Jump to content
Guest Jacek75

nieznany błąd 17978 i 18263 na VAG

    Recommended Posts

    Guest Jacek75

    witajcie. szukałem w kodach błedów i nie moge znaleźć. prosze o pomoc z interpretacja tych blędów

    pierwszy to 17978

    drugi 18263

     

    przegladałem przez wyszukiwarke i nie znalazłem

    a po kasacji czarnego kupiłem już drugiego i wracam do zdrowia. pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012
    17978

     

    Komputer sterujący elektroniką silnika zablokowany – (błędne kodowanie/zwarcie)

     

     

    Niestety nie wiem o co tu chodzi :( ale można się domyślac :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Jacek75

    ale samochód odpala i działa? czy moze byc to wina podłączenia VAG? jakies przepiecie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012
    ?

    Pytasz czy twierdzisz :?:

    No ja nie wiem czy Ci działa ...

     

    jakies przepiecie?

     

    Może byc zwarcie w instalacji w kostce przy ECU, może byc uszkodzony sam ECU

     

    czy moze byc to wina podłączenia VAG?

     

    Samego podpięcia interfejsu to nie ale jak ktoś nieumiejętnie się bawił lub uczył na Twoim samochodzie to jak najbardziej mógł spiepszyć. W VAGu po lewej masz funkcje bezpieczne ale już po prawej......

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Jacek75

    auto odpala zdecydowanie i jeździ. VW Tols miał kłopoty z komunikowaniem. natomiast VAG komunikował się. moze oprogramowanie jest stare do tego modelu? sam nie wiem. gdyby ECU był uszkodzony to aut by normalnie paliło ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Tak po "mojemu", to jest jeszcze opcja, ze należy dopasowac komputer sterujacy silnika do IMMO (elektronicznej blokady zapłonu), czyli VAG i opcja "Dopasowanie...." Tylko to trochę dziwne, skoro normalnie odpala.

     

    17978 - możliwe przyczyny usterki:

    -> próba manipulacji

    -> zwarcie przewodów komunikacji

    -> usterka w systemie immobilisera

    -> uszkodzenie komputera sterujacego silnikiem

    -> komputer sterujacy silnikiem, nie został dopasowany do IMMO.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    witam mam ten sam błąd... czyli 17978 :eek: samochod normalnie pali i jezdzi...

    mysle ze problem immobilajzera bo mi nie dziala z pilota otwieranie od dluzszego czasu...

    co zrobic? ma ktos pomysły? i jak to steruje praca silnika to ma cos wspolnego z spadkiem mocy silnika? :/ bo to nie jest to samo co kiedys... jak nie to to wina w doładowaniu ;)

     

    add to Danek 75 ;) (bateria w pilocie nowa i dioda przy wciskaniu klawiszy zapala sie)

     

    i jeszcze jedno pytanie! w VAGu gdzie pokazuje przejechane kilometry i pare opcji innych na samym dole pokazuje mi jakas temperatura -100 stopni celcjusz... chyba cos nie tak?

    Edited by Dagoth

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Gdybyś miał problem z IMMO to byś samochodu nie odpalił. A otwieranie auta pilotem - nie ma nic wspólnego z immobiliserem. Wymień na poczatek baterie i zakoduj pilota.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam.Troche czasu minelo wiec moze ktos znalazl rozwiazanie ? Mam dokladnie to samo ... niestety ...Odpala,jedzie ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Wczoraj wywaliło mi następujący błąd (nie da się go wykasować)

    fc45956d.jpg

    Nie wiem czy ma to związek z kontrolką EPC (podczas jazdy zapala się) :?:

     

    Gdzieś na innym forum znalazłem coś takiego:

    Ten błąd 17978 to trzeba by nieco rozwinąć.

     

    Przyczyną usterki może być:

     

    - próba uruchomienia silnika nieprawidłowym kluczykiem

    - próby manipulacji

    - zwarcie przewodu przesyłania danych

    - błędne kodowanie

    - usterka w systemie immobilizera

    - uszkodzony lub nie działa komputer sterujący immobilizerem

    - nastąpiła wymiana komputera sterującego bez dopasowania immobilizera

     

    Skutki:

     

    - silnika pracuje przez chwilę i zatrzymuje się

    - miga lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec.

     

    Sposoby na usunięcie usterki:

     

    - dopasować komputer sterujący silnikiem do immobilizera

    - sprawdzić instalację i sam immobilizer

     

    Co Wy na to? Jaka jest Wasza diagnoza? Czy ma to związek z kotrolką EPC? co mam zrobić?

    Chodzi rzecz jasna o moją Ibizę 1.4 benzyna 2001

    Edited by scrabit

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Trochę masz kijowe tłumaczenie, 17978 to nic innego jak start silnika zablokowany przez immo

    Czyli standardowo do przeglądnięcia wtyk od antenki, lub spróbować drugim kluczykiem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    tylko ja nie mam żadnych problemów z odpaleniem samochodu...

    tak jak wcześniej pisałem, rok temu pod koniec zimy wywaliło mi EPC, przy okazji skasowałem błąd i miałem spokój do tej zimy (przez wiosnę, lato i jesień miałem spokój). teraz po odpaleniu ruszam i po pewnym czasie wyskakuje mi EPC - zmian w pracy silnika nie zauważyłem.

    w sobote na spocie podpiąłem się pod komp, znalazłem kilka błędów, skasowałem ale znów wywaliło powyższy błąd.

    tak w ogole - EPC a ten błąd jest ze sobą powiązane? czy to dwie różne historie?

     

    ---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:35 ----------

     

    aha, zapomniałem dopisać, raz (jedyny) ojcu wywaliło to EPC i auto przestało reagować na pedał gazu...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest chojar1

    kod 17978 pojawił się w moim aucie po zamontowaniu dodatkowego zabezpieczenia przed kradzieżą ale nie ma to wpływu na komfort jazdy więc się go nie czepiam morze u was jest podobnie pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    jeszcze jedna rzecz/obserwacja... dziś podczas jazdy, po delikatnym niemal muśnięciu pedału przyspieszenia wyskoczyło EPC. Na światłach zgasiłem samochód i odpaliłem raz jeszcze, dojeżdżając do następnych świateł delikatnie nacisnąłem pedał przyspieszenia i kontrolka znów się zaświeciła... przypadek?

    jeśli może to być przyczyna założonego zabezpieczenia antykradzieżowego, pytanie jakiego i czy to prawda?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Ten błąd wyskoczy za każdym razem gdy auto "nie zdąży" odczytać IMMO z kluczyka i zgaśnie po odpaleniu. Druga próba zapalenia, auto śmiga, a błąd zostaje co jednak w niczym absolutnie nie przeszkadza.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996

    17978 Modu- sterujący zablokowany -

    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - Błąd SPORADYCZNY

     

    Powyższy błąd pojawiał się także u mnie do momentu jak korzystając z okazji kiedy zdejmowałem kierownicę aby wymienić manetki odpiąłem wtyczkę (taka mała zielona dwu żyłowa), która dochodziła do antenki wkoło stacyjki popsikałem trochę w nią specjalnym preparatem do odtłuszczania oraz podgiąłem trochę blaszki przy wtyczce tak aby bardziej dolegały przy podłączeniu. Od tamtej pory ani razu nie wyskoczył mi powyższy błąd i kontrolka immo na zegarach już nie mruga przy przekręceniu kluczyka.

     

    Pozdrawiam

    GG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Przepraszam,że odgrzewam temat z ubiegłego roku. W aucie kuzyna /silnik AFN/110 z 1998r/ jest problem z odpalaniem ciepłego silnika.Zimny pali na dotyk natomiast ciepły nie chce zapalić.Występuje tylko jeden jedyny błąd,a mianowicie 17978.Po skasowaniu powraca.Po przeanalizowaniu postów związanych z tym błędem na forum nie znalazłem takiego przypadku,żeby nie chciał palić po nagrzaniu i był związany z tym błędem.Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2006

    Koledzy mam pytanko!!! mrugająca świeca żarowa czasami zapala się po chwili check. Sprawdziłem skanerem VAG 5053 i jest błąd 01027 Dmuchawa [wentylator] ciepłego powietrza V74. Nie bardzo kojarzę jedno z drugim. No ale kasując ten błąd gaśnie check i na chwilę gaśnie spirala.

    Może ktoś podpowie co jest przyczyną....?

    Z góry bardzo dziękuję

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Podaj konkrety, jakie auto (bo chyba nie passat?), jaki sterownik? silnika?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2006

    włąśnie że passat b6 2006 1,9 tdi BLS.

    A może wiesz co jest przyczyną błędu 01027???

    Edited by Passatku

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy