Skocz do zawartości
Gość seba71

Tuleje tylnej belki - ceny, firmy +opis wymiany.

Rekomendowane odpowiedzi

I tak znając życie cała belka się minimalnie przesunie.

Warto mieć 2 lewarki, znacznie ułatwia całą robotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie, kupiłem tuleje tedgum. Obie stare były od nowości, od strony pasażera była już wybita. Ogólnie robota przyjemna o ile ma się kanał i prase. Całość zajęła mi 3 godziny, ukręciłem też 2 śruby od plastikowej osłony. Prase miałem 12ton, polecam najpierw wyprasować rurką ten metalowy rdzeń a potem coś okrągłego włożyć i wypchnąć. Wprasowanie to pikuś, tylko trzeba uważać na znaki, na tulejce są rowki a na tej metalowej części nadspawane łebki. Potrzeba klucz płasko-oczkowy 18, dwa 21 lub jeden plus grzechotka i kawałem rury co by łatwo odkręcić. Mechanik wycenił robotę na 100zł więc według mnie lepiej to samemu zrobić bo wielkiej filozofii nie ma i nic się nie da popsuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem bez kanału.

Samochód wysoko na kobyłkach, leżanka warsztatowa

Jedną stronę zrobiłem bez prasy i powiedziałem sobie że już nigdy nie będę się tego tykał :)

Za drugim razem podjechałem z całą łapą do kumpla który pracuje w warsztacie. 3 min i nowa tuleja założona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ogólnie robota przyjemna o ile ma się kanał i prase. Całość zajęła mi 3 godziny, ukręciłem też 2 śruby od plastikowej osłony.

 

Prasa nie jest niezbędna, najtrudniej stare wkłady usunąć - imadło i destrukcja. Natomiast wciśnięcie wkładów nawet w imadle idzie sprawnie, oczyścić uchwyt tulei i natłuścić oba elementy. Też ukręciłem jedną śrubkę od osłony plastikowej i teraz mi stuka na nierównościach - nie mam pomysłu na jej unieruchomienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba używać prasy, wycina się środek gumy z metalowa tuleją następnie przecina się brzeszczotem do metalu zewnętrzny pierścień tuleji osadzony w wsporniku grubość około 2 mm jest wykonany z plastiku,czyścimy smarujemy smarem miedzianym i wciskamy np. za pomocą imadła,w wtorek będę wymieniał to wstawię zdjęcie z przeciętą tuleją,wymieniałem cały wspornik i z drugiej strony tuleje firmy tedgum , cały wspornik wytrzymał 3 lata , tuleja jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak regenerowałeś? Tam nie ma czego regenerować prócz tulei, a za taką kasę to można zrobić z 6 sztuk...;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zostosowali tuleje z łapą to by cena się zgadzała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam. Dziś wbiłem do kanału na przegląd i o to moje tuleje tylnej belki. Guma do wymiany czy cała razem z tą obudową? Zdjęcia na dole. Polecacie lemfordera?

 

Stan starych:

 

20160702_104738.jpg

20160702_104728.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżam. Dziś wbiłem do kanału na przegląd i o to moje tuleje tylnej belki. Guma do wymiany czy cała razem z tą obudową? Zdjęcia na dole. Polecacie lemfordera?

 

Stan starych:

 

[ATTACH=CONFIG]146450[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]146451[/ATTACH]

 

Można wymienić same tuleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie tuleje polecacie? Podacie ORI nr. z ETKI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem w intercarsie to do wyboru były tylko tedgum, bez żadnych zniżek zapłaciłem chyba coś koło 140-150zl za 2 szt. Lemforder nie robi samych tulejek do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak do siebie szukałem to wkłady tylko z TEDGUM. Lem robi całe łapy...

Ale teraz jakbym miał wymieniać to wypadły by poliuretany, są praktycznie wieczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecacie kupić całe łapy lema czy ten tedgum? Tak osobiście między Nami mówiąc. Chce na tym trochę polatać a nie wymieniać za rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie około 40 tys km na tedgumie i zero problemów. Tedgum to dobra opcja dla osób które same to ogarna w własnym garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opinie są różne na temat tedgum. Cenowo wypadają najlepiej. Ten odlew metalowy się nie zużywa. Najlepsza opcją jeśli chcesz długo pojeździć są poliuretany o których kolega wspominał ale cena wtedy jest wyższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki wielkie za pomoc. Wybór padnie chyba na tedgum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież poliuretany pracują na łożysku ślizgowym - tulejka i otwór w PU stopniowo się wyrabia i łapie luzy. Nie jest to też w żadnym stopniu uszczelnione więc takie tuleje nie mają racji bytu w samochodzie używanym na codzień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co macie u siebie założone? zwykłe gumowe tuleje czy te politerany? Mam do wymiany jedną tuleję i myślę co kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co macie u siebie założone? zwykłe gumowe tuleje czy te politerany? Mam do wymiany jedną tuleję i myślę co kupić.

 

Zwykle gumowe, wymień same wkłady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności