Skocz do zawartości
Gość seba71

Tuleje tylnej belki - ceny, firmy +opis wymiany.

Rekomendowane odpowiedzi

dziękuje bardzo- szczególnie za info z tym hamulcem- mam automat, czyli ręcznego nie zaciągam, tylko parking i gitara? obudowę (łapę) czyścić papierkiem w środku? czy próbować wciskać nową tuleję "na sucho" czy wręcz płyn czy coś są wskazane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuje bardzo- szczególnie za info z tym hamulcem- mam automat, czyli ręcznego nie zaciągam, tylko parking i gitara? obudowę (łapę) czyścić papierkiem w środku? czy próbować wciskać nową tuleję "na sucho" czy wręcz płyn czy coś są wskazane?

 

Więc u ciebie zostawić auto na P i gitara, nie maż 4x4 więc nic ci nie zablokuje tyłu, ewentalnie zapobiegawczo jakiś klin pod przednie koło. Po wyciśnięciu tulei tak jak mówisz warto to troche wyczyścić papierkiem, u mnie w jednej łapie utleniło się troche aluminium i był biały osad, ale tak jak mówisz, papierek i usunąć ,,luźny,, nalot. Wciskanie na sucho bez prasy napewno nie wyjdzie więc warto smarować, ja osobiście polecam płyn do naczyń bo tuleja wciśnięta na olej w extremalnym przypadku może się obrócić w łapie, jednak jest to tuleja bez żadnego klina/wypustu który by ustalał połozenie i blokował tuleje. Przed demontażem sprawdz jak zamontowana jest stara tuleja, ma małą gumą końcówke która ustala prawidłowe ułożenie tulei w łapie.

 

PS Zobacz jak moje tuleje wyglądały po demontażu, rozpadły się kompletnie (post 79)

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje wyglądają tak samo albo gorzej- jak podniosłem samochód to śruba, która powinna iśc centralnie przez środek tulei leżała na dole jej obudowy,

 

też pierdyknę foto

 

dziękuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno w sprawnej tuleji śruba powinna przechodzić przez sam środek? Tuleja jest dość miękka, a sprężyny powodują stał nacisk belki na tuleje.

 

U mnie tuleje nie są popękane, ale otwór który w nowych tulejach przebiega centralnie, u mnie jest przesunięty w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem na powyższe pytanie. W nowych tulejach otwór na śrubę także jest przesunięty w dół pod obciążeniem.

 

Mam do oddania używane łapy z tulejami w bdb stanie. Może ktoś się skusi (choć forum wymiera :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam sobie odpowiem na powyższe pytanie. W nowych tulejach otwór na śrubę także jest przesunięty w dół pod obciążeniem.

 

Mam do oddania używane łapy z tulejami w bdb stanie. Może ktoś się skusi (choć forum wymiera :) )

 

A u mnie jest na środku:hym Siły na tuleje działają bardziej w poziomie niż pionowo, cały ciężar spoczywa na sprężynach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzecz w tym, że sprężyny nie są umieszczone równo na linii tylnej osi, dlatego część ich siły naciska na tuleje.

 

Nie możesz mieć wewnętrznej tulejki idealnie na środku, chyba, że masz jakieś bardzo twarde gumy założone. W lemforderze po założeniu tuleja opuściła się o 2mm względem środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzecz w tym, że sprężyny nie są umieszczone równo na linii tylnej osi, dlatego część ich siły naciska na tuleje.

 

Nie możesz mieć wewnętrznej tulejki idealnie na środku, chyba, że masz jakieś bardzo twarde gumy założone. W lemforderze po założeniu tuleja opuściła się o 2mm względem środka.

 

Ja mam wymienione same tuleje na jakieś podróby. Wizualnie wygląda że śróba jest na środku, nie mierzyłem tego bo orgaleptycznie wygląda to dobrze. Jak dla mnie opadnięcie o 2mm na tak dużej średnicy tulei jest raczej nie widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przygoda13

a jak jest z montażem tulei. Czy dokręcamy śruby na maxa jak zawieszenie wisi, czy jak stoi na kołach pod własnym obciążeniem??

Chodzi mi generalnie o śrubę, która przechodzi przez tuleję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sam sobie odpowiem na powyższe pytanie. W nowych tulejach otwór na śrubę także jest przesunięty w dół pod obciążeniem.

 

Mam do oddania używane łapy z tulejami w bdb stanie. Może ktoś się skusi (choć forum wymiera :) )

 

kolego a ile sobie winszujesz za te łapy może masz jakieś foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przed chwila dosłownie byłem świadkiem jak Moj mechanik wymieniał mi te tuleje gumowo metalowe całe bo dorwalem tanio używki w bardzo dobrym stanie więc auto wisiało na podnosniku i po odkreceniu tych 3 śrub z nadwozia to cała belka zeszła w dół jakieś 5-8 cm i wtedy dopiero ta śruba długa co idzie przez gumę do belki i w takiej samej pozycji zamontowana nowa co stara więc było skręcane na wiszacym aucie po opuszczeniu idealnie równo ładnie siedzi moje były wyrobione na zewnątrz tej wystajacej gumy poprostu się ukrecily a jazda z przyczepka dodatkowo to uczyniła ale jest git w sumie ja to zauwazylem jak byłem pod autem i z ciekawości oglądałem i natknolem się na pęknięcie bo podczas jazdy to nic nie było czuć by było cos nie tak pzdr

Edytowane przez tasior69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak jest z montażem tulei. Czy dokręcamy śruby na maxa jak zawieszenie wisi, czy jak stoi na kołach pod własnym obciążeniem??

Chodzi mi generalnie o śrubę, która przechodzi przez tuleję.

 

Ja wymieniałem tuleje bez podnoszenia auta, jedynie podpierałem sobie jedną stronę lewarkiem. Jeżeli będziesz robić wymianę na podnośniku to śrubę przechodzącą przez tuleję skręć tylko lekko. Dokręć ją dopiero po opuszczeniu auta na koła.

 

Ktoś tu ostatnio pisał, że po wymianie tulejek/łap nie trzeba ustawiać geometrii. Jest to wierutna bzdura. Przesunięcie jednego mocowania o 2mm w osi długiej powoduje zmianę kąta znoszenia o 5-6 minut, a to powoduje wyraźne odchylenie kierownicy od pozycji centralnej i ściąganie auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic się nie zmieniło oprócz braku zarzucania tyłkiem w zakrętach.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie wcześniej jeździło Ci się tragicznie a teraz znośnie dlatego nie masz powodów do narzekań :)

 

Jakbyś jeździł szybko po równych drogach to zauważyłbyś ten problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie wcześniej jeździło Ci się tragicznie a teraz znośnie dlatego nie masz powodów do narzekań :)

 

Jakbyś jeździł szybko po równych drogach to zauważyłbyś ten problem.

 

Tylko faktem jest to iż jeżdżę dosyć szybko po równych drogach i problemu nie ma. :bleble

Po wymianie geometria była sprawdzana, zapłaciłem tylko za sprawdzenie bo nie było co ustawiać, korygować:bleble

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałeś mieć niezłego farta.

 

U mnie po wymianie auto ściągało. Przestawiłem nieco mocowanie(2mm) i zaczęło jechać prosto. Skontrolowałem geometrię - idealna. Czyżbym też przyfarcił ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ta geometria to chyba racja moje łapy były identyczne jak org bo założyłem orginal i przed odkreceniem mechanik odrysowal zarys i potem ustawił śruby idealnie ale jak tylko lala się lekko różni odlewem to warto sprawdzić bo belka można manewrowac jak jest nie zlapana na te 3 śruby warto sprawdzić patrząc z boku czy koło idealnie po środku jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie po wymianie calych tuleji lub samych wkladow, geometria sie rozjedzie na bank.Trzeba ustawic ponownie cala tylna belke, ale wiekszosc naszych pseudo diagnostow twierdzi ze sie tylu nie ustawia, nawet twierdza ze w Passacie B5 to tylko zbieznosc na drazkach i nic wiecej.Po wymianie koncowek drazkow ustawiaja tylko zbieznosc, a Pasek jezdzi jak chce i twierdza ze wszystko jest OK.A kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (tzw. krzywa zbieznosci), twierdza ze jest nieustawialny. A po co jest gorna sruba tzw. kontra u gory koncowki w sworzniu, a to po to jest, ze koncowke mozna przesuwac gora-dol lub odwrotonie w zakresie 6mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak już mówisz o krzywej zbieżności - szukam warsztatu w lubuskim, dolnośląskim, wielkopolsce gdzie potrafią ustawić ten parametr. Auto wprawdzie jeździ nieźle nawet przy 170kmh ale często mam wrażenie, że na łagodnych, długich autostradowych łukach jest mocno podsterowne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sam zrobic tak jak ponizej:

1. Zmierz wysokosci koncowek drazkow kierowniczych.

2. Zrob kreske np. bialym korektorem na srodku frezu na srube blokujaca.

3. Wloz koncowke do zwrotnicy.

4. Ustawiasz kreska na srodku otworu na srube blokujaca i dokrecasz w tej pozycji gorna (pionowa) srube kontrujaca.

5. Wkladasz i dokrecasz srube blokujaca.

6. Dociagasz srube gorna kontrujaca.

7. Te czynnosci robisz po obu stronach.

 

Prawdopodobnie w serwisie VW w Pile maja belke.Lewaruja przod na 60 mm do gory i ustawiaja precyzyjnie kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy regulujac wysokoscoscia osadzenia koncowki drazka w zwrotnicy.Za pelna geometrie przod i tyl biora 170 zl.Musialbys zadzwonic i sie upewewnic.Ktos mi jakis czas temu wspominal o tym.

 

P.S. Zadzwon do ASO KIM Świebodzin (Lubuskie), tam tez podobno maja belke do ustawiania.

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności