Skocz do zawartości
Gość georgemm

AWX - Check Engine

Rekomendowane odpowiedzi

Gość georgemm

Od około 10K km jestem szczęśliwym (dotychczas) posiadaczem passata (AWX, 2004 Variant, przebieg 77 tys.)

Może, ktoś z bardziej doświadczonych Kolegów będzie w stanie mi pomóc. Chciałbym przed planowaną wizytą w ASO znać Wasze zdanie nt. przyczyny problemu. Otóż zapaliła mi się kontrolka jak w temacie z jednoczesnym ograniczeniem mocy: Silnik (zimny) odpalił bez problemu, po krótkiej przerwie w jeżdzie i po kolejnym odpaleniu silnika (ciepłego) check engine + spadek mocy. Po ostudzeniu silnika (kilka godzin w garażu) brak check engine i normalna praca. Po nagrzaniu check engine powraca ....(np. podczas jazdy z rozgrzanym silnikiem). Oczywiście za każdym razem spadek mocy (to chyba norma). Brak jakichkolwiek problemów z rozruchem. Brak jakichkolwiek dodatkowch efektów (podczas rozruchu oraz podczas jazdy). Brak jakichkolwiek symptomów przed wystąpieniem problemu. Zdaję sobie sprawę, że opisałem mój problem bez podania szczegółów (na diagnostykę VAG jestem umówiony..) ale może bedziecie mieli jakieś pomysły... Obawiam się niekompetencji ze strony ASO, do którego się wybieram a usterkę chciałbym usunąc jak najszybciej (wakacje!).

Dodam jeszcze, że sam. jest krajowy, przebieg gwarantowany (zapewne usmiech zagościł na twarzach czytających), przeglądy w ASO (to jest minus), samochód był uzywany przez poprzednika jako auto firmowe(to jeszcze większy minus). Po zakupie wymieniłem olej + wszystkie filtry. VAG nie wskazywał żadnych błędów. Wymieniane było (jakieś 6 tys temu) uszczelnienie rury przy intercooler.

Wszelkie podpowiedzi będą mile widziane.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obawiam się niekompetencji

 

Z drugiej strony jak byś przecztał tematy "brak mocy" lub "tryb serwisowy" których jest już kilka tysięcy to byś nie musiał wyciągać worka monety w ASO? a tak to Lipa ;)

 

Sprawdzić: Przepływka G70 > Zawór N75 lub N18 > wężyki podciśnienia > rury dolotewe powietrza - ???gdzieś jest problem z powietrzem???

 

Zanim pojedziesz do warsztatu to poczytaj ten temat:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość georgemm

Stwierdzony błąd:

17664 P1256 035 - czujnik temperatury G62 przerwa/zwarcie z plusem.

 

Po wymianie czujnika temperatury check engine zniknął (bezpowrotnie mam nadzieję).

Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem w sumie nie ja tylko mój tato. Także proszę o pomoc. B5 2.0 BENZYNA 115KM i tacie wyskakuje błąd CHECK ENGINE był u dwóch mechaników , dwa razy kasowany bład i jakiś wężyk zrobili i znów wyskakuje przy jeździe nie ma żadnych utrudnień choć wczoraj po skasowaniu błedu , tato ledwo ujechał autem brak mocy. Co to może być pompa, sonda , wszystko sprawdzone i jest niby ok choć auto od mechanika do mechanika tata swoje lata ma i nerwy o auto go nie opuszczają. Blagam o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Auto: Passat B5 FL 130 KM (AVF)

Również mam poważny problem z kontrolką check engine i towarzyszącym mu komunikatem „Abgas Werkstatt”. Opiszę swój problem od początku wystąpienia powyższych rzeczy.

Jadąc na wakacje autostradą w 2014 roku na lewy pas wyjechał mi bus przez co musiałem dość ostro przyhamować. Po przejechaniu 10-20 km po zdarzeniu na desce zaświeciły się kontrolki takie jak:

- check engine

- kontrolka ABS

- kontrolka ESP

Zatrzymałem się. Zgasiłem silnik, chwilę poczekałem, odpaliłem i kontrolki od ABS i ESP zgasły. Pozostał tylko check engine i abgas do dnia dzisiejszego. Na początku jeszcze miałem takie problemy, że jak na postoju ponaciskałem pedał hamulca to dodatkowo pojawiały się kontrolki od ABS i ESP. Wyczytałem, że to prawdopodobnie uszkodzony czujnik stopu i go wymieniłem. Teraz już aż tak częstego problemu z kontrolkami ABS i ESP nie ma, ale potrafią się zaświecić.

Jako, że check engine i abgas pozostał to zaprowadziłem samochód do mechanika. Po przeskanowaniu komputerem stwierdził, że to zawór EGR, czyli albo czyścimy albo wymieniamy na nowy. Oczywiście nie bawiłem się w czyszczenie tylko wymieniłem na nowy. Niestety to nic nie dało i check engine i abgas nadał pozostały…

Kolejną próbą naprawy był przepływomierz, ponieważ auto trochę straciło na mocy, ale raczej nie wpadało w tryb awaryjny. Przepływomierz został wymieniony i auto może jest teraz bardziej czule na gaz na 1 i 2 biegu, jednak na 3 do 6 przyspiesza stopniowo bez względu na to jak wciśnie się pedał gazu (w zakrecie od 1000 do 2000 obrotów). Przepływomierz oryginalny BOSCHA do silników AWX, AVF 130 konnych, czyli taki jak powinien być.

Cały czas zostaje problem check engine i abgas. Sam na własną rękę przeskanowałem auto okrojonym programem i poniżej zamieszczam skany błędów. Żeby zawęzić krąg podejrzanych wypiszę co zostało już przy aucie wymienione:

- Nowy zawór EGR

- Czujnik stopu (kupiony w ASO)

- Nowy przepływomierz

- To może mniej istotne, ale turbina została zregenerowana.

 

http://oi63.tinypic.com/zv37u0.jpg

http://oi64.tinypic.com/15n1wlc.jpg

 

Może macie jakiś nowy, trafny pomysł co to może być ?

 

EDIT:

 

Witam ponownie. Problem został rozwiązany,

 

kod błędu 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded w moim przypadku oznaczał padnięty zawór N18 (zawór sterowania EGR).

 

 

 

 

Edytowane przez koval

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności