Gość kensei Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2006 Witam, Na poczatek sie przywitam bom nowy. I pytanko od razu na poczatek: Czy mozecie mi polecic jakas firme w Warszawie, gdzie moglbym zrobic chiptuning 1.8T z 2001 roku? Dodam, ze bardzo zalezy mi na czyms takim jak robi Godula w Krakowie (program indywidualny): http://www.godula.cc.pl/chip/vw/strony/passat_18t150.htm Chodzi mi o to, zeby ktos wzial mojego Paska na hamownie i na prawde zrobil mi program rozsadny. Nie zalezy mi na wysrubowaniu osiagow na maksa tylko chcialbym otrzymac poprawe dynamiki i elastycznosci w calym zakresie obrotow (moc maksymalna mnie nie interesuje), bez uszczerbku na trwalosci. Z gory dzieki za sugestie. Pozdr. Marcin P.S. O VTG niestety slyszalem ostatnio kiepskie opinie, ze wlasnie nie traktuja indywidualnie klientow tylko potrafia wreczyc wykres z hamowni innego samochodu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2006 Wlasnie chcialem ci polecic VTG, ja sie nie spotkalem z zadnymi negatywnymi opiniami. Co do wreczania zlych wykresow - wystarczy byc podczas hamowania i tyle. Jest to na tyle latwe do udowodnienia klamstwo, ze nie wierze by GS zdecydowal sie tak postepowac. Co do indywidualnych programow to nie wszystkie firmy ci to oferuja, czesc po prostu wgrywa program, ktory ma metke kogos innego. Jest sobie firma Unitronic , w ktorej p.Poniedzialek podobno jest dobry w te klocki ale nie bede sie wypowiadal, nie mialem okazji korzystac z uslug. Fakt, ze wyczytalem wiele na pewnym forum ale trudno jest mi sie odniesc do tego obiektywnie, wiec przemilcze. Jest tez Master`s ale nie wiem, czy sie jeszcze tyka benzyniakow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2006 Pamietam, jak Master`s z 2 lata temu na forum sr.pl orzekl, ze do jego zakladu wstep maja tylko ropniaki. Nie drazylem jednak tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2006 No więc kości poszły na stół Od razu czuć pod pedałem autko, zupełnie inaczej się wkręca w obroty. Brakowało mi właśnie tej mocy w mieście przeważnie po skręcie na trzecim biegu trzeba było nieźle depnąć aby rozbujać kloca, a teraz wystarczy lekko oprzeć nogę nie czuć tego mulenia. To samo jest na prostej autko samo jedzie nie ma efektu "Poloneza" trzeba depnąć i czekać aż dojdzie. Wymaz z rolek: Passat Variant - Trendline 3BG 18T 20V AWT /2001/ Test 1 .................................. Seryjne: ........................ Tuning: Moc [KM/kW]: ...................... 165,5/121,7 .................... 194,3/142,9 obroty [Obr/min]: ................ 6093 ............................... 5650 Max moment [Nm]: .............. 235 ................................. 279 przy obroty [Obr/min]: ......... 4119 ............................... 3481 Max prędkość [km/h]: .......... 214 ................................. 259 Max obroty [1/min]: ............. 6980 ............................... 6987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2006 :622: :622: :622: takim autem już można pojeździć Gratuluje i sam odkładam... moje stado 177kucy też by chciało więcej towarzystwa mieć btw. gdzieś czytałem, że jazda zaczyna się dopiero powyżej setki... koni z litra ...a dla porównania moje biedne, zdezelowane instalacją gazową maleństwo z prawdopodobnie uszkodzonym przepływomierzem (opinia oglądającego wykres) Moc [KM/kW]: ...................... 177,4/ 130,4 obroty [Obr/min]: ................ 6221 Max moment [Nm]: .............. 254 przy obroty [Obr/min]: ......... 3322 Max prędkość [km/h]: .......... 206 Max obroty [1/min]: ............. 7089 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2006 Kurcze coraz bardziej zaczyna mi się to podobać :614: :614: Jednak trochę brakuje mocy mojej Niuni :647: ale myślę że wkrótce to się zmieni (niestety trzeba będzie fure prowadzić do Wawy u mnie nie ma takich cudów :641: ) P.S.Marku możesz polecić jakieś firmy co mogą to zrobić profesjonalnie POZDROWIONKA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2006 Marek,czy zauważyłeś już jakieś zmiany na kompie w zużyciu paliwa?Jak sie rozpędza autko ciągnie już tak od 2000rpm czy zaczyna sie coś dziać tak dopiero od 3-3,5 tyś.obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2006 Autko rozpędza się ładnie - ładnie, jest odczuwalna różnica pod pedałem gazu. Ciągnie już od 1500-1700 rpm idalej jak na wykresie - i to prosiłem. Co prawda można by było wyciągnąć więcej ale kosztem silnika więc jest to tylko lekka modyfikacja programowa Mam nowe tarcze i klocki więc hamulce są jeszcze nie dotarte, w tym przypadku nie bardzo można szaleć na maxa. Co do zużycia paliwa to teoretycznie powinien mniej palić jak będzie w praktyce to zobaczymy za jakiś czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2006 Teoria nie zawsze schodzi sie z praktyka Teoretycznie u mnie tez powinien palic mniej i w sumie nawet tak moze byc ale przy zalozeniu, ze nie przekrocze 3000RPM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2006 Marek a takie pytanko ze skromneto 1.8 bez turbo by coś osiagneli dokładajac jakieś cacka?? I jak by co to za ile ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #11 Napisano 31 Marca 2006 :610: Napewno można coś zrobić ?? najlepsze efekty są jak jest turbinka. Natomiast ile można wycisnąć wszystko zależy od nakładów finansowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2006 kubotek polecam Masteresa albo diagtronik co do TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #13 Napisano 1 Kwietnia 2006 Test 1 .................................. Seryjne: ........................ Tuning: Moc [KM/kW]: ...................... 165,5/121,7 .................... 194,3/142,9 obroty [Obr/min]: ................ 6093 ............................... 5650 Max moment [Nm]: .............. 235 ................................. 279 przy obroty [Obr/min]: ......... 4119 ............................... 3481 Max prędkość [km/h]: .......... 214 ................................. 259 Max obroty [1/min]: ............. 6980 ............................... 6987 wyglada extra, tylko czy te dane z serii nie sa przesadzone :628: jeszcze niewidzialem i nieslyszalem aby VW dal komus w prezencie kilka koni czy troszke wiecej momentu, zatem trzeba wyliczyc tolerancje bledu i przeliczyc jeszcze raz, lub pojechac na jedynie sluszna i pokazujaca prawde hamownie w CHMS i juz, po potwierdzeniu owych parametrow stawiam Mereczkowi piwo :629: :627: (o ile moment jest bardzo realny mialem prawie taki sam) to moc wydaje sie grubo powyzej oczekiwanej, a i krzywa momentu jest w zasadzie perfekcyjna co powoduje, ze auto to jezdzi jak seryjny melex (od kazdych obrotow) tylko dwa razy mocniej i szybciej jesli te dane pokrywaja sie ze stanem faktycznym - choc mam mieszane uczucia, ale ja to niedowiarek jestem - to jestem pod glebokim wrazeniem :613: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix Zgłoś #14 Napisano 1 Kwietnia 2006 wyglada extra, tylko czy te dane z serii nie sa przesadzone :628: jeszcze niewidzialem i nieslyszalem aby VW dal komus w prezencie kilka koni czy troszke wiecej momentu, zatem trzeba wyliczyc tolerancje bledu i przeliczyc jeszcze raz, lub pojechac na jedynie sluszna i pokazujaca prawde hamownie w CHMS i juz, po potwierdzeniu owych parametrow stawiam Mereczkowi piwo :629: :627: Poszukaj troche chocby na tym forum: http://www.streetracing.pl/forum/index.php a zobaczysz ze własnie silniki VW czesto maja wiecej koników i momentu niz podaje producent... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #15 Napisano 1 Kwietnia 2006 Dadun No właśnie też się zastanawiałem czy wogóle dłubnąć bo seryjne 165,5 to nie jest mało. Autko przed modyfikacją miało takiego buta, że sam się zastanawiałem czy ktoś tu coś nie dłubał. Hamowaliśmy 2 razy dla pewności i pierwsze dwa pomiary (165,5 - 164,2) były właściwie porównywalne. Też właśnie się dowiedziałem, że ten standard nie jest wcale taki standardowy i często jest trochę więcej. Właściwie to nie zależało mi aby ten pojazd startował w wyścigach tylko aby dodać mu trochę lepsze parametry w dolnych zakresach obrotów. Dlatego prosiłem o "Ładny konkretny program". Nie chodzi mi tu aby komuś udowadniać lub konkurować kto ma więcej mocy itp. - nic z tych rzeczy. Po prostu chcem mieć ładnie jeżdżący samochodzik. Właściwie to można by go zhamować jeszcze gdzieś ze dwa razy i zrobić porównanie ale nie wiem czy to coś zmieni. Jeśli by się nawet okazało mniej tych koni lub więcej to czy to będzie miało jakieś większe zanczenia - Dla mnie była ważniejsza charakterystyka tgo wykresu a nie maksymalne osiągi mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #16 Napisano 1 Kwietnia 2006 PawełB6 miał w TDI 130KM - 144KM wiec to chyba norma że VW daje jakiś zapas mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #17 Napisano 1 Kwietnia 2006 http://www.streetracing.pl/forum/index.php a zobaczysz ze własnie silniki VW czesto maja wiecej koników i momentu niz podaje producent... nieczytam "fanatycznych foroof" sciganie sie na 400 m jest nakrecaniem koniunktury przez zaklady z tego zyjace, ale one nawet potrafia same wpasc w swoje sidla - sztandarowy przyklad Supry przeinwestowanej i wcale nienajlepszej ;-D, mam czasem taka chec by sprowadzic na jeden sezon jakiegos potworka z USA i przytrzec "naszym" nosa, zalozyc grube okulary i walic scieme przed kamerami TVN Turbo, ze poczytalem kilka gazet typu GT, "podlubalem" troszke w garazu no i tak wyszlo co wyszlo przy okazji niewiedzialem jak sprawdzic moc to sobie zbudowalem hamonie ;-P w garazu itd oczywiscie caly czas twarz blacha ,a niemcy jada na rowerach :618: wogole mnie nieinteresuja jakies wyscigi, ja lubie szybko wyprzedzac na trasie ot tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #18 Napisano 1 Kwietnia 2006 [No właśnie też się zastanawiałem czy wogóle dłubnąć bo seryjne 165,5 to nie jest mało czyli miales tyle co ja po chipie (tylko moj stary byl, a i wiadomo, ze technika poszla na przod ale wracajac, nietwierdze, ze oszukujesz, czy oni oszukuja, tylko 10% przyrost - i to gratis - to raczej niemozliwe jako, ze VW kaze sobie placic za najmniejszy bibelot slona kase, pokazuje to moze, jaki rozrzut ma na tasmie produkcyjnej bo wszystkie znane mi auta z lat 96-99 maja albo 150/210 albo 150/225 (zaleznie od rocznika) naprawde nie wiecej wydaje mi sie, ze hamownia hamowni nierowna, i ich liniowosc - pomimo, tego co pisza wszyscy na swych stronach WWW, bo zawsze pisza najladniej i najlepiej - jednak moze troszke oszukiwac i jak ktos tam mial, 144 to tez to wina hamowni i pomiaru. Konczac moj wywod napisze "i grunt, aby karabion niezardzewial" musisz tylko, teraz dwa razy bardziej uwazac, na turbinke oraz na filtr powietrza i bedziesz smigal... tylko kiedy Ci Marku znowu zabraknie mocy ta choroba wciaga i niestety aby wejsc w nastpeny stopien zaawansowania to raczje inna furka bo w tej malo miejsca pod maska ;-( a moze miales juz jakos dlubniete tylko slabo bo w stosunku do obecnego stanu rzeczy bardzo lajtowo albo jak ktos woli nieudolnie gratuluje, wykres naprawde fantastyczny! jestem pod wrazeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #19 Napisano 1 Kwietnia 2006 :614: Nastęne autko, to będzie chyba A6 (C6) kombi - jeszcze się zastanawiam co do silnika. Ale z tego co widzę na rynku motoryzacyjnym to chyba nie za wiele jest do wyboru - jeśli chodzi o dobry samochód średniej klasy wyższej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadun Zgłoś #20 Napisano 1 Kwietnia 2006 :614: Nastęne autko, to będzie chyba A6 (C6) kombi - jeszcze się zastanawiam co do silnika. Ale z tego co widzę na rynku motoryzacyjnym to chyba nie za wiele jest do wyboru - jeśli chodzi o dobry samochód średniej klasy wyższej. baa audi , jak audi to tylko S8 Avant... :615: wiem nie robia kombi, ale pomimo tego podoba mi sie :629: :629: :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach