Skocz do zawartości
Gość krzys__69

Problem z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

zaworek zwrotny tobie niepotrzebny bo kracac silnikiem masz odrazu cisnienie paliwa

problemem moze byc emutalor (to co oszukuje sterownik jak jedziesz na gazie ) lub taa lambda wlasnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z odpaleniem 1.9 90koni

Po przekręceniu stacyjki pojawia się wykrzyknik i 3xpip

Auto kreci normalnie ale nie odpala. Ogólnie brak prądu na silniku.

Zawór na pompie nie otwiera się wcale przy kręceniu, dopiero jak podam na zawór n109 zasilanie na krótko auto odpala normalnie ale brak mu mocy, turbo nie wstaje. Po przekręceniu stacyjki nie słychać żadnego przekażnika, bezpieczniki ok. Próbowałem Vagiem ale na silniku wywala brak połaczenia, inne okna działają bez problemu. Ewidentnie brakuje prądu na silnik i jego sterowniku tylko gdzie zaginął? Jeszcze spróbuje podmienić kostke stacyjki. Macie pomysły gdzie jeszcze szukać prądu dla silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zajrzał do skrzynki z ECU a dokładnie do przekaźnika 109 :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym zajrzał do skrzynki z ECU a dokładnie do przekaźnika 109 :fajny

 

Jeszcze zobacze czy do przekaźnika dochodzi zasilanie, ale wydaje mi się że przekaźnik jest ok tylko wcześniej coś zawiodło z zasilaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaworek zwrotny tobie niepotrzebny bo kracac silnikiem masz odrazu cisnienie paliwa

problemem moze byc emutalor (to co oszukuje sterownik jak jedziesz na gazie ) lub taa lambda wlasnie

 

Witam, na ten moment ustali spadek ciśnienia na układnie pompa czasem dawała nawet 1,5 Bara.

Jutro dojedzie nowa pompa - dam znać jaki rezultat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Kolegów,

Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu związanego z silnikiem AFN (1999r) , który nie chce odpalić.

Uprzejmie proszę nie odpowiadać w stylu "poszukaj na forum", bo szukałem przez kilka dni i nie znalazłem wyjaśnienia poniższych problemów przy zaobserwowanych objawach - także na innych forach.

 

Na początek informacja od jakiego momentu zaistniał problem.

Rozładował się akumulator na tyle, że nie migała dioda od centralnego zamaka w drzwiach. Po wyjęciu i naładowaniu akumulatora samochód już nie odpalił i tak jest do tej pory.

 

Odczyt z Vag pokazał błędy:

1237 Zawór odcinający paliwo -N109

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

668 Napięcie na zacisku 30 za niskie

nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

626 Lampka kontr.włączenia świecy żarowe-K29

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

532 Napięcie zasilania

nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

1266 Przekaźnik świec żarowych-J52

przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF

nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

Błędy wykasowałem i teraz już nic się nie pojawia.

Co sprawdziłem:

- bezpieczniki wszystkie ok, także te przy komputerze i pod deską rozdzielczą,

- paliwo jest,

- rozrusznik kręci bez problemu,

- po przekręceniu kluczyka po chwili znika na desce ikona od immo i świec żarowych (+ kilka innych) i pozostają tyko ikony od poduszki powietrznej i akumulatora, akumulator nowy w dobrej kondycji trzyma napięcie i pod obciążeniem nic złego się z nim nie dzieje,

- w samochodzie jest alarm ale został wypięty i zrobione obejście wykluczające możliwość jego ingerencji w elektronikę samochodu,

- na zwór N109 idzie napięcie podczas grzania świec, po zakończeniu grzania świec zanika napięcie ale wraca w momencie kręcenia rozrusznikiem; dla pewności podczas testów podłączyłem zasilanie do N109 na stałe bezpośrednio z + akumulatora,

- po odkręceniu dopływu do wtryskiwacza widać , że nie dochodzi paliwo - 0 ciśnienia,

- podłączyłem bezpośrednio do pompy wężykiem pojemnik z paliwem, które spływało grawitacyjnie; podczas kręcenia rozrusznikiem widać było, że pompa pobiera paliwo ale wszystko szło na przewody przelewowe pod ciśnieniem, które opisał bym jako "wolno ciurkało" - czyli generalnie miałem wrażenie, że pompa co pobrała to oddała na przelew pod znikomym ciśnieniem

Dodatkowe objawy, które oceniam jako nie mające związku z podstawowym problemem:

- nie działa pompka spryskiwacza szyb,

- nie działa elektryczne podnoszenie i opuszczanie szyb z przycisków przy drzwiach chociaż otwierają się szyby przy przekręceniu kluczyka w drzwiach i domykają po zamknięciu z kluczyka; kable w progu przy kierowcy przelutowane i sprawdzone.

 

Proszę o podpowiedzi co jeszcze można zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze poszedl regulator napiecia w altku ,zapadowal maxymalnie pradu i spalil komputer sie

tylko jak nie odpalisz silnika to tego nie sprawdzisz:dupablada

 

nie wiem co wiecej doradzic :swirus

mnie to wyglada na padniecie komputera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Jak mogę sprawdzić regulator napięcie? - może to dobry trop przed wymianą całego komputera zanim i nowy zostanie spalony.

 

Trochę zastanawia mnie w tej sytuacji, że komunikacja komputera z Vag działa bez problemu.

Czasami pod dłuższym kręceniu rozrusznikiem mimo wykasowania wracają wcześniej podane błędy + kilka dotyczących climatronica:

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 038 906 018 P

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1629

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

4 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

27-00 - Implausible Signal

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)

31-00 - Open or Short to Ground

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)

31-00 - Open or Short to Ground

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 3B1 907 044 B

Component: CLIMATRONIC S 0.3.2

Coding: 02000

Shop #: WSC 05314

4 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00538 - Reference Voltage

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-10 - - - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Skipping Address 15-Airbags

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments

Controller: 3B1 919 860 C

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01

Coding: 04140

Shop #: WSC 00000

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0878554

No fault code found.

 

End -------------------------------

 

Na "samostarcie" silnik odpalił, ale nie chcę go już męczyć takimi eksperymentami.

Olej napędowy wymieniłem przelewając zasoby z drugiego samochodu, na który stale jeżdżę.

 

Z jednej strony planowałem się już poddać i oddać do mechanika, ale z drugiej ambicja mnie zżera żeby jeszcze coś sprawdzić - ale co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawię dwa filmiki pierwszy jak odpala za pierwszym razem drugi jak zaraz po tym pierwszym ( dosłownie chodził z 7 sekund).

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q5snwkdgy38

 

https://www.youtube.com/watch?v=qx2B3cE2TRE

 

 

Co może być przyczyną, że za pierwszym razem ciężko odpala (trzeba go przytrzymać dłużej)a za drugim już jeden obrót i chodzi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie to samo - od roku walcze z tematem i nic na 3 watkach juz

na pewno nie cofa i sie paliwo - zostalo to juz sprawdzone 3 razy

Teraz wymieniam przekaznik 202 pod kolumna kierownicy i jeszcze wymienię czujnik plynu chłodniczego.

Udalo CI sie to rozgryźć?

Witam. Dwa dni mam pierwszego paska, i już problemy. Rano przy mrozie przy pierwszym uderzeniu odpala, po sekundzie gaśnie i następnie bardzo ciężko i mozolnie kręci. Wczoraj wymieniłem aku, a dziś to samo.Kontrolka świec gaśnie jako ostatnia. Przy mozolnym kręceniu zapala się kontrolka oleju i daje sygnał. 1.9 TDI 110KM 1998 Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moje auto to PASSAT B5 1.8 ADR 1998 rok produkcji + instalacja LPG.

Od miesiąca czasu borykam się z problem uruchomienia silnika. Nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny silnik, czy jest mokro czy sucho, czy po 1 godzinie czy po nocy postoju  (nie mogę znaleźć reguły) czasami pali od pierwszego razu a czasami muszę kręcić i trzy razy. Wygląda to tak jakby nie było paliwa lub zapłonu(nawet nie próbuje załapać).Dodam tylko, że czasami pali tak jakby łapał na 3 gary i po bardzo szybkiej chwili wchodzi sam  na prawidłowe obroty lub jak dodam sam gazu.

Podpinałem się pod komputer-zero błędów.

Czujnik cieczy sprawdzony-ok.

Czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony oscyloskopem-ok.

Czujnik położenia wału korbowego (chyba tzw. impulsator) sprawdzony oscyloskopem-ok.

Pompę paliwa słychać za każdym razem po przekręceniu kluczyka do pojawienia się kontrolek na desce rozdzielczej. Niestety ciśnienia nie sprawdzałem?! 

Świece wymieniane były z 10tys km temu, ale chyba 4 na raz się nie zepsuły, przewody zapłonowe nowe BOSCHA. Dodam, że auto po odpaleniu nie przerywa, normalnie jeździ, przyśpiesza zarówno na benzynie jak i na gazie. 

Proszę o jakieś pomysły????

Z góry dziękuje!!!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz świece? podróbki, czy oryginały? Bo widzę, że przewody Boscha. A jak świece to podróbki, to może w nich tkwi problem? Ja ostatnio montowałem oryginały, mechanik mi polecił: https://www.youtube.com/watch?v=GoNnwI8-1c0&t=63s 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A regulator ciśnienia paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Koledzy powiedzcie mi. Na filmiku, który dziś nagrałem widać problem z odpaleniem auta. Czy może być to problem z cofającym się paliwem?

Nie do końca jestem o tym przekonany, bo auto na filmiku bylo odpalane juz 3 raz. 2 pierwsze odpalenia bez problemu.

Po drugim odpaleniu przejechalem ok 10 km. A za 3 razem taka lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę kolega, że w tym wątku znajdziesz odpowiedź na swój problem. Polecam poczytać, zastosować i zobaczyć efekt. Oczywiście zalecam przed jakimikolwiek modyfikacjami zapisać aktualne wartości, jakie u Ciebie się znajdują, aby była możliwość powrotu, w sytuacji, jeżeli modyfikacje nie przyniosą oczekiwanego efektu. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za info. Moj silnik seryjnie ma moc 101 KM. Został zrobiony Chip na 136 KM. Oczywiście razem z hamownią i konkretną mapą pod stan mojego silnika. Dzięki raz jeszcze zobacze tą dawkę paliwa.

Pisze o tym chipowaniu bo nie wiem czy tuner robiąc mape nie grzebał coś i w tej kwestii dawki rozruchowej.

Edytowane przez Barnejson
Dopisanie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To temat się komplikuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz Kolego, tą dawkę to można zmienić za pomocą vaga i na pompie wtryskowej i na pompowtryskach? Ja mam pompowtryski.

Dziś z bratem przestawiliśmy kąt synchronizacji wałka rozrządu. Skakał od 0,6 do 1,1 do 1,7

Ustawiliśmy na -0,6 do 0,0

Dziś auto za każdym razem ładnie kręciło więc trudno było diagnozować problem z odpalaniem. Na kompie zadnych błędów.

Po przestawieniu kąta Zobaczymy jak będzie jutro odpalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.11.2018 o 13:10, busiek100 napisał:

Od miesiąca czasu borykam się z problem uruchomienia silnika. Nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny silnik, czy jest mokro czy sucho, czy po 1 godzinie czy po nocy postoju  (nie mogę znaleźć reguły) czasami pali od pierwszego razu a czasami muszę kręcić i trzy razy. Wygląda to tak jakby nie było paliwa lub zapłonu(nawet nie próbuje załapać).Dodam tylko, że czasami pali tak jakby łapał na 3 gary i po bardzo szybkiej chwili wchodzi sam  na prawidłowe obroty lub jak dodam sam gazu.

Bazując na moim doświadczeniu mogę powiedzieć że pompa może być słyszalna, ale to że ją słychać nie znaczy że podaje ciśnienie. Raz miałem zapchane sitko pompy od bańki po lakierze, przez co się zatarła, ciśnienie dosłownie zerowe. Jak już odpalisz to można zrobić logi dynamiczne, na ich podstawie można określić z grubsza działanie pompy. Najpewniej to ciśnieniomierzem.

Ja bym osobiście podłączył się multimetrem pod przewód sterujący rozrusznikiem. Przekręcisz kilka-kilkadziesiąt razy stacyjkę i sprawdzisz czy dochodzi tam za każdym razem odpowiednie napięcie. IMHO rozrusznik nie dostaje odpowiedniego sygnału i przez to czasami nie kręci.

A te dławienie silnika po odpaleniu to raczej zbieg okoliczności. Problem leży raczej gdzieś indziej.

Polecam nie wymieniać wszystkiego po kolei, bo wydasz mnóstwo pieniędzy, solidna diagnostyka i będzie dobrze. Jeśli nie słychać czasami pracy rozrusznika to znaczy że coś jest z nim nie tak, świece ani pompa nie będą miały z nim nic wspólnego, bo działają dopiero podczas odpalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przypomnę się z tematem.

Moje auto to PASSAT B5 1.8 ADR 1998 rok produkcji + instalacja LPG.

Od kilku miesięcy borykam się z problem uruchomienia silnika. Nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny silnik, czy jest mokro czy sucho, czy po 1 godzinie czy po nocy postoju  (nie mogę znaleźć reguły) czasami pali od pierwszego razu a czasami muszę kręcić i trzy razy. Wygląda to tak jakby nie było paliwa lub zapłonu(nawet nie próbuje załapać).Dodam tylko, że czasami pali tak jakby łapał na 3 gary i po bardzo szybkiej chwili wchodzi sam  na prawidłowe obroty lub jak dodam sam gazu.

Podpinałem się pod komputer-zero błędów.

Czujnik cieczy sprawdzony-ok.

Czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony oscyloskopem-ok.

Czujnik położenia wału korbowego (chyba tzw. impulsator) sprawdzony oscyloskopem-ok.

Pompę paliwa słychać za każdym razem po przekręceniu kluczyka. Ciśnienie sprawdzone na postoju na listwie wtryskowej było 7 Bar, natomiast podczas pracy 3,5 bara.(Po odpięciu wężyka z regulatora ciśnienia paliwa od podciśnienia było 4 bary, więc chyba książkowo?!)

Świece wymieniane na Boscha(model 3-elektrodowy taki jak zaleca VW),  przewody zapłonowe nowe BOSCHA (rezystancja około 2kiloomów). Dodam, że auto po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na obroty na ssaniu-tylko bardzo falują(im bardziej się nagrzewa silnik tym obroty schodzą do nominalnych na biegu jałowym i przestają falować).Dodam tylko że silnik trochę jakby poszarpywał-jakby wypadał mu zapłon. Wymieniłem akumulator, bo okazło się, że stary podczas uruchamiania miał duży spadek napięcia co objawiało się 3-krotnym sygnałem dźwiękowym oraz kontrolka ABS-u pojawiała się podczas kręcenia.

Moim zdaniem została  cewka zapłonowa. Dzisiaj podszedłem do tematu i pomierzyłem rezystancje oraz napięcie na kostce przyłączeniowej.

Kostka ma piny : 15-cewka ; 4a-napęcie 12 V po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon; 1- druga cewka i na obudowie masa.

Pomiary:

4a do masy= 71,1 kilooma,

1 do masy = 2,7 kilooma,

15 do masy = 2,7 kilooma,

4a do 1 = 75,4 kilooma,

4a do 15 = 73,1 kilooma,

15 do 1 = 5,44 kilooma,

1 cewka = 7,9 kilooma

2 cewka = 8,05 kilooma.

Czy wyniki są zbliżone do prawidłowych????Dodam, że cewka jest firmy Bosch(orginał)  oraz jest trochę popękana. Zastanawiam się nad wymianą, ale nie chcę wydawać kasy niepotrzebnie. Co sądzicie o cewkach firmy JANMOR???

 

Proszę o jakieś pomysły????

Z góry dziękuje

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności