Skocz do zawartości
Danek75

Zamiana zwykłych lamp na bixenon'y skrętne... kilka pytań.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość VIP

silverb6, dzieki za kontakt do Waldka na PW

Jak okazało się podczas rozmowy, miesiąc temu kupowałem od nich new beetl'a (tez z xenami) , wiec do końca obcymi dla mnie nie są ;)

Jeżeli chodzi o skręcanie to jest z tym ogólnie dużo zachodu, trzeba montować różne czujniki na wahaczach itd, założenie tego to ok 13kzl wiec więcej pisać nie trzeba.

Natomiast xenony to ok 2200zl + 500 montaż, z ceny jeszcze jakiś bonus pewnie można zdjąć ;)

Jak założą to dam znać i pokażę zdjęcia przed i po :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może to wiele nie wniesie do teamtu ale...

Niestety ,jest sygnał powrotny.

Nie wiem czy wiesz ale skręt lamp generuje sygnał z taśmy od airbagu (fotoelementy).

Nie z taśmy tylko z modułu obok niej

Poziomowanie to czujniki w zawieszeniu.Inny sterownik

Zgadza się, czujniki na zawieszeniu z przodu i tyłu muszą być. Sterownik poziomowania specjalny do św. skrętnych.

i cała instalacja w samochodzie.

Do pociągnięcia jest przede wszystkim osobny CAN (dwa splecione przewody) z modułów zasilających (są wew. lamp) św. skrętu z modułem poziomowania. Dalej trzeba podłączyć lampy ze sterownikiem wiązki (po trzy na lampę). Sterownik ten musi być w wersji od mid-line (obsługa zenonów).

Nie masz racji: xenon wogóle nie zadziała bez układu symulującego.

Być może nie mam, bo nie wiem co ma ten układ symulować...

Gdzieś na forum jest post o tych problemach i już to było ćwiczone.

Przyznam, że nie sprawdzałem.

Ja tego tematu dotykałem się osobiście zaraz po tym jak B6 wszedł do sprzedaży i wiem co piszę.

Swapa nie robiłem, tematem zająłem się czysto "teoretycznie" :D

Praktykę pozostawiam innym :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość automaciek

nie filozofuj silwrb. da się dołożyć do paska 3c i ksenony skrętne i kierownicę multi i czujnik deszczu i bluetootha pytanie czy ma się wszystkie komponenty. większość modółów chodzi po CAN i wystarcza im zasilanie i ta linia[can] trzeba oczywiście testerem zmieniać kodowania itd ale się da. pytanie czy ktoś komu to zlecasz ma pojęcie czy spierdoli samochód. wracając do ksenonów to trzeba 2 czujniki wysokości nadwozia [przód i tył] sterownik doświetlania zakrętów, 2 kompletne lampy , 2 spryskiwacze lamp z wężami[i pompką i zderzakiem jeśli ma być oryginal] i trochę przewodów............

na pewno w serwisie usłyszysz że się nie da bo tam nikt sie nie będzie w takie rzeczy bawił

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6
nie filozofuj silwrb. da się dołożyć do paska 3c i ksenony skrętne i kierownicę multi i czujnik deszczu i bluetootha pytanie czy ma się wszystkie komponenty. większość modółów chodzi po CAN i wystarcza im zasilanie i ta linia[can] trzeba oczywiście testerem zmieniać kodowania itd ale się da. pytanie czy ktoś komu to zlecasz ma pojęcie czy spierdoli samochód. wracając do ksenonów to trzeba 2 czujniki wysokości nadwozia [przód i tył] sterownik doświetlania zakrętów, 2 kompletne lampy , 2 spryskiwacze lamp z wężami[i pompką i zderzakiem jeśli ma być oryginal] i trochę przewodów............

na pewno w serwisie usłyszysz że się nie da bo tam nikt sie nie będzie w takie rzeczy bawił

pozdrawiam.

 

Teoretycznie to możesz sobie z części sam złożyć takiego Paska.

Wszystko na fiszkach,numery części ,wiesz co potrzeba.

No to dawaj :niepewny:

 

Tylko pytanie jest : czy jest sens to robić ,bo koszty będą takie ,że kupisz sobie za

te pieniądze A6?

A jeżeli chcesz to dam ci tel do firmy,która właśnie to robi i usłyszysz jakie jest

ich zdanie.To o czym piszesz to teoria a praktyka w tym przypadku ma się troszkę inaczej.

 

OT : Ukrywaj "mięso" - czytają to różni ludzie.

 

Czekam na pierwszego bohatera ,który zrobi taki swap i wszystko będzie działało.

Chętnie zobaczę.Wtedy czapki z głów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość automaciek

tak się skłąda że sam takie swapy robiłem

dysponuję sprzętem i dokumentacją

i działa

wszystko

jak należy

czapkę z głowy.......

obiecałeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Ok,jaki koszt takiej imprezy u ciebie? I Ile czasu potrzebujesz?

Mam klienta ,które chętnie wykona taki swap u ciebie,za opłacalne koszty i dopiero wtedy ,gdy to wykonasz "czapa z dekla".Napisać można wszystko.

Ja dzisiaj latałem F16. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki

no wlasnie, napisac mozna wszystko

 

 

np., ja tez wykonalem taki swap, z kumplem w garażu ;)

 

 

wiadomo ze da sie zalozyc ksenony, moj kumpel zalozyl do Mercedesa ale bez samopoziomowania itd itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Widzę,że przydałoby się utworzyć nowy dział :VW- transplantologia :D

,bo mamy przynajmniej kilku chętnych na ordynatora. :hurra:

Wszystko jest tak proste i oczywiste ,że chyba zaczną propagować kupowanie golasa 1.6

i dopakują ,co kto zechce. :rotfl:

Ciekawe jak później działa np. skręt xenonów ??

Może taki mały joystick obok dźwigni biegów..... ;)

 

"Automaciek" co z twoją ofertą???

Klient czeka.Jak się sprawdzisz -będzie drugi. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki
"Automaciek" co z twoją ofertą???

Klient czeka.Jak się sprawdzisz -będzie drugi. :P

 

 

moze kolega niefartownie zmienił właśnie działalnośc gospod. i juz swapów nie robi :hyhy:

 

zaloze sie ze nie podejmie sie wlozenia d opassata bixenonow, oczywiscie mowimy o zalozeniu tak jak powinno to byc w B6 a nie wsadzeniu tylko zaroweczek xenonowych! czyli ma byc spryskiwacz! ma byc sapomoziomowanie i mają byc skrętne! i ma by doświetlanie zakrętów, bo wszystko inne to bedzie fuszerka i półśrodek.

 

automaciek, czekamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Automaciek ,halo!!!Halo!!!

 

Wiedziałem ,że to gaduła i tego nie zrobi.

Był wczoraj na forum o 18:10 przez 2 min ,przeczytał posty i zwinął interes ;)

 

Drugi do kompletu to Jetta_gt , też się nagadał ( napisał ) i nic.

Dołożenie DVD,Bluetootha,multikiery czy czujnika deszczu to zupełnie inne

wyzwania.To już nie jest B5 gdzie było łatwo i każdy wiedział jak coś zrobić.

W B6 łatwiej zamontować Navi,potrzebna tylko antena.

 

Żeby zobrazować troszkę jak wygląda współpraca urządzeń w B6 ,opiszę

niespodziankę ,która mi się przytrafiła przy 3.000 km przebiegu:

 

Po zapaleniu auta na desce choinka , palą się prawie wszystkie kontrolki:

 

ESP,Check Engine,ABS,wspomaganie kiery,czujnik ciśnienia kół,Airbag,nie działa skręt xenów i samopoziomowanie,Navi,klima,nie działają zegary ogólnie kupa. :dobani:

 

Po całodniowym postoju auta w ASO ,okazało się że wypadł z łożyska pierścień od czujki ABS.Był wadliwie zamocowany i stąd wszystkie problemy.

ABS wysyła sygnały do wszystkich tych urządzeń i jak go brakuje to wszystko pada.

 

Też chciałem przypazurzyć i kupić auto bez xenonów ale mam kolegę,który m.innymi jest przedstawicielem Helli,siedzi w lampach jakieś 15 lat,przerabia różne auta .

Robiłem u niego nowego Voyagera,gdzie nikt jeszcze nie widział tego auta na xenach z szoczewą.

Powiedział to już rok temu ,że B6 jest najtrudniejszym autem do takiego numeru z lampami i lepiej kupić oryginał.On może ew. tylko zamontować same klosze z przetwornicami i o skręcaniu można zapomnieć.

A tu proszę ,mamy garażowych rzeźbiarzy ,którzy potrafią. :krzeslem::wpale:

Zaznaczam ,że aby taka przeróbka miała jakikolwiek sens musi w kosztach być niższa od zakupu xenów z autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Po długim okresie milczenia (pewnie tylko czytał bez logowania), pojawił się wreszcie na forum nasz czarodziej od xenów w B6 "automaciek".

 

Cierpliwie czekamy na szczegóły wykonania operacji przeszczepu.

A może jednak koleżka się już rozmyślił i się poddaje?

Czekamy na odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość automaciek

nie chciało mi sie kloleżko kontynuować wątku. klienci nie oczekują ode mnie dowodów fachowości tylko powierzają autka i wierz mi nie są to małe fiaty....

co do kosztów sądzę że lampy, czujniki wysokości ,sterownik doświetlania i robocizna powinny się w 5 tyś pln zamknąć wszystko zależy od podaży na rynku.......

pozdrawiam

i jeszcze jedno, posty z autoreklamą to zdaje się admin usuwa...... więc sobie odpuściłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość automaciek

silwerb interesuje cie schemat czy też kodowanie sterowników poszczególnych??

co do kosztów to nie wiem czy wiesz ale na rynku wtórnym ceny sie zmieniaja.. po co na prv wszak jak podam publicznie to wszyscy sobie pozakładaja....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość automaciek

i czego jeszcze twoim zdaniem, jeszcze nie można do b6 dołożyć?? bo mam zamiar do końca roku dołożyć sobie regulację odstępu, szczerze mówiąc nie wiem czy ruszy ale spróbuję.....

notabene nie masz pojęcia o budowie tego auta, słowo "can" budzi u ciebie dreszcze i jeszcze się sadzisz, a ja widzisz sądzę że b6 to jedno z nielicznych aut które łatwo rozbudować o kolejne moduły właśnie dzięki magistrali can

dla przykładu

przy dokładaniu multi kierownicy zmieniasz sterownik kolumny kodujesz go w zależności od tego czy kierownica jest z tiptronikiem czy bez oraz czy w aucie jest MFD czy MFD+ i koniec roboty, niestety przy okazji przestaje działać wspomaganie kierownicy bo po zmianie sterownika kolumny traci wspomaganie synchro z czjnikiem skrętu, trzeba więc przyrzadem diagn VAS zakodować na nowo i wykonać nastawy podstawowe

jakieś pytania??

czy może potrzebujesz opis podł xenonów

bedzie obszerniejszy......

czy nadal uważasz że jestem laikiem? jeśli tak to źle trafiłeś.

i jeszcze jedno jeśli uważasz że elektronik samochodowy nie może jeździć paskiem B6 to też się mylisz bo to bardzo dochodowe zajęcie......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja ze swojej strony nic nie dokładałem,żadnej marży :P

Porozmawiajcie najpierw z kimś kto to będzie robił,żeby się nie okazało ,że klamoty które kupicie są niepotrzebne.

Pamiętaj ,że mówimy o rzeczach,których tak naprawdę nikt z nas nie robił.

Wysyłam na priv tel do kolesia od xenonów,jak będziesz chciał to skorzystasz....

Mozesz podać mi nr. tel do tego kolesia od ksenonów...

a może ktoś się orientuje założyłem ksenony do Paska 2006r, po przestawieniu VASem na xenon w komputerze wszystko świeci elegancko (nic nie mryga ani nie gaśnie), jedyny problem to że świeci się kontrolka od przepalonej lampki po sprawdzeniu na kompie wyskoczyło że jest jakis problem z regulacją samopoziomowania lamp lub silniczków od tych lamp. Na razie jeżdzę z tym ale powoli drażni mnie ta kontrolka...ma ktoś jakiś pomysł...????

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz koledze ze trzeba przerabiać instalacje do lamp jak chce założyć ksenony jest to trochę koszt mianowicie zmiana zderzaka moduł skrętu wymiana listwy kierowniczej spryskiwacze i instalacja do tego, ja uważam ze nie warto bo chciałem tez sobie założyć lampy bo jestem przyzwyczajony do tych świateł bo zawsze jeździłem na ksenonach ale dałem sobie spokój a kolega jak chce tylko żeby mu świeciły to musi przerobić instalacje Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12822&highlight=xenon

został zamknięty a nurtuje mnie kilka tematów związanych ze swapem pozwolę sobie na kontynuację tematu.

 

Ww temacie poza przepychankami i źdźbłem teorii nic nie ma.

Właśnie zamierzam za kilka dni kupić to co potrzebuje do podmiany i tu moje pytania:

1. Jakie oznaczenia powinny mieć lampy skrętne europejskie (o ile jest różnica z lampami z UK).

2. Czy zakup oryginalnej wiązki lampy bordnez ma sens? by wyeliminować sztukaterie.

3. Zakładając że bordnez ma opcje xenony z przesłoną czy wystarczy zaznaczyć opcje?

4. Czy w oryginalnej wiązce powinna być kostka do modułu poziomowania? czy jest moduł jest wpięty jeszcze gdzieś?

5. Ile występuje czujników poziomowania (1 czy 2 / przód tył)?

6. Czy ktoś robił swapa z pełnym sukcesem i ma ochtę na wymianę doświadczeń?

 

Zapewne edka/elsa lub coś podobnego rozwiało by wiele niejasności ale nie posiadam wiec byłbym wdzięczny za kilka zrzutów instalacje ww temacie

 

Proszę darujcie sobie bicie piany w stylu przycisku szukaj...

 

 

EDIT.

 

Czy ktoś może sprawdzić jaki ma symbol modułu zasięgu ksenonów?

Edytowane przez api13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne element

3c0 941 274 A czujnik poziomu przód z zespołem dźwigni

1T0 907 503 czujnik poziomu przód

 

1K0 941 273 G czujnik poziomu tył z zespołem dźwigni (F dla 4motion)

1T0 907 503 czujnik poziomu tył

 

5M0 907 357 B sterownik światła kierowanego

 

Reflektory

 

3C0 941 753 G i 3C0 941 754G europa lewa/prawa strona

 

Co do reflektorów jest więcej oznaczeń i nie wiem czym się różnią.

Co do spryskiwaczy to jak znajdę zderzak na tyle ładny by zalozyć bez malowania będę robił spryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontował kolega już ten zestaw? Działa doświetlanie zakrętów? Rozumiem, że to BiXenon jak w oryginale? Jak wygląda sprawa z wiązką elektryczną do takich reflektorów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałes dodac ze musisz wymienic jeszcze Bordnetza czyli J519 na wersje High Line czyli z kodowaniem dla bi-xenonów. Koszt na allegro ok 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności