Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

13,7V to dobre napięcie. Nic się przy takim spadku nie dzieje. Żebyś odczuł to spadek musiałbyś mieć do poniżej 12V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy peknieta rura odmy w silniku azm 2,0 8v moze miec wplyw na falowanie obrotow na benzynie, wsumie odma laczy sie z dolotem i tk podejrzewam ale nie wiem czy ide dobrym tropem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może bo będzie łapał lewe powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z falującymi obrotami i nierówną pracą na chwilę po starcie silnika.

Objawy: odpalam auto, ruszam po czym pracuje jakby na nie wszystkich cylindrach, szarpnie i po chwili wszystko jest ok. Kiedy odpalę samochód i delikatnie trzy razy przygazuję (stojąc) obroty stabilizują się i nie ma problemu. Problem występuje tylko na zimno.

 

Zauważyłem zapocenie na rurze przy przepustnicy.

 

Czasami czuć paliwo z okolic silnika, ale nie ma żadnych wycieków.

 

Silnik 1.6 AHL, rocznik 1997, zielone podświetlenie.

Samochód ogólnie jest w przyzwoitej kondycji, udokumentowany przebieg 176tys., świece i przewody ok, nie bierze oleju, poza tym początkowym, chwilowym falowaniem pracuje równo i kulturalnie, filtr paliwa niedawno wymieniany.

 

Zastanawiająca jest krótkotrwałość tej nierównej pracy i to, że wystarczy przygazować i zaczyna pracować idealnie.

Co może być przyczyną tej chwilowej nierównej pracy silnika na zimno? Oraz co to za wyciek przy przepustnicy? Mam wizytę u mechanika w tygodniu i wstępnie chciałbym oszacować koszty.

 

Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

Edytowane przez ahl16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w Pasku 2.0 8v też jest ta filcowa wkładka???

Również mam problem z nierówną pracą silnika i dziwnym spadkiem obrotów przy ruszaniu

Na chwilę obecną wymienione świece Beru, kable Beru wyczyszczona przepustnica, wyczyszczony przepływomierz, wymieniony filtr powietrza. Czekam na cewkę nową również Beru wymienię i zobaczę czy to coś da bo skończyły mi się pomysły. Filtr paliwa również wymieniony. Co jeszcze mogę zrobić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić trzeba wszystkie podciśnienia.Zwłaszcza przy gruszcze kolektora ssącego.Fałszywe powietrze powoduje takie cyrki.

Jeśli dzwignia przy gruszcze nie rusza się po dodaniu gazu to na bank jest nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podłączam się pod temat. Mam problem z falującymi obrotami na ciepłym, zaraz po odpaleniu. Tutaj filmik:

 

Czasem jest też tak,że jak go przytrzymam na wyższym sprzęgle to się potrafi przydławić i jak go chcę uratować przygazowaniem to nie reaguje na pedał i gaśnie. Silnik świeżo po remoncie, przed remontem było podobnie, wymieniony termostat. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mogę zakładać nowych tematów więc podepnę się tutaj (mam nadzieję, że to nie problem)

A problem mam ja ale ze znalezieniem przyczyny złej pracy silnika po odpaleniu na zimno. Po dodaniu gazu dławi się, bez gazu silnik "przygasa"

Wymieniłem sonde, czujnik temp wody miesiąć temu , świece też wymieniałem ale jeszcze wtedy wszystko było Ok.

Jak by ktoś chciał zobaczyć jak to wygląda to nagrałem film.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, podpinałeś pod kompa? Coś pokazał? Świece, przewody lub cewka do sprawdzenia.

 

Andrzej, u Ciebie to samo. Same świece nie załatwią sprawy. Może przebicie na przewodach. Najlepiej wpiąć się w kompa i sprawdzić co go boli.

 

Błąd sondy nie oznacza iż sama sonda jest uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody kiedyś spryskiwałem wodą (wiem, że to może nie najlepsza metoda ale tylko tak miałem możliwość sprawdzenia) i było OK. Wydaje mi się gdyby coś z kablami było nie tak to objawy nie były by widoczne tylko podczas pierwszego odpalania tylko częściej.

A tu jest tak, że odpalę po minucie mogę zgasić i przy ponownym odpaleniu już bedzie OK.

Komp nie pokazuję nic. Kiedyś pokazywał sondę ale wymieniłem i błąd zniknął.

Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury powietrza bo jak wypnę wtyczkę na zapalonym silniku to nie ma żadnej reakcji. Czy to normalne?

Edytowane przez AndrevOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pietrek_g dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj jadę po kabel do brata, ściągam vag-coma instaluje na kompa i podłączam, tylko nie bardzo wiem na co tam patrzeć. Na pewno spojrzę ile dostaje powietrza bo być może to brudna przepustnica. Powiedz proszę, na co zwrócić uwagę podczas diagnozy kompem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odczyt błędów. Sprawdź czy wartość ilości powietrza zmienia się wraz ze wzrostem obrotów albo w czasie jazdy wraz ze zmianą obciążenia silnika. Jeśli nie to masz uszkodzoną lub brudną przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A więc podłączyłem pod kompa, błędy jakie dostaje to:

 

4 Faults Found:

17952 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Large P1544 - 35-10 - - - Intermittent

17580 - - Intermittent

16804 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0420 - 35-00 - Please Register/Activate - Chyba katalizator

17831 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1423 - 35-00 - Please Register/Activate - tutaj ktoś odpowiedział, ale nie jasno

 

cięzko jest mi znaleźć tłumaczenie do tych kodów, na forach golfa i tym nie ma w ogóle tych błędów opisanych, jakby ich nie było

.

Edytowane przez Mateusz83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro w domu sprawdzę i Ci napiszę tłumaczenia tych błędów jak nikt wcześniej nie wyjaśni. Mam tłumaczenia wszystkich kodów błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój błąd :17952. Czujnik G187 kąta położenia przepustnicy -napędu, za wysoka wartość sygnału.

 

Twój błąd: 17580. Czujnik 2 G188 kąta uchylenia napędu przepustnicy, za mała wartość sygnału*. *W przypadku tej usterki komputer sterujący pracą silnika włącza lampkę sygnalizacyjną EPC w zestawie wskaźników ...

 

Twój błąd: 16804 .Rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne. za mała skuteczność Dolna wartość skrajna przekroczona

 

Twój błąd:17831. Błąd P0411 16795 P1423 17831 P0491 16875 P0492 16876

(Kategoria przyczyny usterki)

P1423 17831

(Kody błędów)

Rząd cylindrów 1, system obiegu powietrza wtórnego. Za mała przepustowość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli z polskiego na nasze. Prawdopodobnie padł potencjometr przepustnicy i grucha na kolektorze wydechowym sterująca długością kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuje za pomoc. Serwomechanizm popierasz diagnozę Pietrka_g? Obu panów proszę o sugestię co należałoby wymienić, żebym wiedział w którą stronę rozmawiać z mechanikiem cobym nie nie ogolił niepotrzebnie.

Edytowane przez Mateusz83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek wyjmij na stół i porządnie wyczyść przepustnice. A grucha jak się fachowo nazywa to nie wiem. Jest zaraz z przodu auta na kolektorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pietrek_g wiesz, miałem to robić bo czytałem tutaj ze to jedna z tańszych i podstawowych metod rozwiązywania problemów z falowaniem obrotów które można zrobić domowym sposobem. Jaki środek polecasz do czyszczenia przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy czyli szmatka i benzyna ekstrakcyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności