Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie objawy łącznie z maleńkimi drobinami sadzy występują w moim AFN'ie, zmieniłem korek w zbiorniczku płynu miałem zamiar zmienić też termostat ale dam sobie spokój i dla pewności podepnę go jeszcze raz do VAG'a

Też tak miałem. Mój mechanik po prostu pomacał węże, nawet nie sie nie obejrzał za VAGiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemek

Mam pewne wątpliwości co do twardości tych węży, są twardawe :niepewny: ale mogę je trochę ścisnąć (dla porównania sprawdzałem węże w dwóch Tdi 1Z, węże są miększe ale różnica jest niewielka, oba silniki 100% sprawne). Więc jeśli można, to jak twarde powinny być węże jeśli można to jednoznacznie określić ? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i cierpliwość :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ciężko ci przyjąć do wiadomości ze może to być uszczelka pod głowica, ale czym wcześniej tym lepiej dla głowicy i oczywiście dla ciebie, ponieważ mniej roboty będzie miał planista (osoba regenerująca głowicę) a tym samym trochę więcej zostanie w twojej sakiewce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Twarde węże są objawem początków końca uszczelki pod głowicą bądź co gorsza pęknięcia głowicy czego Ci nie życzę!!!! Jeżeli dochodzi do tego ubytek płynu to głowica do góry i radze odrazu sprawdzić ją na szczelność, koszt ok30zl. Ale najpierw sprawdź twardości węży po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego - wtedy bedziesz mógł porównac ich twardość gdy jest w nich ciśnienie i gdy go nie ma (na nagrzanym silniku). Pozdro!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemek

Dzięki za porady :ok: już się pogodziłem z tą wymianą uszczelki i od razu rozrząd zrobię, trochę mnie to pobije po kieszeni ale trudno :vw:. Jeszcze raz :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemek

Uszczelka zrobiona, głowica sprawdzona i liźnięta 0.15 mm i faktycznie był delikatny przedmuch do kanału wodnego ale teraz jest dobrze, żadnego bulgotania i G12 ten sam poziom cały czas, weże mięciutkie. Przy okazji wyczyściłem EGR i kolektor dolotowy, taki syf że tylko dziw.. i szczura tam brakowało :hyhy: Pozdrawiam :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swwitch
Dzieki wszystkim,

chyba problem rozwiązany i zmieścił się w tym 1% :)

Po dokladnym obejrzeniu ze zdjęciem osłonek przewodów w grodzi okazało się, że nagrzewnica ma się dobrze i przewody też:)

Juz byłe zrezygnowany bo wszystko suche i brak koncepcji za to plama pod autem niewysychająca.....

Podjechałem do mechanika - napompował układ powyzej 1 atmosfery - mineło 15 min i.... no i dupsko... nic, cholera - układ ma się świetnie, jest szczelny i w ogóle.... uwielbiam takie usterki.

Juz miał wszystko składac i jest - pokazała się kropla pod króćcem przy głowicy, ot tyle co na palec weszło. Nie da się jednoznacznie stwierdzić czy to akurat to, ale na pewno tam była nieszczelność. Krócicec nie był pękniety, uszczelka pod króćcem wyglądała za to tak, jakby miała już dość. Wymieniłem na nową, dolałem koncentratu i na razie ok. Pojeżdże jeszcze troche to zobaczymy...

Dzieki

Pozdrawiam

 

 

W moim AFN'ie to samo, ciekło spod krućca przy głowicy /plastikowego trójnika/. Wymiana uszczeleczki za 4zł i po kłopocie. Uzupełniłem płyn i już 6 m-c spokój. :643:

 

 

no u mnie to samo,

cieknie przy samym silniku,

 

podpowiedz mi co mam kupić, jak dokładnie ma oznaczenie ten krociec, i mniej więcej ile mechanik powinien za to skasować, żeby mnie nie ograbił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten króciec to groszowa sprawa nawet w ASO chyba około 50zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

ale czy możecie dokładnie opisać, gdzie jest ten kruciec (plastikowy trójnik) przy silniku AFN?

 

przed wczoraj kapało mi dość ostro, ale bezpośrednio pod chłodnicą, po ściągnięciu osłony nie mogłem dalej zlokalizować skąd kapie (tylko pod chłodnicą było mokro), ale zauważyłem że z pompy wody zaczyna cieknąć (powolutku ale sytematycznie) wymieniałem ją jakieś 7 tyś. km temu i już takie coś (pompa Ruville); zastanawiające jest również że nie widzę wycieków pod zbiorniczkiem wyrównawczym, ale ta koncówka pod zbiorniczkiem przez którą ma wyrzucać nadmiar płynu jest cały czas wilgotna no i płynu ubywa, a nie widzę żadnych wycieków;

 

sprawdzając olej nie widze w nim żadnych plam, ale też dziwnie silnik go szybko "zjada" (wcześniej gdzieś raz na 1500 km musiałem mu ciutkę dolać, a teraz raz na 300 km);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Króciec jest na górze - jak zdejmiesz plastikową osłone (ta z napisem TDI) to bedzie go widać przewód z płynem wskaże Ci drogę:)

 

Niekoniecznie cały króciec trzeba wymieniać - jak nie jest pęknięty to wystarczy sama uszczelka (można dokupić).

 

Pompa cieknie bo może ten co zakładał kiepsko uszczelkę na niej spasował - trzeba by ją wyjąć i sprawdzić i założyć jeszcze raz.

 

Zajmij się w pierwszej kolejności tą pompą - to będzie wiadomo czy tylko tu czy gdzies jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swwitch
Ten króciec to groszowa sprawa nawet w ASO chyba około 50zł.

 

dzieki dzisiaj chyba uderze do mechanika żeby miec z tym spokój

 

przy okazji jaki płyn chłodzący polecacie??

 

 

 

 

 

 

ps. wczoraj jakiś hu... przerysował mi maske kluczykiem tak mnej więcej na długość 40cm :zalamany: życie jest piekne......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki płyn chłodzący polecacie

Do tego silnika tylko G12 (czerwony, producent np. Febi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki płyn chłodzący polecacie

Do tego silnika tylko G12 (czerwony, producent np. Febi)

 

Tym bardziej, że cenowo wychodzi podobnie jak inne dostępne w sklepach - kup koncentrat G12plus- można sobie "wyregulować" temperaturę a oprócz tego że koncentrat to dokładnie to samo co G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janxi

witam,

 

mam problem i nie wiem co dalej z nim robic, ubywa mi systematycznie płyn chlodnicy, bylem u mechanika ale niczego nie wykryl, wlał płyn do odpowiedniego poziomu, gazowal, gazował i nic, nie ma sladu ze gdzies wycieka, srednie po przejechaniu 300km musze dlac bo zaczyna swiecic sie kontrolka, co to moze byc

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ubywa mi systematycznie płyn chlodnicy, bylem u mechanika ale niczego nie wykryl (...) srednie po przejechaniu 300km musze dlac bo zaczyna swiecic sie kontrolka, co to moze byc

Nie wiem kolego, czy czytałeś ten wątek od początku.

Miałem identyczne objawy jak u Ciebie i była to, niestety, uszczelka pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastosuj pulapke ;) taka jak tu KLIK

 

- jak przyjdzie ci sygnal niskiego poziomu plynu ... po hamulcach i sprawdz czy sa twarde weze ... odkrec delikatnie korek w zbiorniku jak uslyszysz psssssssssssssssy ... przygotuj sie na wymiane uszczelki pod glowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak przyjdzie ci sygnal niskiego poziomu plynu ... po hamulcach i sprawdz czy sa twarde weze ... odkrec delikatnie korek w zbiorniku jak uslyszysz psssssssssssssssy ... przygotuj sie na wymiane uszczelki pod glowica
jak przyjdzie ci sygnal niskiego poziomu plynu ... po hamulcach i sprawdz czy sa twarde weze

Węże robią się twarde nawet bez sygnalizacji. Najlepiej by było jakby janxi poczytał wszystkie wątki o uszczelce pod głowicą, twardych wężach, spienianiu się płynu itp. itd. Tylko do tego trzeba użyć SZUKAJKI .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janxi

no panowie to chyba czeka mnie wymiana tej uszczeleczki pod głowica, dzieki za podpowiedz i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość armario

Witam

 

W dniu wczorajszym podczas największych upałów niespodziewanie pojawił mi się komunikat (niestety po niemiecku) z napisem stop. Zaczeła równiez mrugać kontrolka od temperatury silnika pomimo iż wskaźnik wskazywał 90 st.

 

Po zatrzymaniu pojazdu stwierdziłem braki w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Odstawiłem samochód na parking i po pewnym czasie zaobserwowałem kałuże (trochę większą niz taka od klimatyzacji). Dzisiaj rano stwierdziłem całkowity brak płynu chłodzącego. Uzupełniłem wodą destylowaną i rozpoczołem obserwacje.

 

Praca na zimnym silniku nie powoduje wycieków dopiero jak go troche przegonie i wskoczy na 90 stopni zaczyna sie wyciek. Wjechałem na podjazd i zaobserwowałem iz płyn zbiera sie w osłonie pod silnikiem patrząc od strony otwartej maski po lewej stronie. Po zdjęciu osłony pod silnikiem nie widać źródła wycieku (a leje sie solidnie).

 

W serwisie niestety mogę umówić sie w przyszłym tygodniu - czy może jakiś dobry człowiek ma sugestie co może być przyczyną i czy da sie to weliminować własnoręcznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak ci się leje, to dziwi mnie, ze nie możesz wycieku zlokalizować :zdegustowany: Obejrzyj przewody dochodzące do chłodnicy, bo jeśli to dzieje się po nagrzaniu, to termostat otwiera duzy obieg - na chłodnicę. A jak przewody masz SPOKO, to zobacz, czy ci czasem chłodnica się nie zesr**** :evil:

No i jest jeszcze jedna opcja - z tyłu silnika jest wąż doprowadzajacy płyn do bloku. Zabezpieczony jest "lichą" zawleczką. Zajrzyj tam - czy czasem sie nie wypiął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności