Skocz do zawartości
Gość seba71

Tuleje tylnej belki - ceny, firmy +opis wymiany.

Rekomendowane odpowiedzi

Piła to kawał drogi, ale do Świebodzina mogę podjechać. Jutro zadzwonię i zapytam.

 

Ale zanim udam się na regulacje to muszę zrobić porządek z tylną belką. Okazało się, że prawe koło jest zbieżne +5' a lewe rozbieżne (-6'). Dorobiłem podkładkę pod połowę podstawy piasty z bardzo cienkiej blaszki i wydaje się, że teraz jest ok, ale skontroluję to jutro w lokalnym zakładzie. Jak będzie ok to ruszę na Świebodzin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takimi kolegami jak Wy, drodzy forumowicze, to aż się chce paprać w smarach :). Dzięki za profesjonalną instrukcję, tuleje wymienione, teraz tylko przegląd powtórzyć.

Najdłużej to się bawiłem z tą cholerną osłoną ( brak długiej nasadki 10 w zestawie, no i śruby- sama rdza). Przy 1szej tulei była też chwila zwątpienia, bo najpierw zacząłem odkręcać tą długą śrubę od strony nakrętki - nie da rady, ale później poszło jak z płatka :) Robota zrobiona pod domem, autko z jednej strony na krawężniku, z drugiej na kobyłkach - niczym profesjonalny warsztat :).

Więc w tym roku wymienione: podnośnik szyby od strony pasażera, olej w skrzyni przy okazji serwisu, rozrząd( w sumie to końcówka zeszłego roku), komplet zawieszenia przód, przeguby, amorki i tuleje tył.

Wszystko to z pomocą kolegów z forum i doświadczenia zaprzyjaźnionego mechanika, który też zawsze służył fachową poradą, więc nie mogę go pominąć.

Dzięki i do następnego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy przez to, że guma tej tulei jest już sparciała to opona może nierównomiernie się ścierać chodzi o to że strona zewnątrzna opony była łysa a środek i wewnątrz nie-tylko lewa strona prawa była ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam podobny problem, mianowicie skrzypienie przy tylnej belce. Wymienione zostały amory, tuleje i dalej coś skrzypi na nierównościach i przy bujaniu auta jak stoi.

Sprawdzałem na stacji i wyraźnie odgłos odchodzi z tulei co ciekawe tylko lewej.

skrzypiało przed wymianą części i skrzypi dalej.

 

Co jeszcze można sprawdzić ? prośba o pomoc bo już nic mi do głowy nie przychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

mam podobny problem, mianowicie skrzypienie przy tylnej belce. Wymienione zostały amory, tuleje i dalej coś skrzypi na nierównościach i przy bujaniu auta jak stoi.

Sprawdzałem na stacji i wyraźnie odgłos odchodzi z tulei co ciekawe tylko lewej.

skrzypiało przed wymianą części i skrzypi dalej.

 

Co jeszcze można sprawdzić ? prośba o pomoc bo już nic mi do głowy nie przychodzi.

 

 

Swojego czasu miałem podobną sytuacje. Coś mi skrzypiało przy tylnej belce. Kolega mechanik po sprawdzeniu na szybko bez podnoszenia auta stwierdził, że to tuleja. Wymieniłem na nową. I co nadal skrzypiało. Co się okazało to skrzypiały ruchome części czujnika poziomowania ksenonów. Po nasmarowaniu tych części przy czujniku skrzypienie ustało. Starą tuleje założyłem z powrotem. Więc możesz to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, sprawdzę na pewno. Każdy trop dobry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem po wymianie tulei tylnej belki aleeee z jednej strony auta kupiłem kiedys tam cały zestaw czyli łape z tuleja a z drugiej strony wprasowałem sama gume i sciaga mnie na prawo w czasie jazdy , co jest nie halo ? miał ktos cos takiego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem po wymianie tulei tylnej belki aleeee z jednej strony auta kupiłem kiedys tam cały zestaw czyli łape z tuleja a z drugiej strony wprasowałem sama gume i sciaga mnie na prawo w czasie jazdy , co jest nie halo ? miał ktos cos takiego ?

 

Jak wymieniales tuleje to musiales w zwiazku z tym odkrecic cale lapy.A w samych lapach nie ma otworów owalnych tylko fasolki.A wiec mowiac krotko tylna belka jest regulowana w zakresie do 10 mm na strone.Sa 2 wyjscia:

 

1.Jechac na 3D- jak maja pojecie to ustawia poprawnie. Maja dane do tego i tyl sie w Passacie ustawia, mimo ze wiekszosc diagnostow (burkow) i mechanikow twierdzi ze jest nieregulowana.

2. Albo we wlasnym zakresie. Popuscic wszystkie sruby na lapach po obu stronach (3 sruby na strone).Zapiac tylna belke np pasem do slupa,ruszajac delikatnie do przodu belka zapieta do pasa odciagnie sie do tylu na tyle na ile pozwola fasolki w lapach.Klucz w reke, na glebe i dokrecic sruby w obu lapach na naprezonym pasie.Jezeli belka jest prosta, tuleje sa OK to nie ma bata ze bedzie sciagac.Przod sie reguluje wzgledem tylu.Wiec jak tyl skopany to nigdy przodu sie nie ustawi poprawnie nawet na maszynach 3D.

 

P.S. Mozesz sobie zrobic nawet test aby sie przekonac.Jechac na sciezke diagnostyczna na stacje.Diagnosta bierze 10 zl lub za friko przejedzie przez sciezke. Tyl na pewno wyjdzie na czerwono (obie strony lub tylko jedna).Metoda z pasem i ponowny przejazd przez sciezke.Zapewniam Cie ze bedzie na zielono i jak parametry ksiazkowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o kurde wielkie dzieki za podpowiedz nawet nie wiedziałem ze tak kto sie robi , byłem dzis przednie opony zamienic stronami i wywazyłem je , pojezdze jutro i zobaczymy czy pomogło a jak nie to zrobie tak jak piszesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy belka z FL'a albo z A6 bedzie pasowala do Passka B5 kombi 98 ??MA ktos info na ten temat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem.

 

Belka tylna pasuje od FL'a i Skody SuperB I .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę odkopię.

 

Nie wiem, czy ted-gum się "popsuł", czy trafiły mi się jakieś wadliwe egzemplarze, w każdym razie założyłem jesienią zeszłego roku same te wkłady i JUŻ SPĘKANIA WIDAĆ... :zeco

Wprasowane prawidłowo, skręcane auto na kołach, przejechane z 2tys km... wiem, mało jeżdżę, no i nie było to żadne cammel trophy.

Wkurzony jestem strasznie, bo rzadko widuję gumy które po 2 tys. mają dość.

 

Pytanie dla tych którzy też zakładali - czy Wasze z wierzchu przy montażu też wyglądały bardziej jak plastik niż guma? Moje jak pamiętam z wierzchu miały spory połysk, twarde niczym plastik, nie były matowe jak na gumę przystało. Cholera nie wiem czy leżakowane jakieś w dziadowskich warunkach czy co, ale w każdym razie radzę być ostrożnym... :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gumy które po 2 tys. mają dość.

Moje przejechały około 30 tys. i dopiero co je kontrolowałem i wszystko wygląda niby dobrze.

 

czy Wasze z wierzchu przy montażu też wyglądały bardziej jak plastik niż guma?

Moje wyglądały jak powinny, bez jakiś gumo/plastików.

Może jakaś partia się trafiła wadliwa albo już walą masowe g..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaje tego naprawde duze ilosci, na warsztacie montujemy ok 3 kpl na tydzien i nie bylo ani nir ma z tym zadnych problemów. Może jakies leżaki, chociaż watpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść gumę i obejrzyj w dobrym świetle. Często guma jest pokryta środkiem konserwującym (przejrzysta, bialawa warstewka czegoś...). Ta warstewka pęka i sprawia wrażenie pekania gumy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzedaje tego naprawde duze ilosci, na warsztacie montujemy ok 3 kpl na tydzien i nie bylo ani nir ma z tym zadnych problemów. Może jakies leżaki, chociaż watpie.

 

No ja sam też jestem zdziwiony, zamontowana na 100% poprawnie i OBIE poszły. Znaczy póki co spękane są od strony belki, ta wystająca część, zdemontowałem jedną łapę by zajrzeć co w środku i o dziwo trzyma się, sztywna, nie spękana wewnątrz... Co nie zmienia faktu, że z zewnątrz brzydko obrobiona, wręcz pękła jak od noża do tapet... Coś mi się wydaje, że to jakieś okropne leżaki były, bo z zewnątrz mówię - guma miała strukturę, twardość, wygląd etc PLASTIKU. Trochę podobnie jak w źle przechowywanych oponach, które twardnieją z wierzchu, robią się takie błyszczące i przez co na niewiele się już nadają. Moje gumy tez tak błyszczały.

 

Ogólnie muszę chyba zmienić miejsce w którym zaopatruję się w części, bo to już kolejny motyw, że po krótkim okresie czasu coś pada i to raczej ze "starości" niż faktycznego feleru. Ostatnio miałem taką sytuację z wahaczem, bananem - wziąłem jakiś tańszy zamiennik, "na chwilę", z myślą, że niebawem i tak zmieniam całe zawieszenie i co? osłona gumowa sworznia PĘKŁA cała w pół po obwodzie... Miesiąc było ok, po 2 widać było spękania a po 3 nastąpił zgon. Ja rozumiem tani zamiennik, ale sworzeń sam w sobie cały ok, tuleja też a tu numer z gumą. Założyłem ze starego, całe szczęście, że gdzieś jeszcze w kanale leżał ale niesmak pozostał... Pytanie tylko skąd oni takie zleżałe części biorą...

 

 

 

Wyczyść gumę i obejrzyj w dobrym świetle. Często guma jest pokryta środkiem konserwującym (przejrzysta, bialawa warstewka czegoś...). Ta warstewka pęka i sprawia wrażenie pekania gumy

 

Nie, na pewno to nie środek konserwujący, znam się na rzeczy, robię przy samochodach i widzę co jest grane - guma po prostu spękała, ta zewnętrzna część po stronie belki. Głębokie pęknięcia, wygląda jak stara, zmurszała guma + pęknięcie a la cięte nożem do tapet.

Mam nadzieję, że po prostu trafił mi się jakiś cholerny leżak, a nie, że firma leci w kulki, bo nie bardzo idzie dostać inne wkłady, a na całe łapy szkoda kasy, to nie nowe auto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że ta guma czołowa tak wygląda bo wystaje z tulei i cały syf z drogi na nią oddziałuje.

Ja bym się nie przejmował, póki się nie guma oddzieli od tulei albo w środku nie popęka to spełnia swoje zadanie więc wygląd nie jest istotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam że ta guma czołowa tak wygląda bo wystaje z tulei i cały syf z drogi na nią oddziałuje.

Ja bym się nie przejmował, póki się nie guma oddzieli od tulei albo w środku nie popęka to spełnia swoje zadanie więc wygląd nie jest istotny.

 

Po części racja, ale w innych passatach które miałem "pod ręką" patrzyłem i nic takiego nie wypatrzyłem. Dlatego też nie do końca mnie to pociesza. No ale trudno, najwyżej wymieni się jeszcze raz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę zdemontować całe te "wahacze" z obu stron na raz czy trzeba stronami? Bo chciałbym obie wymontować na raz i wprasować, ale czy potem równie łatwo je założe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę zdemontować całe te "wahacze" z obu stron na raz czy trzeba stronami? Bo chciałbym obie wymontować na raz i wprasować, ale czy potem równie łatwo je założe?

 

Tak można 2 tylko belkę na środku trzeba podepszec, najlepiej lewarkiem którym sobie jedziesz góra dół i zablokować koła aby się nie przesunela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności