Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

napinacz zamowiony ina , ale o co chodzi z czynnoscia pokazana na zdjeciu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hejo ; )

albo tłumik drgań ( to takie podłużne na zdjęciu) jest po prostu zjechany, może wystarczy sam tłumik drgań wymienić i będzie problem z głowy.

Jest on trochę drogi i się go pomija. On może być winowajcą.

 

U mnie napinacz skrzypiał, na wolnych obrotach można było usłyszeć skrzypienie, denerwujące to było, ale sam napinacz wyglądał bardzo dobrze.

 

Kilka dni temu zabrałem się za mycie silnika, spryskałem wszędzie obficie cały silnik preparatem od K2. Gdzie się tylko dało to napsikałem, minute później wodą z węża pod ciśnieniem wymyłem, trochę podeschnął i znów preparat i znów woda.

Poszedłem do domu a Passek schnął. Odpaliłem później i tak słucham tego silnika.... przestało skrzypieć, w ogóle nie słychać ani skrzypienia nic... Naprawiło się przez mycie heh ; )

 

 

Sam napinacz raczej niemożliwy do dostania – chyba że używany.

Skrzypienie powstaje w tulei metalowo-gumowej napinacza. U mnie skrzypiał po umyciu silnika..wyjęcie, wymycie i posmarowanie spowodowało ciszę .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

napinacz zamowiony ina , ale o co chodzi z czynnoscia pokazana na zdjeciu ?

 

Trzeba to zrobić aby funkcjonował prawidłowo i przede wszystkim długo :)

Sam kiedyś szukałem informacji na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co ? napiac go na czas 3-5 sekund i czynnosc powtorzyc 3 razy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Dokładnie jak na instrukcji załączonej do napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,jak u was jest koledzy z rolka napinacza - jaka jest odleglosc od obudowy rozrzadu ? u mnie jest ze 2 mm , wsilniku u kumpla okolo 4 mm ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, w ciągu ostatniego miesiąca pasek zerwał mi się już drugi raz ( wymieniałem pasek razem z napinaczem bo już był stary, luźny i piszczał najczęściej i najmocniej przy skręconych kołach) po wymianie wszystko było ok chodziło przez kilka dni aż do pierwszego zerwania pomyślałem że trafiłem jakiegoś bubla i wymienilem znowu pasek dzisiaj znowu strzelił co może być przyczyną? pasek contitech a napinacz jakiś "no name" myślicie że to może być problem ? czy w moim modelu silnika ( AWX 2001r) jest sprzęgło alternatora bo gdzieś czytałem że też może być przyczyną ale, nie we wszystkich 1.9 były?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek sam z siebie nie powinien się zerwać tyle razy. Na pasku nie było widać przetarć? Zlokalizowałeś gdzie jest element powodujący piszczenie? Może to jednak pompa wspomagania staje dęba.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no też tak myślę że nie powinien, a już na pewno nie 2 razy w ciągu ok miesiąca ! byłem teraz sprawdzić pompę wspomagania i kręci się bez żadnych blokowań czy oporów, już wiem że mam sprzęgło jednokierunkowe w tym alternatorze ( wystarczy wiedzieć jak wygląda albo zdjąć zaślepkę rolki i jest tam miejsce na odkręcenie specjalnym kluczem coś w rodzaju torxa) zastanawia mnie jedna kwestia przytrzymałem łopatki alternatora delikatnie śrubokrętem i teoretycznie w jedną stronę powinno się kręcić prawda? a tak nie jest stoi w obydwie strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Powinno kręcić się w jedną stronę i jeżeli zatrzymasz kółko to sprzęgło pozwoli wirnikowi kręcić się dalej. To uniezaleznia obroty alternatora od spadających obrotów silnika. Jeżeli działa ma sztywno to może hamować pasek i daje po d.. napinaczowi. :-)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie temat już załatwiony, niestety musiałem wymienić znowu napinacz bo przez to sprzęgło na alternatorze tak dostał po dupie że się wylał ale w sklepie przyjeli reklamacje finalnie wymienione został pasek napinacz i sprzęgło alternatora, narazie wszystko hula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Codziennie po odpaleniu auta mocno piszczy pasek .brak jest wtedy wspomagania ,przygasaja światł.Wydaje mi sie ze pasek przy alternatorze jes za luzny.Jak moge sobie z tym poradzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniając go na nowy, skoro stary jest luźny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek ma dwa lata tak szybko mógł się zużyć ? To na pewno wina paska ?

Edytowane przez marcin123q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.03.2018 o 10:09, marcin123q napisał:

pasek ma dwa lata tak szybko mógł się zużyć ? To na pewno wina paska ?

moj pasek contitecha wytrzymał 9 miesiecy - 10000 km i cały popękał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to na pewno wina paska a nie napinacza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności