mi trochę płynu będę musiał odpowietrzać układ ? bo kilku użytkowników gdzieś w temacie pisało że trzeba a inni że nie bo sam sie odpowietrza .. krótko mówiąc, gdzie dwóch ludzi tam trzy opinie :) no i ogólnie jak to jest z tym wężem przy samym króćcu i jest jeszcze zapinka jakaś która trzyma jakiś czujnik chyba. czy trzeba ją wyciągnąć czy nacisnąć ..? wolę zapytać niż sie szarpać i okaże sie właduje sie w kolejne koszty przez byle pierdołę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeżę temat i proszę o poradę, chodzi o passata b5fl 1.8t z 2001 roku.

Niedawno zauważyłem że ubywa mi płynu chłodzącego, początkowo myślałem że to wina wysokich temperatur ale jak komputer wykrzyczał mi że nie ma płynu w zbiorniczku to się zdziwiłem. Przejrzałem silnik od góry i od dołu wycieku żadnego nie ma, silnik nie dymił na biało, w końcu znalazłem przyczynę tak mi się wydaję. Płyn ubywa gdy włączę ogrzewanie w samochodzie czy to ciepłe powietrze czy zimne, trochę to dla mnie dziwne bo jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją ani nie słyszałem o czymś takim. Jeździłem około 2 tygodni bez włączania nawiewów i płynu nie ubywało.  W komorze silnika jest sucho, na podszybiu tak samo sucho, w kabinie płynu brak sucho. Jeśli ktoś miał taką sytuację albo wie gdzie szukać przyczyny proszę o pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, też mam podobny problem.

Otóż mam Passata B5 FL 2.0 Benzyna + Gaz (silnik ALT) 130 KM i od jakiegoś czasu ubywa mi nieregularnie płynu chłodniczego poniżej kreski "MIN". To nie jest wina uszczelki pod głowicą - sprawdzałem płynem dwa razy. Zauważyłem, że pewien element (nie wiem jak się nazywa i do czego służy - przesyłam zdjęcie i filmik) przecieka delikatnie, być może to wina tego elementu? Jak sądzicie? Od niego odchodzą rurki m.in. do nagrzewnicy.

Prośba o pomoc co to za element, jak się nazywa, jeśli wiecie to prośba też o informację czy jestem w stanie sam naprawić (mechanik - amator)? Jeśli uważacie, że to nie jest powodem to co może być? Dodam, że chłodnicę wymieniałem na nową 2 lata temu. Temperatury idealne, 90 stopni, nic się nie przegrzewa. Nagrzewnica grzeje idealnie jak zawsze, więc nie jest zapowietrzony układ.

IMG_20230312_164906.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności