Skocz do zawartości
Gość przemek03ge

gruszka przy turbinie

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze małe pytanko czy podczas pracy silnika zawór N75 powinien"cykać"?
w czasie pracy na wolnych obrotach nie, tylko podczas obciążenia (jazdy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurde to mnie zastrzeliłeś bo on cyka jak najęty,może to być wina że jeden kabelek we wtyczce jest zardzewiały?Reanimowałem go sprayem do styków,zaworek przestaje cykać po odłączeniu i ponownym podłączeniu wtyczki.Zaworek jest nowy dałem 130 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mojego kolegi w Audi A4 jak sie wlaczy stacyjke (ale nie odpali silnika) to cyka

ale u mnie w pastuchu cicho jest

pamietam jak mialem cordobe to N75 cykal

zreszta ten z Cordoby teraz jest zalozony w pastuchu wiec sam otumaniony jestem jak powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mojego kolegi w Audi A4 jak sie wlaczy stacyjke (ale nie odpali silnika) to cyka

ale u mnie w pastuchu cicho jest

pamietam jak mialem cordobe to N75 cykal

zreszta ten z Cordoby teraz jest zalozony w pastuchu wiec sam otumaniony jestem jak powinno byc

 

U mnie też się tak zdarza,ale myślałem że to wina tej wtyczki że nie łączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AHU musi cykać. Jak nie cyka to 99% pęknięta sprężynka w środku. Ten typ tak ma, przypominam, że tam wysterowanie jest całkiem inne niż w podcisnieniach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak to sprawdzic czy N75 dziala ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naocznie nijak... Albo diodą czy jest sterowany albo wpiąć się z manometrem na wyjściu w stronę gruszki i jazda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że znalazłem rozwiązanie problemu z łapaniem trybu awaryjnego a mianowicie zamienione wężyki od zaworu N75.Zakupiłem nowe silikonowe wężyki i podczas wymiany(podłączałem według schematu z forum) zorientowałem się że są zamienione miejscami.Zaworek cyka jak cykał ale zrobiłem 200 km i nie było trybu awaryjnego.Wielkie dzięki za podpowiedź jak sprawdzić gruszkę(pomysł ze strzykawką),po wytworzeniu ciśnienia sztanga turbiny pracuje w całym zakresie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza trasa Zielona Góra-Wrocław i ani jednego trybu awaryjnego,przegoniłem passacika i muszę powiedzieć że wstąpiło w niego nowe życie.Mam nadzieję że to koniec moich przygód z łapaniem notlaufa.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiela ci pije gnoju ?

 

mi na wtryskach 216 po modach 6,5L srednio

 

dawka ustawiona na 4,2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.Mam pytanie odnosnie gruszki przy turbo w silniku 1.9 TDI AWX 130KM Mianowicie czy sztanga powinna poruszac sie na wolnych obrotach co jakis czas czy powinna znajdowac sie w pozycji zaciagnietej ku gorze?Bo u mnie wlasnie tak jest ze jest w pozycji u gory i ewidentnie slychac swist powietrza wychodzacy z niej,po zdjeciu wezyka sztanga sie opuszcza i swist ustaje.Co to moze byc?Dodam ze auto wpada w notlauf przy ok 120/h.Z gory dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy.Mam pytanie odnosnie gruszki przy turbo w silniku 1.9 TDI AWX 130KM Mianowicie czy sztanga powinna poruszac sie na wolnych obrotach co jakis czas czy powinna znajdowac sie w pozycji zaciagnietej ku gorze?Bo u mnie wlasnie tak jest ze jest w pozycji u gory i ewidentnie slychac swist powietrza wychodzacy z niej,po zdjeciu wezyka sztanga sie opuszcza i swist ustaje.Co to moze byc?Dodam ze auto wpada w notlauf przy ok 120/h.Z gory dzieki.

 

Ruchy sztangi są ok a po za tym wygląda nw to że masz turbo do czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownice można też sprawdzić nie odpinając sztangi ściągnąc wężyk z gruszki kawałek przewodu i strzykawka,zaciągamy podciśnienie powinno zaciągnąc tłoczek z powrotem powtarzamy kilka razy jak chodzi w pełnym zakresie jest OK jak nie kierownice zapieczone,ale to też nie problem tu np. fajny filmik

co do zaworu N 75 nie ma się co bać rozebrać wyczyścić sprawdzić jestem po takim zabiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znow ja podpiete autko bylo pod vaga zadnych bledow nie pokazal a auto ciagle lapie notlauf,czy to jest normalne bo wydaje mi sie ze powinno wywalic jakis blad.Dodam ze wtryski,EGR,MAF w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie za prace turbiny odpowiada wiele czynników:

 

Silnik Diesel:

 

 

Gruszka Turbiny jest sterowania podciśnieniowo czyli wężyk który wchodzi do grószki zasysa powietrze i gruszka porusza cięgnem i zmienia położenie kierowniczek w turbinie czyli upuszcza doładowanie. Za te czynności odpowiada zawór N75 który podciśnieniowo steruje nią a do zaworu n75 jest podłączona pompa vacum

 

Aby sprawdzić czy gruszka jest sprawna wystarczy ściągnąć przewód ten mały weżyk z gruszki i wsadzić wężyk ze szczykawką ale szczykawka musi być wepchana, aby sprawdzić czy gruszka trzyma podciśnienie to zaciągamy strzyke do siebie i musi nam trzymać podciśnienie jeśli nie trzyma to znaczy że membrana na gruszcze jest wadliwa i do wymiany.

 

 

W silnikach Benzynowych:

 

 

Gruszkę można sprawdzić tez ze szczykawką tylko że tu szczykawkę musimy mieć odciągnięta i podączamy sie do gruszki, następnie wdmuc***emy powietrze do gruszki i puszczamy, reakacja musi być taka ze musi nam wypchać strzykawkę jeśli nie to znaczy że membrana na gruszcze wadliwa.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kierownice można też sprawdzić nie odpinając sztangi ściągnąc wężyk z gruszki kawałek przewodu i strzykawka,zaciągamy podciśnienie powinno zaciągnąc tłoczek z powrotem powtarzamy kilka razy jak chodzi w pełnym zakresie jest OK jak nie kierownice zapieczone,ale to też nie problem tu np. fajny filmik

co do zaworu N 75 nie ma się co bać rozebrać wyczyścić sprawdzić jestem po takim zabiegu.

 

 

Owszem ale tęż może być źle wyregulowane cięgno gruszki i turbo nie będzie działało w pełnym zakresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego podeślesz schemat jak n75 dobrze podłączyć te węzę

??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz AHU to tak podlaczasz

 

89664042943634812310.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności