two_pac Zgłoś #1 Napisano 12 Lipca 2007 Na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewy dolny sworzeń przedniego wahacza i rzeczywiście widziałem na własne oczy jakie są luzy gdy wytrząsano moją dziecinę. Pytanie - czy łatwo go wymienić samemu, a jeli nie to jak powinna się kształtować cena za usługę z częściami przy wymianie obu bo czytałem na forum, że najlepiej wymieniać parami elementy zawieszenia. Czytałem też, że trzeba ustawić geometrię po tym zabiegu - jakie koszty powinny być tej operacji? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3 Zgłoś #2 Napisano 12 Lipca 2007 Witam! Ja płaciłem 40zł za sztukę wymieniałem oczywiście parami (w lutym wymieniłem tylko jeden i kupiłem tani za około 20zł i odradzam bo padł momentalnie) geometria kół 75zł z kątami nachylenia (polecam konkretną geometrię są tacy co ustawiają za 30zł latrkami a potem wkrecają że samochód był bity i bedzie go znosić już to przeżyłem) Usługa nie wiem ale maks 10-20zł, Polecam sprawdzenie wszytskich części zawieszenia przedniego może coś jeszcze będzie do wymiany przed ustawieniem geometri ja przed ustawianiem wymieniłem sw. wahacza łożyska amortyzatory i przeguby i jest ok Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #3 Napisano 12 Lipca 2007 OKI, czyli rozumiem, że nie warto się bawić samemu. Tylko jak poznać czy mi nie odpi.... lipy z tą geometrią bo ja się na tym nie znam, a będąc w warsztacie zerknąłbym czy mnie w kulki nie robią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 12 Lipca 2007 Sworzeń wachacza - najlepiej kup orginalny - koszt około 54 zł. Można go wymienic samemu. Po prostu odkrecasz (chyba 3 - nie pamiętam juz) śrubki mocujace, ściągasz stary sworzeń i na jego miejsce wkładasz nowy - starajac sie ustawic jego końcówki mocujące tak, jak jego porzednika. To wystarczy, zebyś spokojnie mógł pojechać na geometrię. Wymiana tegoż elementu w zakładzie - około 40 zeta (może nawet mniej - to zależy od warsztatu). two_pac napisał/a: Tylko jak poznać czy mi nie odpi.... lipy z tą geometrią bo ja się na tym nie znam, a będąc w warsztacie zerknąłbym czy mnie w kulki nie robią. No to najlepiej jedź tam, gdzie mają geometrie komputerową (a nie na swieczki ) - wtedy na ekranie monitora będziesz widział - czy mechanik dobrze ustawił ci punkt środkowy układu kierowniczego, następnie jak już ustawia geometrię, to na ekranie powinieneś widziec zmieniąjące się wartości cyfrowe. Jeśli mają kolor "czerwony" - oznacza to, ze nie mieszczą sie w tolerancji. A gdy będą "zielone" - to wszystko jest Dodatkowo, przy DUŻYCH cyfrach na ekranie monitora, bediesz miał MAŁE cyferki z lewej i z prawej strony, pokazujące dolny i górny zakres błędu. Poza tym - każdy zakład ma wersję po Polsku - więc czytać mniemam, ze umiesz, a wiec .... No i na koniec powinieneś dostać wydruk z przeprowadzonej "operacji". na nim będziesz miał wszystko rozpisane: - stan (ustawienie) przed regulacją - stan (ustawienie) po regulacji - tolerancje odchyłek dla każdego przypadku (wtedy na spokojnie sobie sprawdzisz, czy wszystkie NOWE wartości mieszczą się w marginesie błędu). Przykład: (śmiesznie wygląda troche, ale cóż - nie ma to jak inwencja twórcza) EDIT// Nie wiem czemu, ale rysunku pokazowego tu nie mogę wrzucić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikador Zgłoś #5 Napisano 12 Lipca 2007 Witam.Sworznie wahacza wymieniałem w sobote w Shell Auto Serwis.Założyli sworznie firmy KAGER,nie mam pojęcia jaka to jakość.Wymiana + sworznie kosztowały 88 zł.jak na mój gust to rozsądna cena.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2007 88zł to bardzo rozsądna cena. Ja w poniedziałek wymieniałem sworznie, tuleje wachacza (obie) łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków + geometria komputerowa i zapłaciłem za wszystko 290zł + części minus tuleje, gdyż je dostałem w warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikador Zgłoś #7 Napisano 13 Lipca 2007 Witam.Jeśli ktoś z forumowiczów będzie odwiedzał Shell Auto Serwis to radzę dokładnie dopytać się o koszty naprawy ponieważ wiele rzeczy można zrobić tam za przyzwoite pieniądze ale na część usług to ceny mają delikatnie mówiąc kosmiczne np. za wymianę rozrządu w moim B3 zażyczyli sobie prawie 900 zł.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2008 Witam koledzy. Dzisiaj zabrałem się za wymianę tulei na wahaczach tych tylnich okrągłych. Jeden poszedł jak złodko , a na drugim nie mogę odkręcić śruby ( patrz rys.) ma ktoś jakiś domowy sposób w tej materii ??? . Na razie leje WD 40 i spr. za tydzień. Trochę mi szkoda walczyć palnikiem. Może komuś udało się rozwiązać podobny sposób metodą madgajwera . Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2008 zmien WD40 na cos lepszego wez kawalek rurki na klucz i sproboj dokrecic i popuscic dopiero... rabnij prewencyjnie w lebek sruby z młota - od czoła sruba trzyma w tuleji czy na gwincie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2008 Młotkowanie + nafta lub WD40, nie żałuj. Jak walisz w śrubę to prostopadle do powierzchni łba, postaraj się nie zrobić z niej nitu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #11 Napisano 27 Kwietnia 2008 sruba trzyma w tuleji czy na gwincie? na gwincie wez kawalek rurki na klucz i sproboj dokrecic i popuscic dopiero... odkręcałem pneumatykiem i kluczem z rurą ani drgnie bałem się , że ją ukrece. Popryskam ją codziennie przez tydzień może się uda Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #12 Napisano 27 Kwietnia 2008 bałem się , że ją ukrece. Może po prostu kup nową śrubę, a stara niech się w cholerę ukręci. "Pies z nią tańcował", bo jeżeli tak się zapiekła (lub przyrdzewiała) to już może nie mieć swych pełnych parametrów (wytrzymałościowych). Przecież taka śruba nie kosztuje majątek, a jest to przecież zawieszenie i musi być sprawne i bezpieczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2008 Tak ale jak ją ukręce to muszę ciąć trawersę żeby dostać się do reszty śruby a na nowo ciężko będzie ją tak samo przyspawać. A jak nie będzie tak samo to kąty nie będą się zgadzać. Więc to ostateczność Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #14 Napisano 28 Kwietnia 2008 na drugim nie mogę odkręcić śruby ( patrz rys.) ma ktoś jakiś domowy sposób w tej materii ??? Przerabiałem to pare dni temu. Porządny klucz z porządną rurą (przedłużka) ze półtora metra musi zdać egzamin. Oczywiście wcześniej obfite polewanko i napiżdżanie młotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krzysztof W. Zgłoś #15 Napisano 4 Listopada 2008 Sworzeń wachacza - najlepiej kup orginalny - koszt około 54 zł. Można go wymienic samemu. Po prostu odkrecasz (chyba 3 - nie pamiętam juz) śrubki mocujace, ściągasz stary sworzeń i na jego miejsce wkładasz nowy - starajac sie ustawic jego końcówki mocujące tak, jak jego porzednika. To wystarczy, zebyś spokojnie mógł pojechać na geometrię.Wymiana tegoż elementu w zakładzie - około 40 zeta (może nawet mniej - to zależy od warsztatu). Witam Danek75, powiedz, gdzie są takie tanie oryginalne sworznie? Ja muszę wymienić u siebie prawy przód i u Zasady w Warszawie oferują mi oryginał za 149,-zł! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2008 (edytowane) Witam Danek75, powiedz, gdzie są takie tanie oryginalne sworznie? Ja muszę wymienić u siebie prawy przód i u Zasady w Warszawie oferują mi oryginał za 149,-zł!Pozdrawiam Po co ci orginał ja za dobrego niemieckiego Mvag-a płaciłem 12zł za sztukę w hurcie Przerabiałem to pare dni temu. Porządny klucz z porządną rurą (przedłużka) ze półtora metra musi zdać egzamin. Oczywiście wcześniej obfite polewanko i napiżdżanie młotem. Urwałbym śrubę , podgrzałem palnikiem i poszło jak masełko / tydzień polewania WDekiem też nie dał rady Edytowane 4 Listopada 2008 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #17 Napisano 20 Grudnia 2008 Jakie dokładnie śruby idą do mocowania sworznia wahacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #18 Napisano 20 Grudnia 2008 Takie. Fotka ze strony Intercars. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 20 Grudnia 2008 M8, 26 mm, klucz 13, klasa bodaj 8.8 ale nie jestem pewny, sztuk 3 na stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #20 Napisano 27 Grudnia 2008 Z których firm brać sworznie wahacza, a które lepiej nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach