Skocz do zawartości
Konrados

Nagrzewnica wymiana/demontaż deski rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie maks 68 stopni, przy dwóch kreskach siły nawiewu i ustawieniu high

 

czyli bardzo podobnie jak u mnie. Ja miałem ustawioną na 23 stopnie i 3 kreski prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten wątek od jakiegoś czasu, bo u mnie również było zimno w samochodzie. Sprawdziłem jak przedstawia się sytuacja na kanale 23 klimatronica u mnie. Okazało się, że przy temperaturze silnika 75 - 80 *C na kanale 45, kanał 23 przy obrotach wentylatora nawiewu na 2 kreski pokazywał temperaturę nie większą niż 30 stopni. Przy maksymalnym nadmuchu spadała do 20 stopni. Przewód wylotowy na nagrzewnicy był lekko ciepły. Postanowiłem i ja wypłukać. Zabrałem się dzisiaj. Podłączyłem zimną wodę z węża na zasilanie do nagrzewnicy, z wylotu wypływała woda bardzo słabym strumieniem. Po podłączeniu w odwrotnym kierunku wypłukało z nagrzewnicy coś w rodzaju galarety i wtedy woda leciała już większym strumieniem. Płukałem kilka minut zimną wodą, wydmuchałem pozostałą wodę z nagrzewnicy powietrzem a następnie zalałem samym octem i pozostawiłem na ok. 15 minut w temperaturze otoczenia ok. 0 stopni. Potem przepłukałem kilkakrotnie w obu kierunkach wodą z sieci. Strumienie wylotowe w obu kierunkach były takie same. Ponownie przedmuchałem powietrzem, wypłukałem wodą destylowaną, znowu powietrze i zalanie płynem G12 samej nagrzewnicy. Podłączyłem przewody, uzupełniłem płyn w zbiorniku wyrównawczym i odpaliłem samochód. Po otwarcie termostatu kilka razy odpowietrzałem nagrzewnicę. No i muszę Wam powiedzieć, że zabieg się bardzo opłacił. W środeczku cieplutko, po ustawieniu temperatury ogrzewania na maksa powietrze wylatujące z kratki parzy w ręce. Wąż wylotowy z nagrzewnicy również parzy w ręce. Przy temperaturze silnika 75 stopni, kanał 23 przy maksymalnym nadmuchu wskazuje temperaturę 63-64 stopnie, czyli super. Polecam zabieg, u mnie zdał egzamin na 100%. Zastanawia mnie skąd się wzięła ta galareta w środku. Osobiście sprowadzałem samochód ze Szwecji i był zalany różowym płynem, ja osobiście dolewałem tylko G12. Miałem pęknięty od spodu zbiornik wyrównawczy i zanim znalazłem przyczynę ubytku, dolałem ok. 4 litrów. Ktoś może mi powiedzieć skąd ta galareta?

Polecam płukanie. Jeżeli ktoś ma zimno, jest szansa, że pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie na nowa max jaka byla to 86 stopni. Zima ok. 70.

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jakie powinny być temp. na poszczególnych kanałach klimatrinika i przy jakiej zadanej temp.w klimatroniku, mam namyśli jeśli nastawie temp.na full to ile powinno być na tym kanale 23, dodan ze silnik nagrzamy po trasie 20km. bo czytam ten wątek ale nie czaję od czego zalezy ta temp. w tym 23 kanale?. jeśli nastawie temp.na full to powinno być więcej w tym 23 kanale? czy mniej?

mam u siebie tak, temp. na klimatriniku na 29stopni nastawiona- kanał 24- 84.5 stopnie, kanał 23-57 stopni gdy zmniejsze na 24stopnie w klimatroniku, to kanał 23 pokazuje 63 stopnie? czy to normalne?wydaje mi się że mógłby lepiej grzać? ale?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności