Skocz do zawartości
Major

Świst w srodku - obieg zamkniety

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy. moze ktos cos doradzi. W auvie po ok 80km/h slychac swiszczenie. z poczatku myslalem ze to uszczelka, szyba czy cos, zakleiłem całe drzwi i szyby tasma i nadal swieszczy. Dzis jechałem i WŁACZYŁEM obieg zamkniety - i swiszczenie ustalo. Jak jest wlaczony to wlot powietrza jest zamkniety- a normalnie jest otwarty maxymalnie. Nowy filtr, diagnostyka climatronica - wszystko ok. Jakis pomysłuy? rozumiem gdyby tak bylo na domknietym, jakies nieszcelnosci itp. ale na otwartym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, jak jade szybciej tak ponad 80 km/h to na zamknietym obiegu mi swiszczy i to nawet niezle! Nie wiem co to jest, ale mam to od nowosci samochodu, zawsze tak bylo, wiec moze to jakis niedopracowany detal w passacie? :looka:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w moim pasku sedan świst w okolicach 70-80km jeszcze nie testowałem czy wpływa na to jaki jest obieg.

Jutro obadam sprawę, byłem pewien ze to uszczelka czy element zewn.. jakiś.

TDI sedan 1999r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak w 3B :ok: a teraz w 3BG już to nie występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec moze to jakis niedopracowany detal w passacie?
Na pewno nie! W wielu 3B przy zamkniętych obiegach nie słychać świstu mającego cokolwiek wspólnego z zamkniętym obiegiem! Stawiam na nieszczelność elementu domykającego dolot świeżego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze to NIE SWISZCZE jak WLACZE obieg zamkniety - czyli klapka wlotu powietrza jest ZAMKNIETA i nic tam nie wsadzisz. Swist jest jak uzywasz climy normalnie, lub tez jej nie uzywasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie czy jest obieg zamknięty czy otwarty dalej świszcze ale co mi tam powoli się przyzwyczajam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobną sytuacje miał znajomy w 3BG, zdjął plastikową osłonę podszybia i problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn - wymontował ją na dobre? masz na mysli te oslone co sa na niej wycieraczki czy ta klapa na akumulator i filtr i temu podobne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie przypomniec prosze sobie jak poradziliscie sobie z klopotem??

ja mam to samo co autor postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w ustawieniach KLIMY, czy masz prawidłowe wartosci co do wychylania się klapek sterujących nadmuchem. Może któraś się nie domyka i stąd ten świst. Inna rzecz, to w schowku zakryj otwór ( przekręć plastik ten od chłodzenia schowka :D). Innych opcji raczej nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest ta klapka za schowkiem za kratka.Ja przekrocze duz predkosc to sie unosi automatycznie ale tak jakby nie do konca ze sobie tak powiewa delikatnie minimalnie.(mam nadzieje ze mnie rozumiesz;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak się unosi to coś nie trzyma. Obieg zamknięty to jak sama nazwa wskazuje - nie bierze powietrza z zewnątrz. A skoro robi się szczelina to i świszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem paska dla rodziców było ok. W krótce po zakupie zauważyłem to samo. Świst powietrza po przekroczeniu ok 90km/h. Również odkryłem, że po włączeniu obiegu zamkniętego nastawała cisza. Wyciągałem, wymieniałem filter, patrzyłem czy gdzieś jakiś liść nie wpadł-nic, dalej świszczało. Niestety nie doszedłem do tego bo wkrótce pasek został przełożony i na drugim klimatroniku nigdy już tego nie było i nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo nie mogłem zgadnąć co tak świszczy gdy jadę ponad 80km/h aż dziś się zorientowałem że to ma związek z zamkniętym obiegiem powietrza. Przyjrzałem się jak wygląda wlot powietrza przy zamkniętym obiegu - ściągnąłem osłonę tej grodzi z akumulatorem i filtr powietrza. Są tam 2 klapki jedna w drugiej. Pierwsza, wewnętrzna przylega ciągle do ścianki ale ma małą szczelinę fabryczną. Druga, zewnętrzna odchyla się i przymyka naprzemiennie. Przyłożyłem palec by sprawdzić czy samoistnie opada czy jest tak sterowana i coś jednak ją odciąga - wydaje mi się że jest to celowe aby do kabiny trafiało trochę świeżego powietrza przez tą szczelinkę w klapce wewnętrznej, inaczej oddychało by się CO2. Nie sądze jednak by tam trafiał jakiś strumień powietrza skoro wlot zasłonięty jest filtrem powietrza i osłoną grodzi tej przy kabinie. Myślałem, że może strumień powietrza trafia gdzieś na jakieś ramie siłownika ale za silnikiem nie ma prawa się pojawić żaden strumień - z góry maska, z dołu osłona silnika, z przodu chłodnica...

 

Czy ktoś wie co to może być i jak się tego pozbyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej padniety silniczek od tej klapy.Juz to przerabialem i na forum bylo opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie masz na myśli?

 

Silniczek powoduje odchylanie klapki zewnętrznej ponieważ jest padnięty? - to po co dwie klapki i jedna stale przylegająca ze zrobioną szczeliną?

 

I skąd ten świst?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michu6666

Ja mialem tez problem ze swistem powyzej 80km/h. Okazalo sie, ze przyczyna byla antena na dachu, ktora skrocilem o polowe.... i po problemie. Wystarczy ja na poczatku tylko odkrecic dla sprawdzenia. Proponuje zaczac od tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko w przypadkach tu opisanych świst nie ma nic wspólnego z anteną, bo ustaje po włączeniu obiegu zamkniętego. Tak się zrobiło w aucie rodziców, zanim przełożyliśmy na europę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że przeprowadzenie adaptacji i przywrócenie ustawień fabrycznych pomaga. Ktoś ma z tym doświadczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności