Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Climatronic - błąd 4F9

Rekomendowane odpowiedzi

Gość a_r_t_i

Już wyjaśniam.

 

Gdy wchodzę w tryb zapamiętanych błędów (Recyrkulacja + Econ na włączonym zapłonie) to wyświetla mi się 4F9 oraz 00 po prawej stronie. Czytałem i wiem co to za błąd - wentylator nadmuchu (prawdopodobnie szczotki albo kostka albo komutator).

 

Gdy wchodzę w tryb diagnostyczny to zapalają się wszystkie kontrolki na Climatroniku ( w tym DIAG) i słyszę jak po kolei testowane są elementy układu - ALE SŁYSZĘ TEŻ JAK WŁĄCZA SIĘ WENTYLATOR, następnie wyświetla mi się 4F9 i 02 po prawej stronie.

 

Dodam że jak auto stoi to z klimy wieje zimne powietrze (na oko to będzie około 10 stopni ale jeszcze zmierze) zatem ten wentylator jest sprawny.

 

Dzieje się natomiast to że po uruchomieniu samochodu i po włączeniu klimy to po około 30 sek. nadmuch zaczyna działać na maksa na około 2-3 sekundy a następnie wraca do prędkości wcześniej ustawionej (nie zależnie czy była ustawiona na minimum czy na połowę).

 

Czy ja mogę z tym jeździć czy radzicie zajrzeć do tego wentylatora - ale raczej nic nie znajdę skoro działa i chłodzi nawet na postoju.

 

 

Macie jakieś pomysły co to może być ? (chodzi o ten błąd oraz chwilowy przyrost prędkości nadmuchu)

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do błędu 4F9 - to pomimo jego występowania - wiatrak będzie nadal działał, aż mu szczotki "umrą" - bo o to tu chodzi - zużyte szczotki wentylatora dmuchawy.

A w kwestii zmiany prędkości nadmuchu, to może VAG-a podepnij :luka:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

OK, zatem sugerujesz że powinienem tam zajrzeć...zabiorę się pewnie za to w weekend.

 

Co przy tej okazji mogę sprawdzić w tym silniczku i jak zdiagnozować czy jest wszystko w porządku ?

 

Kupowałeś może już takie szczotki ? Coś możesz polecić ?

 

 

A co do VAG'a to był badany miesiąc temu i wszystko było OK. Trochę mi szkoda wywalać 50 zł na samą diagnozę takiej pierdółki.

 

Mam zatem pytanie czy ktoś z forumowiczów z Łodzi ma może VAG'a abym mógł się podpiąć ? Piffko oczywiście będzie się należało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat o szczotkach dzisiaj juz sie przewijał na forum. Można kupić nowe, ale trzeba je "dopasowac" i jest z tym troszkę roboty. Jak padnie, to kupię drugi - koszt około 300 zeta. No chyba, że znajde kogoś, kto mi takowe szczotki dopasuje, to wtedy rozejrze się za nimi w sklepie :D

 

A jedyne co w tym "wiatraczku" możesz sprawdzić - to nieszczęsne szczotki i komutator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a_r_t_i - napisałem przeciez dokładnie, bo niektórzy mylą pojęcia :[ Wentylator czyli wiatrak na chłodnicy - a nie ten za schowkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

OK.

Właśnie sprawdziłem i wentylator przy chłodnicy działa poprawnie - więc to nie bezpiecznik.

Wł i wył się wtedy kiedy powinien.

Ale jeżeli jest to spowodowane tym że szczotki się kończą to byćmoże usterka dopiero nastąpi.

 

Jak myślisz czy stanie się coś gorszego jeżeli będę jeździł do momentu jeżeli skończą się szczotki - czy będą jakieś dalsze konsekwencje tego ?

 

Pzdr.

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 4F9 wyskakuje raz na jakiś czas. Kasujesz go wtedy i jeździsz dalej. Ja tak robię - i KLIMA jak na razie chodzi. No i wentylator będzie ci się włączał i wyłączał - spoooko. A jak się skoncza szczotki i zdechnie wiatrak, to kupujesz wtedy drugi - proste :!: No chyba że chcesz zaoszczędzic, to już teraz poszukaj szczotek i masz wtedy dwa wyjścia:

- albo sam je dopasujesz i wymienisz

- albo dasz to jakiemuś mechanikowi, który się podejmie takiej naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Dobra, zatem nie przejmuję się problemem i jeżdżę do "upadłego". Dodam tylko do "ulubionych" aukcję z wentylatorami :]

 

Aha...czy mogę skasować ten błąd z poziomu Climatronika czy muszę użyć do tego celu VAG'a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Błędy wykasowane.

 

Za kilka dni zobaczę czy wszystko gra.

 

Dzięki :ok:

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar

a_r_t_i, jak padnie ci wiatrak i nie zauwazysz tego to wtedy moze ci pasc sprezarka klimy a to juz wiekszy koszt!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a_r_t_i - napisałem przeciez dokładnie, bo niektórzy mylą pojęcia :[ Wentylator czyli wiatrak na chłodnicy - a nie ten za schowkiem.

 

Damian - nie wiem czemu w każdym swoim poście dotyczącym tego błędu (4f9) upierasz się, że to wentylator na chłodnicy. Z mojej - niestety - skromnej wiedzy popartej tylko google wynika, że to "wentylator świeżego nadmuchu - V2" - czyli właśnie ten za schowkiem.

 

Dodam jeszcze ciekawy link (niestety tylko w cache google):

http://66.102.9.104/search?q=cache:JAHzgKIvDoAJ:members.aol.com/grafklausmm/homepage-1600i/1600i-diagnose/odb2-codes/odb2-vag-fehlercodes.txt+climatronic+codes+1273&hl=pl&ct=clnk&cd=4&gl=pl

 

EDIT:

 

Zresztą na naszym forum jest opis tego błędu (4F9 = 1273):

 

KODY BŁĘDÓW VAG (PL) (OBD-II)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PeGaZ_28 - wiesz czemu się upieram, że to chodzi o wentylator na chłodnicy :?: Bo kolega miał taki sam błąd (czyli to, co jest również u mnie), wymienił wiatrak i błąd znikł. Ale po tym co piszecie, to już sam nie jestem pewny - o ktory w końcu wentylator chodzi :zdziwko: bo jeśli "przekopie się" tematy dotyczące tego problemu, to nie ma jednoznacznej odpowiedzi - o który WIATRAK w końcu "biega"

 

Ponadto w poście o "Diagnostyce ukł. klimatyzacji" - jest mowa o piszczeniu wiatraka, podczas startu. Sprawdzałem to już u siebie i u dwóch znajomych i jedyny wiatrak, który piszczy na początku, podczas uruchomienia KLIMY, to właśnie wentylator na chłodnicy. Jeśli wystąpi pisk, to od razu wyskakuje błąd, a jeśli załączy się normalnie (bez pisku) - no to analogcznym jest, ze błędu NIE MA i wyświetlacz nie mruga. I jak to wcześniej pisałem - wymiana tegoż właśnie elementu, powodowała zniknięcie błędu 4F9 oraz uporczywego "piszczenia". No więc sam już nie wiem - czy jest kolejny błąd na FORUM, czy wielu z nas myli "wiatraczki" (bo nie jestem jedyną osobą, która ten kod interpretuje w taki sposób). A może też być tak, że niniejszy kod jest przypisany do obu silników - wentylatora na chłodnicy i wentylatora dmuchawy świeżego powietrza. Jedni pisza, ze po naprawie wiatraka za schowkiem - problem znikł, no a inni, ze po wymianie wentylatora na chłodnicy :]

 

PeGaZ_28 - a co powiesz na to :?:

 

->Błąd 4F9 <-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy wchodzę w tryb diagnostyczny to zapalają się wszystkie kontrolki na Climatroniku ( w tym DIAG) i słyszę jak po kolei testowane są elementy układu - ALE SŁYSZĘ TEŻ JAK WŁĄCZA SIĘ WENTYLATOR, następnie wyświetla mi się 4F9 i 02 po prawej stronie.

 

 

 

 

 

A co oznacza te 02 po prawej stronie.?

 

---------- Post added at 18:53 ---------- Previous post was at 18:52 ----------

 

Gdy wchodzę w tryb diagnostyczny to zapalają się wszystkie kontrolki na Climatroniku ( w tym DIAG) i słyszę jak po kolei testowane są elementy układu -

następnie wyświetla mi się 4F9 i 02 po prawej stronie.

 

 

 

 

A co oznacza te 02 po prawej stronie.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza te 02 po prawej stronie.?

Nic. Przy sprawdzaniu błędów i ich przewijaniu (jeśli jest wiecej niż jeden) - zawsze 02 będzie z prawej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4f9 chodzi tutaj o wentylator klimatyzacji przy chłodnicy u mnie nie załączał sie podczas pracy klimatyzacji i ten błąd wychodził podczas testu. Wymiana barzo prosta jedna śrubka oraz przekręcenie calości chyba w lewo i już jest. Trochę tylko problemu z przewodem jeżeli nie chcecie przodu rozbierać ale da radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę tylko problemu z przewodem jeżeli nie chcecie przodu rozbierać ale da radę.

 

Nie tzreba rozbierac zadnego przodu;) od komory silnika da rade go wyjac, jest troche gimnastyki ale da sie, albo osłone silnika sie odkreca i wtedy migiem idzie wymianka, tyle ze najazd potrzebny albo podnosnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ma ktoś schemat gdzie jest ten wentylator? Prawdopodobnie u mnie jest ten sam problem prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ma ktoś schemat gdzie jest ten wentylator? Prawdopodobnie u mnie jest ten sam problem prosze o pomoc. Pozdrawiam.

 

Patrząc od przodu auta-to ten po lewej...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności