Skocz do zawartości
Gość krzysieksa

Jak sprawdzić jakie są żarówki z przodu?? Czhy H7 czy H4 ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzysieksa

Od dłuższego czasu robie namiary na B5 TDI 110 KM lub 1,8T 97-99r ....

 

1. Szukałem w szukajce cośna temat sposobu rozpoznania żarówek bez ich wyjmowania i nic nie znalazłem :/:wstyd: Po czym rozpoznać na pierwszy rzut oka czy auto ma H4 czy H7 ??

 

2. Czy wierzyć przebiegom aut 10 letnich, których licznik pokazuje mniej niż 200tys km????

 

3. Jak zachowuje sie turbina po przebiegu 200tys km (w 1,8) Czy jeszcze coś w ogóle pompuje czy jużp o takim przebiegu to lepiej zrezygnować z silnika doladowanego i poszukać czegoś wolnossącego ??

 

Ponoć w dieslu turbiny są duuuużó trwalsze i chyba przebiegi 200tys km nie stanowią kłopotów jak w 1,8T ????

 

generalnie chce mi sie paska, żeby był dynamiczny i oszczędny (jeśłi 18T to odrazu zakladałbym sekwencję)

Który silnik byście bardziej polecili ze względu na dynamike, oszczędność i utrzymanie kosztów eksploataji ?????????

 

 

(jeśli któryś temat już był i go poruszyłem ponownie to przepraszam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 oj było ..... :hyhy: jeżeli masz przeciwmgielne z przodu to H4 jezeli nie masz to H1 + światła mijania H7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Żarówka H4 ma troszkę większą bańkę szklaną i wychodzą z niej 3 końcówki na kostkę, a H7 mniejsza bańka i dwie końcówki.

2. 10 lat i 200tys. mało realne, ale w benzynie bardzie prawdopodobne niż w dieslu.

3. Jeśli chcesz się bawić w gaz to juz lepiej diesel.Ale to moja skromna opinia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad.2

Takie przebiegi sa mało realne, ale są wyjątki

Zawsze możesz wziąć VIN i zadzwonić do ASO (Rzeszów, Częstochowa) i zapytać o historię serwisową - przynajmniej to co sie działo w ASO będziesz miał potwierdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysieksa
Ad.1 oj było ..... :hyhy: jeżeli masz przeciwmgielne z przodu to H4 jezeli nie masz to H1 + światła mijania H7

 

 

yyyyyy a jak mam rozpoznać czy są przeciwmgielne :wstyd: ?? Bo chyba w Passacie przeciwmgielne są zespolone z przednimi lampami?? W Mondeo przeciwmgielne mam w zderzaku nisko umieszczone....

 

Ale chciałbym sie dowiedzieć jak można wizualnie sprawdzić n apierwszy rzut oka jakie są żarówki ?? np patrząc na reflektor widać dwie żarówki - ta bliżej grilla jest mała chyba H7 a ta bliżej błotnika... jest mało widoczna.... chyba będzie najlepiej jak przed wyborem auta bedę wyjmował najpierw lampy w celu sprawdzenia :D

 

W Audi A4 łatwo rozpoznać jakie są żarówki, chyba lampy Valeo były z żarówkami H4 a Bosch H7 a jak jest w Passacie też byli rózni dostawcy tych lamp zależnie od typu żarówek??

 

Odkąd jeżdżę na H7+H7 to nie ma mowy o powrocie do H4 :krzeslem::krzeslem:

 

A co do silnika TDI i T benz. to już sam nie wiem :/

Znajomemu AFN pali 6 - 7 litrów no a drugiemu Audi A3 1,8T pali 12 a gazu 13,5 - sekwencja... czyli przejechanie 100 km wychodzi w podobnej cenie... ale ta dynamika 1,8T bardzo mnie kusi i jednoczesnie zniechęca awaria sprężarki w aucie 10 letnim :/ W TDI sprężarka kręci się znacznie wolniej i chyba jest dlatego bardziej trwała...

 

A jak wygląda elastyczność w TDI i 1,8T np jadąc z prędkością 130 km/h na 5 biegu i gdy przycisne ostro bez redukcji to sądząc po zbliżonym momencie obrotowym oba silniki powinny przyspieszać podobnie... (???)

hmmm patrząc z punktu finansowego to np za 20 tys zł wyjdzie młodsza benzyna ale do tego koszt sekwencji jakieś 2,5 tys zł... wiec róznica miedzy 1,8T a TDI przy zakupie praktycznie się zaciera....

 

No i mam dylemat :/

TDI 110KM czy 1,8T 150KM ???????? :zalamany:

 

 

 

AHA - czy przebiegu rzędu 260 - 270 tys km w TDI trzeba sie już bać czy można śmiało kupowac? Bo chyba bym wolał żeby licznik pokazywał 260 tys km w 10 letnim aucie niż np 120 tys km :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja oczywiscie tez wybralbym tylko diesla,moj ma przebieg 205 tys.a nie jestem pierwszym wlascicielem.spalanie srednio mi wychodzi 6 litra.a co do zarowek to moj rocznik ma H7+H1,jak popatrzysz przez klosz to dobrze widac jakie sa zarowki bo H7 sa zdecydowanie wezsze od H4,naprawde widac roznice. :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarówka od błotnika to H7 - światła mijania. a ta od wewnątrz(bliżej grilla) to albo h1 albo h4 :cisza: jeżeli masz przeciwmgielne (spójrz na włacznik świateł - i bedziesz wiedział czy są przeciwmgielne przednie czy nie) to h4. Jeżeli nie ma ich to h1.chyba tak najprościej stwierdzić :ok: a nie po kształcie się domyslać :zdegustowany: albo otwórz maske i wyjmij ja :D przeciez to chwilke trwa.

a co do silnika wybrałbym AFN :vw:

Hella produkowała oryginalne lampy :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie diesli i benzyniaków przypomina mi dyskusje Intel kontra AMD, auta japońskie vs niemieckie.

 

Mam 1.8T i nie zamieniłbym go na diesla. Bez gazu.

Najlepsze auta rozchodzą się wśród znajomych, rodziny. Ja tak nabyłem swojego, który miał na liczniku 106 tys. 10 miesięcy temu i nie muszę się martwić o to czy jest on prawdziwy. Ale to wyjątki.

 

Znam bardzo dobrze jedną osobą, która sprowadza auta i powiedział mi, że gdyby Ci ludzie wiedzieli co w nich jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysieksa
Żarówka od błotnika to H7 - światła mijania. a ta od wewnątrz(bliżej grilla) to albo h1 albo h4 :cisza: jeżeli masz przeciwmgielne (spójrz na włacznik świateł - i bedziesz wiedział czy są przeciwmgielne przednie czy nie) to h4. Jeżeli nie ma ich to h1.chyba tak najprościej stwierdzić :ok: a nie po kształcie się domyslać :zdegustowany: albo otwórz maske i wyjmij ja :D przeciez to chwilke trwa.

a co do silnika wybrałbym AFN :vw:

Hella produkowała oryginalne lampy :ok:

 

O taką odpowiedź własnie mi chodziło :ok:

 

Jeśłi żarówka bliżej grilla jest mała czyli jest to wersja bez przeciwmgielnych i ma żarówki H7 mijania i drogowe H1 ?

 

Czyli jakby nie było, światła mijania to zawsze H7 ?

 

A czy występują wersje np H4 mijania/drogowe i H4 przeciwmgielne ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie - nie występują.

Albo H7+H1, albo H7+H4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysieksa
Nie - nie występują.

Albo H7+H1, albo H7+H4

 

Jeśli wersja H7+H1 to H7 są światłami mijania a H1 drogowymi??

A jeśli wersja H7+H4 to H7 również mijania a H4 (ma dwa włókna) drogowe oraz przeciwmgielne ????????????????

 

Gdy np w wersji H7+H4 zapali się światła drogowe to czy świeci się także żarówka H7 (mijania) i ta H4 jako drogowe ?? Czy może mijania H7 gaśnie i świeci się tylko H4 jako drogowe??

 

troche namotałem ale może ktoś zrozumie :wstyd:

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

H7 - zawsze mijania

 

Jesli nie masz przeciwmgielnych, to masz jeszcze H1 - drogowe

Jeśli masz przeciwmgielne, to masz H4 - jedno włókno drogowe, drugie przeciwmgielne

 

Co do świecenia - a widziałeś kiedyś, żeby przy włączeniu drogowych gasły mijania? Ja szczerze powiedziawszy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaz
Co do świecenia - a widziałeś kiedyś, żeby przy włączeniu drogowych gasły mijania? Ja szczerze powiedziawszy nie...

 

ja tak kiedyś miałem w B3 ale miał osobno soczewki mijania i drogowe.... straszna lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysieksa
H7 - zawsze mijania

a widziałeś kiedyś, żeby przy włączeniu drogowych gasły mijania? Ja szczerze powiedziawszy nie...

 

Niestety ale tak jest gdy auto jest wyposażone w żarówkę H4 :/

 

jadąc na światłach mijania jest oświetlana drogaprzed zderzakiem a gdy zapali sie drogowe to włókno mijania gaśnie i zapala się włókno od światełdrogowych i wtedy daleko jest w miare jasno a przed zderzakiem ciemności egipskie :/ Przy H7+H7 jest jasno jak w dzień od zderzaka aż po zasieg świateł drogowych i nie ma żadnych ciemnych plam nieoświetlonej drogi, które występują przy żarówkach H4 :/

 

Przed Mondeo jeździlem autem z żarówkami H4 i odkąd mam w MOndeo H7+H7 to nie chcę znowu cofać się do auta z marnymi światłami opartych na żarówkach H4 :/

 

Dlatego przywiązuję do tego elementu dużą uwagę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim Seicento i u kumpla w Micrze H4 przy drogowych palą się tez mijania, więc z H4 to nie jest regułą, szczerze powiedziawszy jestem bardzo zdziwiony, że u Ciebie było inaczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek p-ce

Jżeli chodzi o rozpoznanie to w lampach gdzie są żarówki H7 są też wbudowane halogeny. W H4 halogeny są oddzielnie w zderzakach na dole. Jeżeli nie ma halogenów wystarczy zerknąć czy są przeciwmgielne, jeżeli nie ma to są H4. Chyba że halogeny od razu sa w zderzaku to wtedy napweno w lapmach sa H4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jżeli chodzi o rozpoznanie to w lampach gdzie są żarówki H7 są też wbudowane halogeny. W H4 halogeny są oddzielnie w zderzakach na dole. Jeżeli nie ma halogenów wystarczy zerknąć czy są przeciwmgielne, jeżeli nie ma to są H4. Chyba że halogeny od razu sa w zderzaku to wtedy napweno w lapmach sa H4.

 

Oj coś nie tak. Przeciwmgłowe są z reguły tam, gdzie je producent zaprojektuje. I nie ma znaczenia jakie masz żarówki. Na ten przykład w starym mercu masz H4 i przeciwmgłowe w lampie, a w Omedze H4 i przeciwmgłowe w zderzaku. A w niektórych starych Audi A6 masz H1, H7 i przeciwmgłowe H3 pod jednym kloszem, bo tak sobie uwidział producent!

 

Najprościej jest to sprawdzić zapalając drogowe! Jak zapalą się na tym samym odbłyśniku - są tam H4, jak obok - są H1 i H7. Proste!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam te wypowiedzi i coś nie gra chyba .... Mam passata b5 , 97 rocznik i nie ma przeciwmgielnych w lampach zespolonych , są na dole pod nimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcie swojego auta. B5 przedliftowe nie miały przeciwmgielnych w zderzaku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_20150420_104459.jpg

 

 

Mam swoim B5 przeciwmgielne na dole . Więc chyba mam H1 na mijania i H7 na drogowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności