Gość kot_77 Zgłoś #21 Napisano 23 Stycznia 2012 witam mam vw passat 1.9 tdi. 130KM w tiptroniku i podobny problem tyle ze u mnie obroty faluja podczas jazdy na kazdym biegu ale od 1500 do 2000 obrotów, najbardziej odczuwalne jest to gdy jade na 4 albo 5 biegu ze stałą prędkościa np. 60 albo 80 km/h nawet na tempomacie, czy moze zna ktoś przyczyne tego...prosze o pomoc witam.mam taki sam problem.chciałbym wiedzieć jak sobie poradziłeś ADAMO82. nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi. może wie ktoś inny? pomocy! ---------- Dodano o 20:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:11 ---------- witam mam vw passat 1.9 tdi. 130KM w tiptroniku i podobny problem tyle ze u mnie obroty faluja podczas jazdy na kazdym biegu ale od 1500 do 2000 obrotów, najbardziej odczuwalne jest to gdy jade na 4 albo 5 biegu ze stałą prędkościa np. 60 albo 80 km/h nawet na tempomacie, czy moze zna ktoś przyczyne tego...prosze o pomoc witam.mam taki sam problem.chciałbym wiedzieć jak sobie poradziłeś ADAMO82. nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi. może wie ktoś inny? pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_y Zgłoś #22 Napisano 5 Lutego 2013 Witam Mam podobny problem z falującymi obrotami moje auto vw passat 2.0 tdi 140km przebieg obecny to 214000 serwisowany. Falowanie najbardziej zauważalne jest przy obrotach 1500-2000 jazda na tempomacie to samo. Tu daje linka do filmu może ktoś miał podobny przypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość malkizymmko4 Zgłoś #23 Napisano 5 Lutego 2013 U mnie to samo 1.9TDi 130KM 2001r, dieselek wymieniłem wszystko w nim od olei po filtry przez uszczelki rolki paski ITP. motor wpakowałem2500zł i co sie okazuje auto faluje mi z 900 na 1100=1000 obrotów na światłach i na luzie i czy zimny czy gorący czy z klima czy bez to faluje !!! szla.... mnie trafia z szmelc wagenem nigdy bym sie nie spodziewał że taki passacik tak bedzie sie zachowywał !! teraz mam do was ogromną prośbe powiedzicie mi szczerze co zrobic gdzie patrzec itp ( przypływka dobra przewody nie są sparchaciałe dobre też EGR nie wiem klamać nie bede, i i i i i hm...... to wszystko proszę o odpowiedz znawców tematu . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #24 Napisano 5 Lutego 2013 szukaj nieszczelności w ukłądzie dolotowym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej06 Zgłoś #25 Napisano 6 Lutego 2013 Witam mam passka 1.9TDI 101KM b5 silnik AVB od pewnego czasu słychać dziwny dzwięk dochodzący z komory silnikowej coś jak klekotanie albo cykanie jak by coś coma luz ale tylko wtedy gdy jest dobrze rozgrzany jak zimny to niesłychać ,naprzykład jak jest rozgrzany silnik chodzi na luzie pochwili słychć brzęczenie dodam lekko gazu to znika pochwili wraca .Otwożyłem maske bo myślałem że to pokrywa silnika ale ten dzwienk wydostaje sie z podspodu najbardziej słychać z prawej stront blisko nadkola koło koła .Bytałem u mechanika to powiedział że niejakie szklanki na zaworach i żebym wymienił olej to może pomuc , wymieniłem na pełny syntetyk 5w30 TOP TEC ale mam wrażenie że to nic niepomogło chyba nawet gorzej i nie mam pojencia co robić czy to może zaszkodzić silnikowi prosze o diagnoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_y Zgłoś #26 Napisano 14 Lutego 2013 szukaj nieszczelności w ukłądzie dolotowym... arsen pisałeś odpowiedź na mojego posta czy kolegi malkizymmko4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanTG Zgłoś #27 Napisano 19 Marca 2013 (edytowane) Panowie podpowie ktoś z was gdzie szukać przyczyny falowania obrotów w AFN'nie, które pojawia się za każdym razem gdy jadę na niskim biegu po wybojach oraz czasami podczas jazdy z górki. Sprawdzałem poduszki pod silnikiem, żadnych śladów oleju nie widać. Edytowane 19 Marca 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #28 Napisano 19 Marca 2013 Czujnik położenia wału, myslę że to trzeba spr. na początek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #29 Napisano 19 Marca 2013 a ja z kolei mam cos takiego ze niekiedy jak sie zatrzymam obroty minimalnie faluja,jakies pol grubosci wskazowki -dzieje sie to czasami,niezawsze.moze miec to zwiazek z rozrzadem?albo napinaczem ktorego slychacc lekko?badz jakas rolka? czy przeplywka?ma ktos pomysl?zaznaczam ze nie faluja za kazdym postojem na jalowym,1.9 ajm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #30 Napisano 20 Marca 2013 Pozwole sobie przyłączyć do wątku. Otóż mi również falują obroty w silniku AVF. Na biegu jałowym co jakiś czas obroty troche spadają tak jakby miał zgasnąć by po chwili wzrosnąć. I tak w kółko. Amplituda falowania wynosi około 80 obrotów. Dodam, że usterka raz jest a raz jej nie ma. Dodatkowo podczas jazdy silnik czasami podszarpuje. Na kompie nie ma żadnych błędów. Bloki wartości mierzonych 13,18 i 23 są w najlepszym porządku, a motor pali i ciągnie bez problemu. Co może powodować taką przypadłość? Troszke to irytujące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #31 Napisano 22 Marca 2013 podlacz pod kompa bo nie doczekasz sie odpowiedzi a jest duzo mozliwosci,u mnie blad czujnika halla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #32 Napisano 22 Marca 2013 podlacz pod kompa bo nie doczekasz sie odpowiedzi a jest duzo mozliwosci,u mnie blad czujnika halla Sęk w tym, że pierwsze co zrobiłem to właśnie podłączenie pod kompa. Żadnych błędów. A czy logi dynamiczne mogą coś powiedziec na ten temat? Jeśli tak to które bloki wartości mierzonych zlogowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanTG Zgłoś #33 Napisano 24 Marca 2013 Czujnik położenia wału, myslę że to trzeba spr. na początek... a ja z kolei mam cos takiego ze niekiedy jak sie zatrzymam obroty minimalnie faluja,jakies pol grubosci wskazowki -dzieje sie to czasami,niezawsze.moze miec to zwiazek z rozrzadem?albo napinaczem ktorego slychacc lekko?badz jakas rolka? czy przeplywka?ma ktos pomysl?zaznaczam ze nie faluja za kazdym postojem na jalowym,1.9 ajm Jak to sprawdzić ? po podłączeniu do komputera nie mam żadnych błędów. Też zauważyłem u siebie, że na postoju delikatnie faluje mi wskazówka od obrotomierza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GODZIL Zgłoś #34 Napisano 7 Kwietnia 2013 witam. Panowie i mnie dopadła ta nietypowa sytuacja z falowaniem obrotów.Silnik avf 96kW. Otóz problem polega na tym czy auto ciepłe czy zimne obroty na biegu jałowym ani nie drgna sa w normie.Problem jest w tym np jade sobie czy to na 4 biegu czy na 5 nie ma róznicy puszcze gaz to czuje jak by ktos muskał gaz. tak raz na 10-20 sekund a gdy dam na luz podczas jazdy np 70 km/h to obroty faluja, gdy sie zatrzymam np na światłach jest wszystko ok. problem jest po przekroczeniu ok 40 km wtedy jakby poszarpywało i po wysprzegleniu obroty faluja. Co jest nie tak. Vag nie pokazuje zadnych błedów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
litwin Zgłoś #35 Napisano 28 Kwietnia 2013 Panie i Panowie! Po odpaleniu paska AJM 115 w moemcie kiedy jest zimny zwłaszcza po nocy samochodzik faluje na obrotach by po paru sekundach pracowac prawidłowo wygląda tak jakby nie potrafił dobrać sobie prawidłowo obrotów zimnego silnika? Witam,mam tak samo ,ale widzę że nikt nam nie pomoże... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ebcio Zgłoś #36 Napisano 2 Czerwca 2013 Dołączę i ja do problemu. Od wczoraj mam taki objaw, że jak jadę ze stałą prędkością (nie ważne czy 50, czy 90) i przy stałych obrotach, to co kilka-kilkanaście sekund falują obroty o ok 50-100 obr/min i czuć jakby delikatne drgania, oraz raz jadąc pod górkę silnik zatrząsł się jak przy za niskich obrotach w manualu (posiadam automatyczną skrzynię). Pomoże ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotyll Zgłoś #37 Napisano 2 Czerwca 2013 Witam, miałem podobny problem. Po odpaleniu lekko bujał obrotami. Silnik AVF, skrzynia TIPTRONIC. Niestety nie wiem co pomogło, gdyż podczas jednego grzebania: 1. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia (3,5mm - nie 3,2mm) 2. Wymontowałem i wyczyściłem z nagaru zawór EGR (około 5mm nagaru). 3.Wymieniłem świece żarowe (4 spalone) 4. Jako że do jednej śruby od EGR musiałem zdjąc pokrywę zaworową to zdjąłem wtyczki z pompowtryskiwaczy i spryskałem je kontaktsprayem do styków. Problem zniknął, ale co było przyczyną ???? Tego nie wie nikt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
litwin Zgłoś #38 Napisano 21 Września 2013 :wscieklyWitam,dalej podnoszę problem .otóż po odpaleniu po nocy paska przez ok.30 sek- 1 min. Falują obroty po czym wszystko ustaje.zmieniłem egr na nowy i kiszka,proszę pomóżcie co to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #39 Napisano 21 Września 2013 (edytowane) Pozostaje sprawdzic pompki na zimnym silniku.Troche bedzie to pracochlonne podlaczajac VAG'a, poniewaz ten problem nie zawsze wystepuje i nie ma znaczenia czy silnik zimny lub cieply.Kluczowe bedzie uchwycenie momentu jak faluja obroty na VAG'u.Wykluczyc trzeba wiazke do pompowtryskiwaczy lub styki.To musi byc ok, zeby test byl wiarygodny.Po korekcjach bedzie widac, ktore pompki kuleja.Przy falujacych obrotach przez okolo minute jest wrazenie ze buja Paskiem (bo oczywisice buja) i jakby nie palil na wszystkie gary.ECU wychwytuje problem, ale go nie rejestruje.Po okolo minucie pompki pracuja prawidlowo.I tu nie ma sensownego wytlumaczenia.Jesli nie pracuja prawidlowo to sa lipa, a nie ze na poczatku pracuja zle a po okolo minucie dobrze.Przerabialem ten temat przez pare tygodni.Pompka 2 i 4 niestety zmienila lokalizacje.Ten problem dotyczy tylko silnikow PD.Moze troche nie napisalem popranie, za co przepraszam, post pisany po 4 piwkach i klawiatura tez do wymiany. Edytowane 21 Września 2013 przez firol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztoM. Zgłoś #40 Napisano 22 Września 2013 (edytowane) Panie i Panowie! Po odpaleniu paska AJM 115 w momencie kiedy jest zimny zwłaszcza po nocy samochodzik faluje na obrotach by po paru sekundach pracować prawidłowo wygląda tak jakby nie potrafił dobrać sobie prawidłowo obrotów zimnego silnika? Do Aleksander i Was wszystkich, problem mam jak opisuje Aleksander, taki sam silnik, wymieniłem egr mając nadzieję na poprawę (lał się olej z niego), a tu lipa, nie wiem teraz, w którym kierunku szukać, oprócz tego, że wybieram się na komputer. Macie jakieś pomysły, rady? Dzisiaj grzebałem, szukałem po necie i znalazłem problem, tutaj podaję link mój chodził tak samo. Poszedłem odpiąłem przepływomierz i ręką odjął, a więc czeka minie wymiana przepływki.A więc przepływkę zmieniłem i wszystko wróciło do normy. Edytowane 1 Października 2013 przez KrzysztoM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach