Skocz do zawartości
Gość przemek03ge

gruszka przy turbinie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemek03ge

witam.

mam problem z moim paskiem. dzisiaj kolega zauważuł, że w moim autku coś nie gra. problemem jest to, że przy turbinie znajduje sie tzw. gruszka z której wychodzi cięgiełko, które powinno poruszac sie. w moim passacie te cięgiełko nie porusza sie. czy to moze być wina elektrozaworu, czy może te ciągiełko sie po prostu zapiekło i jak to sprawdzić. prosze o pomc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek03ge

nie porusza sie przy dodawaniu gazu( nawet do czerwonego pola)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ze sie nie porusz to nie koniecznie wina gruszki na dmuchawce albo zapieczonych kierownic. Moze tez padl zaworek sterujacy, bodajrze N75, albo prozaiczna sprawa...wezyk spadl albo ma nieszczelnosc. Diesle maja to do siebie ze mocna drza i wszystko sie przeciera. Ja bym najpierw przejrzal czy jakis wezyk nie jest przetarty a potem zabral sie za gruszke na dmuchawce. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek03ge

Dzieki zuse za odpowiedź. Też podejżewam ten zawór N75, on wogóle nie jest nigdzie przykręcony, tylko sobie dynda w powietrzu, tak wogóle to czy on powinien być przykręcony do turba czy gdzieś obok? Aha i jak można sprawdzić czy ten zawór działa bez przekładfania innego i czy w 110KM są takie same czy inne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek03ge

właśnie posprawdzałem wszystkie te przewody i są szczelne. Zdjołem wcale ten przewód, który idzie od zaworu do gruszki i przy dodawaniu gazu nie idzie z króćca przy zaworze powietrze tylko wydostaje sie olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

właśnie walczę z N75 u siebie

 

jeśli wydostaje sie z niego olej tzn ze turbina tym olejem pluje

 

albo dostaje go przez rurę z odpowietrzenia skrzyni korbowej i pokrywy zaworów [i jest zasysany wraz z powietrzem] albo uszczelnienia wirnika już puszczają i sama turbina pluje

(co się zdarza najczęściej)

 

jest jeszcze teoria która mówi że gdy wylot oleju z turbo jest słabo drożny to tez się tak może dziać

 

mam nadzieję że powód się znajdzie i oby jak najmniej kosztowny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widze zwiazku dmuchawki z olejem w rurce do gruszki. Tam jest podcisnienie a gruszka nie ma ZADNEGO kontaktu z olejem dmuchawki !! N75 jest przymocowany po lewej stronie silnika, w polowie jego wysokosci (AWX, stojac twaza do reflektorow). N75 powinien byc przyczepiony do jakiegos tam plastiku.

 

Z tego co mi jest wiadome, podcisnienie do elektrozaworkow, jest wytwarzane przez pompe podcisnienia, ktora znajduje sie z tylu glowicy obok pompy paliwa (dwupompa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie porusza sie przy dodawaniu gazu( nawet do czerwonego pola)

 

Prowadnicę kierownic turbiny wychodzącą z gruszki możesz poruszać używając klucza np. widlastego. Powinna chodzić płynnie w całym zakresie. Jesli masz kłopoty z poruszeniem, lub są momenty że prowadnica się zacina i np. nie schodzi całkowicie w dół, to na 100% kłopoty z turbiną. Można to zdiagnozować bez uruchamiania silnika.

 

Jednak podciśnienie to druga sprawa. To że N75 sobie wisi jest niepokojące - ktoś juz tam grzebał! sam sie raczej nie odkręcił. Po pierwsze musisz sprawdzić poprawność połączenia przewodów. Bardzo często podczas "naprawy" źle zą zakładane wężyki a w rezultacie sterowanie turbiną nie działa.

 

Niestety nie ma chyba pewnego, 100% sposobu sprawdzenia N75, z wyjątkiem podmienienia go na nowy względnie sprawny z innego auta. Można natomiast sprawdzić czy dochodzi do zaworka napięcie i jaką ma rezystancje. To tez da jakiś obraz sytuacji.

Wszelkie inne metody garażowe (rozbieranie, klejenie, czyszczenie) mogą okazać się skuteczne ale nie muszą.

 

Powodzenia!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1

Witam Panowie coś mi tu nie gra kolega Przemek03ge napisał o gruszce przy turbinie

ale "chba nie od kierownic bo 90ps takiej chyba nie posiada >w tym silniku gruszka ma inne zadanie. Gryszka w 90działa na ciśnienie (wdmuchiwane powietrze) a gruszka od kierownic tak jak w 110ps działa na podciśnienie

w przypadku kolegi przemka03ge kompresor nabić ok 1,7 bar i sprubować rozruszać tą gruszkę

Jeśli się mylę to mnie poprawcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

w silniku AHU gruszka działa na ciśnienie (1,2 atm powinno otwierać)

źródłem ciśnienia jest komora turbosprężarki- patrząc na turbinkę z przodu - z korpusu aluminiowego wystaje śruba z wy na wężyk ciśnienia

 

stąd właśnie może być olej

pytanie czy to ze smarowania , czy z zasysanych z powietrzem oparów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące gruszki, ale z innej beczki, przeładowuje mi itp, więc kupiłem trubinkę w idealnym stanie, ale ta ma dużą gruszkę, a w moim passacie jest mała. Czy ma to jakis wpływ na prace turbiny-silnika i czym różni się mała gruszka-akuator, od dużej. Za info z góry bardzo dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...Czy to o tą gruszkę chodzi co na zdjęciu niżej??? U mnie ona lata na wszystkie strony jest zupełnie odkręcona i od paru dni zaczęło wyłączać się turbo jak by turbina się wyłączała, gdy tak się stanie muszę wył. silnik i ponownie go uruchomić wtedy znów jest OK. Jeżeli myślicie że to przez to, to jak się do niej dostać??attachment.php?attachmentid=33150&stc=1&d=1278873577

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam...Czy to o tą gruszkę chodzi co na zdjęciu niżej??? U mnie ona lata na wszystkie strony jest zupełnie odkręcona i od paru dni zaczęło wyłączać się turbo jak by turbina się wyłączała, gdy tak się stanie muszę wył. silnik i ponownie go uruchomić wtedy znów jest OK. Jeżeli myślicie że to przez to, to jak się do niej dostać??attachment.php?attachmentid=33150&stc=1&d=1278873577

To nie jest TA gruszka,to jest zbiornik na podcisnienie??Jesli CI lata to mogl sie odlaczyc od niej przewod podcisnieniowy i niemasz sterowania turbina i recyrkulacja spalin

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odp oby to było to. W niedziele wyjazd do Luxa nie chciałbym mieć nie miłych niespodzianek po drodze. Może jeszcze dostane jakiś wskazówki typu: jak jest mocowany ten zbiorniczek, jak do niego się dobrać i sprawdzić te przewody podciśnienia??

Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki za odp oby to było to. W niedziele wyjazd do Luxa nie chciałbym mieć nie miłych niespodzianek po drodze. Może jeszcze dostane jakiś wskazówki typu: jak jest mocowany ten zbiorniczek, jak do niego się dobrać i sprawdzić te przewody podciśnienia??

Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam:)

Ja bym ja wywalil,mam taka sama suszarke i dziala bez tego czegos:)a zeby sie dostac do tego zborniczka chyba bedziesz musial zwalic przewod od filtra do suszarki. A jak z chamulacami?Nie sa slabsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak z chamulacami?Nie sa slabsze?

Hamulce są ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hamulce są ok

Chodzi mi o awaryjne hamowanie...u mnie po wymianie silnika jak tluk nie podlaczyl suszarki mialbym garaz z tira

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli CI lata to mogl sie odlaczyc od niej przewod podcisnieniowy i niemasz sterowania turbina i recyrkulacja spalin

 

Jak mam się dostać do tego zbiornika na podciśnienie?? Od dołu czy po przez ściągnięcie przedniego grila i chłodnicy?? Dzisiaj próbowałem od góry to nie ma szans tylko dotykam ten zbiornik i mogę nim poruszać nic więcej:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mam się dostać do tego zbiornika na podciśnienie?? Od dołu czy po przez ściągnięcie przedniego grila i chłodnicy?? Dzisiaj próbowałem od góry to nie ma szans tylko dotykam ten zbiornik i mogę nim poruszać nic więcej:/

zdejmij weza od filtra do turbiny...sory ja mam suszarke z awx ale bez tego czegos,ewentualnie wymontuj filtr powietrza z obudowa,chyba trzyma sie na 1 srubce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności