Skocz do zawartości
Danek75

Zamiana zwykłych lamp na bixenon'y skrętne... kilka pytań.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań w imieniu znajomego. Wymienił sobie w B6 fabryczne lampy na xenony i jest mały problem. No trzeba też było wymienić wtyczki przy lampach itp. Te światła dziwnie sie palą, tzn. albo słabo sie rozżarzaja, albo mrugają, albo coś tam jeszcze sie "chrzani". Po prostu nie świecą należycie. W serwisie powiedzieli, ze brakuje dodatkowego sterownika. to ściema, czy prawda? I teraz pytanie:

1. Co trzeba dokupic do tych lamp?

2. Ile to kosztuje?

 

W spisie tematów jest tylko o B5, wiec pozwoliłem sobie założyć nowy temat :cwaniak::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz pytanie:

1. Co trzeba dokupic do tych lamp?

A co kolega kupił oprócz reflektorów? Nie dopisałeś tego.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chodzi o model samochodu?? Tyle wiem, ze to B6 kombi ze skrzynią tiptronic. O typ silnika pytasz? Tego to nie wiem. A jeśli chodzi o to, co oprócz reflektorów kupił, to chyba nic. No jedynie te wtyczki, co pzrerobić musiał. :cwaniak: A co mam go zapytać jeszcze - zeby sprawa jasna była??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuczlaw - czytałem już tamto wcześniej i lipa! A tam co pytałes, co gość kupił, to potrzebne sa te dane o silniku itp?? Bo sądzę, ze chyba nie. Bo tu przeciez o lampy tylko chodzi. No rocznik na pewno od 2005 w góre - czyli roczny, bo nówka to raczej nie jest. No i DIESEL. I z tego co wiem, to chyba tylko te lampy kupił na giełdzie. Nic do nich wiecej nie kupował. Na miejscu mu gość podłączył i pokazał, ze świeca - no i wziął. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie pisałem o żadnym silniku, chodziło mi czy miał coś w komplecie z reflektorami jeszcze, np spryskiwacze, przewody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha! Kumam. No tego to nie wiem, ale co tu czytałem, to xenony muszą byc ze spryskiwaczami chyba, tak? A jak ich nie ma, to co? Coś się dzieje z lampami? Inny przepływ prądów, czy co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xenony muszą byc ze spryskiwaczami chyba, tak? A jak ich nie ma, to co

To światełka się brudzą, rozpraszają światło i walą inne passki z przeciwka po oczach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem moge sie mylic - ale jak to so xenony to czasem tam nie ma jakiegos 'sterwonika/przetwornicy'(nie wiem jak to dokladnie nazwac) i chyba uklad samopoziomujacy tez powinien byc. :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile taki sterownik moze kosztowac i jak to wygląda mniej wiecej?? :przestraszony::]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

W 3C potrzynby jest specjalny sterownik i nie jest to co s typu przetwornica prądu. Potrzeby jest sterownik elektroniczny podobnie jak moduł komfortu, PDC lub inne.

 

Z tego co wiem to koszt nieco ponad 800zł i poza ASO to nie znam innego źródła zakupu dla tak nowego modelu Passata.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

W nowym Pasku instalacja elektryczna to instalacja multiplexowa.Sygnały podróżują sobie jednym kablem w obie strony.I niestety taki swap lamp nie da efektu oryginału ponieważ,jest potrzebny moduł przetwórczy który m.innymi kojarzy sygnały z innych urządzeń samochodu-czytaj inna instacja elektryczna.Jest tam prawdopodobnie układ antyprzepięciowy,który zabezpiecza przed zwarciami.Aby zaadoptować te kupione lampy należ dołożyć układ elektroniczny ,który będzie wysyłał do auta powrotne sygnały jak z seryjnych lamp.Koszt ok 1000pln.Teraz najprawdopodobniej jest zbyt małe napięcie i dlatego lampy ''falują''.Aha i nie ma możliwości podłączenia układu skrętnego lamp.

Dlatego na giełdzie, gdy Pan podłączył lampy pod 12V wszystko działało.

 

Cwiczę teraz temat sterownika elektrycznego hamulca ręcznego i nie spodziewałem się , że ma on wpływ na :

ABS,ESP,Haldex,wspomaganie ukł.kierowniczego,wtrysk !,sterownik silnika!,parktronic!,czujnik ciśnienia w oponach!.Strasznie to wszystko skomplikowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łooooo!! O kosmicznych kosztach chłopaki gadacie. Tyle to kosztuje? No dobra - dzięki za pomoc - przekazę uwagi. chyba lepeij jest latarki z ksenonowymi żarówkami włożyć :krzeslem: Pozdro... @ll :vw::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

No niestety ,nic nie ma za darmo. :D

Jak chcesz dam ci namiar na gościa ,który ci wszystko wyjaśni i będziesz mógł to u niego zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do speców od xenonów to odpowiedzą na twoje pytanie,myśle żę coś z przetwornicą może jakaś popsuta,dwa naraz tak samo mrugają czy jeden dobrze się pali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No aż takich objawów to od niego nie słyszałem. tzn nie wiem czy jest tak jak mówisz. gadałem juz z nim dzisiaj i jutro bedzie miał sterownik co o nim ktoś pisał. Tylko cena mnie zdziwiła, bo za 250 zeta, a wy tu pisaliście, ze koło 1000 :krzeslem::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

No ja ze swojej strony nic nie dokładałem,żadnej marży :P

Porozmawiajcie najpierw z kimś kto to będzie robił,żeby się nie okazało ,że klamoty które kupicie są niepotrzebne.

Pamiętaj ,że mówimy o rzeczach,których tak naprawdę nikt z nas nie robił.

Wysyłam na priv tel do kolesia od xenonów,jak będziesz chciał to skorzystasz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość VIP

Witam wszystkich userów tego forum ;)

W tym, albo w przyszłym tyg odbieram paska, którego wzielem w wersji comfortline i chce sobie zmienić odrazu ze zwykłych lamp na bixeny skrętne.

 

Na jednej z aukcji przeczytałem, że nie będzie działać regulacja wysokości jak i skręcać nie beda chciały ;) Czy to prawda ? Robił może ktoś już takie zmiany ?

http://moto.allegro.pl/item215054337_vw_passat_3c_b6_bi_xenon_bixenon_latwy_montaz.html

 

Oczywiście odrazu piszę, że kwestie utraty gwarancji jak i spryskiwaczy proszę pominąć ;)

Jeżeli nie zastosuje adapteru to dużo jest wtedy roboty by przerobić instalacje?

Może widział ktoś gdzieś w necie jakiś fotostory na temat takich przeróbek to bardzo byłbym wdzięczny za link.

 

P.S Użyłem szukajki zanim napisałem ten topic :)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Tych problemów o których piszesz na pewno nie odczujesz,bo lampy po takim swapie jak piszesz, włączą się na chwilę i zgasną.Dzieje się to za sprawą instalacji elektrycznej,która jest multipleksowa tzn. sygnały są przesyłane w obie strony.Znaczy to ,że każde urządzenie w aucie dostaje zasilanie tym kablem ale jednocześnie wysyła sygnał powrotny, który jest weryfikowany i obrazuje poprawność działania odbiornika energii.

Jest możliwość podłączenia bixenonów tylko za pośrednictwem układu symulującego sygnał powrotny.Samopoziomowanie i skręt nie będą i tak działać.Szkoda,że nie zadałeś tego pytania przed zamówieniem auta- należało zamówić oryginał mimo tych 5.000 pln.

Sam mam skrętny bixenon i naprawdę jest to bardzo przydatny gadżet.

Jak dalej chcesz męczyć temat to mogę dać na priv kontakt do firmy,która ci to założy.

Twoja decyzja.

 

Temat xenonów już kiedyś poruszaliśmy na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym "wzajemnym" sprawdzaniem to nie jest tak dokładnie jak piszesz. Sterownik wiązki elektrycznej (Bordnetz) jest kodowany odpowiednio do wyposażenia samochodu. W nim jest zdefiniowane np. czy reflektory są zwykłe czy zenony.

Do swapa trzeba by sprawdzić jak wyglądają różnice w instalacji elektrycznej. Podejrzewam, że nie będzie potrzeba żadnych dodatkowych elementów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Niestety ,jest sygnał powrotny.

Nie wiem czy wiesz ale skręt lamp generuje sygnał z taśmy od airbagu (fotoelementy).

Poziomowanie to czujniki w zawieszeniu.Inny sterownik i cała instalacja w samochodzie.

Nie masz racji: xenon wogóle nie zadziała bez układu symulującego.

Gdzieś na forum jest post o tych problemach i już to było ćwiczone.

Ja tego tematu dotykałem się osobiście zaraz po tym jak B6 wszedł do sprzedaży i wiem co piszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności