Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

a gdzie on jest.tzn gdzie mam patrzeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie płyn z olejem mieszał się w chłodnicy oleju. Już miałem głowice zrzucać, a tu taka niespodzianka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem dzisiaj górną osłonę silnika ale nic nie widzę,żadnego wycieku,pewnie będę musiał jechać na kanał i od spodu sprawdzić czy coś będzie widać.A mam nadzieje że to tylko nie groźny wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ustaliłem wyciek płynu chłodzącego.Kapie najprawdopodobniej z czujnika temp.

Ten czujnik jest z tyłu silnika tzn pod rurą która idzie do EGR-A. Czy mam racje !!!!!!!!????????Chyba że jest tam coś jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś zdjęcie silnika 1.9 tdi awx ale od strony przegrody grodziowej w samochodzie chciałbym zobaczyć jak tam idą te wszystkie przewody od płynu G12 ale Jakoś nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia z tej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usterka usunięta.Przyczyną wycieku okazał się jeden wąż gdzieś pod pompą vacum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam taki poroblem saczy mi sie płyn na chłodnicy dokladnie lewy dolny róg stojac przodem do auta leci jak by z pod tej gumy (tych blaszek co ja dociskaja) Mechanik twierdzi ze nie trzeba jej wyemianic tylko wyjac i podoginac te blaszki co ja uszczelniaja do tej gumy bo własnie tam jest wyciek mam pytanko miał tak ktos z Was koledzy probował tego sposobu?? Mechanik mówil ze robil juz tak i bylo wszystko ok tylk otrzeba dobrze podoginac tam wszystkie te blaszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik twierdzi ze nie trzeba jej wyemianic tylko wyjac i podoginac te blaszki co ja uszczelniaja do tej gumy bo własnie tam jest wyciek mam pytanko miał tak ktos z Was koledzy probował tego sposobu?? Mechanik mówil ze robil juz tak i bylo wszystko ok tylk otrzeba dobrze podoginac tam wszystkie te blaszki.

 

Nic to nie da, doginanie blaszek pomagało w autach starszych bo tam była inna konstrukcja chłodnicy i grubsze uszczelki. Wymień chłodnicę i będziesz miał spokój, tylko nie jakiś tani zamiennik bo to tandeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem kolego a jaki jest wymiar chłodnicy moze ktos sie orientuje do AVF ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam może ktoś pomoc skąd ten wyciek? Króciec zmieniany 3 tygodnie temu, zdjęcia z okolicy króćca 20151011_165420.jpg

20151011_165521.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pojawił się wyciek przy króćcu z tyłu głowicy - na plastikowej szybkozłączce.

 

Ktoś ma wymiary wewnętrznej uszczelki w plastikowej złączce ?

Chodzi o złącza takie jak na poniższym zdjęciu.

02-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś ma wymiary wewnętrznej uszczelki w plastikowej złączce ?

Chodzi o złącza takie jak na poniższym zdjęciu.

 

Odpal sobie etke online i bedziesz miał wymiar ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. Otóż mam wyciek płynu chłodzącego spod czujnika temperatury tegoż płynu. Mam pytanie, czy ktoś wie lub może sprawdzić w Etce jaki rozmiar oringu jest pod tym czujnikiem. Dodam, że Etka online działa jakby chciała ale nie mogła. Pacjent jak w opisie 1,6 ARM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedz do ASO. Tam Ci zamówią wlasciwy. O ring będzie kosztował kilka zł. Chodzi Ci o oring na czujnik czy na krućcu? Cały kruciec kosztuje w ASO 35 zł. Wiem bo sam latem kupowałem i zmieniałem.

Edytowane przez pietrek_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pietrek_g za poradę, ale nie będę gnał 100 km do najbliższego ASO po oring :lol Widzę że szybciej będzie stracić trochę płynu i obadać sprawę organoleptycznie i dobrać na wymiar.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stracić trochę płynu

 

Przed wyjęciem czujnika odkręć korek zbiorniczka i zakręć , upuścisz w ten sposób ciśnienie z układu , poleci tylko parę kropel.

 

Średnica wew: 19mm

Grubość: 3,5mm

Edytowane przez robertfx10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ostatnio byłem u mechanika wymienić uszczelkę pod pokrywą i uszczelki chłodniczki. Po tym zabiegu aby mieć lepszy wgląd umyłem trochę silnik z dołu i z góry.

 

Wtedy zacząłem sprawdzać czy nie kapie itd.

 

Teraz zauważam, że prawie codziennie na ziemi zostawiam plamę płynu chłodniczego (na 95% to płyn chłodniczy)

Zacząłem się teraz tym interesować bo wcześniej co jakiś czas dolewałem płyn trochę płynu chłodniczego do zbiornika. Jednak nie zauważałem wycieku (może nie zwróciłem uwagi, nie wiem czy był)

 

 

Teraz zauważyłem, że ten wyciek jest chyba z zbiornika spod tej dziurki pod płynem gdzie jego nadmiar ma wylatywać. Dolałem wczoraj płynu i mam go między min a max. Więc powinno być w porządku.

 

Kupiłem dzisiaj nowy korek, w sumie jak go wkręcam to jakby nie dolegał do końca.

Teraz w skrócie.

Silnik łapie temperaturę 90C, według licznika po kilku KM. (W zeszłym roku wymieniałem termostat bo wcześniej nie łapał 90C)

Jeden wąż mimo temperatury nie jest gorący, nawet letni.

Z czegoś przy silniku jakby 'puka' co jakiś czas (na pewno gdy jest rozgrzany)

 

Dodam parę zdjęć. Pomóżcie mi bo jutro robię trasę w dwie strony ponad 500 km i nie wiem czy ten samochód jest na to sprawny.

 

http://fotowrzut.pl/AUK0VPU71O--->WIĘKSZE ZDJĘCIA.

20160514_143417.jpg

20160514_133910.jpg

20160514_133834.jpg

20160514_143150.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przychodzi tylko ten korek na zbiorniczku ale jak go wymieniałeś to może zastosuj się do tego "zrob dokladne płukanie ukladu chlodzenia razem z nagrzewnica. sciagnij z niej weze i pompuj do nich wode zalej blok woda destylowana i 250 ml octu pojezdzij chwile az sie zagrzeje potem poczekaj az ostygnie sposc wode i zalej juz sobie świeżym plynem i gotowe. " porada z innego forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj jezeli wyrzuca plyn przez otwor pod zbiorniczkiem to jest to spowodowane zbyt duzym cisnieniem w ukladzie chlodzenia. Prosciej mowiac przedostaja sie spalinu do ukladu chlodzenia. Uszczelka pod glowica "pod lupe"

 

Waz ktory wskazales na zdjeciu to uklad dolotowy tam znajduje sie tylko powietrze pod cisnieniem. Natomiast na kolejnym zdjeciu zaznaczyles egr on sie zamyka po 2 min pracy na biegu jalowym i wtedy slychac charakterystyczne pykniecie.

 

Odradzam wyjazd w trase heh :P

Edytowane przez piotrek24dm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@piotrek24dm

Wyjaśniłeś mi jak jest z tym wężem i jeśli chodzi o to pstrykanie EGR to zgadza się.

 

Hmm a jak sprawdzić tą uszczelkę pod głowicą? Bo po silniku nie leci. a w zbiorniku nie ma mazi oleju. A oleju na bagnecie nie przybywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności