Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewy dolny sworzeń przedniego wahacza i rzeczywiście widziałem na własne oczy jakie są luzy gdy wytrząsano moją dziecinę.

     

    Pytanie - czy łatwo go wymienić samemu, a jeli nie to jak powinna się kształtować cena za usługę z częściami przy wymianie obu bo czytałem na forum, że najlepiej wymieniać parami elementy zawieszenia. Czytałem też, że trzeba ustawić geometrię po tym zabiegu - jakie koszty powinny być tej operacji? Pozdrawiam. :vw:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Adi_B3

    Witam!

    Ja płaciłem 40zł za sztukę wymieniałem oczywiście parami (w lutym wymieniłem tylko jeden i kupiłem tani za około 20zł i odradzam bo padł momentalnie) geometria kół 75zł z kątami nachylenia (polecam konkretną geometrię są tacy co ustawiają za 30zł latrkami a potem wkrecają że samochód był bity i bedzie go znosić już to przeżyłem) Usługa nie wiem ale maks 10-20zł, Polecam sprawdzenie wszytskich części zawieszenia przedniego może coś jeszcze będzie do wymiany przed ustawieniem geometri ja przed ustawianiem wymieniłem sw. wahacza łożyska amortyzatory i przeguby i jest ok :cwaniak:

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    OKI, czyli rozumiem, że nie warto się bawić samemu. Tylko jak poznać czy mi nie odpi.... lipy z tą geometrią bo ja się na tym nie znam, a będąc w warsztacie zerknąłbym czy mnie w kulki nie robią.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Sworzeń wachacza - najlepiej kup orginalny - koszt około 54 zł. Można go wymienic samemu. Po prostu odkrecasz (chyba 3 - nie pamiętam juz) śrubki mocujace, ściągasz stary sworzeń i na jego miejsce wkładasz nowy - starajac sie ustawic jego końcówki mocujące tak, jak jego porzednika. To wystarczy, zebyś spokojnie mógł pojechać na geometrię.

    Wymiana tegoż elementu w zakładzie - około 40 zeta (może nawet mniej - to zależy od warsztatu).

     

    two_pac napisał/a:

    Tylko jak poznać czy mi nie odpi.... lipy z tą geometrią bo ja się na tym nie znam, a będąc w warsztacie zerknąłbym czy mnie w kulki nie robią.

     

    No to najlepiej jedź tam, gdzie mają geometrie komputerową (a nie na swieczki :evil: ) - wtedy na ekranie monitora będziesz widział - czy mechanik dobrze ustawił ci punkt środkowy układu kierowniczego, następnie jak już ustawia geometrię, to na ekranie powinieneś widziec zmieniąjące się wartości cyfrowe. Jeśli mają kolor "czerwony" - oznacza to, ze nie mieszczą sie w tolerancji. A gdy będą "zielone" - to wszystko jest :ok: Dodatkowo, przy DUŻYCH cyfrach na ekranie monitora, bediesz miał MAŁE cyferki z lewej i z prawej strony, pokazujące dolny i górny zakres błędu.

    Poza tym - każdy zakład ma wersję po Polsku - więc czytać mniemam, ze umiesz, a wiec .... :hyhy:

    No i na koniec powinieneś dostać wydruk z przeprowadzonej "operacji". na nim będziesz miał wszystko rozpisane:

    - stan (ustawienie) przed regulacją

    - stan (ustawienie) po regulacji

    - tolerancje odchyłek dla każdego przypadku (wtedy na spokojnie sobie sprawdzisz, czy wszystkie NOWE wartości mieszczą się w marginesie błędu).

     

    Przykład: (śmiesznie wygląda troche, ale cóż - nie ma to jak inwencja twórcza)

     

    EDIT//

    Nie wiem czemu, ale rysunku pokazowego tu nie mogę wrzucić :kwasny:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość nikador

    Witam.Sworznie wahacza wymieniałem w sobote w Shell Auto Serwis.Założyli sworznie firmy KAGER,nie mam pojęcia jaka to jakość.Wymiana + sworznie kosztowały 88 zł.jak na mój gust to rozsądna cena.Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    88zł to bardzo rozsądna cena. Ja w poniedziałek wymieniałem sworznie, tuleje wachacza (obie) łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków + geometria komputerowa i zapłaciłem za wszystko 290zł + części minus tuleje, gdyż je dostałem w warsztacie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość nikador

    Witam.Jeśli ktoś z forumowiczów będzie odwiedzał Shell Auto Serwis to radzę dokładnie dopytać się o koszty naprawy ponieważ wiele rzeczy można zrobić tam za przyzwoite pieniądze ale na część usług to ceny mają delikatnie mówiąc kosmiczne np. za wymianę rozrządu w moim B3 zażyczyli sobie prawie 900 zł.Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1977

    Witam koledzy.

    Dzisiaj zabrałem się za wymianę tulei na wahaczach tych tylnich okrągłych. Jeden poszedł jak złodko , a na drugim nie mogę odkręcić śruby ( patrz rys.) ma ktoś jakiś domowy sposób w tej materii ??? . Na razie leje WD 40 i spr. za tydzień. Trochę mi szkoda walczyć palnikiem. Może komuś udało się rozwiązać podobny sposób metodą madgajwera :D .

    Pozdrawiam Miłosz :provw:

    wahaz.JPG

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    zmien WD40 na cos lepszego

    wez kawalek rurki na klucz i sproboj dokrecic i popuscic dopiero... rabnij prewencyjnie w lebek sruby z młota - od czoła

    sruba trzyma w tuleji czy na gwincie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Młotkowanie + nafta lub WD40, nie żałuj. Jak walisz w śrubę to prostopadle do powierzchni łba, postaraj się nie zrobić z niej nitu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1977
    sruba trzyma w tuleji czy na gwincie?

    na gwincie :(

    wez kawalek rurki na klucz i sproboj dokrecic i popuscic dopiero...

    odkręcałem pneumatykiem i kluczem z rurą ani drgnie bałem się , że ją ukrece.

    Popryskam ją codziennie przez tydzień może się uda

    Pozdrawiam Miłosz :provw:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003
    bałem się , że ją ukrece.

    Może po prostu kup nową śrubę, a stara niech się w cholerę ukręci.

    "Pies z nią tańcował", bo jeżeli tak się zapiekła (lub przyrdzewiała) to już może nie mieć swych pełnych parametrów (wytrzymałościowych).

    Przecież taka śruba nie kosztuje majątek, a jest to przecież zawieszenie i musi być sprawne i bezpieczne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1977

    Tak ale jak ją ukręce to muszę ciąć trawersę żeby dostać się do reszty śruby a na nowo ciężko będzie ją tak samo przyspawać. A jak nie będzie tak samo to kąty nie będą się zgadzać. Więc to ostateczność

    Pozdrawiam Miłosz :provw:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001
    na drugim nie mogę odkręcić śruby ( patrz rys.) ma ktoś jakiś domowy sposób w tej materii ???

     

    Przerabiałem to pare dni temu. Porządny klucz z porządną rurą (przedłużka) ze półtora metra musi zdać egzamin. Oczywiście wcześniej obfite polewanko i napiżdżanie młotem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Krzysztof W.
    Sworzeń wachacza - najlepiej kup orginalny - koszt około 54 zł. Można go wymienic samemu. Po prostu odkrecasz (chyba 3 - nie pamiętam juz) śrubki mocujace, ściągasz stary sworzeń i na jego miejsce wkładasz nowy - starajac sie ustawic jego końcówki mocujące tak, jak jego porzednika. To wystarczy, zebyś spokojnie mógł pojechać na geometrię.

    Wymiana tegoż elementu w zakładzie - około 40 zeta (może nawet mniej - to zależy od warsztatu).

     

    Witam Danek75, powiedz, gdzie są takie tanie oryginalne sworznie? Ja muszę wymienić u siebie prawy przód i u Zasady w Warszawie oferują mi oryginał za 149,-zł!

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1977
    Witam Danek75, powiedz, gdzie są takie tanie oryginalne sworznie? Ja muszę wymienić u siebie prawy przód i u Zasady w Warszawie oferują mi oryginał za 149,-zł!

    Pozdrawiam

    Po co ci orginał ja za dobrego niemieckiego Mvag-a płaciłem 12zł za sztukę w hurcie

    Przerabiałem to pare dni temu. Porządny klucz z porządną rurą (przedłużka) ze półtora metra musi zdać egzamin. Oczywiście wcześniej obfite polewanko i napiżdżanie młotem.

    Urwałbym śrubę , podgrzałem palnikiem i poszło jak masełko / tydzień polewania WDekiem też nie dał rady

    Edytowane przez rainman777

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1994

    Jakie dokładnie śruby idą do mocowania sworznia wahacza?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2001

    Takie. Fotka ze strony Intercars.

    sworze?.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    M8, 26 mm, klucz 13, klasa bodaj 8.8 ale nie jestem pewny, sztuk 3 na stronę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1994

    Z których firm brać sworznie wahacza, a które lepiej nie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności