Skocz do zawartości
Konrados

Nagrzewnica wymiana/demontaż deski rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

masz sporo klamerek metalowych musisz je po odpinac i jest tez kilka srubek na kluch 7 albo 8 ogolnie sporo roboty....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz sporo klamerek metalowych musisz je po odpinac i jest tez kilka srubek na kluch 7 albo 8 ogolnie sporo roboty....

Dzieki serdeczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez przyszedł czas na wymianę nagrzewnicy. Jak zrobię u siebie to i kolejny pasek czeka.Jakiej firmy polecacie ją kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy jest mi w stanie ktos powiedziec czym zmostkowac rurki i ominac nagrzewnice? Chodzi mi o material, plastik czy miedz, oraz o srednice. Problem jest taki ze jestem w CH i tu nawet nie ma kawalka parkingu zeby sobie pod maska pogrzebac. Moj plan jest taki, zeby zmostkowac, dojechac do PL i tam go juz zostawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, a czy jest mi w stanie ktos powiedziec czym zmostkowac rurki i ominac nagrzewnice? Chodzi mi o material, plastik czy miedz, oraz o srednice. Problem jest taki ze jestem w CH i tu nawet nie ma kawalka parkingu zeby sobie pod maska pogrzebac. Moj plan jest taki, zeby zmostkowac, dojechac do PL i tam go juz zostawic.

 

Nagrzewnica i tak do wywalenia wiec utnij jeden króciec od niej ten aluminiowy i na drugi koniec jego nałóż drugi wąż i w ten sposób ominiesz nagrzewnice a aluminiowy krociec posłuży ci jako złączka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nagrzewnica i tak do wywalenia wiec utnij jeden króciec od niej ten aluminiowy i na drugi koniec jego nałóż drugi wąż i w ten sposób ominiesz nagrzewnice a aluminiowy krociec posłuży ci jako złączka.

 

Znakomity pomysl :ok Na tej rurce jest faska wiec nie bede musial sie przejmowac zaciskaniem tego. Pytanie czy bez pilki do metalu dam rade... Jak nie to sprobuje cos skombinowac

 

 

 

edit: chyba jednak mimo wszystko chcialbym nie niszczyc nagrzewnicy, bo auto idzie za miesiac na sprzedaz. Pytanie jaka srednice i dlugosc rurki dobrac?

Edytowane przez carter19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałem odgrzybi klimatyzacje za pomocą klima doktor włożyłem rurkę w kratkę ale na końcu rurki była mała zatyczka za późno:hehe próbując wyciągnąć rurkę aby usunąć zatyczkę zatyczka wpadła do środka niby wszystko działa ale nie wiem czy za jakiś czas czegoś nie zablokuje pytanie jak bym ściągnął przednie kratki od nawiewu i zdemontował panel radio i sterowanie klimą na rysunku zaznaczano jako 22 czy jest możliwość nie rozbierania całej deski ?

Chodzi mi własnie o odłączenie tego komina przez dojście od strony przedniego panela , jak jest taka możliwość to jest to na śrubach czy na zatrzaskach ?

 

d96c4a76d989701cmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli?

 

Witam.

Jestem nowy na forum i już drugi raz wymieniam nagrzewnicę w swoim klekocie. passat b5 115 koni oczywiście diesel.

Kupiłem auto w lecie i nie przyszło mi do głowy by sprawdzić ogrzewanie. Jednak przez pierwszą jesień i zimę było ok. Problem wyszedł po roku. Skończyło się lato i podnoszenie temperatury na climatroicu nie dawało efektu w postaci ciepłego powietrza... Fakt oczywisty - padła oryginalna nagrzewnica... Zatkała się kamieniem. Wymieniłem na nową firmy Febi. Kosztowała w sklepie 70zł. Nie grzała tak jak oryginał, ale działała. Minął rok i nagrzewnica padła. Szyby zaczęły parować, pojawił się zapach płynu i opary z wentylacji. Rozebrałem co trzeba i okazało się, że część wygląda jak nowa ale przecieka i cala jest zalana płynem chłodzącym. Koszt nie był wielki ale pracy przy tym sporo. Pojawia się pytanie... Co teraz tam wsadzić?

Febi odpada :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łysy vwb5 oczywiście że ORI używeczkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem świeżakiem na forum. Sprawa dotyczy słabego ogrzewania . Auto przy -20 st.C. na zewnątrz nagrzewa się po około 5-6 km do temp. 90 st.C.. Jak do tej pory wymieniony termostat,układ płukany środkiem Liqui Moly, nowy płyn, odpowietrzony układ na rurce od nagrzewnicy i dalej nic, żadnej poprawy. Przepływ płynu przez nagrzewnice dosyć dobry ( na powrocie niewiele mniejsze ciśnienie niż na zasilaniu nagrzewnicy). W menu serwisowym climatronica na kanale 23 gdzie jest podawana temperatura cieczy w wymienniku ciepła i maksymalną temperaturę jaką zaobserwowałem to 51 st.C. a na postoju lub przy zwiększonej sile nawiewy spada do około 30-35 st.C. Po podłączeniu komputera, na kanale 7 w blokach pomiarowych temperatura płynu chłodzącego w silniku wynosi: na postoju około 71 st.C. a podczas jazdy wynosi 79-80 st.C. ( na zegarach zawsze trzyma równo 90 st.). Z tego co tu wyczytałem wychodzi na to, że padła nagrzewnica, chociaż nie parują mi szyby, nie czuć płyny w kabinie, płynu nie ubywa.

Moje pytania to...

- jaką temperaturę wskazuje Wam climatronic na kanale 23?

- skąd te rozbieżności w wartościach odczytanych z VAG-a a wskazaniem zegarów?

- czy płukanie czymkolwiek nagrzewnicy komuś pomogło? jakich środków używaliście?

- jeśli już nic innego nie pozostaje jak rozbierać i wymienić nagrzewnicę... to jaką kupić?

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powyzej 75 w silniku to na zegarach bedzie 90 tak to zostalo wymyslone,nagrzewanie po 5 km to dobry wynik,chlopaki czyszcza roztworem octu,jesli wymiana to na oryginalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro klimatronik to może problem leży po stronie klapy v68. Są ogólnie jakieś błędy klimatronika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powyzej 75 w silniku to na zegarach bedzie 90 tak to zostalo wymyslone,nagrzewanie po 5 km to dobry wynik,chlopaki czyszcza roztworem octu,jesli wymiana to na oryginalna.

Nie ma możliwości żeby na takim mrozie afn nagrzał się po 5km.

 

Miałem podobny problem z nagrzewnice - pomogło płukanie płynem odkamieniającym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Climatronic nie ma żadnego błędu, nie słychać też niepokojących czy dziwnych odgłosów pracujących klap. Dzisiaj rano przy -17 st.C. też szybko się nagrzał, ale cóż z tego jak we wnętrzu takie zimno, że prawie śnieg sypie. Jutro od samego rana zacznę płukać odkamieniaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedzi.

Climatronic nie ma żadnego błędu, nie słychać też niepokojących czy dziwnych odgłosów pracujących klap. Dzisiaj rano przy -17 st.C. też szybko się nagrzał, ale cóż z tego jak we wnętrzu takie zimno, że prawie śnieg sypie. Jutro od samego rana zacznę płukać odkamieniaczem.

 

Daj znać czy pomogło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, jestem świeżakiem na forum. Sprawa dotyczy słabego ogrzewania . Auto przy -20 st.C. na zewnątrz nagrzewa się po około 5-6 km do temp. 90 st.C.. Jak do tej pory wymieniony termostat,układ płukany środkiem Liqui Moly, nowy płyn, odpowietrzony układ na rurce od nagrzewnicy i dalej nic, żadnej poprawy. Przepływ płynu przez nagrzewnice dosyć dobry ( na powrocie niewiele mniejsze ciśnienie niż na zasilaniu nagrzewnicy). W menu serwisowym climatronica na kanale 23 gdzie jest podawana temperatura cieczy w wymienniku ciepła i maksymalną temperaturę jaką zaobserwowałem to 51 st.C. a na postoju lub przy zwiększonej sile nawiewy spada do około 30-35 st.C. Po podłączeniu komputera, na kanale 7 w blokach pomiarowych temperatura płynu chłodzącego w silniku wynosi: na postoju około 71 st.C. a podczas jazdy wynosi 79-80 st.C. ( na zegarach zawsze trzyma równo 90 st.). Z tego co tu wyczytałem wychodzi na to, że padła nagrzewnica, chociaż nie parują mi szyby, nie czuć płyny w kabinie, płynu nie ubywa.

Moje pytania to...

- jaką temperaturę wskazuje Wam climatronic na kanale 23?

- skąd te rozbieżności w wartościach odczytanych z VAG-a a wskazaniem zegarów?

- czy płukanie czymkolwiek nagrzewnicy komuś pomogło? jakich środków używaliście?

- jeśli już nic innego nie pozostaje jak rozbierać i wymienić nagrzewnicę... to jaką kupić?

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi.

 

 

Że jak??? przy -20 po 5 km masz 90 stopni na zegarze??? W takim razie oddaję swojego na złom bo przy -20 90 st ma po 15 km,termostat sprawny.Pozdrawiam i gratuluję sam nie wiem czego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płuczcie czym chcecie, nagrzewnica ori jest tak skonstruuowana że i tak cały syf zostaje w środku a wasze czyściwo przepłynie przez nią bez najmniejszego zruszenia szlamu. Spraktykowałem na sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płuczcie czym chcecie, nagrzewnica ori jest tak skonstruuowana że i tak cały syf zostaje w środku a wasze czyściwo przepłynie przez nią bez najmniejszego zruszenia szlamu. Spraktykowałem na sobie.

 

Alternatywą jest dużo zabawy z wymianą na nową.

Ja zostawiłem na 2 doby zalaną octem i temperatury na kratkach podniosły się o jakieś 5-8 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica w miarę możliwości wypłukana/odkamieniona.

Zastosowałem zwykły odkamieniacz w płynie. Całą nagrzewnicę zalewałem płynem i czekałem pół godziny, a następnie do nagrzewnicy podłączałem pompkę na wiertarkę, by wymusić obieg płynu. Pompowałem 1-2 minuty zmieniając kierunek przepływu. Następnie nagrzewnicę płukałem wodą destylowaną. Wodę wydmuchiwałem powietrzem. Całość powtarzałem 5 razy. Po pierwszym płukaniu wypłynął gęsty "żurek" i małe drobinki kamienia frakcji 0,5-2 mm , stopniowo coraz czystszy płyn i woda. Po piątym płukaniu woda czysta, ale jeszcze wielokrotnie przepłukałem samą wodą, by pozbyć się wszystkich wolnych drobinek kamienia.

Efekty?

Maksymalną temperaturę jaką zaobserwowałem w menu serwisowym na kanale 23 to 70 st.C., na postoju jest około 50 st.C.. Wyraźnie czuć cieplejsze powietrze wewnątrz kabiny.

 

Panowie, jaką macie temperaturę na kanale 23 w climatronicu? Ciekaw jestem jakie temperatury są przed wymianą i u tych po wymianie nagrzewnicy.

 

Wejście w menu serwisowe to kombinacja wciśniętych przycisków na climatroniku:

"ECON" + "NAWIEW -" + "TEMP -"

Przyciskami od temperatury zmieniamy kanały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie maks 68 stopni, przy dwóch kreskach siły nawiewu i ustawieniu high

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności