noidemm Zgłoś #381 Napisano 12 Listopada 2014 (edytowane) Noidemm mam pytanie czy posiadasz instalację gazową. Jest instalacja LPG i właśnie mam wrażenie że tam jest ubytek wody na tych trójnikach. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy tych trojnikach i zobaczymy co bedzie. Jak sciskam gruby wąż od wody to się poddaje i syczy w zbiorniczku powietrze jak by przez zbiorniczek uciekało. Wcześniej na starym korku nie puszczało powietrza i może dlatego kapało na najsłabszym ogniwie. Czy przewody powinny być bardzo miekkie?? Edytowane 12 Listopada 2014 przez noidemm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość herne Zgłoś #382 Napisano 24 Listopada 2014 A więc, panowie, wracając do moich problemów z uciekającym płynem z chłodnicy - podobno to uszkodzona pompa wody wywaliła nową uszczelkę, stąd te problemy. No nic, naprawione co trzeba, ale przekroczyło to już granice przyzwoitości... Mi się już odechciało, więc paska sprzedałem. Obecnie jestem bez samochodu, ale następny będzie już na 99% Citroen C5 w dużo nowszym roczniku - młodszy od paska o 8 lat, o niebo lepiej utrzymany, dużo wygodniejszy. Co do passata - to fajny samochód, służył mi dobrze przez kilka lat, ale czas na zmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #383 Napisano 24 Listopada 2014 Citroen C5 w dużo nowszym roczniku Na citroeny nie moge patrzec przez to ze moja ciotka sie na nie uwziela i ciagle jest z nimi walka a ma dwa,najczestrze awarie to zawiszenie hydroactiv na naprawe tego dziela mozna wydac jednorazowo kilka tysiecy zl a magikow od tego malo,wiem ze moza bylo wybrac podczas wyboru nowego auta hydroactiv albo zwykle wiec radze ci szukac c5 ze zwyklym,pomysl nad anglikiem jest tanszy a przerobka bajecznie prosta moge ci to przerobic nawet jak cos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
veasel Zgłoś #384 Napisano 7 Lutego 2015 Na wstępie jako nowy chciałem wszystkich przywitać Nietypowa nieszczelność płynu chłodniczego Passat B5 1999r., motor 1.9 90km Auto przejechało 1100 km. Po uruchomieniu silnika następnego dnia komunikat o braku płynu (wylądował na kostce). Zdemontowałem sprężarkę bez zdejmowania węży oraz aluminiowy bloczek trzymający rolkę pośrednią do klimy i ukazało się coś takiego Jakieś sugestie jak się z tym uporać poza spawaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #385 Napisano 20 Marca 2015 Chciałbym opisać tu swoją pasjonującą historię i prosić mądrzejszych ode mnie (czyt. wszystkich) o odpowiedź. Mianowicie - od sierpnia '14 zaczęło mi w zatrważającym tempie ubywać płynu w zbiorniczku. Potrafił zejść prawie cały po 100km (trasa Opole- Sosnowiec). Dolewałem, dolewałem, dolewałem aż w styczniu '15 przyjechałem do mechanika, który stwierdził i pokazał mi, że pompa wody cieknie. Ok, wymienił, wydałem 400zł. No i dalej ciekło. Na początku marca podjechałem jeszcze raz, odkręcił tę obudowę TDI no i okazało się, że cieknie TEŻ (?) króciec od układu chłodzenia. Moje pytanie - czy to mój wielki pech, że ciekło i tu i tu, czy mechanik mnie ściemnia, bo nie zajrzał wcześniej na ten króciec a zarobił na pompie?? Bo szczerze mówiąc na pompie nie widziałem wiele, natomiast w okolicach tego króćca było mokro i różowo - i od kiedy to wymienił, już jest spokój :jupi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #386 Napisano 20 Marca 2015 Może być jedno i drugie. Teraz nie dojdziesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #387 Napisano 20 Marca 2015 Może być jedno i drugie. Teraz nie dojdziesz. No ale czy mogło być tak, że ciekło z króćca i "moczyło" pompę? A ona była ok? Nie wiem, jak z jej zużyciem, bo przy rozrządzie się jej nie wymienia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #388 Napisano 20 Marca 2015 Pompa wody powinna być wymieniana co 2 wymiana rozrządu ale lepiej wymienić przy okazji każdej wymiany i mieć spokój. Koszt samej pompy nie jest duży, a masz spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #389 Napisano 21 Marca 2015 Dobra, zapytam jeszcze raz: Czy płyn chłodniczy cieknący przy króćcu mógł kapać na pompę wody czy są to całkiem inne miejsca w silniku i jedno nie ma nic do drugiego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #390 Napisano 21 Marca 2015 Nie ma prawa ściekać w okolice pompy. Tylny króciec - mokra skrzynia, boczny króciec - mokra głowica i blok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzwonek Zgłoś #391 Napisano 22 Marca 2015 Miałem podobny problem. Po wymianie rozrządu wraz z pompą ( Silnik 1,9 AFN) Płyn ubywał w takim tempie że co 2 tyg miałem sucho. Wymieniłem 2 węże od wody pod alternatorem czujnik temperatury wody, korek od zbiorniczka wyrównawczego. Po 2 tygodniach okazało się że z pompy wtryskowej prosto na 2 węże kapała ropa i je rozpuszczała. Szybkim sposobem na sprawdzenie miejsca wycieku jest zaślepienie przelewu i delikatnie zrobić ciśnienie np kompresorem (delikatnie żeby nie uszkodzić chłodnicy lub nagrzewnicy) tam gdzie jest pęknięcie woda ucieknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #392 Napisano 22 Marca 2015 Na wstępie jako nowy chciałem wszystkich przywitać Nietypowa nieszczelność płynu chłodniczego Passat B5 1999r., motor 1.9 90km Auto przejechało 1100 km. Po uruchomieniu silnika następnego dnia komunikat o braku płynu (wylądował na kostce). Zdemontowałem sprężarkę bez zdejmowania węży oraz aluminiowy bloczek trzymający rolkę pośrednią do klimy i ukazało się coś takiego Jakieś sugestie jak się z tym uporać poza spawaniem? Kolego spawanie raczej odradzam,jest to zaślepka-bezpiecznik bloku silnika proponowałbym kupić nową w ASO,a starą wywalić i wmontować nowiutką.Taka jest moja rada ,a jak zrobisz to twoja decyzja :ok:jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos35 Zgłoś #393 Napisano 22 Maja 2015 Witam, Od kilku lat jeżdżę pasatem 1,9 TDI 2001r po lifcie, od jakiegoś czasu zaobserwowałem ubytek płynu chłodzącego, delikatny wyciek był w lewym dolnym rogu chłodnicy, zatem chłodnica została wymieniona. Jednak płyn nadal ucieka. Kiedy jeżdżę po mieście wtedy ucieka niewile, ale kiedy zrobię trasę 700km muszę dolać około 1 litra. Auto nie ma problemów z odpalaniem, na bagnecie jest czysty olej, czyli płyn nie dostaje się do silnika, czasami podczas jazdy słyszę na środku kokpitu jakby przelewała się woda. Ślady płynu występują na wężach od góry po prawej stronie silnika. Proszę o podpowiedz w czym jest problem i jakie koszta związane są z naprawą. Dodam jeszcze, że od momentu kiedy kupiłem autko zawsze dolewałem niebieskiego płynu, czyli od kilku lat nie jeżdzę na G12 jakie mogą być tego konsekwencje? czy ewentualna zmiana płynu na G12 nie zaszkodzi zamiast pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #394 Napisano 22 Maja 2015 stawiam uszczelką pod gł... niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #395 Napisano 22 Maja 2015 stawiam uszczelką pod gł... niestety Czemu od razu uszczelka? Przecież jak ubywa w dłuższych trasach to może jeszcze dlatego że gdy silnik osiąga max temp. czyli około 90* to wzrasta ciśnienie w układzie i wyciska płyn gdzieś,a po mieście nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #396 Napisano 23 Maja 2015 A po mieście już nie osiąga tych 90 st? miałem podobnie u siebie... Powolne ubywanie płynu, 'przelewanie wody' pod konsolą, brak oleju w wodzie i na odwrót. Prawdopodobnie upg poniedziałek kanałem wodnym a zaworem wydechowym. było już kilka takich przypadków opisanych na forum i większość i tak kończyła się wymianą uszczelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #397 Napisano 23 Maja 2015 Wydaje mi się, ze do wymiany będzie króciec z tyłu za silnikiem. Stamtąd moze się sączyć - na styku króćca z blokiem silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #398 Napisano 23 Maja 2015 Wydaje mi się, ze do wymiany będzie króciec z tyłu za silnikiem. Stamtąd moze się sączyć - na styku króćca z blokiem silnika. I dokładnie tak samo będzie u mnie,do chyba dwóch albo i więcej lat co jakiś czas słyszę te przelewanie się co jakiś czas ale już dwa razy wymieniałem wąż wchodzący do głowicy pod pompą vacum i w końcu pompę...a ostatnio pod koniec zimy tracił się dość dużo płyn i zaś przelewanie słyszałem parę razy uzupełniłem i jest ok(prawdopodobnie dlatego że temp. nie spada tak nisko) Uszczelnienie pod ten króciec mam kupiony ale czasu na wymianę nie, jedynie na czujniku temp.wymieniłem. ja bym sprawdził wszystkie możliwe tropy przed zamiarem demontażu głowicy(ostateczność)... - - - - - aktualizacja - - - - - A po mieście już nie osiąga tych 90 st? Też osiąga ale nie tak szybko i nie na tak dłuższy czas jak w trasie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nemosto Zgłoś #399 Napisano 4 Czerwca 2015 Witam wszystkich.Wczoraj zauważyłem że ubyło mi płynu G12,był sporo poniżej kreski minimum.Dzisiaj dolałem tak ok 800 ml i teraz jest poziom minimum.Nigdzie nie widze wycieków płynu patrząc z góry silnika.W tamtym roku jak kupiłem to autko a było to tak w lipcu to płyn też był poniżej minimum.Dolałem i zapomniałem o problemie.2 miesiące temu dolałem tak ze 2 setki i teraz tyle ile pisałem wyżej.Czasami jak go zapale i ruszę troszkę gwałtownie to słysze tak jak by się coś przelewało ale nie występuje to za każdym razem.Autko trzyma temperaturę i nie dymi.Sprawdzałem węże i też są normalne.Może podpowiecie mi gdzie mam szukać wycieku,no chyba że macie inny pomysł!!!!!!Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #400 Napisano 4 Czerwca 2015 Spróbuj podejrzeć jak wygląda stan króćca gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika,lubi spodniego uciekać płyn.Bo albo pęknięta uszczelka gumowa albo on sam.:padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach