Skocz do zawartości
Gość seba71

Tuleje tylnej belki - ceny, firmy +opis wymiany.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość seba71

witam

jestem tu pierwszy raz

czy ktos miał juz doswiadczenie z wymiana tuleji tylnej belki w kombi '99 :vw:

jakie sa ceny-jaka firme polecacie

bede wdzieczny za każda podpowiedz

pozdro :vw::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 270 do 360 zł za sztukę. Nie ma samych gum trzeba kupić razem z metalowym korpusem. Można wymienić samemy - nie ma wodotrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od 270 do 360 zł za sztukę. Nie ma samych gum trzeba kupić razem z metalowym korpusem. Można wymienić samemy - nie ma wodotrysków.

 

Ja ostatnio zapłaciłem za Lemfordera 220zł/szt (albo 240 - już dokładnie nie pamiętam) co prawda mechanik kupował w hurtowni - ale nie sądzę żeby chciał się ze mną dzielić zniżką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić online w Intercarsie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro

Wymiana tulei tylnej belki.

 

Objawy:

bujanie autka, poślizgi w zakrętach, skrzypienie, czasem stukanie

 

Dzisiaj zabrałem się za wymianę tulei tylnej belki, co wydawało się bardziej skomplikowane. Otóż do wymiany potrzebujemy, klucz 21 do śruby łączącej belkę z tuleją, klucz 18 lub 19 nie pamiętam dokładnie do odkręcenia 3 śrub mocujących uchwyt tulei oraz windę. Przyda się również WD-40, psiknąć kilkanaście minut wcześniej na te 4 śruby. Najlepiej zacząć od poluzowania wszystkich 4 śrub nie podnosząc auta, tzn bez windy itd. po prostu poluzować i dokręcić z powrotem delikatnie, wszystko po to żeby się później nie męczyć z śrubami na podniesionej belce. Następnie podwindować belkę 3-5 cm nie ma potrzeby wyżej, ważne by nie podnieść całego auta bo to bezsensu i wykręcić całkowicie śrubę łączącą tuleje z belką. Następnie odkręcić 3 śruby mocujące uchwyt. Po tym wszystkim nic innego jak tylko założyć nowy uchwyt i przykręcic go do belki ale też nie na siłę, ustwić go równo względem dziur w podwoziu, pomocne jest regulowanie wysokości belki na podnośniku by trafić śrubami w otwory. Teraz tylko powoli dokręcać rowno każda śrubę, najlepiej po kilka obrotów każda po kolei, poźniej dociągnąć na maxa. Opuścić windę i skręcić śrube mocującą belkę z uchwytem. I to by było na tyle wszystko powinno być już wporządku.

 

Nie jestem mechanikiem, ale chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami, może to komuś pomoże, jeśli coś nie tak zawsze można coś poprawić. W razie jakichś pytań służę pomocą.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem Są już same gumy bo belki nr katalogowy 8d0399419 ewentualnie całe tył prawa nr katalogowy lemfoerder 25948 lewa 25947 cena 240zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 100zl kupiłem używki ori na szrocie(50/strone). Stan-idealny. Na allegro czasem można wyhaczyć nawet taniej, ale nie widzisz dobrze co kupujesz i raczej mało tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I w końcu nastała cisza… oczywiście po długich debatach z kolegą w jego zakładzie wulkanizacyjnym :P

Gość Santa_daro już ładnie opisał ten temat ale brakowało mi parę zdjęć...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=538917#post538917

 

ja dorzucam trochę od siebie. Może również kogoś przekonam do własnej pracy. Starałem się kliknąć jak najwięcej zdjęć aby każdy zrozumiał iż nie opłaca się jechać do mechanika z taką „drobnostką”. Ja sam stresowałem się na początku ale później to już tylko przyjemność. To na prawdę proste :)

 

Zacząłem od WD-40, ponieważ śruby nie wyglądały jakby miały się od tak odkręcić. Na początku zdjąłem osłonę (przykręcona jest 4 śrubkami),obrazek nr 1

następnie odrysowałem aluminiowe trzymania tulei (co w sumie nie do końca było przydatne, ponieważ oryginały miały inny kształt od tych co kupiłem- LEMFORDER).

zdjęcie nr 2- na czerwono to guma- stratowana kompletnie, na zielono śruba z którą miałem najwięcej problemów, się zapiekła franca...

zdjęcie nr 3- stojak, bez którego moim zdaniem się nie obejdzie, w sumie może to być kawałek bala drewnianego jeśli posiadacie bądź też rury :). Każdy z Was chyba wie że ma to służyć podtrzymaniu belki kiedy będziecie odkręcać śruby trzymające ją jak i podczas samej wymiany tulei.

zdjęcie nr 4- najpierw odkręciłem śrubę łączącą belkę i tuleję (czerwona) a następnie w tym ułożeniu poluzowałem śruby mocujące (na zielono)

zdjęcie nr 5- potem już pikuś. Wyciągam śrubę łączącą tuleje z belką oraz odkręcam pozostałe 3 śruby trzymające uchwyt. Trzeba tylko uważać na stojak!!!

zdjęcie nr 6 i 7- na czerwono obrys tulei, na zielono otwór śruby łączącej tuleję z belką.

Następnie lekko przykręciłem uchwyt do podwozia (3 śruby) i dokręciłem śrubę łączącą belkę z końcówką (to wymagało lekkiego wysiłku ponieważ koło troche zmieniło swoje położenie- regulacja wysokości podnośnikiem). Po czym przełożyłem stojak pod sprężyny i opuściłem lekko auto na podnośniku by koło było w pozycji jakby auto stało na ziemi aby dokręcając śruby mocujące (3 szt) nie spartaczyć gwintu-zdjęcie nr 8 . Pamiętajcie aby równomiernie przykręcać śruby.

 

oczywiście proponuję wymieniać tuleje stronami :P

No i efekt końcowy. zdjęcie nr 9 i 10. :hurra:

Zajęło mi to łącznie 2 godzin uwzględniając w tym dodatkowo wymianę gniazd amortyzatorów. :703:

podziękowania dla santa_daro:padam:

 

miłego kręcenia :P

0001.jpg

0002.jpg

0003.jpg

0004.jpg

0005.jpg

0006.jpg

0007.jpg

0008.jpg

0009.jpg

0010.jpg

Edytowane przez Duży
zminiłem czcionkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i znowu wracamy do tematu... we wrzesniu 2009 roku wymieniłem tylne amorki "KYB" :D w styczniu tego roku wymieniłem tuleje tylnej belki oraz gniazda amortyzatorów "LEM" :D a nadal jest coś co mnie strasznie wkur...a :wsciekly , może jestem przewrażliwiony ale... wjeżdzając w większą dziurę w drodze przy np prędkości 40 km/h jednak tych decybeli wydaje mi się troszeczkę za dużo :hmm jeszcze mam 15' na kołach ale zaraz 17' zawitają na letnią porę :) i wtedy dopiero będzie jazda...

czym to może być spowodowane. przeciez tylne zaweiszenie nie jest aż tak skomplikowane... co może być przyczyną tego "bum"???

 

pzdr

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wymieniałem tuleje tylnej belki 26.10.2009.

Części były brane z Inter Cars za 203,28 zł netto za sztukę - oczywiście Lemforder.

 

Pozdrawiam symek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skała

czy dokręcać śrubę do belki przy obciążonym samochodzie czy wystarczy jak stoi na kołach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sama tuleja koszt okolo 60 pln/szt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy dokręcać śrubę do belki przy obciążonym samochodzie czy wystarczy jak stoi na kołach
??? odciążonym...

 

czy jest to podnośnik czy domowa robótka...? ale sądzę iż to obojętne w jaki sposób wymieniasz tuleje. proponuje jak na zdjęciu nr np. 3 czyli trzeba podłożyć coś pod belkę i lekko auto opuścić czy to podnośnik czy też lewarek :)

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A sa dostępne same tuleje/wkłady (markowe) i gdzie je można kupić? Przecież to można przebić na prasie i powinno wyjść o połowę taniej (zamiast 400PLN za tył). Znalazłem jakieś TOP_GUM po 70PLN albo inne No name, ale co to takiego hmm...

Będą pasować od A4/B5?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co Ci po nowej tulei metalowej, jak to ze względu na sparciałą popękaną gumę te tuleje się wymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

bez jaj, takim magikiem to nie jestem żeby w gumie tuleje przeciskać.;)

Jasne że chodzi o całość tylko bez tego wspornika, to jakiś stop jest i swoje kosztuje (szacuje że połowę całości, metale teraz drogie). Do przednich wahaczy jest mnóstwo a do tyłu brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

bez jaj, takim magikiem to nie jestem żeby w gumie tuleje przeciskać.;)

Jasne że chodzi o całość tylko bez tego wspornika, to jakiś stop jest i swoje kosztuje (szacuje że połowę całości, metale teraz drogie). Do przednich wahaczy jest mnóstwo a do tyłu brak.

 

No może nie zupełnie brak:

http://moto.allegro.pl/item1182134280_tuleja_tuleje_belki_tylnej_tyl_passat_b5_audi_a6.html

 

i

 

http://moto.allegro.pl/item1179078482_tuleja_tylnej_tyl_belki_passat_a6_superb_wklad.html

 

i rzeczywiście kosztuje mniej - więcej połowę ;-). Tylko czy rzeczywiście warto się w to bawić? Może jak ktoś ma warunki i odpowiedni sprzęt - to tak. Jeżeli jednak pójdziesz z tym do warsztatu by ktoś Ci to zrobił - to za taką usługę też trzeba zapłacić!!

Decyzja tak czy inaczej należy do Ciebie :-)

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

no tak tylko te dwie, jakiś No name. Zastanawia mnie dlaczego nie ma jakichś markowych. Czyżby VW licencji nie sprzedało.

Tak czy siak muszę coś z tym zrobić bo coraz bardzie tłucze.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj,

 

no tak tylko te dwie, jakiś No name. Zastanawia mnie dlaczego nie ma jakichś markowych. Czyżby VW licencji nie sprzedało.

Tak czy siak muszę coś z tym zrobić bo coraz bardzie tłucze.

 

Pozdrawiam

 

moj znajomy ma dwie uzywki w dobrym stanie na sprzedaz

jesli chcesz nowe polecam LEM, zerknij i wcale nie drogo :)

 

http://allegro.pl/item1160053523_tuleje_tylnej_osi_vw_passat_b5_audi_a6_lemforder.html

 

tu tez sa, tylko ze pudelko LEMFORDER-a ale nie wspomnial o tym. warto zadzwonic i sie zapytac

http://allegro.pl/item1160053526_tuleje_tylnej_osi_vw_passat_b5_audi_a6_ori_kraft.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie reasumujac najlepiem kupic lemforder'a ? i jeszcze jedno pytanie jaki jest orientacyjny koszt wymiany ?

 

http://allegro.pl/tuleja-tuleje-belki-tyl-passat-b5-audi-a6-superb-i1231235442.html

 

 

co o tych powiecie ?

Edytowane przez _Misiek_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności