Skocz do zawartości
Gość seba71

Tuleje tylnej belki - ceny, firmy +opis wymiany.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja brałem te drugie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja chyba tez zakupie misia TED guma xD

śmiało zakładaj misia teda, dobra alternatywa dla calch tulei, a z obserwacji widze że też są wytrzymałe, przynajmniej w tym wypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam już 2 lata gumy z TED-GUM-u i jak na razie odpukać wszystko jest OK. nie widać uszkodzeń. Ja po wymianie gum robiłem geometrie.

jaki koszt ustawienia tej geometrii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK Panowie proszę o poradę, najlepiej podpartą własnymi doświadczeniami

 

Tuleje mam tak zrąbane że śruba lata sobie po całej tej metalowej obudowie a guma z uprzejmością ugina się we wszystkie strony. Rozważam dwie opcje bo tylko one chyba są dostępne

- wymiana samych tulejek i moznaż w stare obudowy

- wymiana całego elementu

 

Jeśli chodzi o cały element jako iż dopadł mnie kryzys finansowy jedyne co widzę dla siebie to ten zestaw

http://allegro.pl/tuleja-tuleje-tyl-kpl-vw-passat-b5-a6-master-sport-i3264762770.html

Do master sporta się przekonałem, Krafta proszę nawet nie próbować mi proponować.

 

Czy możecie mi polecić w znośnej cenie konkretną aukcje na której są same tuleje? sprawdzone? jak nie to ostatecznie inny zestaw niż przedstawiłem. proszę odpowiadajcie bo naprawa jest pilna i będę ją wykonywał lada dzień.

 

Bardzo mile widziane linki do alledrogo, jak ktoś się "wstydzi" a chce pomóc to proszę PW

pozdro Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wyżej, miło by było zaoszczędzić trochę grosza i kupić same tulejki (czy jak piszesz wkłady), ale interesują mnie tylko sprawdzone opcje nie żadne toprany maxx geary i inne no name.

 

to co pokazałeś ma jakąś firmę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ją zamawiałem telefonicznie w ted gumie. Koszt całkowity z przesyłka to 120 zł. Jeżdżę na nich 2 lata i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy z wycięciem starych i wprasowaniem nowych jest duży problem? da wprasować nowe tuleje imadłem? czy koniecznie prasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mishaq ja zakładałem te co pokazał Rufus110hp , to są tedgumy i z tego co się zorientowałem większość wkładów na allegro to tedgumy.

Koszt to 110zł za wkłady + 30zł za wybicie i wprasowanie gum w metalowe tuleje u mechanika na prasie.

Oczywiście dochodzi moja robota bo sam wykręcałem/wkręcałem elemanty z auta.

Co do wytrzymałści ti jeszcze za wcześnie żebym się wypowiadał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy z wycięciem starych i wprasowaniem nowych jest duży problem? da wprasować nowe tuleje imadłem? czy koniecznie prasa?

 

post nr 42, są nawet zdjęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje, obczaję opcję z zamrażalnikiem

 

a nie orientuje się ktoś czy da się to kupić w wawie lub okolicach (kierunek pruszków) żeby nie wysyłać z allegro?

 

czy poza produktem TED GUMY jest jeszcze jakaś forma którą można śmiało atakować?

 

http://allegro.pl/tuleja-tylnej-belki-lemforder-audi-a4-b5-1995-2001-i3313680632.html

tu lemforder za 74zł?

 

to opłaca sie brać ted guma za 60 jak lem jest za 74?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuje, obczaję opcję z zamrażalnikiem

 

a nie orientuje się ktoś czy da się to kupić w wawie lub okolicach (kierunek pruszków) żeby nie wysyłać z allegro?

 

czy poza produktem TED GUMY jest jeszcze jakaś forma którą można śmiało atakować?

 

http://allegro.pl/tuleja-tylnej-belk...313680632.html

tu lemforder za 74zł?

 

to opłaca sie brać ted guma za 60 jak lem jest za 74?

ten lemforder z aukcji to jest do a4 b5, a nie do passata, zupełnie inna tuleja

zakładaj śmiało ted guma, sprzedaje to na codzień i żadna reklamacja nie wróciła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto nie dawało żadnych oznak zużytych tulei

 

zauważyłem to dopiero na podnośniku- śruba która powinna przebiegać przez środek tulei leżała na dole obudowy (jak samochód był podniesiony). ciężko mi powiedzieć czy jest ona na środku czy nie jak jest obciążony.

 

czy to normalne że przy odciążonym samochodzie ta śruba nie jest centrycznie?

 

wydaje mi sie że moja tuleja nie jest "pełna" lecz jest przecięta na dole przez całą długość, czy taka jest jej budowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto nie dawało żadnych oznak zużytych tulei

 

zauważyłem to dopiero na podnośniku- śruba która powinna przebiegać przez środek tulei leżała na dole obudowy (jak samochód był podniesiony). ciężko mi powiedzieć czy jest ona na środku czy nie jak jest obciążony.

 

czy to normalne że przy odciążonym samochodzie ta śruba nie jest centrycznie?

 

wydaje mi sie że moja tuleja nie jest "pełna" lecz jest przecięta na dole przez całą długość, czy taka jest jej budowa?

 

W czesci srodkowej gumy jest wtopiona tuleja metalowa w przez ktora przechodzi sruba.Tuleja metalowa jest umieszczona centrycznie w srodku gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - kto używa tego Ted-Guma - jak długo i czy dobrze się sprawują? Druga sprawa czy tuleje te są równe tzn. lewa=prawa? bo w sklepie powiedzieli mi że się różnią i czasami coś nie pasuje.... jaka prawda? Mam do wymiany obydwie i nie wiem czy Lemforder czy coś może jednak TED-GUM:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie - kto używa tego Ted-Guma - jak długo i czy dobrze się sprawują? Druga sprawa czy tuleje te są równe tzn. lewa=prawa? bo w sklepie powiedzieli mi że się różnią i czasami coś nie pasuje.... jaka prawda? Mam do wymiany obydwie i nie wiem czy Lemforder czy coś może jednak TED-GUM

wkłady są takie same z obu stron. jak kupujesz całość w obudowie to są inne. Wkład robi tylko ted gum, także lema nie dostaniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie wiem czy brać lemfordera czy tylko wkłady ted-guma...nie wiem czy passatem tym pojeżdżę jeszcze rok czy może 10 lat.....zwykle wszystko kupowałem lemfordera......mój passat mimo iż najbardziej wygodny z wszystkich aut jakie do tej pory miałem, to jednak już zmęczona sztuka i nie wiem czy pchać w niego grubą kasę...... kurde no nie wiem i dzięki za odpowiedź....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jeśli bedę chciał wprasowywać tuleje domowym sposobem (ta opcja z zamrażarką co kolega wyżej pisze) czy można sobie ją przesmarować lekko oliwką, lub np płynem do mycia naczyń? nie wpłynie to na dalszą pracę lub zużycie gum?

 

rozumiem, że podeprzeć trzeba auto pod sprężyną i można spokojnie odkręcać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś byłem u mechanika- myślę sobie- to są 4 śruby na stronę, wyjąć starą tulejkę wprasować nową przykręcić. jak dla mnie dla mechaniorka max godzinka roboty.

 

no to idę spytac ile, a mechanik: 150zł.... (myślę sobie- kurde chyba przesadza trochę z tą kasą) .... za stronę (mechanik dokończył swą myśl)

 

nosz do cholery 300zł za takie coś, za 400 całe zawieszenie przednie mi wymieniali czy kogoś tu nie pogrzało?

 

przekonałem się do tego że zrobię to sam, ale potrzebuje troche dokładniejszych danych co do wymiany.

odpowie ktoś na tego posta i pytanie w poście wyżej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekonałem się do tego że zrobię to sam, ale potrzebuje troche dokładniejszych danych co do wymiany.

odpowie ktoś na tego posta i pytanie w poście wyżej?

 

Ja zrobiłem to tak. Tył auta podniosłem lekko z dwóch stron, podparłem za progi drewnianymi klockami, nie podnosiłem wysoko, tylko tyle żeby odciążyć zawieszenie. Koła nadal swobodnie dotykały podłoża, nie zaciągałem ręcznego ani niczym nie blokowałem kół. Wtedy podstawlem lewrek z jednej strony pod belką maksymalnie blisko demontowanej łapy, odkręciłem łape belki, lewarek w dół, belka opadnie tylko troche, nowa tuleja i belka do góry (u mnie po montażu nowej tuleji koło bardzo przesuneło się do przodu więc dobrze aby koło nie było niczym zablokowane).

Co do samej wymiany tulei to łape belki wsadziłem w imadło, solidny śróbokręt i młotek i tuleja ładnie wybita. Co do montażu tulei niczym nie smarowałem bo miałem prase więc prosta robota. Więc jeśli nie maż dostępu do prasy to zostaje lodówka, co do smarowania użył bym co najwyżej płynu do naczyń który zczasem zasycha i pełni role kleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności