toldek1 Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2007 Ciekawa rzecz, w tygodniu padły 4 pompy paliwa w B3 silniki 1.8 i 2.0 no i przytrafiło się to samo Golfowi 1.4 auta zagazowane! Pompy pozmieniane ale nurtuje przyczyna padnięcia? W trzech autach stan paliwa klienci utrzymywali po 1/2 zbiornika czyli suchobieg należy wykluczyć, filtry czyste (rozcinałem). Na życzenie dokonałem odcięcia pomp we wszystkich autach kiedy pracują na LPG. Moze to zbieg okoliczności, i pompy zużyły sie naturalnie (przepracowały swoje godziny)? Opinie na temat odcinania pomp podczas zasilania gazem podzielone i niezbyt merytorycznie umotywowane. Bardziej interesowały by mnie opinie uzytkowników tego forum z odcietymi pompami. Zapraszam do dyskusji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #2 Napisano 15 Czerwca 2007 Jeśli auto z wtryskiem i odcinasz pompę, to wtryskiwacze nie mają chłodzenia. Efekt jest do przewidzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 15 Czerwca 2007 wtryskiwacze nie mają chłodzenia Wobec tego mam pytanie czy: wtryskiwacz wtryskuje paliwo bezpośrednio do cylindra czy do kolektora ssącego bezpośrednio w kanał dolotowy poszczególnych cylindrów? bo to w kontekscie Twojej odpowiedzi ma znaczenie znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekPassat Zgłoś #4 Napisano 15 Czerwca 2007 dolacze sie do temtu.Czy jesli jest wtrysk jednopunktowy,czyli chyba do kolektora,praktycznie te wtryski sa jak gaznik,ciut ulepszone,ale zasada identyczna chyba,to czy wtedy mozna odciac pompe paliwa na gazie?Wydaje mi sie ze to nie potrzebuje chlodzenia jak wteysk bezposredni w cylinder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #5 Napisano 15 Czerwca 2007 Wydaje mi sie ze to nie potrzebuje chlodzenia jak wteysk bezposredni w cylinder Właśnie jeśli wtryskiwacze (wielopunkt) zamontowane na kolektorze ssącym to omywane są przez powietrze a ono nie ma wysokiej temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #6 Napisano 15 Czerwca 2007 Paliwo w listwie wtryskowej nie krąży jeśli wtryski są odłączone. Więc jeśli jedziemy na gazie to czy pompa chodzi czy nie to w listwie paliwo nie krązy. Po to jest regullator ciśnienia, który przepuszcza nadmiar paliwa przed listwą. A wlistwie jest utrzymywane jednakowe ciśnienie. Paliwo z listwy może sie wydostać jedynie przez wtryski do cylindrów. Także paliwo nie chłodzi wtrysków jeśli jedziemy na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #7 Napisano 16 Czerwca 2007 piero28, wysnułeś ciekawą teorię, zresztątoldek1, też. Nie będę już się rozpisywał, jak sami pomyślicie to napiszcie coś madrego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #8 Napisano 16 Czerwca 2007 piero28, wysnułeś ciekawą teorię, zresztątoldek1, też. Nie będę już się rozpisywał, jak sami pomyślicie to napiszcie coś madrego. To wytłumacz w jaki sposób paliwo chłodzi wtryski jeśli jedziemy na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #9 Napisano 16 Czerwca 2007 http://www.att-tuning.tar.pl/viewtopic.php?t=6632 Poszukaj, poczytaj. Co kraj to obyczaj, dla mnie możesz jeżdzić np. z odłączonym alternatorem i czym sobie chcesz. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic149372.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #10 Napisano 17 Czerwca 2007 Wobec rozbieżności w opiniach ustrojstwo odcinające pompę paliwa zamontowałem u siebie, ogólnie uważam że fabryki raczej nie należy poprawiać, jednak montując intalację gazową już to zrobiłem. Co zaobserwowałem : po jeździe na gazie (pompa stoi) spada ciśnienie paliwa w układzie i bywa że przy ponownym uruchomieniu na benzynie auto może zgasnąć przy pierwszej próbie uruchomienia (czasami) bo pompka pracuje zbyt krótko wyłanczana przez sterownik, temu można zaradzić stosując układ odcinający który nie pracująca pompę co jakiś czas uruchomi i wyrówna ciśnienie, lub wydłuży czas pracy pompki przy uruchomieniu. Po odcięciu dopływu gazu z butli ustrojstwo przełączy na benzynę i tu występuje pewien dyskomfort jeśli stanie się to w czasie przyspieszania dość znacznie szarpnie ale nie stanowi to zagrożenia (np.wyprzedzanie).Co do zapiekania wtrysków wydaje mi się temat marginalny jeśli auto odpala zawsze na benzynie to one sobie popracują ( w okresie zimy dłużej ). Pozostaje temat rzekomego chłodzenia wtrysków i listwy ale to zajmie więcej czasu którgo brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość obet Zgłoś #11 Napisano 10 Lipca 2010 pompa pompuje do danego ciśnienia lecz jeśli jest odłączona jakiś czas odłączona pompuje paliwo w przewody wypełnione powietrzem dla tego trzeba kilka razy pokręcić w passacie samo przekręcenie kluczyka nie wystarczy (poza pierwszym razem) trzeba pokręcić lub- ci z gazem mogą zamontować sobie przełącznik chwilowy uruchamiający pompkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2010 Kolega odgrzał kotleta z czerwca 2007 roku, co do rozwiązania odcinanie pompki paliwa testowane od 3 lat nic się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #13 Napisano 24 Grudnia 2010 Wymieniłem u siebie w pasku pompę paliwa z golfa 3 i pasuje ,autko zapaliło na benzynie poprawnie, dodam jeszcze że auto jest zagazowane. po paru godzinach jazdy na gazie ponowny rozruch na benzynie stał się niemożliwy ponieważ we filtrze paliwowym nie ma paliwa.Więc ponownie wyjąłem pompę z baku i po podłączeniu kostki i przekręceniu kluczyka pompa zadziałała lecz odwrotnie tj.powrotem podawała paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2013 Ja także mam kłopot z pompą , poprzednia się zatarła , mam zamiennik ale mam kłopot ponieważ nie mogę wcisnąć tego kapsla na górę który zamyka zbiornik, bez uszczelki wchodzi bez problemu ale z uszczelką nie mogę go wcisnąć, próbowałem ją smarować olejem ale za wiele to nie dało, czy jest jeszcze jakiś sposób aby ją wcisnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) Hymm... Z uszczelką wcale w otwór nie wchodzi czy jak?? Bo jeżeli jest wszystko ok to bez problemu powinno pasować jak nic nie kombinowałeś z uszczelką albo po prostu wsadź ile wchodzi i zakręć nakretkę i powinno być ok:P i dodam tak bo przeczytałem opis o twoim Passku i czytając tak myślę że problem z pompą zaczął się jak wypalałeś całą benzynę aż Ci gasł z jej braku więc sugeruję żebyś nie robił tak i zostawiał w baku chociaż te 5 l żeby pompka cały czas coś tam pompowała. Edytowane 5 Stycznia 2013 przez kobuzzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2013 masz rację, moja wina i przyznaję się ta uszczelka wchodzi ale ciasno , nic z nią nie kombinowałem, zastanawiam się czy bym mógł ją potraktować olejem silikonowym , jej by to nie zaszkodziło itp. problem jest taki że ona mi się jakby podwija, zastosuję ten olej i zobaczymy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #17 Napisano 6 Stycznia 2013 Nic tam nie dawaj, wsadź ile wchodzi i zakręć i powinno być dobrze:) tylko dobrze dokręć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #18 Napisano 6 Stycznia 2013 Sprawdź w jakim stanie jest uszczelka. i czy jej coś nie blokuje, jakiś bród czy coś innego. Jeśli wyszła gładko to i wejść ma gładko. Czasem się zdarza że się pofałduje, albo jest stwardniała ze starości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2013 ok, jeszcze muszę sprawdzić czy to niebieski przewód podaje paliwo czy nim paliwo powraca, ale są różnej długości także dopasuję na takiej podstawie, na stwardniałą to ona nie wygląda ale trochę się pofałdowała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat B3 GT Zgłoś #20 Napisano 7 Stycznia 2013 mam nowy reduktor ciśnienia paliwa, stary wymontowałem lecz teraz nie mogę zamontować nowego wchodzi, ale nie do końca ;/ nie chce pchać z całej siły bo listwa jest plastikowa i nie chce jej połamać, ma ktoś sposób jak zamontować reduktor bez uszkodzenia go i listwy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach